PDA

צפייה בגרסה מלאה : איזה צ'ירוקי / גרנד נחשב למוצלח ביותר?



alal
08-05-10, 16:09
חושב על קניית צ'ירוקי / גרנד ולא מצאתי שירשור בפורום המרכז את הנושא.
מתרכז בדגמים של עד שנת 2001 בעלי סרן חי מקדימה .
איזה מהדגמים נחשב למוצלח ביותר ובעל אפשרויות השיפורים הגדולות ביותר .
האם לכל הדגמים ניתן להתקין נעילות אוטומטיות , לוקרים , מגבלת צמיגים, האם לכולם ניתן להתקין גז , האם לכל הדגמים יש HI / LO ?

תודה

אבנר

sherifon
08-05-10, 18:07
למה ללכת רחוק ,יש לך כאן אחד משופר בטעם טוב, XJ(צירוקי) -הירוק ביד 2 .

Jacob80
08-05-10, 22:18
לגבי גראנד:

הכי מוצלחים לשטח (אבל עם זאת מעולים בכביש) הם ה ZJ משנת 1996-1998, יש להם שיפורי מדף מוצלחים (הגבהה רוביקון אקספרס 4.5 או איירון רוק 4 אינץ) וביצועי שטח הטובים ביותר מכל הגראנדים (יסלחו לי בעלי ה WJ)

הכי מוצלחים לכביש (אבל עם זאת מעולים גם בשטח) - WJ, לדעתי השנתון הטוב ביותר הוא 2002 כיוון שמבחינת איבזור זו השנה שזכתה להכי הרבה איבזורים (ב 2003 כבר התחילו להוריד בפאר). ל WJ אין הגבהה ישר מהמדף (לפחות לא אחת מוצלחת).

כל הנכתב לעיל מסתמך על כך שחייב הגבהה (לפחות) כדי שהרכב בכלל יוכל להכנס לשטח. בלי הגבהה אין מה לדבר..

AvigdorAharon
08-05-10, 23:38
כל הנכתב לעיל מסתמך על כך שחייב הגבהה (לפחות) כדי שהרכב בכלל יוכל להכנס לשטח. בלי הגבהה אין מה לדבר..

לצערי, אני חולק על דעתך.
גראנד סטאנדרטי נוסע יפה מאוד, תלוי בשטח אך בעיקר תלוי בנהג.
חשוב לציין שהגבהה פוגעת בבטיחות בנסיעת הכביש.

אביגדור

sos4u
09-05-10, 01:09
חולק על שניכם ...
על קובי:
1. ל WJ יש קיט הגבהה מצויין מבית היוצר של CLAYTON ....
ראה כאן - http://www.claytonoffroad.com/product_info.php?cPath=19_80&products_id=275

קיט 4" מושלם ל WJ ...

2. גרנד ללא שיפורים נוסע מדהים בשטח. הגרנד הראשון שלי זכה לעבור את כל השבילים המוכרים במדבר יהודה, נחל צין, מעלה גיתה, משלט 21 ועוד .... נסעתי כ5 חודשים עד שהחלטתי איזה הגבהה אני רוצה ...

עליך אביגדור:
נכון שהגבהה פוגעת ומסכנת, אבל, ביצוע נכון ועם הקיט הנכון, ולא רק שהפגיעה בבטיחות מינימלית, אלא שההפיך הוא הנכון.

וזה נכון עוד יותר בנוחות הנסיעה.
ואני אסביר: גרנד סטנדרטי, [ואני מכיר אותם גם כשהיו חדשים בשנים 95-98] מתנהג בסיבובים כמו סירה בים סוער וללא קברניט. ככה זה אמריקאים, והבים רכב רך ומפנק.

החלפת הבולמים והקפיצים מקשיחה את התנהגות הרכב. ומקטינה את אפקט הגילגול. עכשו, כל עוד נשארת עם זרועות באורך מקורי הרכב הופך לקופצני ובועט. ראה כל בעלי ה RE לסוגיו.

נסה את אותה הגבהה, אותם בולמים, וזרועות רדיוס LA, וקיבלת עולם חדש. רכב נוח להפליא עם יכולות שטח מרהיבות....

נסה ותהנה ....

AvigdorAharon
11-05-10, 23:33
עליך אביגדור:
נכון שהגבהה פוגעת ומסכנת, אבל, ביצוע נכון ועם הקיט הנכון, ולא רק שהפגיעה בבטיחות מינימלית, אלא שההפיך הוא הנכון.

וזה נכון עוד יותר בנוחות הנסיעה.
ואני אסביר: גרנד סטנדרטי, [ואני מכיר אותם גם כשהיו חדשים בשנים 95-98] מתנהג בסיבובים כמו סירה בים סוער וללא קברניט. ככה זה אמריקאים, והבים רכב רך ומפנק.

החלפת הבולמים והקפיצים מקשיחה את התנהגות הרכב. ומקטינה את אפקט הגילגול. עכשו, כל עוד נשארת עם זרועות באורך מקורי הרכב הופך לקופצני ובועט. ראה כל בעלי ה RE לסוגיו.

נסה את אותה הגבהה, אותם בולמים, וזרועות רדיוס LA, וקיבלת עולם חדש. רכב נוח להפליא עם יכולות שטח מרהיבות....

נסה ותהנה ....

אז זהו, יש לי דברים אחרים בחיים שאני רוצה לנסות ולהנות, הגבהה של גראנד לא עושה לי את זה.
בכל אופן, הגבהה פוגעת בבטיחות, זה כתוב בכל ספרי הפיזיקה:
רכב גבוה, מרכז כובד גבוה, ...

גראנד סטאנדרטי נוסע בכביש כמו כל רכב בעל הנעה אחורית. אין שום בעיות גלגול בסיבובים, אין שום הרגשת ספינה בים. אם הכל מחובר ותקין, הנסיעה נעימה. אף אחד לא בועט, אף אחד לא מתנדנד.

בגדול, כל אחד מסתכל על רכב בעיניים אחרות:
בעיניי, פגיעות פח הן קאטסטרופה, אצל האחר, מנוע גמור מפריע לו כמו...

בא נסכים שאנו לא מסכימים, הרי יש לנו יותר משתי דעות...

אביגדור

השועל
11-05-10, 23:52
חושב על קניית צ'ירוקי / גרנד ולא מצאתי שירשור בפורום המרכז את הנושא.
מתרכז בדגמים של עד שנת 2001 בעלי סרן חי מקדימה .
איזה מהדגמים נחשב למוצלח ביותר ובעל אפשרויות השיפורים הגדולות ביותר .
האם לכל הדגמים ניתן להתקין נעילות אוטומטיות , לוקרים , מגבלת צמיגים, האם לכולם ניתן להתקין גז , האם לכל הדגמים יש HI / LO ?

תודה

אבנר

שלום אבנר ,

* האם לכל הדגמים ניתן להתקין נעילות אוטומטיות (כן) , לוקרים (תאורטית כן), מגבלת צמיגים (כמו בכל רכב שטח אחר עד 31" אין בעייה,אם כי ידרוש שינוי קל של הגבהה סולידית 2"-2.5"), האם לכולם ניתן להתקין גז (כן), האם לכל הדגמים יש HI / LO (כן)?

* איזה מהדגמים נחשב למוצלח ביותר ובעל אפשרויות השיפורים הגדולות ביותר . - שאלה טובה האמת.. הכל תלוי בצרכים שלך, בתחל'ס הכל אפשרי. XJ,ZJ מגוון רחב, WJ קצת פחות (ביחס לדגמים שציינתי).
כולם של הדוד סם ואצל הדוד סם יש הכל מהכל.. רק צריך כיס ומנהל בנק שביחסים טובים איתך :)

XJ - מגיע 4 ליטר וגם דיזל
ZJ - מגיע 4 ליטר ו5.2 ליטר
WJ - מגיע 5.2 ליטר במודלים האלה ומאוחר יותר גם 4.7 ליטר (מנוע מתקדם יותר) וגם דיזל.

מערכות מתלים טובות יש יותר מבחר בZJ מאשר בWJ והXJ.
נוחות יש יותר בWJ ופחות בשני הדגמים האחרים.
לXJ יש יותר זמינות חלפים ומחירים טובים של המנוע (4 ליטר =מנוע סופה).

וכו'..

אז שורה תחתונה תתאים את הרכב לצרכים שלך ופחות למה יותר טוב ממה, למרות שהשאלה היא לגיטימית לגמרי (בתאוריה).

אייל67
12-05-10, 15:46
WJ - מגיע 5.2 ליטר במודלים האלה ומאוחר יותר גם 4.7 ליטר (מנוע מתקדם יותר) וגם דיזל.

.

דני,

ברשותך תיקון קטן:

WJ (שנים 99-04) אין 5.2 ליטר אלא 4.0 ל', 4.7 ל' ודיזל.

אייל

grand
12-05-10, 16:22
עוד כמה תיקונים ועידכונים...

לXJ יש בעית חלפים זולים או מפירוק בארץ (למעט מנוע).
לכל הדגמים הללו יש שיפורים למכביר בחו"ל , בארץ יש יתרון במיבחר ל ZJ.

ה WJ הוא הרכב שיתנהג הטוב ביותר בכביש מבחינה בטיחותית של היגוי, בלימה ויציבות, לאחר שיפורים. הוא גם יותר אמין מבחינת מנוע-גיר-טרנספר. ל WJ אין "מחלות קיץ" של חום מנוע גבוה כמו ב ZJ.

דווקא לדגמים המוקדמים של ה ZJ 93-95 יש מכלולים מכניים חסונים יותר, בגדמי ה V8 הגיר טוב משמעותית, הסרן האחורי דנה-35 החלש אמנם מה 44 אלומיניום, אך יותר אמין למי שלא משתולל יותר מדי, כמו כן יותר קל לנעול אותו, שוב.. בהסתייגות למי שנוסע עדין, לאגרסיביים שבחבורה רצוי בכל הדגמים השונים לשדרג את הסרן האחורי למשהו אחר.

בתכל'ס צריך על סמך השימוש הצפוי של הרכב לבחור את הדגם.
לנסיעות יום-יומיות + שטח סולידי ה WJ מנצח בנוקאוט.
רכב לסופ"ש + טיולים אגרסיביים יותר - ZJ. רצוי כמה שיותר חדש כמו מודל 98 משודרג היטב, אין יותר מהנה ממנו בשטח.
וה XJ הישן והטוב, קלאסי, יקר, יפה ונדיר, לא שונה מהותית מה ZJ בשטח ובשיפורים,

alal
13-05-10, 06:47
חברים

תודה רבה על התגובות מאירות העיניים מרוב דגמים היה קשה להתחיל אבל עכשיו הנושא מסודר יותר.
כיום יש לי טרופר בנזין 97 ארוך משופר מקצה לקצה עד העצם כולל שתי נעילות.

אנא נסו לתת תשובה אובייקטיבית (למרות סוג הפורום) ,התאהבתי בצורה וביכולות השיפור האין סופיות של הגרנד ,האם הגרנד צ'ירוקי הוא באמת תחליף טוב יותר מהטרופר ? האם אקבל יותר ביצועים בשטח ? (אחד הדברים המרגיזים בטרופר הוא הגיר הנמוך שלו והקושי למגן את הגיר), המבנה התחתון הוא לא שטוח והמכלולים בולטים ופגיעים . ומצד שני האמינות שלו היא ללא תחרות , 0 תקלות לאורך שנים למעט טיפולים שוטפים .

המטרה : רכב שנוסע כל השבוע ,אישתי תוכל לנסוע עימו לעבודה בבוקר (נסיעה קצרה) ומצד שני בסןף שבוע הוא צריך להיות חזק וקשוח, ממוגן , משופר , שיעבור מקומות כגיטה , עוזי , ורדית בלי יבבות קשות .
האם הגרנד כגון ZJ שהבנתי מכם שהוא המוצלח יותר לשטח יתן תמורה גבוה יותר הן מבחינת מבנה (מבנה שילדה , פגיעות בחלק התחתון) , כח מנוע , שרידות בשטח קשה , אמינות ?

תודה על הסבלנות

Jacob80
13-05-10, 10:52
חברים

תודה רבה על התגובות מאירות העיניים מרוב דגמים היה קשה להתחיל אבל עכשיו הנושא מסודר יותר.
כיום יש לי טרופר בנזין 97 ארוך משופר מקצה לקצה עד העצם כולל שתי נעילות.

אנא נסו לתת תשובה אובייקטיבית (למרות סוג הפורום) ,התאהבתי בצורה וביכולות השיפור האין סופיות של הגרנד ,האם הגרנד צ'ירוקי הוא באמת תחליף טוב יותר מהטרופר ? האם אקבל יותר ביצועים בשטח ? (אחד הדברים המרגיזים בטרופר הוא הגיר הנמוך שלו והקושי למגן את הגיר), המבנה התחתון הוא לא שטוח והמכלולים בולטים ופגיעים . ומצד שני האמינות שלו היא ללא תחרות , 0 תקלות לאורך שנים למעט טיפולים שוטפים .


המטרה : רכב שנוסע כל השבוע ,אישתי תוכל לנסוע עימו לעבודה בבוקר (נסיעה קצרה) ומצד שני בסןף שבוע הוא צריך להיות חזק וקשוח, ממוגן , משופר , שיעבור מקומות כגיטה , עוזי , ורדית בלי יבבות קשות .
האם הגרנד כגון ZJ שהבנתי מכם שהוא המוצלח יותר לשטח יתן תמורה גבוה יותר הן מבחינת מבנה (מבנה שילדה , פגיעות בחלק התחתון) , כח מנוע , שרידות בשטח קשה , אמינות ?

תודה על הסבלנות

רב בעלי הגראנדים כאן בפורום הם על אותו שטאנץ... האישה עושה מעט קילומטרים במשך השבוע, נהנית מכל רגע שהיא נוהגת עליו ובסוף שבוע אנחנו מקבלים את האוטו מדי פעם בשביל לרדת לשטח.

נסה לרדת עם גראנד משופר לשטח ולא תבין איך עד היום טיילת אחרת...
את רב הדברים שאתה מסוגל לעבור עם טרופר נעול כפול יעבור גראנד מוגבה ללא נעילות בקלות יתרה
המנוע והכח הם תענוג, אין צורך להשתולל על מדרגות סלע, אפשר להיצמד אליהם בעדינות וליטוף על הגז כבר יקח אותך למעלה.

אמינות זה לדעתי עניין אינדיווידואלי לכל רכב, תלוי במצב שנקנה ותלוי בדרך שתתחזק אותו. בגדול, את המיתוס הזה על "יותר מדי מערכות חשמל מיותרות" שנוטים לשייך לגראנד אני הייתי רוצה לנפץ כי קודם כל הן לא מיותרות, זה מה שעושה את האוטו הזה לג'יפ הכי מפנק שתכיר (שיכול גם להיכנס לשטח) וחוץ מזה הן לא מסובכות ולא נוטות לעשות בעיות. לגבי מכניקה - שום דבר מיוחד שם, בסה"כ טכנולוגיה אמריקאית די מוכרת.

ולסיום, אני מבין שהתאהבת ביכולות השיפור האינסופיות אבל קח בחשבון שזו דרך ארוכה, קשה ומאד מייגעת לשפר את הרכב וצריך הרבה סבלנות וכסף.
לוקח זמן להזמין את החלקים, לוקח זמן למשלוח, לשחרר מהמכס, להתקין ולגלות שלא הזמנת את כל מה שצריך, להזמין שוב, לכוון ולכייל, להזמין שוב את מה ששכחת שוב וכו'.... לדעתי עדיף לקנות משופר, כבר יש איזה 30-40 כאלה בארץ כך שיש לך סיכוי לא רע

alal
27-05-10, 05:01
התחדשתי :p

נרכש גרנד שנת 95 עם מנוע 4.0 MX (כך כתוב ברשיון) , האוטו לא מיבוא אישי !

האוטו נמצא ברגעים אלו במוסך/סדנאת שיפורים .

בעיה שצפה היא הצמיגים אשר דורשים החלפה ומידתם היא 225-75-15 ואני לא מוצא צמיג שטח מלא איכותי במידה זו , אולם במידה 235-75-15 קיים אצל כל היצרנים .

האם אוכל להתקים כזה צמיג ולאשר אותו בצורה קלה? אם כן היכן מאשרים ?

אם לא , אז מהו הצמיג הקרוב למידה המקורית אשר זמין אצל היצרנים לשטח מלא וקל יהיה לאשר אותו ?

כמו כן איך אני יודע מהו סוג הרכג ? XJ ZJ KJ .............

Saar
27-05-10, 07:14
הי

גראנד 95 זה ZJ.
לגבי צמיגים, אישור 31" יהיה זהה לאישור 235.75 :rolleyes:
באף אחד מהם המילים "דרך קלה לאישור" לא נמצאת.

תתחדש
סער.

גניסלב רונן
27-05-10, 08:48
התחדשתי :p

נרכש גרנד שנת 95 עם מנוע 4.0 MX (כך כתוב ברשיון) , האוטו לא מיבוא אישי !

האוטו נמצא ברגעים אלו במוסך/סדנאת שיפורים .

בעיה שצפה היא הצמיגים אשר דורשים החלפה ומידתם היא 225-75-15 ואני לא מוצא צמיג שטח מלא איכותי במידה זו , אולם במידה 235-75-15 קיים אצל כל היצרנים .

האם אוכל להתקים כזה צמיג ולאשר אותו בצורה קלה? אם כן היכן מאשרים ?

אם לא , אז מהו הצמיג הקרוב למידה המקורית אשר זמין אצל היצרנים לשטח מלא וקל יהיה לאשר אותו ?

כמו כן איך אני יודע מהו סוג הרכג ? XJ ZJ KJ .............

מזל טוב ,

נפגש בשטח ...

klam
27-05-10, 11:23
התחדשתי :p

נרכש גרנד שנת 95 עם מנוע 4.0 MX (כך כתוב ברשיון) , האוטו לא מיבוא אישי !

האוטו נמצא ברגעים אלו במוסך/סדנאת שיפורים .

בעיה שצפה היא הצמיגים אשר דורשים החלפה ומידתם היא 225-75-15 ואני לא מוצא צמיג שטח מלא איכותי במידה זו , אולם במידה 235-75-15 קיים אצל כל היצרנים .

האם אוכל להתקים כזה צמיג ולאשר אותו בצורה קלה? אם כן היכן מאשרים ?

אם לא , אז מהו הצמיג הקרוב למידה המקורית אשר זמין אצל היצרנים לשטח מלא וקל יהיה לאשר אותו ?

כמו כן איך אני יודע מהו סוג הרכג ? XJ ZJ KJ .............
תתחדש. הבא בחשבון ששינוי מידת הצמיגים אינו פשוט, וחשוב לעשותו באופן חוקי ללא קומבינות. במידה שלך יש מקסיס 751, שהוא אמנם AT, אבל עם יכולת שטח גבוהה.
חן

אייל67
28-05-10, 17:39
ברכות, תתחדש ותהנה.

שבת שלום,

אייל

superb
03-06-10, 04:57
אז זהו, יש לי דברים אחרים בחיים שאני רוצה לנסות ולהנות, הגבהה של גראנד לא עושה לי את זה.
בכל אופן, הגבהה פוגעת בבטיחות, זה כתוב בכל ספרי הפיזיקה:
רכב גבוה, מרכז כובד גבוה, ...

גראנד סטאנדרטי נוסע בכביש כמו כל רכב בעל הנעה אחורית. אין שום בעיות גלגול בסיבובים, אין שום הרגשת ספינה בים. אם הכל מחובר ותקין, הנסיעה נעימה. אף אחד לא בועט, אף אחד לא מתנדנד.

בגדול, כל אחד מסתכל על רכב בעיניים אחרות:
בעיניי, פגיעות פח הן קאטסטרופה, אצל האחר, מנוע גמור מפריע לו כמו...

בא נסכים שאנו לא מסכימים, הרי יש לנו יותר משתי דעות...

אביגדור

היי אביגדור...
גם אני חולק על דעתך המתבססת על "ספרי הפיזיקה"... הגבהה במקרה הזה לא פוגעת ביציבות הרכב !!! ברגע שמגביהים ויחד עם זאת מע' המתלים משופרת [זרועות ,קפיצים,בולמים] הרכב מתנהג הרבה יותר טוב בכיש.
אני מבין את ההגיון בדעתך ויש לזה בסיס אם נתיחס מדעית רק לכך שהרכב הוגבה .
אבל, כפי שצינתי הגבהה ע"י קיט שלם תביא לשיפור התנהגות...
וזה לא מספרי פיזיקה אלה "ממדע בתחבורה" !!! והכי חשוב מנסיון אישי ,של כזה שהיה
עם רכב סטנדרטי ולאחר הגבהה . .. כמובן שמדובר באותו הרכב ! הרעב הרבה יותר יציב !

boaz1969
05-06-10, 12:58
התחדשתי :p

נרכש גרנד שנת 95 עם מנוע 4.0 MX (כך כתוב ברשיון) , האוטו לא מיבוא אישי !

האוטו נמצא ברגעים אלו במוסך/סדנאת שיפורים .

בעיה שצפה היא הצמיגים אשר דורשים החלפה ומידתם היא 225-75-15 ואני לא מוצא צמיג שטח מלא איכותי במידה זו , אולם במידה 235-75-15 קיים אצל כל היצרנים .

האם אוכל להתקים כזה צמיג ולאשר אותו בצורה קלה? אם כן היכן מאשרים ?

אם לא , אז מהו הצמיג הקרוב למידה המקורית אשר זמין אצל היצרנים לשטח מלא וקל יהיה לאשר אותו ?

כמו כן איך אני יודע מהו סוג הרכג ? XJ ZJ KJ .............

תתחדש אל תשקיע בצמיגים פחות מ31" חבל כי במוקדם או מאוחר אתה תרצה 31"..
ואם הרכב כרגע בסדנת שיפורים אז אני מאמין שהוא יהיה מוגבה..
.וכדי להחזיר יציבות כדי לעבור לגאנט 8" וכמובן צמיג 31" מקסיס 100% ..מצוין חזק ומחזיק הרבה זמן..והכי חשוב מחיר בסביבות ה2100 ש...
הבצלחה..8-)

-->