PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטומט 4 הילוכים לסופה



bigman
30-08-04, 16:05
יש לי כרגע גיר אוטומט 3 הילוכים עם יחסי העברה נמוכים,השילוב הנ'ל יוצר תחושה מתמדת של חוסר בהילוך נוסף.
מי התקין ,שמע ,יודע,עלויות,בעיות וכו'.
כל מידע יתקבל בברכה.

שחר-סופה
31-08-04, 20:13
הגיר שהתקנת הוא של צ'ירוקי ? כמה זמן הגיר על האוטו ?
על איזה יחסי העברה אתה כרגע נוסע ?
תן קצת פרטים על האוטו ...פתוח ,סגור,קצר,ארוך ...
שחר.

bigman
31-08-04, 20:39
הגיר שהתקנת הוא של צ'ירוקי ? כמה זמן הגיר על האוטו ?
על איזה יחסי העברה אתה כרגע נוסע ?
תן קצת פרטים על האוטו ...פתוח ,סגור,קצר,ארוך ...
שחר.

שחר שלום,
כנראה לא הבנת לא התקנתי שום דבר-אני מעוניין להתקין.
בכל אופן לשאלתך שנת 96 קצר סגור יחס 41:10 אוטומט 3 הילוכים.

שחר-סופה
31-08-04, 22:08
bigman כתב :

שחר שלום,
כנראה לא הבנת לא התקנתי שום דבר-אני מעוניין להתקין.
בכל אופן לשאלתך שנת 96 קצר סגור יחס 41:10 אוטומט 3 הילוכים."

O.K , הבנתי.

עוד שאלה אחת ...על איזה צמיג אתה נוסע (מידה ) ?

שחר.

t_uri
01-09-04, 00:59
הגיר המתאים ביותר בשבילך הוא TH700R4. זה גיר 4 הילוכים אוטומטי בעל בקרה הידראולית (אין צורך במחשב חיצוני) וכמובן - הילוך יתר.

מחיר גיר כזה מפירוק הוא באיזור 2500 ש"ח ואם אתה רוצה משופץ תשלם בערך 4000 ש"ח.
בנוסף יש להצטייד במתאמים (הכל בכתבה שאצרף בהמשך) שמחירם עלול לנוע בין 5000 ל-8000 ש"ח. תלוי מה אתה צריך ומה יש לך.

אני לא מוצא עכשיו את רשימת הקישורים שיש לי לכתבות בנושא ה-TH700R4 (זה כנראה נמצא על הלפטופ), אז מחר אני אצרף לך אותם.

http://4wheeloffroad.com/techarticles/p132451_image_large.jpg

אורי טל

מאיר רוטברג
01-09-04, 13:34
אורי סבורני כי זה שווה כתבה בפני עצמה עם גיר יתרונות חסרונות עלויות מתאמים מקורות עבודה

t_uri
01-09-04, 14:22
נכון. אבל כל עוד לא עשיתי את ההרכבה (ואני מקווה שזה מה שיהיה אצלי בסופו של דבר), אני לא חושב שיש מה לתרגם לסכם כתבות של אמריקאים.

אפשר להריץ חיפוש על th700r4 ב-GOOGLE. או להתחיל מזה:

www.novak-adapt.com/knowledge/th700r4.htm

אני לא מכיר את הטיבה הזו מניסיון אישי. אחרי התאונה חקרתי קצת את התחום וקראתי עליה הרבה חומר. זו כנראה התיבה האוטומטית הטובה ביותר לרכבי שלנו. היא גם מאד נפוצה ברכבים אמרקאים גדולים (סוונה) אורכבי ספורט (קורבט).

אורי טל.

אדי
01-09-04, 15:12
כשהג'יפ עוד היה חדש אצלי חשבתי להסב אותו לאוטומטי, ראיתי שזה לא פשוט וירדתי מזה. המועמד העיקרי היה ה-700R4, גיר אוטומטי "טיפש" עם 4 הילוכים והילוך ראשון של בסביבות 3:1. בנוסף, הגיר זמין בארץ בניגוד לאופציות אחרות כמו גיר אוטומטי של צ'רוקי. חשבתי להרכיב אותו עם טרנספר של סונומה ... שזה בדיוק NP231. כמו בסופה. הרכבה כזאת חוסכת את המתאם בין הגיר לטרנספר.

אדי

t_uri
01-09-04, 15:49
אלה בעיקר הקישורים שקראתי

http://www.muddyjeeps.co.uk/700r4tips.htm

כתבה לעולה:
http://www.rockcrawler.com/techreports/aa_autoswap_yj/


חשבתי להרכיב אותו עם טרנספר של סונומה ... שזה בדיוק NP231. כמו בסופה. הרכבה כזאת חוסכת את המתאם בין הגיר לטרנספר.
האמת כנראה שהכי כדאי למצוא קיט מסונומה 4X4. אחרת (מיתוך הקישור האחרון):

Headache #2
Once the engine and transmission were bolted together, the next crisis I faced was bolting the Jeep NP231 up to the GM transmission. Fortunately, Advance Adapters had the answer again with another adapter kit. My application required AA part #50-9102 which is for a transfer case that was behind an AX-15. The kit differs based on which transmission and transfer case your vehicle originally had. It includes a new output shaft, an adapter housing, gasket, seals, and hardware.

I would highly recommend having the output shaft installed by a professional transmission rebuilder. It is not something that you want to do in your garage. The adapter housing also includes a foot to bolt a mount to. You could modify a factory mount to fit here or use the Advance Adapters part #716008 that is designed to work with the adapter housing. This kit makes it very easy to bolt the adapted drivetrain to the stock crossmember/skidplate.

The other issue that is encountered when adapting the Jeep transfer case to just about any transmission is what to do with the shifter. The stock Jeep transfer case shifter bolts to the shift tower on the AX-15 transmission. This shift tower left with the stock unit, leaving nothing for the transfer case shifter to bolt to. Advance Adapters has another well-thought-out kit to remedy this. Part #715523 is a kit that allows you to retain the stock transfer case shifter in nearly the stock location. This minimizes the floorboard modifications that are necessary.

אורי טל.

asafk
01-09-04, 20:11
למיטב ידיעתי, הגיר 4 הילוכים בסונומה נחשב לרכיב מהפחות אמינים שיש, שלא כמו אחיו הישן בעל 3 הילוכים. כלומר- צריך לשים לב להרכבה- אולי יש בעיית קירור בסונומה, אולי משהו אחר- אבל הגירים האלה הולכים.

אסף.

שחר-סופה
01-09-04, 21:48
bigman ,
אני חוזר על השאלה..., על איזה צמיגים אתה ?
כי אם אתה עם 33" מה שקשה לי להאמין ...(חסר לך הילוך יתר עם יחס 1:4.10 :shock: :roll: ?) .
מקס' תחליף ל 35" בטוח שאח"כ לא תצטרך הילוך כזה :lol: :twisted: .

שחר.

bigman
02-09-04, 08:34
bigman ,
אני חוזר על השאלה..., על איזה צמיגים אתה ?
כי אם אתה עם 33" מה שקשה לי להאמין ...(חסר לך הילוך יתר עם יחס 1:4.10 :shock: :roll: ?) .
מקס' תחליף ל 35" בטוח שאח"כ לא תצטרך הילוך כזה :lol: :twisted: .

שחר.

אני נוסע על 31" ואין לי שום כוונה לשנות מידה אני חייב לשמור על פרקטיות יומיומית שלא יהיו טענות(נוספות)מזוגתי שתחיה.

t_uri
02-09-04, 12:01
לא קראתי על כ שום תיעוד בפורומים האמריקים. רק שמתי לך שלא אחד וחפש גיר שהגיע מקורבט בכלל החזק המכאני הגבוהה שלהם.

יכול להיות שעל ג'יפ ששוקל בערך 50-60% מסוואנה עמוסה לא יהיו בעיות? אין לי מושג.

אורי טל.

טל רותם
23-07-05, 23:28
ככל הנראה שאני אהיה שפן הנסיונות בדבר הנ"ל....
הגיר והמתאם הוזמנו,
עדכונים בשבוע הבא בתקווה)
טל.

moriseven
24-07-05, 00:27
טל גם אני חושב בכיוון אז לבנתיים אם תוכל לפחות לציין מה כמה יעלה לך הכל אחרי שהוא כבר מורכב על הג'יפ?

זאבי
24-07-05, 17:36
רצ"ב נתונים מענינים לשאלה המטרידה גם אותי.
http://www.800-923-jeep.com/techCorner/gears.cfm

לאחר הרבה מחשבה הגעתי למסקנה כי החלפת הגיר המקורי במידה והוא תקין אינה כדאית במונחי עלות-תועלת.
כל זאת בכפוף לתנאים הבאים:
צמיג 33"
יחס העברה 1:3.54

ראה טבלת סל"ד באתר דלעיל שנמצאה מתאימה למצב במציאות ברכב שלי בו מותקן גיר מקורי.

זאבי
24-07-05, 17:39
מידות צמיג אצלי 31" ולא 33" שאילו הורכב הייתי משנה יחסי העברה.
בנוסף הגיר המקורי לפי השמועה מאד אמין ועם קרור חיצוני מהווה לדעתי חלופה הגיונית.

טל רותם
24-07-05, 19:09
אני עם 33 ויחסי העברה 4.56...
בגיר 3 הילוכים אני נוסע בערך מאה קמ"ש על 3,000-3,500 סל"ד... :shock:
טל.

זאבי
24-07-05, 23:09
המספרים שנקבת נוראים.
אני עברתי לסופה אוטומטית לאחר 6 שנים בסופנ ידנית
נסיעה מנהלתית במהירות 90-100 היתה בהילוך חמישי ב-1800 סל"ד בערך.
באוטומטי היה לי קשה להתרגל לנסיעה ב-2100 סל"ד אך זה מתאים למספרים המצויינים בטבלה שנראים לי הגיוניים.

http://www.800-923-jeep.com/techCorner/gears.cfm

טל רותם
25-07-05, 00:33
זאבי בגלל זה אני רוצה להוסיף עוד הילוך...
האוטו הוא גם הפרייבט שלי ובכביש אני מרגיש שאני "הורג" אותו...


אגב למי שביקש את העלויות,בסוף הפרוייקט אני אציין עלויות...
טל.

זאבי
25-07-05, 09:41
לטל,
הורדת שינוי יחסי העברה ל- 1:4.10 ואפילו ל- 1:3.54 עם קוטר גלגל 33" כשלך יותר כלכלית מאשר החלפת גיר ולדעתי אפילו נסיעה עם גלגל 31" באה בחשבון ביחס העברה 1:3.54.
החלפה כזו גם נראית יעילה מספיק.
התקנת גיר עם הילוך נוסף מחייבת בדיקת יחסי העברה בהילוך הגבוה ביותר וסביר להניח שלא תקבל הפחתת סל"ד משמעותית ללא ביצוע השינויים ביחסי העברה בדיפ'.
על בסיס תיאורטי, שינוי יחסי העברה בדיפ' שמקובל לבצע בארץ מאפשר נסיעת שטח בהילוך נמוך יותר אך פוגע בנסיעה מנהלתית והוא משמעותי אולי לבעלי גיר רגיל המקבלים זמינות מומנט גבוהה יותר בנסיעת שטח ללא צורך בהחלפת הילוכים.
להסרת ספק שינוי יחס ו/או גודל צמיג אינו משפר מומנט שממילא מוכתב ע"י מומנט מירבי של המנוע.
כל מה שאתה "מרויח" ביחס העברה גבוה כמו אצלך הוא סיכון שבירת ציר גדול יותר בגלל אימפקט.
במקרה שלך הצמיג המוגדל מקטין סל"ד בשעור 6.45% ויחס העברה מגדיל את הסל"ד בשעור 29% ביחס להעברה סטנדרטית.
בקיצור אני הייתי משנה יחסי העברה (משיקולי עלות-תועלת) אך במידה ואתה הולך על גיר, תחשב את יחס העברה בהילוך רביעי של התיבה שאתה מתקין לפני הביצוע.
בהצלחה

טל רותם
28-07-05, 19:59
זאבי,קודם כל תודה רבה!
ההחלטה נבעה בעיקרון בגלל חוסר הרצון להוריד את יחסי העברה (אני פשוט נהנה לטפס לאט לאט לאט :) )
אני אעדכן בסוף על הכל,
תודה לעונים!
טל.

tsvikac
03-08-05, 13:28
הי טל
מה קורה עם הפרוייקט?
ד"א עם אני כבר פה יש למישהוא מושג עם אפשר לבצע החלפת גיר לאוטומט אבל למנוע דיזל בסופה.

-->