PDA

צפייה בגרסה מלאה : עוברים באמפ עם צד אחד של הרכב



putzman
18-04-10, 19:28
כאשר עוברים באמפ רק עם צד אחד של הרכב, הטילטול של הרכב הרבה פחות חזק. למה? האם זה אומר שככה עדיף? האם מדובר רק על תחושת הנוסעים ומבחינת הרכב מדובר על אותה עוצמת שחיקה ונזק??
מה יש לכם להגיד על זה?

ערן המסוקס
18-04-10, 20:06
אכן, ברכב עם סרנים חיים, הרבה יותר נעים לעבור חריצים או באמפים עם כל גלגל בנפרד, ולא עם 2 הגלגלים של אותו הסרן באותו הזמן.

אני תמיד משתדל לעבור מכשולים עם כל גלגל בנפרד.

דרור ברלי
18-04-10, 20:08
זה נכון גם ברכב עם מתלים נפרדים.
וגם בכל פרייבט.

כשעוברים על הבאמפר עם צד אחד בלבד, המתלה סופג את המכה הרבה יותר טוב והמרכב כמעט ולא מיטלטל.
כשעולים עם שני הצדדים, הרכב מיטלטל. וזה מתייחס לכל רכב - כולל מכוניות של מיליון שקל עם מתלי אוויר וכו'.

sapog
18-04-10, 20:24
הפתרון הוא, מערכת מתלים אלקטרו-מגנטית, נשלטת מחשב:
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

;)

ערן המסוקס
18-04-10, 20:31
דווקא בפרייבטים, לעלות עם כל גלגל בנפרד, מטלטל את הרכב באלימות, ומרגיש עדיף לעלות עם 2 הגלגלים. אל תשכח שבמתלים נפרדים, ובודאי בפרייבט קצר מהלך, יש מערכת מייצבת שמורידה משמעותית את אפשרות הסרנים להצליב.

דרור ברלי
18-04-10, 20:57
אני נוסע ביומיום על כל סוגי הפרייבטים. מקליאו חבוטה מודל 94, ועד מרצדסים וריינג'ים של מיליון שקלים+.
פסי ההאטה, לפחות אלה שבסביבה שלי, לא מזכירים שום דבר שיש לו איזה שהוא סוג של תקן.
הם מרגישים יותר כמו מכשולי נ"ט אלימים שנועדו לפרק את האוטו לחתיכות. אני מקפיד, ככל שזה אפשרי במגבלות כיווני הנסיעה - לעלות רק עם צד אחד. כשעולים עם שני הצדדים הרכב פשוט עף באוויר והתחושה המיידית היא שכל הפרונט נעקר ממקומו. גם במכוניות חדישות ויקרות, גם מהירויות נמוכות מאוד.

mik_l86
18-04-10, 21:12
התחושה כאשר הרכב עובר עם כל גלגל בניפרד אכן הרבה יותר רכה, כמו כן מה שמרגיש הגב שלך מרגישים גם כל שאר מכלולי הרכב!
בנוסף כמובן לא עולים עם ברקס לחוץ (מכווץ את המתלים)
מניסיון, ובדקתי כל צורה אפשרית, הדרך הטובה ביותר בד"כ היא לקחת באלכסון ואם אי אפשר אז לעלות ולשבור הגה לצד שני (פחות מומלץ).
כאשר הסרן הקדמי יורד מהבאמפ אפשר ללטף את הברקס ממש בעדינות מה שעוזר למטלה האחורי להסגר ומונע קפיצה של הסרן האחורי (דורש תרגול)

Micha
18-04-10, 23:45
אכן כך.

זה נכון לגבי כל מכשול (ומי שנסע בטנקים בנסיעה מהירה , למד את משמעות "שבירת המכשולים") ובכל מהירות.

רון נחמן
19-04-10, 00:19
אני נוסע ביומיום על כל סוגי הפרייבטים. מקליאו חבוטה מודל 94, ועד מרצדסים וריינג'ים של מיליון שקלים+.
פסי ההאטה, לפחות אלה שבסביבה שלי, לא מזכירים שום דבר שיש לו איזה שהוא סוג של תקן.
הם מרגישים יותר כמו מכשולי נ"ט אלימים שנועדו לפרק את האוטו לחתיכות. אני מקפיד, ככל שזה אפשרי במגבלות כיווני הנסיעה - לעלות רק עם צד אחד. כשעולים עם שני הצדדים הרכב פשוט עף באוויר והתחושה המיידית היא שכל הפרונט נעקר ממקומו. גם במכוניות חדישות ויקרות, גם מהירויות נמוכות מאוד.

לי יש תאוריה:
המועצות המקומיות מקבלות כמות אספלט מסוימת לשנה. כשמתקרב סוף השנה הם מגלים שהם לא ניצלו את כל האספלט, אבל מפחדים שאי-ניצול יוריד את המכסה לשנה הבאה -
אז הם מפזרים את כל מה שנשאר בערימות :wink:

matokik
19-04-10, 01:56
הפתרון הוא, מערכת מתלים אלקטרו-מגנטית, נשלטת מחשב:
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

;)

דיי נו מה???????? זה לא הגיוני!!!!!!!!
רכב שמרחף באוויר? מחר בבוקר אני מתקין כזה בגמד שלי, גם אם יעלה מיליון דולר.
מה הדבר הזה???????????

putzman
21-04-10, 15:01
זה לא חרטה!!! שמעתי על זה וראיתי את זה כבר בעבר...
מדובר במערכת מתלים שעובדת עם חיישנים. לפני כל גלגל יש חיישן (נגיד לייזר) שמודד את המרחק לכביש, אם המרחק קטן... כמה חלקי שניה אחרי זה המתלה באותו גלגל מתכווץ בהתאמה, ואחרי זה מתרחב בהתאם. אם מדובר בבור אז החיישן קולט שהכביש כביכול מתרחק ממנו וכמה חלקי שניה אחרי, הוא שולח את הגלגל למטה ואחרי זה מושך אותו חזרה למעלה (כאשר החיישן מזהה שהבור נגמר....).
המערכת שמניעה את הגלגל יכולה להיות מערכת הידראולית כנראה למרות ששמעתי על ניסוי שעושים (לפני איזה שנה אני חושב) שרצו לבנות את המערכת של הגלגלים, כמו רמקולים עם מגנט רציני מאוד בכל גלגל. ובצורה חשמלית. כמו שרמקול נכנס ויוצא על ידי זרם חשמלי לכיוון זה או אחר כך גם יקרה עם הגלגל.. היתרון עם מערכת זאת הוא כנראה המהירות הרצחנית שמערכת כזאת יכולה לנוע. תחשבו על זה... גאוני.

nirs
22-04-10, 08:22
זה לא חרטה!!! שמעתי על זה וראיתי את זה כבר בעבר...
מדובר במערכת מתלים שעובדת עם חיישנים. לפני כל גלגל יש חיישן (נגיד לייזר) שמודד את המרחק לכביש, אם המרחק קטן... כמה חלקי שניה אחרי זה המתלה באותו גלגל מתכווץ בהתאמה, ואחרי זה מתרחב בהתאם. אם מדובר בבור אז החיישן קולט שהכביש כביכול מתרחק ממנו וכמה חלקי שניה אחרי, הוא שולח את הגלגל למטה ואחרי זה מושך אותו חזרה למעלה (כאשר החיישן מזהה שהבור נגמר....).
המערכת שמניעה את הגלגל יכולה להיות מערכת הידראולית כנראה למרות ששמעתי על ניסוי שעושים (לפני איזה שנה אני חושב) שרצו לבנות את המערכת של הגלגלים, כמו רמקולים עם מגנט רציני מאוד בכל גלגל. ובצורה חשמלית. כמו שרמקול נכנס ויוצא על ידי זרם חשמלי לכיוון זה או אחר כך גם יקרה עם הגלגל.. היתרון עם מערכת זאת הוא כנראה המהירות הרצחנית שמערכת כזאת יכולה לנוע. תחשבו על זה... גאוני.


אני ממליץ להכניס את המערכת הנדונה לדיסקברי ולריינג.
אין ספק שהיא תתרום משמעותית לשמירה על מוניטין האמינות הידוע של הרכבים האלו.

שמוליק_א
22-04-10, 08:38
אכן כך.

זה נכון לגבי כל מכשול (ומי שנסע בטנקים בנסיעה מהירה , למד את משמעות "שבירת המכשולים") ובכל מהירות.


אוי אתה מזכיר נשכחות... למי שנהג על מגח וגם לצוות שבירת מכשולים נכונה
שווה פחות סימנים בצלעות....
:D

Micha
22-04-10, 11:03
אוי אתה מזכיר נשכחות... למי שנהג על מגח וגם לצוות שבירת מכשולים נכונה
שווה פחות סימנים בצלעות....
:D

ושם זה באמת מתלה נפרד לכל גלגל _בוגי) :)

-->