התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קניתי סמוראי! והתחילו בעיות - גיר מטפטף ובעיה עם הווישרים



misha_k
08-05-10, 20:17
אהלן,

בשעה טובה חזרתי מהטיול הראשון עם הרכב...

ורציתי להתייעץ איתכם לגבי 2 דברים ששמתי לב אליהם -

1. אחרי שיצאנו מהשטח שמתי לב שיש טיפות שמן על הגיר מלמטה כאשר לאחר כשעה וחצי נסיעה על כביש כבר לא היה.. - סימנתי בתמונה אשמח לשמוע את דעתכם...

2.יש לי בעיה עם השפריצר הקדמי של הווישרים - כשמשכתי את הידית באוטו כדיי להשפריץ מים על השמשה הקדמית - המים נזלו על הרגלים של חברה שלי שישבה מקדימה לידי - לדעתי יש סתימה \ קרע בצינורית המים השאלה היא איך מגיעים אליה? ראיתי שהיא עוברת דרך הקיר אש אבל אין לי מושג את מה צריך לפרק בשביל להגיע לחיבור שלה עם השפריצר..

חוץ מזה הרכב פנתר!!

יום טוב.

מיכאל.

assaf234
09-05-10, 13:18
אהלן מיכאל

קודם כל מזל טוב על רכישת הסמוראי, עשית בחירה מצויינת
אני זוכר את הטיול הראשון עם הג'יפ זה היה לפני שנה אחרי נסיון רק עם באגי, הבדל של שמיים וארץ כשגם לבאגי יש יתרונות... בכל אופן תתחדש ולענייננו

לגבי הגיר אני לא ממש מבין בזה. משום מה נראה לי שהתמונה היא של הטרנספר ולא של הגיר. אני צריך תמונה קצת יותר מרחוק, מישהו מקצועי יותר יוכל להגיד בוודאות.
בכל מקרה רוב הטפטופים מהרכיבים האלו הובעים או מאטימה לא טובה של פקק מילוי\ריקון או ממחזירי שמן או מאטמים שמחברים בין חלקים. אם הנזילה לא קריטית כלומר רק רטיבות אולי כדאי בינתיים לעזוב את זה ולדאוג לבדוק מפעם לפעם שאין חוסר.

בקשר לשפריצר, לפי מה שאתה מתאר, אם הנוזל בכלל לא מגיע לחלון יש סיכוי שפשוט הצינור התנתק מהמחבר שלו.

אצלי בסמוראי (88) ניתן להוריד את השמשה קדימה ולהגיע לכל המכלולים האלו אצלך אני לא יודע איך זה עובד.

s_n_p
09-05-10, 14:35
רוב הטפטופים מהרכיבים האלו הובעים או מאטימה לא טובה של פקק מילוי\ריקון או ממחזירי שמן או מאטמים שמחברים בין חלקים.

חזק! :mrgreen:

הכוכב הכחול
09-05-10, 16:03
אסף,
התמונה היא של הגיר ולא של הטרנספר.

לפותח השרשור,
תבדוק מצב של מחזיר שמן אחורי בגיר.

ע"מ להחליף אותו יש להוריד גל-הנע שמחבר בין הגיר לטרנספר,
להוריד את המחזיר שמן הישן ולשים את החדש.
מ"ש ניתן לקנות במכשילי תונעה.

בהצלחה.

הכוכב הכחול
09-05-10, 16:49
ובקשר לשפריצר,
יש מצב שאתה צריך לפרק את הלוח שעונים כדי להרכיב בחזרה את הצינור לשפריצר עצמו.
תבצע חיפוש, יש פה איפשהו בפורום איך לפרק לוח שעונים של סמור מדגם מתקדם.

RAMURAI
09-05-10, 22:46
זה לא מאותו שנתון כמו שלך אבל זה יעזור לך.
רק שאצלי זה לא "נזל" בכלל. איזה "חכם" אחד החליט שככה זה הכי טוב.
יש תמונות. לא להיבהל, עבודה הכי הכי פשוטה שיש.

misha_k
10-05-10, 23:19
ערב טוב ותודה למגיבים..

הייתי היום אצל מורי ולפי ההבחנה של הדוקטור, יש בעיה באטימות בין שני החלקים של הגיר..

צריך להוריד, לפתוח ולאטום מחדש...

בנתיים הוא אמר שאפשר להמשיך לסוע בגדול אבל לבדוק שמן..

השאלה זה איך אני מגיע ועם איזה מפתח לפתח כניסת שמן בגיר?
ואיך מוסיפים \ מרוקנים שמן בלי שזה ממלא אותי בשמן על הדרך...?


מיכאל.

misha_k
10-05-10, 23:22
זה לא מאותו שנתון כמו שלך אבל זה יעזור לך.
רק שאצלי זה לא "נזל" בכלל. איזה "חכם" אחד החליט שככה זה הכי טוב.
יש תמונות. לא להיבהל, עבודה הכי הכי פשוטה שיש.


איפה הברגים (וכמה) שצריך לפתוח בשביל להוריד את כל הפאנל?

והאם יש שם קליפסים או משהו בסגנון שיכול להישבר בזמן הפירוק שצריך להיזהר מהם..??

omri_t
10-05-10, 23:31
יש בורג מילוי ובורג ריקון על הגיר בחלקו האחורי.
שני פקקים שפותחים באמצעות מפתח מרובע.
העליון הוא כמובן בורג המילוי, דרכו מוזגים שמן עד שמתחיל לנזול.
צריך לארגן מזרק או מזלף או משפך עם צינור גמיש כדי שתצליח לגרום לשמן להגיע למקומו.

מציע לך להוריד או להתארגן על ספר רכב לסמוראי- יעשה לך הרבה שכל.

ואתה יותר ממוזמן לקפוץ!
(נראה לי שהשער החשמלי בחצר יזהה את הסמוראי ויפתח מעצמו... :) )

ברששת
10-05-10, 23:37
ערב טוב ותודה למגיבים..

הייתי היום אצל מורי ולפי ההבחנה של הדוקטור, יש בעיה באטימות בין שני החלקים של הגיר..

צריך להוריד, לפתוח ולאטום מחדש...

בנתיים הוא אמר שאפשר להמשיך לסוע בגדול אבל לבדוק שמן..

השאלה זה איך אני מגיע ועם איזה מפתח לפתח כניסת שמן בגיר?
ואיך מוסיפים \ מרוקנים שמן בלי שזה ממלא אותי בשמן על הדרך...?


מיכאל.
פתח מילוי השמן נמצא מאחורי הגיר (כשהפנים לקדמת הרכב). מופיע בדרך כלל כחור לרצאט 1/2 או 3/8 בכל מקרה שקע מרובע. יש להזהר איתו מכיוון שאם השנים והחום נוהג להתקע ונסיונות להוציאו מגרדים את הצלעות שלו עד דק. לכן אם נפתח ונראה קצת אכול לדאוג לחליפי מבעוד מועד בהרכבה (מכשירי תנועה לא יקר).כשסוגרים לא להדק חזק מדי. הבדיקה פשוטה. מעמידים על משטח ישר והשמן צריך להגיע עד פתח הריקון (אם לא נוזל ישר כשפותחים את הבורג יש להכניס אצבע מורה ולבדור אם קרוב לפתח (עד חצי ס"מ לא קריטי יותר יש למלא). המילוי גם הוא לא פשוט כי חוק הגרביטציה עובד והשמן לא יזרום מלמטה למעלה. צריך לאלתר צינור שיזרים את השמן מלמעלה או להכנס למוסך ועל הדרך לבקש להוסיף שמן.

הכוכב הכחול
11-05-10, 01:04
למי שבורג המילוי נאכל אצלו,
יש עוד פתרון לבדוק את מפלס השמן בגיר.

ליד פתח המילוי ישנו בורג נוסף, רק לאחר הפירוק של הגיר מגלים שדרך הבורג הנוסף ניתן לבדוק את מפלס השמן.

מצורפות 2 תמונות, אחת מתוך הגיר והשנייה מבחוץ.

גורם לחיים להיות יותר קלים.

בהצלחה
ולילה טוב

חן צברי
11-05-10, 01:27
השאלה זה איך אני מגיע ועם איזה מפתח לפתח כניסת שמן בגיר?
ואיך מוסיפים \ מרוקנים שמן בלי שזה ממלא אותי בשמן על הדרך...?
מיכאל.

איך ועם איזה מפתח ענו לך, אך קח עצה של בעל נסיון (http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=277467&postcount=9) כיצד לנהוג בברגים הנ"ל, כי אתה לא רוצה להגיע למצב שבו אתה צריך עזרה עם בורג מילוי שמן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=8615).

לגבי השאלה השניה, מומחי הפורום דנו ארוכות בבעיה הסבוכה ועתיקת היומין הזו, ורובם הגיעו למסקנה שמה שאתה צריך זה משאבה למילוי שמן בגיר/טרנספר/סרנים (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10984).

ובלי קשר מאוד רצוי לעבוד עם ספר רכב.

תהנה מהסמו :p
חן

לביא סמו וסומו
11-05-10, 19:41
לדעתי לאחר הורדה אם יש לך אפשרות , תלחים ראש לבורג החדש - אבל רק לאחר הורדה.(הראש המרובע הזה הוא פשוט מרובע תרתי משמע)

לצורך מילוי אני ממלא דרך ידית ההילוכים - 7 ברגים והעסק בחוץ ככה גם תרגיש שכבשת פסגות נוספות בהכרת הרכב:)

מילוי בביצה קדימה + אחורה בשיטות פרימיטיביות אך די נוחות זה בעזרת המזלף של הטחינה והעמבה מהחנויות פלאפל:p-קניתי מחנות הכל בדולר (יש גם כאלה של קטשופ וחרדל - את זה אני ישאיר לטעמך האישי)- שלושה שקלים לזוג ברמת גן.

בכל אופן בהצלחה .

misha_k
12-05-10, 21:45
איך ועם איזה מפתח ענו לך, אך קח עצה של בעל נסיון (http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=277467&postcount=9) כיצד לנהוג בברגים הנ"ל, כי אתה לא רוצה להגיע למצב שבו אתה צריך עזרה עם בורג מילוי שמן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=8615).

לגבי השאלה השניה, מומחי הפורום דנו ארוכות בבעיה הסבוכה ועתיקת היומין הזו, ורובם הגיעו למסקנה שמה שאתה צריך זה משאבה למילוי שמן בגיר/טרנספר/סרנים (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10984).

ובלי קשר מאוד רצוי לעבוד עם ספר רכב.

תהנה מהסמו :p
חן


יש למישהו מושג מאיפה אני משיג ספר רכב לסמוראי 97?
חיפשתי בפורום ועשיתי גם חיפוש בגוגל לא מצאתי זכר לזה..

omri_t
12-05-10, 22:49
תעשה חיפוש כאן בספרייה או בFAQ של סוזוקי. קיים ב PDF.
גם אימיול יניב תוצאות.

אם תרצה קשיח- דבר איתי.

חן צברי
13-05-10, 20:18
בFAQ (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5015) של פורום סוזוקי יש קישור לFSM (http://www.4x4.in.th/manual_sj413/index.html) עבור דגמי 88.
קודם כל תוריד אותו. אמנם יש שינויים עם השנים אבל בכל זאת יתן לך בסיס טוב.

אם אתה מחפש ספר רכב כמו שכאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=11683&highlight=%F1%F4%F8+%F8%EB%E1), אפשר להזמין מאמזון דרך ספריית ג'יפולוג (http://www.jeepolog.com/haynes_manuals.html). יש שם קישור לשני ספרים הרלווטיים עבורך.
אישית אני מעדיף את של צ'ילטון.

חן

-->