צפייה בגרסה מלאה : התקנת פילטר אוויר
יורם-דרומי
22-04-10, 20:06
התקנתי פילטר אוויר כפי המופיע בתמונה,
מאחר והפילטר המקורי ינק אוויר קר מבחוץ - סביר שלא הייתה השפעה על התחממות המנוע.
הפילטר הזה יונק אוויר מתוך תא המנוע
התייעצות:
הפילטר מהסוג הנ"ל יונק את האוויר החם מתוך תא המנוע.
האם יש השפעה על התחממות המנוע?
אם כן - האם מומלץ ליצור תא יניקה כמו הפילטר הקודם?
האם מומלץ להתאים את הקופסא המקורית של הפילטר הקודם לפילטר הזה לצורך יניקת אוויר צח מבחוץ או לבנות קופסא יעודית לצורך יניקה מבחוץ?
תודה
יורם
התקנתי פילטר אוויר כפי המופיע בתמונה,
מאחר והפילטר המקורי ינק אוויר קר מבחוץ - סביר שלא הייתה השפעה על התחממות המנוע.
הפילטר הזה יונק אוויר מתוך תא המנוע
התייעצות:
הפילטר מהסוג הנ"ל יונק את האוויר החם מתוך תא המנוע.
האם יש השפעה על התחממות המנוע?
לא.
אם כן - האם מומלץ ליצור תא יניקה כמו הפילטר הקודם?
כן.
האם מומלץ להתאים את הקופסא המקורית של הפילטר הקודם לפילטר הזה לצורך יניקת אוויר צח מבחוץ או לבנות קופסא יעודית לצורך יניקה מבחוץ?
כך או כך, מומלץ שהפילטר הנ"ל יישב בתוך תיבה כלשהי ויקבל את זרימת האוויר הקריר דרך צנרת מקדמת הרכב. וכי למה?
זה פילטר "פתוח" שנועד לאפשר זרימת אוויר משופרת ולהעלות את תפוקת המנוע. בעיקר בסל"ד גבוה. להבדיל מרבים ששוללים, אני דווקא חושב שזה אכן עובד. המנוע מגיב טוב יותר ומרגיש מעט חזק יותר.
הבעיה היא שלצד זרימת אוויר משופרת, ברכבי שטח ישנה גם בעיהי של זרימת ליכלוך משופרת דרך הפילטר הנ"ל אל תוך המנוע... ובמילים אחרות - רוב הפילטרים ה"פתוחים" מסננים אבק/חלקיקים פחות טוב מפילטר נייר מקורי. כך שאותה תיבת אוויר מונעת כניסה של לפחות חלק מהחול/אבק/חלקיקים. זה עדיין לא יסנן כמו פילטר נייר מקורי, אבל אם אתה מוכן להסתכן בבלאי מואץ תמורת עוד כמה סוסים - זכותך. זה המנוע שלך...
שנית - כדי שתפוקת המנוע אכן תשתפר, האוויר שנכנס למנוע צריך להיות קר ככל האפשר. הטמפרטורה הגבוהה של האוויר בסביבת תא המנוע בהחלט מקזזת חלק מה"שיפור" הזה, כך שתיבת אוויר שיונקת אוויר טרי וקריר בהחלט תשפר את העניינים.
תודה
יורם
....
יורם-דרומי
22-04-10, 20:53
....
ניתן לבנות תיבה כנ"ל מפיברגלס?
ראיתי כאן באחד השרשורים חבר שבנה מתקן למחשב מפיברגלס ופוליאסטר - האם ניתן לממש את אותו הרעיון לתא המנוע?
יש תא כנ"ל מקורי המסופק עם הפילטר הזה - אבל המחיר שחיטה - 290 דולר
יורם
ניתן לקנות תיבה יעודית לפילטר פתוח אבל מאחר והרכבתה צינור לא מקורי איני יודע אם יתאים לך יתכן ותצטרך להחליפו לאחד שיתאים למרות שלדעתי זה לא כדאי. ויוסי שנורקל אצלינו במדינה בשביל מה הבחור לא הולך להתחרות אם הרכב קרןס קאנטרי אז הוא לא צריך לחצות ביצות וגם בטח את הירקון והירדן הוא לא יחצה לאורך והרכב שלא לא דיזל (אני כמעט בטוח)וחוץ מזה המדינה שלנו ארץ מדברית ולרוב אנחנו נוסעים בשיירות ג"יפים אז הראשון מרים תאבק והשני גם ואז כל אלה אם השנורקל מקבלים את האבק ישר לפילטר אז זה כבר לא משנה פילטר פתוח בתוך המנוע פילטר או פילטר פתוח אם שנורקל..
גניסלב רונן
23-04-10, 19:49
ניתן לקנות תיבה יעודית לפילטר פתוח אבל מאחר והרכבתה צינור לא מקורי איני יודע אם יתאים לך יתכן ותצטרך להחליפו לאחד שיתאים למרות שלדעתי זה לא כדאי. ויוסי שנורקל אצלינו במדינה בשביל מה הבחור לא הולך להתחרות אם הרכב קרןס קאנטרי אז הוא לא צריך לחצות ביצות וגם בטח את הירקון והירדן הוא לא יחצה לאורך והרכב שלא לא דיזל (אני כמעט בטוח)וחוץ מזה המדינה שלנו ארץ מדברית ולרוב אנחנו נוסעים בשיירות ג"יפים אז הראשון מרים תאבק והשני גם ואז כל אלה אם השנורקל מקבלים את האבק ישר לפילטר אז זה כבר לא משנה פילטר פתוח בתוך המנוע פילטר או פילטר פתוח אם שנורקל..
יורם הי ,
לדעתי שנורקל מומלץ בכל מקרה,אך מחייב תחזוקה מוקפדת {ניקוי ושימון תכופים יותר} ,
בנושא האבק- יש לK&N מסנני אבק יעודיים לארצינו ,נקרא AIR FILTER WARP ,גם מומלץ,המסנן גם בעל יכולת סינון {מוגבלת} של מים .
רונן
יורם-דרומי
18-05-10, 13:42
לאחר שלל העצות, החלטתי לייצר ולהתקין מתקן שיחצוץ בין הפילטר לתא המנוע (ממתכת) שוקל להוסיף גם בידוד נגד חום
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.