התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיה בהגה- לא חוזר אחרי סיבוב



סופת המדבר
28-04-10, 18:57
השבוע נסעתי סיבוב על סופה של חבר
ושמתי לב שאחרי סיבוב קטן של ההגה נגיד אחרי עיקול או משהו במהירות רגילה\ עירונית
ההגה נשאר באותו מצב ולא ''שואף'' להתיישר לכיוון הנסיעה
ואז שמנסים להחזיר אותו למצב ישר אז ליפעמים זה טיפה יותר מידי
ואז מחזירים עוד טיפה לצד שני ... בקיצור לדעתי מאד מסוכן
ובעל הרכב שאין לו מושג בכלל מזה הגה לא ידע שזה דבר שהוא לא תקין
והוא גם לא זוכר ממתי זה התחיל

מבדיקה ככה בעין נראה שהתפוחים במצב תקין ללא חופשים או משהו
לדעתי בעיה או במשאבת הגה או בתיבת הגה

מה אתם אומרים?

חנן-ג'יפולוג
28-04-10, 19:01
לא משאבה, אולי תיבה, אבל סיכויים הרבה יותר טובים שמשהו בכיוון הפרונט לא נכון, בדגש על הקסטר. הוחלפו\שופרו קפיצים? יש קלינים? בולם הגה תפוס?

סופת המדבר
28-04-10, 19:23
קפיצים לא הוחלפו ולא שופרו- קפיצים רגילים סטנדרטים
גם על הבולם הגה חשבתי ופירקתי אותו אבל שום שינוי..

קלינים-אין
אבל גם אצלי וגם אצל עוד חבר אין וההגה חוזר חלק

ליפני שבועיים הרכבתי לו משולשים-(שאקלים יותר ארוכים לקפיץ)
בגובה נורמלי נקנו מינוביץ.. אז אני לא יודע אז זה התחיל מאז
אבל לפי דבריו זה היה ככה מאז שהוא קנה ת'גיפ.....
בעצם הוא לא יודע אם זה התחיל מזמן או לא כי הוא בכלל לא ידע שזה לא בסדר
ולא שם לב לזה (אבל אם זה היה פתאום אז אני מאמין שהוא היה שם לב)

כנראה בתור ניסיון ראשון נצטרך להרכיב קלינים..

YoavR
28-04-10, 20:12
היה לי בדיוק מה שאתה מתאר בסובארו.

בדוק צלב של מוט הגה. (אם יש דבר כזה בסופה)

יואב

חגי
28-04-10, 20:18
בולם הגה קבל מכה או עקום

סופת המדבר
28-04-10, 21:03
בולם הגה קבל מכה או עקום

גם בלי בולם הגה נשארה אותה תופעה

סופת המדבר
28-04-10, 21:06
היה לי בדיוק מה שאתה מתאר בסובארו.

בדוק צלב של מוט הגה. (אם יש דבר כזה בסופה)

יואב

אתה צודק גם לי קרה את זה בסופה שצלב במוט הגה היה תפוס
אבל הסימפתום זה שהיתה נקודה בסיבוב של ההגה שהיתה קשה

אבל פה ההגה לא קשה הוא רק לא חוזר

YoavR
28-04-10, 21:39
אבל פה ההגה לא קשה הוא רק לא חוזר

בדיוק כמו שהיה אצלי. התחיל ממש בעדינות והלך והחמיר בלי שהרגשתי בכלל. עד שהגעתי למצב שבסיבוב מלא או כמעט מלא של ההגה הוא לא היה חוזר. הייתי בטוח שמשהוא במתלה נדפק כי זה הרגיש ממש כמו נעילה גאומטרית אבל פרוק נקיון ושימון של הצלב העלים את הביעה.

ישי.פ
28-04-10, 23:04
כיוון פרונט בוצע?? (שפור)

סופת המדבר
29-04-10, 07:32
בדיוק כמו שהיה אצלי. התחיל ממש בעדינות והלך והחמיר בלי שהרגשתי בכלל. עד שהגעתי למצב שבסיבוב מלא או כמעט מלא של ההגה הוא לא היה חוזר. הייתי בטוח שמשהוא במתלה נדפק כי זה הרגיש ממש כמו נעילה גאומטרית אבל פרוק נקיון ושימון של הצלב העלים את הביעה.


הרמתי את הגיפ על ג'ק ששתי הגלגלים הקידמיים באויר שיחקתי עם ההגה ימינה שמאלה
ולא הורגשה שום בעיה-שום דבר לא תפוס
שאצלי היה צלב תפוס אז גם על ג'ק הרגשתי תקיעות של ההגה

torchak
29-04-10, 12:33
אני הייתי ממליץ לבדוק את תיבת ההגה, סיכוי טוב מאוד שזה ממנה.
לא בהכרח היא תנזל שמן החוצה אבל בכל זאת יש מצב שיש בה תקלה.
אם מעברי השמן בתוך התיבה פגומים, זה יכול לגרום בדיוק לתופעה הזאת, שההגה לא "שואף" להתיישר.

נועם.

itay
29-04-10, 13:22
אהלן,

היה לי את זה בסמוראי : הציר של תיבת ההגה שמתחבר בתחתיתו לפיטמן היה עקום כתוצאה מטראומה אוירית של הרכב. העיקום שלו היה באיזור הכניסה של הציר לתיבה ולכן הוא מנע מההגה להתיישר (מי שאחרי על היישור זה הגלגלים, התיבה התנגדה אליהם). החלפה של התיבה לאחת עם ציר תקין וישר העלימה את הבעיה...

איתי.

moriseven
29-04-10, 14:19
בולג'וינט/ים תפוסים

hem
29-04-10, 15:25
בחלקו העליון של תיבת ההגה יש בורג כיוון המאובטח עם אום.פתח את האום כרבע סיבוב, וסובב את הבורג.(בדרך כלל בורג אלן..) הבורג ישחרר את החילזון הפנימי שבתיבת ההגה. אל תפתח הרבה..סע נסיעת מבחן קצרה וראה האם יש שיפור. במידה ואין שחרר עוד קצת. במידה ויש חזק את הבורג עד למצב בו אין חופש בהגה...וההגה חוזר למצב ישר אחרי סיבוב...נעל את האום מבלי שהבורג יסתובב..

סופת המדבר
29-04-10, 21:20
בחלקו העליון של תיבת ההגה יש בורג כיוון המאובטח עם אום.פתח את האום כרבע סיבוב, וסובב את הבורג.(בדרך כלל בורג אלן..) הבורג ישחרר את החילזון הפנימי שבתיבת ההגה. אל תפתח הרבה..סע נסיעת מבחן קצרה וראה האם יש שיפור. במידה ואין שחרר עוד קצת. במידה ויש חזק את הבורג עד למצב בו אין חופש בהגה...וההגה חוזר למצב ישר אחרי סיבוב...נעל את האום מבלי שהבורג יסתובב..

אני מכיר את הבורג הזה אבל ממה שאני יודע הוא אמור לבטל את החופש שיש בין
המוט הגה שנכנס לתיבה לבין הפיטמן
כרגע יש טיפה חופש בין המוט שנכנס לתיבה לבין הפיטמן אז ככה שלא נראה לי שיש בינהם לחץ כלשהו

וגם להגיע אליו עכשיו צריך לפרק את המגש של הכננת :rolleyes: באסה לפרק הכל ואולי זה לא זה

ישי.פ
30-04-10, 00:26
הגלגלים אמורים לחזור בגלל הזווית בה הם נמצאים, אם אני לא טועה הקסטר.
אם הזווית לא נכונה, הם לא יחזרו.
זה הדבר הפשוט ביותר לבדוק, אז למה לפרק חצי רכב לפני שאתה בודק כיוון פרונט??

סופת המדבר
30-04-10, 14:13
אני יגיד לו שילך לבדוק כיוון פרונט ונראה מה יהיה

אני יודע שהתפקיד של הקלינים לסדר את הזוית קסטר
אבל אצלי אין קלינים כאלה ואין לי שום בעיה בחזרה של ההגה

טוב בכל מקרה אני יגיד לו שיבדוק את זה

ד'א איך אפשר (במכון טסטים) לבדוק זוית קסטר?
אם אני לא טועה זאת הזוית של הקן (הדימיוני) בין שתי הבולג'יינטים לבין זוית 90 מעלות לא?
צריך שהבולג'... יהיו בזוית של משהו כמו 7 מעלות לא?

liro
09-05-11, 21:37
הבורג בתיבת ההגה חוזק יותר מידי שחרר קצת

-->