התחברות

צפייה בגרסה מלאה : השתלת\שינוי הילוך חמישי לטובת שיפור במהירות שיוט



sapog
07-05-10, 14:47
שלום לכם,

בעקבות מחשבות על התקנת קיט יחסי העברה מופחתים בג'ימני שלי,
לא יכול שלא לדאוג בעניין מהירות השיוט.
במיוחד לאור העובדה שאני לא סובל לסוע בסל"ד גבוה (בשבילי גבוה זה מעל 3.5K),
ככה שלסוע על 4K בשביל לשייט ב-100 קמ"ש נשמע לי לא הגיוני בעליל!

מכאן שהחלו כל מיני מחשבות על שיפור מהירות השיוט.
נתקלתי באתר כלשהו ברשת, בבעלים של ג'ימני, שטוען שהחליף את ההילוך החמישי בגיר לאחד ארוך יותר לטובת מהירות שיוט נוחה יותר בסל"ד סביר.

אני מודע לעניין ה"בור" שיווצר בין ההילוך הרביעי לחמישי, אבל כאן אני ארשה לעצמי למשוך רגעית את ההילוך הרביעי לטובת העברה בריאה יותר להילוך חמישי.

השאלה שלי, האם טכנית ניתן לשנות רק את ההילוך החמישי בגיר?
אם כן, איך אפשר לדעת איזה הילוך חמישי מתאים לגיר של הג'ימני?

שבת שלום,
טל.

אור .ס.
07-05-10, 17:17
טל שלום, אמרתי לך בעבר על הנושא.
בסויפט שלי שיוט על 5 עומד 100 קמש 2200 טורים, משמע אצלך הוא יעמוד 2500-2700 בגלל היחס העברה.
בדוק אם ניתן לעשות את ההשתלה (הרי זה אותו מנוע, הגיר ככל הנראה דומה) ודווח מה קורה.
אני רואה שהרכב שלך לאט לאט נהיה גיבור, אתה בתחרות עם מורי ?

חנן-ג'יפולוג
07-05-10, 17:39
הגיר לא דומה. ברכב פרטי סטנדרטי יש בתוכו דיפרנציאל ויש לו שתי יציאות. זה לא קשור בכלל למה שיש ב4X4.

omri_t
07-05-10, 21:20
לדעתי אתה מכניס את עצמך לפינה.

ייחסי העברה בג'ימיני אתה מתכנן לעשות ע"י החלפת טרנספר לכזה של סמוראי?
או שכבר יש קיט רציני כלשהו שניתן לקנות לג'ימיני?

אחת האפשרויות היא להגדיל את הצמיגים.
אך כמובן שזה יבוא גם ע"ח צריכת דלק מוגברת.
בדיוק בגלל זה אני תיכננתי לעלות ל 235 בסמוראי שהיה לי.
מניח שלא יהיה לך קל ובטח לא זול לעלות מידה בג'ימיני.

לא קראתי בשום מקום על קיט מסודר להילוך חמישי של ג'ימיני.
וגם אם מישהו עשה קומבינה כזו או אחרת- זה כנראה לא קל ויתכן ולא ממש זמין עבורנו בארץ.
אני מניח שבארץ אין נסיון בדבר כזה... ואתה כמובן יכול להיות השפן.

כנראה שאין פתרונות קסם-
כי אם אתה באמת רוצה לקבל ייחסי העברה מופחתים בג'ימיני וגם לא לפגוע במהירות השיוט
תמצא את עצמך מוציא סכום כסף אסטרונומי על פתרון שהוא קומבינה על קומבינה.

מה אגיד לך... תעבור לסמוראי.... :)
שבת-שלום!

סוזי המשתוללת
07-05-10, 21:31
גם אם תחליף לקיט של סמוראי השינוי אינו משמעותי (כ10 אחוז ) והרכב ירגיש טוב יותר כי יאיץ מהר יותר בכל הילוך גם תצרוכת הדלק לא משתנה משמעותים אם בכלל
עם תגדיל צמיג תקטין משמעותית את השינוי
זה השינוי הכי מבורך שתעשה לאוטו (אפילו יותר מנעילה )
בקיצור גם אם תוכל לשנות את ההילוך החמישי לא הייתי טורח
בכל מיקרה יש סיכו טוב שחלקי גיר של סמוראי /ויטרה יתאימו לקומבינה שלך

sapog
07-05-10, 22:10
אור,
אני בתחרות רק עם עצמי :)

חנן,
אתה יכול להמליץ על גיר שיש לו פוטנציאל להחליף את המהלך החמישי בגיר של הג'ימני?

עמרי,
כן, התכנון הוא להשתיל קיט בתוך טרנספר של סמוראי שיחליף את הטרנספר של הג'ימני.
אני כבר על צמיגי 215, ומתכנן להשאר איתם גם אחרי שינוי יחסי ההעברה.

את הרעיון למהלך קיבלתי מהלינק הזה:
http://www.bigjimny.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=66&func=view&catid=8&id=1500
ציטוט:
"I am using also the 5th gears from a LWB diesel Vitara that are longer in order to keep my top speed."

מחיפושים שעשיתי בכמה פורומים, מצאתי שיש גירים שניתן לפרק בהם את האוזינג של ההילוך החמישי ופשוט להחליף את הגג"ש.

אגב, לעבור לסמוראי, לא כל כך יעזור לי במקרה הזה :)

סוזי,
בקיטי ההפחתה שרצים היום בשוק מדובר על 12-18 אחוזים הפחתה גם ב-High, זה די משמעותי (אפילו שאני כבר עם צמיגי 215).

שוב, אני פשוט רוצה לקבל מושג האם ההחלפה טכנית ברת ביצוע? ואם כן, כמה זה יכול לעלות?


תודה רבה על התשובות עד כה!
שבת שלום.

ישי.פ
08-05-10, 12:17
נראה לי שיש פה קצת בלאגן..
אם הסל"ד גבוהה במהירות מסוימת, אז אם תשים קיט הפחתה הוא יעלה עוד יותר!

מה מפריע לך שזה הסל"ד בגימיני בחמישי??
(אני רומז שזה מה שיש לרכב לא סתאם תיכננו אותו ככה)

שים לב שתמיד רכבים עם מעט כוח. במהירויות גבוהות, גם הסל"ד גבוהה יחסית.
צריך מומנט מסוים בכדי להניע את הרכב, וכנראה שהגימיני לא מסוגל ליותר.

GodsFather
08-05-10, 16:24
טל, למה להמציא את הגלגל מחדש ?

אתה עם 215, תשים 4.16 , הסל"ד לא יצרח לך ואתה יכול להיות רגוע. באמת. ועוד פחות יצרח מאשר עם 205, המידה המקורית. ההפחתה היא 12 אחוז, אבל עלית בכמה אחוזים עם 215, אז ההפחתה עוד פחות משמעותית.

לשנות עכשיו גלג"ש בגיר, או בכלל להחליף גיר ולעשות לו התאמות... לא שווה את זה. זה לא סופה ולא צ'רוקי, זה ג'ימני בסה"כ. כלי פשוט ונוח עם יכולות שטח נהדרות.

sapog
09-05-10, 20:32
ישי,
אין באלגן, ידוע לי שעם קיט הפחתה הסל"ד יעלה בכל מהירות נתונה.

אם היפנים תכננו את הג'ימני בצורה מושלמת כל כך, אז למה אנחנו שמים נעילות? צמיגים גדולים יותר? יחסי העברה מופחתים? וכו'...

אמיר,
אני לא מחפש להמציא את הגלגל מחדש (טוב נו, אולי רק את החמישי ;)).
גם לא מחפש להחליף את כל הגיר.

מה שכן, אולי ישנה אפשרות, סבירה יחסית, לתקן את מהירות השיוט אחרי קיט הפחתה.
מלכתחילה המהלך החמישי קצר מדי בג'ימני, מוריד כולה כ-400 סל"ד מהמהלך הרביעי.
ככה שלהאריך את החמישי יעשה רק טוב למערכת, זו דעתי בכל מקרה.

עכשיו רק נותר למצוא את הגיר המתאים למשימה.

מעבר לזה,
מה קרה פתאום כולם אנטי בפורום הזה? :)

kobiarava
09-05-10, 20:43
עכשיו רק נותר למצוא את הגיר המתאים למשימה.



מנסים לומר לך, שאולי זה נשמע לך עניין פשוט, אבל זה ממש לא. תצטרך להחליף לפחות את 2 הגג"שים בהילוך החמישי, סיכוי סביר שתצטרך להחליף את כל הקונטרה גיר (ברוב הגירים הוא עשוי כמקשה אחת), וזה פשוט לא ממש סביר למצוא "במקרה" תורם שיתאים אחד לאחד במידות של הגיר של הג'מיני. אני לא אומר שזה בלתי אפשרי לחלוטין, אבל הסיכויים מאוד נמוכים...







קובי

GodsFather
09-05-10, 20:48
מוסיף על קובי - ואתה שוכח שעדיין מדובר במנוע אנמי יחסית, הירידה הזו של ה400 סל"ד היא כדי שהרכב עדיין יסחוב כראוי גם בחמישי. שפר את היכולות של המנוע ואז תוכל להגיע לאותה מהירות בסל"ד נמוך יותר. מעניין אם יש צ'יפ למחשב של ג'ימני...

sapog
11-05-10, 20:47
מספר עדכונים:

- הקונטרא גיר של המהלך החמישי ניתן לפירוק משאר הציר, מכאן שניתן לעשות את השינוי ע"י החלפת שני גג"שים סה"כ.

- נמצא גיר מתאים לתרומה - סמוראי 86-88, עם יחס של 0.79 במהלך החמישי, לעומת 0.86 בגיר של הג'ימני.
אומנם, מסתמן כרגע, ששיפור של פחות מעשרה אחוזים לא מצדיק כניסה להרפתקאה הנ"ל מבחינה כלכלית (הכיוון הוא שיפור של 15-20 אחוזים ביחסים).

לכן, פונה אליכם, מי שמכיר גיר (רצוי מממלכת סוזוקי) עם יחס העברה פחות מ-0.79 במהלך החמישי, מוזמן לעדכן בשרשור.

מעבר לזה, תובנות וטיפים נוספים יתקבלו בברכה.

המשך שבוע נעים,
טל.

-->