PDA

צפייה בגרסה מלאה : האוטו נוהג לבד ?! מערכת חדשה של סובארו



גיא
28-04-10, 00:23
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3881137,00.html

איציק - 4X6ZH
28-04-10, 12:08
צעד גדול קדימה .
צעד ענק לכיוון תאונות מסוג אחר . ( כלי הרכב יוצא משליטה . לאחד הוא נותן גז לשני הוא נותן ברקס . )
מערכות כאלה מותקנות כבר כמה שנים בחלק מכלי הרכב ( גם בישראל ) .
לאחרונה יצרני הרכב \ יבואני הרכב מדליפים פרסומת נקודתית מגמתית .

מנסיון אישי ... זה עוד רחוק ממה שאתה חושב ומצפה שמערכות כאלה יעשו .
זה ממש לא התנהגות של ABS שכולם מכירים וחושבים שזה מתנהג אותו דבר .
זה לא מערכות יצוב שמורידה לך את מהירות הנסיעה או מיצבת את גוף הרכב בסיבוב .
זה גולם שבולם במקומך !!
זה גולם שנותן גז במקומך !!
זה גולם שמסובב את ההגה במקומך !!
ולפעמים אתה מוצא את עצמך בפרשה שכל עולם הרכב מדבר עליה .

ובאמת אני לא יודע עד כמה מערכת יצוב חיונית לכל רכב .
וכאשר מערכת כזאת משולבת גם ביכולת היגוי ... ובלימה ... וברכב נוהג נהג \ נהגת
בגיל מתקדם ...שמח אפילו מאד שמח וממש מסוכן .
אבל כמו שבעולם גם בישראל הכסף מדבר .זה מוכר את המוצר . אז קדימה לשווק .



איציק

גיא
28-04-10, 13:26
ההפך איציק ...

אני נגד הדברים האלו לחלוטין.

נורא מבהיל אותי לחשוב שאני מוקף באוטומטונים שמחליטים לבד מתי לעצור ומתי לנסוע ...

איציק - 4X6ZH
28-04-10, 13:43
כתבתי צעד גדול קדימה ;)
אני באמת לא יודע מה יש באופק . תהום או שדה ירוק .

איציק

חנן-ג'יפולוג
28-04-10, 14:46
ההפך איציק ...

אני נגד הדברים האלו לחלוטין.

נורא מבהיל אותי לחשוב שאני מוקף באוטומטונים שמחליטים לבד מתי לעצור ומתי לנסוע ...

ובני אדם שמחליטים מתי לעצור ומתי לנסוע, גם כשהם ישנים/שיכורים/מרגישים ספורטיביים/עסוקים בכיוון הרדיו או בהרגעת הילדים, לא מפחידים אותך?

בבחירה בין נהגים בני אנוש ובין נהגים מחשבים אני מעדיף את האחרונים. הרקורד שלהם בינתיים הרבה יותר טוב, גם אם לא מושלם.

mik_l86
28-04-10, 14:54
גם טויוטה הכניסו משהוא כזה לניסוי סודי זה מאיץ לבד כשהוא מזהה עץ! :lol:

mixael
28-04-10, 14:57
"המערכת עושה שימוש בצמד מצלמות, הסורקות באופן קבוע את סביבת נתיב ההתקדמות של המכונית. כאשר היא מזהה קרבה מסוכנת לעצם כלשהו, מופעלת התראה
קולית. במידה והפרשי המהירות בין המכונית לעצם המסוכן גדול מ-30 קמ"ש, תאט המערכת את המכונית. במידה והמכונית נעה במהירות של פחות מ-30 קמ"ש (תנועה עירונית בעיקר), והנהג אינו מבצע כל פעולה כדי להאט את המכונית, תבלום המערכת את המכונית לעצירה מלאה."

... איציק, באופק יש שקיעה אדומה-כתומה,
שנוסעי הרכב מתפעלים ממנה, כי זו משפוחה של עובדי הייטק תלאביבים שיצאו להריח אויר שדות נקי
הכל טוב ויפה, והשמיים כחולים, והטכנולוגיה תשמור עלינו
ומעל לכביש יש דיה, שבדיוק ירדה לאסוף גופה של מכרסם דרוס
ובדיוק עשתה תמרון באויר,
וניצבה במאונך לקרקע, עם כנפיים פרושות, אל מול השמשה הקדמית של הסובארו
ואז המערכת הגאונית מזהה עצם זר בקרבה מסוכנת ביותר
ודופקת ברקס באמצע הכביש על 110 קמ"ש
ונוסעי הסובארו מזהים שעצם פלסטי זר משופד לתוך התחת של הרכב שלהם
אה, זו בעצם טויוטה פריוס שמחשב הדרך שלה התחכם והיא סרבה לבלום :lol:
או שזה ניסאן, או סוזוקי, שיש לו בדיוק אותו מחשב דרך מתחכם

לראשונה בישראל, לא רק מטוסים נופלים בגלל ציפורים

נמשיך לגרוט מכוניות ישנות וטפשות, ועוד עשור לא יהיה במה לנהוג:rolleyes:

רפאל
28-04-10, 15:20
וואלה הלכתם רחוק חברה

ומי אתם חושבים שמאיץ את המטוס, על מסלול ההמראה, שבו אתם יושבים בדרך לחופשה.
ומי אתם חושבים מנחית אותו חזרה.
ומי בכלל מטיס אותו כל הדרך ?

תאמינו או לא אבל כל מערכת כזו עוברת מספר בדיקות "קטן" עד אשר מחליטים להוציא אותה החוצה ונכון תמיד יש תקלות, נו אז מה ?
נישאר בתקופת הקרבורטור ?
או בתקופת האבן צור והמקל ליצירת אש ?

אין מה לעשות, העולם הולך ומתקדם קדימה בצעדי ענק וזה קורה בכל התחומים ובכל הענפים, וכן עדיין יש באגים לפתור, אבל מה לעשות זה קורה והרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים.

איציק, מי כמוך יודע שגם אני נגד כל האלקטרוניקה ברכבים, אבל אין מה לעשות. יש להשלים עם הקיים וללמוד כייצד להתמודד עם התפקוד ולתקן את הדרוש תיקון.

גם רמת האנשים שנדרשים לתחזק כזו מערכת עולה ומצריכה לימודים והכרות מעמיקה עם אלקטרוניקה/חשמל/מחשוב.
ולכן בפעם הבאה שאתם נדרשים לשלם XXX שקלים על "תיקון קצר" בצמת חשמל אל תשכחו שאותו אדם למד רבות על איך למצוא את הקצר.



רפי

ישי.פ
28-04-10, 23:20
רפאל הוצאת לי את המילים מהמקלדת:)
גם אני מעדיף ברזלים ושונא את כל התחכום הזה אבל!
ברגע שהמערכות האלא יעברו את חבלי הלידה שלהם(כמו ה-ABS)
הם כנראה יהיו מספיק אמינות בכדי להציל חיים!!

לכל הספקנים והתיאורתיקנים, גם מהמיקרוגל פחדו בשנות ה-80 , תראו לי בית
שלא משתמשים בו היום?
מה לגבי כריות האוויר ברכב? נשמע מפחיד שמשהו מחליט להתפוצף לך בפרצוף
אבל עובדה, אין רכב שאין לו לפחות שתיים כאלה כיום

תבדילו לא כל נהג על הכביש, מודע לרכב ונהנה מחווית הנהיגה כמו הרבה אנשים פה
בשבילם זה פתרון טוב.
בשבילי ואני מאמין גם בשבילכם לא תודה!

putzman
29-04-10, 00:20
כן גם אני עם הצד האופטימי... כמעט לכל מערכת ברכב שאמורה "לעזור לנהג" יש כפתור כיבוי... ונכון לא הייתי נותן לאמא שלי לנהוג על אוטו עם מערכת כזאת כשהיא עדיין לא עברה את כל הDEBUGING.. אבל ברגע שהמערכת כבר רצה כמה שנים ומגיעה למצב אמינות שיש לABS נגיד אז כן אני אשמח לתת לאמא שלי לנהוג עם כזה וכשאני או אבא.... נכנס לאוטו אז נלחץ על הכפתור הזה שמבטל....

רון נחמן
29-04-10, 14:26
וואלה הלכתם רחוק חברה

ומי אתם חושבים שמאיץ את המטוס, על מסלול ההמראה, שבו אתם יושבים בדרך לחופשה.
ומי אתם חושבים מנחית אותו חזרה.
ומי בכלל מטיס אותו כל הדרך ?

תאמינו או לא אבל כל מערכת כזו עוברת מספר בדיקות "קטן" עד אשר מחליטים להוציא אותה החוצה ונכון תמיד יש תקלות, נו אז מה ?
נישאר בתקופת הקרבורטור ?
או בתקופת האבן צור והמקל ליצירת אש ?

אין מה לעשות, העולם הולך ומתקדם קדימה בצעדי ענק וזה קורה בכל התחומים ובכל הענפים, וכן עדיין יש באגים לפתור, אבל מה לעשות זה קורה והרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים.

איציק, מי כמוך יודע שגם אני נגד כל האלקטרוניקה ברכבים, אבל אין מה לעשות. יש להשלים עם הקיים וללמוד כייצד להתמודד עם התפקוד ולתקן את הדרוש תיקון.

גם רמת האנשים שנדרשים לתחזק כזו מערכת עולה ומצריכה לימודים והכרות מעמיקה עם אלקטרוניקה/חשמל/מחשוב.
ולכן בפעם הבאה שאתם נדרשים לשלם XXX שקלים על "תיקון קצר" בצמת חשמל אל תשכחו שאותו אדם למד רבות על איך למצוא את הקצר.



רפי

אני חושב שההשוואה למטוסים לא נכונה - קודם כל בגלל שמטוס לא צריך לבצע בלימות פתע...

מצד שני לא רק תאונות, גם עומסי תנועה רבים נגרמים עכב חוסר מיומנות של נהגים.

ולי רק נותר לקוות שעוד 10-20 שנה עוד ירשו לי לנהוג על רכב שכן צריך מיומנות נהג כדי להוציא ממנו את המירב... אולי יהיה רישיון מיוחד - "נהג אנלוגי"...

דרור ברלי
29-04-10, 21:26
וואלה הלכתם רחוק חברה

ומי אתם חושבים שמאיץ את המטוס, על מסלול ההמראה, שבו אתם יושבים בדרך לחופשה.
טייס וטייס משנה. בני אדם. בשר ודם.

ומי אתם חושבים מנחית אותו חזרה.
כנ"ל.
כבר כמה שנים, בגלל היסטריית הביטחון, לא מרשים לאף אחד להיכנס לתא הטייס. אחרת היית רואה בעצמך. הטייסים ממריאים ונוחתים בעצמם.

ומי בכלל מטיס אותו כל הדרך ?
ברור שכאן המחשב מטיס. זה פשוט משעמם ת'תחת. הטייס צריך לנוח ולקבל את המ......ה מהדיילת הג'ינג'ית... זוכר את הסיפור הזה?

תאמינו או לא אבל כל מערכת כזו עוברת מספר בדיקות "קטן" עד אשר מחליטים להוציא אותה החוצה ונכון תמיד יש תקלות, נו אז מה ?
נישאר בתקופת הקרבורטור ?
הלוואי.

או בתקופת האבן צור והמקל ליצירת אש ?

אין מה לעשות, העולם הולך ומתקדם קדימה בצעדי ענק וזה קורה בכל התחומים ובכל הענפים, וכן עדיין יש באגים לפתור, אבל מה לעשות זה קורה והרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים.

איציק, מי כמוך יודע שגם אני נגד כל האלקטרוניקה ברכבים, אבל אין מה לעשות. יש להשלים עם הקיים וללמוד כייצד להתמודד עם התפקוד ולתקן את הדרוש תיקון.

גם רמת האנשים שנדרשים לתחזק כזו מערכת עולה ומצריכה לימודים והכרות מעמיקה עם אלקטרוניקה/חשמל/מחשוב.
ולכן בפעם הבאה שאתם נדרשים לשלם XXX שקלים על "תיקון קצר" בצמת חשמל אל תשכחו שאותו אדם למד רבות על איך למצוא את הקצר.

כן, זה נכון. כבר היום כל מיני מכלולים אלקטרוניים בעלות של 5 ו- 6 ספרות כושלים לפתע שבוע וחצי אחרי תום האחריות, ומי לעזאזל ישלם? וכך עלות כל תיקון קטן הולך ומתנפחת. בעוד 20 שנה, כאשר כל מוסכניק יצטרך להיות מינימום דוקטור למדעי המחשב, תיקון תקלת חשמל פשוטה יעלה לך בערך פי 2 מערך האוטו כולו. נראה לך?
אותי מעניין לדעת מתי יגיע השלב בו יצרני הרכב יבינו שהם יצרו מפלצות, ישימו לזה סוף ויחזרו למכוניות פשוטות ובסיסיות. בלי כל הווג'אראס המיותר הזה.



רפי
...

ישי.פ
30-04-10, 00:21
דרור יצרני הרכב הם לא אלו שיצרו מפלצות.
אלא אנחנו, הם מיצרים את מה שימכור ומה שהוא בעל דרישה
כנראה שזאת הדרישה. שיהיה משוכלל ומרשים רק כך נוכל להשוויץ ולהתמלא גאווה
ברכוש החדש והמפואר:mad:

גיא
30-04-10, 17:57
אנחנו - זה צרכנים שקונים מה שמוכראים לנו, מוכרים לנו מציאות מדומה בטלויזיה .. יש ברירה ? אין משהו אחר .. קונים.

מוכרים לנו מכוניות להרגיש עם ללכת בלי .. יש ברירה ? לא בדיוק .. קונים.

מוכרים לנו אוכל מפלסטיק ... יש ברירה ? ... לא בדיוק ... קונים.

רני דקל
30-04-10, 18:17
כבר כמה שנים, בגלל היסטריית הביטחון, לא מרשים לאף אחד להיכנס לתא הטייס. אחרת היית רואה בעצמך. הטייסים ממריאים ונוחתים בעצמם.


בכל שדה תעופה מודרני יש את זה http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system

ראיתי בעיניים טייס שלא נגע בכלום חוץ ממשחקון במצערת במשך כל גישה של המטוס עד המסלול בנתבג.

רפאל
30-04-10, 22:06
היי דרור


קודם כל לידיעתך כבר תקופה ארוכה שטייסים נמצאים במקומם רק כדי לפקח על המחשב שמטיס את מטוס. וגם בהמראה ובנחיתה יש את הדיילת ש ....

לגבי יצרני הרכב.
מי שמשפיעה על ייצור הרכב אינו יצרן הרכב. ישנו תקן שנקרא יורו 5 ובעוד כמה שנים ייכנס גם יורו 6, אלו הם תקני זיהום האוויר העולמיים הקובעים מהי כמות פליטת המזהמים שעל הרכב לעמוד בהם.
שום מנוע קרבורטור מיושן אינו יכול לעמוד בתקנים אלו. ולכן יצרני הרכב חייבים למחשב את המנוע כדי לדייק את השריפה וע"י כך לעמוד בתקני זיהום האוויר.

אך ורק מפה נובעת כל האלקטרוניקה ברכבים, ולכן מי קובע איך ייצרו את הרכב ?....




רפי

ארז
02-05-10, 09:24
דרור כמו שרפי כתב, כבר כמה שנים טובות שטייסים נמצאים בתא הטייס לשם פיקוח וכמעט ולא מטיסים בעצמם את המטוס(וזה כולל גם המראה ובנחיתה).

מעל ל90% מתאונות הדרכים הם בגלל טעויות אנוש, כניסת מכוניות ממוחשבות לחלוטין תוריד את מספר התאונות האלו בצורה דרסטית(גם אם למחשבים יהיו בעיות פה ושם זה עדיין יהיה הרבה פחות מבן אנוש), הפיכת כל צי הרכבים שנע על הכביש לכזה תאפשר מהירויות גבוהות הרבה יותר משאנחנו מכירים היום, הרכבים יהיה מקושרים ברשת אחד לשני וידעו בדיוק לאן כל רכב באזור שלהם ונוסע ומתי הוא מבצע עצירה(זמן תגובה טוב פי כמה מזה של בן אדם).

רכבים כאלו שמקושרים כרשת אחד לשני ידעו גם לוסת את העומסים נכון.

כמו כל דבר בהתחלה אולי יהיו בעיות אבל בסופו של דבר זה יהיה טוב יותר לכלל הציבור,לא מזמן ראיתי מערכת של מרצדס המאפשרת לשיירה של מכוניות המחוברות ברשת אחת לשניה לנסוע במהיריות תלת ספרתית כשהם צמודות פגוש לפגוש לאורך כל הדרך, כשאחת המכוניות בולמת/מאיטה באותו זמן בדיוק וללא השהייה(כמו שהיה אם בן אדם היה נוהג) כל השיירה בולמת(כולל תיקונים בעוצמת הבלימה בהתאם לתנאים).

דרור ברלי
02-05-10, 11:01
את כל זה אני יודע. יש גם מערכת גרמנית שנקראת "פרומתיאוס" והיא בעצם סוג של "כביש חכם" שמאפשר את זה, באמצעות סיב אופטי שטמון מתחת לפני הכביש.
הנהג כבר לא יצטרך לנהוג בכלל. תחשבו על נסיעה מת"א לחיפה או לאילת, כל הדרך תוכלו לקרוא עיתון ולשתות קפה. אולי אפילו לנמנם. האוטו ינהג את עצמו, ויתריע בעצמו כמה דקות לפני שמגיעים כדי שתיקחו את העניינים לידיים.
יש אנשים - (שזה הרוב המוחלט, כך אני משער) שנוהגים היום במשפחתומטיות כסופות ושונאים כל רגע בנהיגה, שזה החלום הרטוב שלהם.

יש אחרים כמוני, שזה הסיוט שלהם.

-->