PDA

צפייה בגרסה מלאה : קאיה ספוטאג' - גיר מרעיש



gabbyk
18-04-10, 18:10
שלום,
נתחיל מזה שאני לא מבין גדול במכונאות לכן אני מבקש את עזרתכם לפני שאני פונה למוסך.
בראשותי כחצי שנה קאיה ספורטאג' מודל 2000 אוטמטית 130.000 שעברה החלפת ראש מנוע חדש מקורי במוסך החברה לפני כשלושה חודשים עקב חוסר במים מרדיאטור נוזל. במוסך מסרו לי שיש ריקבון באגזוז מה שגורם לרעש בנסיעה מידי פעם אך לא דורש טיפול דחוף ומיידי.
שתי בעיות אני רוצה להביא בפניכם שנתקלתי ברכב עוד לפני החלפת ראש המנוע ועדיין קיימות-
1. לאחר נסיעה של כ 30 דקות ברכב מתחיל רעש שמגיע מהגיר, בתחילת הנסיעה בהילוך הראשון נשמע הרעש חזק יותר וככל שההילוך עולה כך הרעש מפסיק. כשעומדים במצב ניוטרל ברמזור אפשר להרגיש דפיקות כשאוחזים בידית ההילוכים. יש לציין שהבעייה הזו מתחילה רק לאחר כ חצי שעה נסיעה.
2. בעיה שתמיד נמצאת ומורגשת בעיקר בהילוכים הנמוכים ומופיעה מייד היא כזאת (אולי קשורה לאגזוז??)- כאשר מאיצים ממצב עמידה באופן נורמלי ללא כל "השתוללות" לאחר המעבר להילוך השני יש מין הרגשה בנסיעה של רוויה כזו כאילו האוטו לא "מושך" שניה ואז מייד חוזר להאיץ ואז שוב אין האצה ואז יש... יש לציין שדוושת ההאצה לא נלחצת בטירוף אלה נשארת לחוצה כחצי דרך.

מה לדעתכם קורה לאוטו שלי?
תודה!
גבי

גיא
18-04-10, 19:12
אולי הגיר שלך רוצה יחס ...

בגדול, אני לא מכיר את שגרת הטיפולים המומלצת על ידי היצרן לגיר שלך, אבל יש שם נוזל הידראולי, שסתומים ומסנן .. ( ועוד כמה דברים ).

הנוזל הזה דורש החלפה לפי מ"ס ק"מ כלשהו .. המסנן דורש החלפה גם וכו' ...

כמו כן, נסיעה בשטח עלולה ליצור בעיות במקרים מסויימים.
חימום יתר של הנוזל ההידראולי "שורפת" אותו, אז הוא מאבד את התכונות שלו והגיר לא "סוחב" ...
כמו כן, שאר דברים עלולים להתפורר שם בפנים למשל הרפידות אחרי טבילה במים וחדירתם לגיר.
במקרה שVנוזל הידראולי דליל מידי למשל, השסתומים עלולים לא להצליח לסגור מעברים וכו' ..

בקיצור, קשה לאבחן גיר באינטרנט.

לגבי האגזוז שלך .. לפעמים זה לא רק רעש, למפלט כולו יש תפקיד מסויים בכיוונון הזרימה של הפליטה, לחץ מסויין ומהירות זרימה מסויימת ... וכו' ... זה עלול להפריע ..

-->