צפייה בגרסה מלאה : חניה-בהילוך או לא?
במקום בו אני עובד (לא בארץ) יש רכב טיוטה HILUX 2.5L 4X4 גיר ידני שנת 2009.
אני אחראי על הרכב מהצד הטכני, כך שאם יש נזק אני מתקן.
הרכב חונה כמעט תמיד בעליה.
השותפים שלי לרכב/לעבודה כל הזמן חונים "בהילוך" ותמיד עולה הויכוח-
"למה אתה חונה בהילוך? כי ככה לימדו אותי וככה אני רגיל! (זוג "זקנים" אני לא הייתי חי כשלימדו להחנות בהילוך) זה לא משנה, זה כן משנה" וכן הלאה וכן הלאה.
אני אומר שה"הנד בריקס" (בלם היד) מספיק והוא באמת מספיק כי אני חונה באותו מקום ב"ניוטרל".
לפי דעתי עומס ללא שימון זה לא בריא (הם שמים בהילוך,מכבים את הרכב, עוזבים את הקלאץ' ורק אז מושכים את בלם היד) ובלי שום קשר לא עושה לי טוב לשמוע את הרישרושים של הגיר.
אז מה אתם אומרים? טוב או לא טוב? אתם חונים בהילוך?
תדהר.
לידעתך, כשלמדו אותי לנהוג, אני כניראה זקן בשבילך. אז למדו שחונים תמיד בהילוך. וזאת על מנת שאם ח"ח ותהיה תקלה בבלם חניה, האוטו בכל זאת לא ידרדר על איזה ילד.
אין בזה שום נזק.
עומס שמומס האוטו לא זז, האוטו חונה.
+1
ואני צעיר מגיא בכמה שנים.... :D
רכב מחנים בהילוך, נקודה.
המהדרין מחנים ברוורס בעת חניה בעליה.
יש רכבים (אוטומטיים) שלא תוכל להוציא מהסוויץ את המפתח אם הרכב לא ב-P.
תקנות התעבורה 74 ג
(ג) נוהג רכב לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד בדרך בעלת שיפוע אלא לאחר שבלם את גלגליו כראוי; היה רכב מנועי במורד — יטה הנוהג את הגלגלים הקדמיים לאבן השפה או לשפת הכביש הקרובה אליו וישלב אותו בהילוך אחורי, ואם היה בעליה — יטה את הגלגלים הקדמיים לעבר הכביש כשיש בו אבני שפה, או לשפת הכביש אם אין בו אבני שפה, וישלב אותו בהילוך קדמי; ברכב בעל הילוכים אוטומטיים, ישלב הנוהג את הילוך החניה.
(עכשיו לך תגדיר מה זה "דרך בעלת שיפוע")
איתי
לידעתך, כשלמדו אותי לנהוג, אני כניראה זקן בשבילך. אז למדו שחונים תמיד בהילוך. וזאת על מנת שאם ח"ח ותהיה תקלה בבלם חניה, האוטו בכל זאת לא ידרדר על איזה ילד.
אין בזה שום נזק.
עומס שמומס האוטו לא זז, האוטו חונה.
וכמו כן, רבי שמעון היה מוסיף ואומר, עם הגלגלים לכיוון המדרכה, כך שאם ידרדר יעצר...
וכמו כן, רבי שמעון היה מוסיף ואומר, עם הגלגלים לכיוון המדרכה, כך שאם ידרדר יעצר...
את זה אני מבין וגם עושה אבל להחנות בהילוך? יהיה לחץ מתמיד על הגיר, אין עם זה בעיה?
אני שאלתי מהפן הטכני של העיניין, מזיק לגיר או לא?
תקנות התעבורה לא בהכרך שומרות על האוטו, הן נועדו לשמור על הסביבה ועל הסובבים.
אגב מתי נכתבה תקנה זאת?
תדהר.
אם תמשוך את בלם היד קודם ואח"כ תשחרר את המצמד הלחץ יהיה על הבלם, והגיר ישא בעומס רק במקרה של כשל.
את זה אני מבין וגם עושה אבל להחנות בהילוך? יהיה לחץ מתמיד על הגיר, אין עם זה בעיה?
אני שאלתי מהפן הטכני של העיניין, מזיק לגיר או לא?
תקנות התעבורה לא בהכרך שומרות על האוטו, הן נועדו לשמור על הסביבה ועל הסובבים.
אגב מתי נכתבה תקנה זאת?
תדהר.
לא מבין בצד הטכני, אבל רק רוצה להוסיף לדיון, שרכב עם גיר רובוטי,
דומני/למיטב זכרוני שההנחיות יצרן הן שצריך לכבות ולהשאיר בניוטרל...
חברים צר לי לאכזב אתכם (או שלא) אבל הגיר כמעט לא נושא בעומס בזמן חניה בהילוך (לפחות ברכב ידני)
חניה בהילוך בולמת את הרכב רק בזכות המנוע, בלי מנוע הרכב לא יבלם בהילוך.
מכאן שמי שנושא בעומס הסטטי הזה הוא המנוע.
ככל שהקומפרסיה במנוע תהיה גבוהה יותר כך הרכב "יחזיק" בלי להדרדר
כשהייתה לי באגי והמנוע היה קצת גמור חניה בהילוך ראשון בירידה לא הספיקה והרכב היה מדרדר מבחוץ זה נראה כמו הדרדרות בקליקים אבל מה שקורה זה רבע מחזור מנוע כל קליק שהרכב מדרדר.
תעשו ניסוי ותראו שאם תחנו בהילוך חמישי בירידה רצינית גם רכב שנת 2010 לא יחזיק
כמובן גם העניין של הפניית הגלגלים למדרכה ... אבל לא על זה הוא שאל.
חברים צר לי לאכזב אתכם (או שלא) אבל הגיר כמעט לא נושא בעומס בזמן חניה בהילוך (לפחות ברכב ידני)
אסף, ואיך העומס מגיע מהגלגלים למנוע? לא דרך הגיר?? לפי אותו הגיון, גם בתאוצה הגיר לא נושא בעומס ... תנסה להאיץ בלי מנוע, זה לא יצליח (אני חושב ...)
אני בכל מקרה חונה בהילוך. השיקול הבטיחותי עולה על כל שיקול טכני של עומס על המכלולים ...
יש גבול להתפלספות... אין שום סכנת נזק. כלום. נאדה. עדיף ובטוח יותר להחנות בהילוך ולא לסמוך על בלם היד בלבד.
איציק - 4X6ZH
12-05-10, 16:23
יללה שמח במוסך ....
יש הרבה כלי רכב שבלם היד לא יעיל ולפעמים ממש חלש כאשר הרכב מתדרדר לאחור .
או במילים אחרות בלם היד פועל רק לכיוון קדימה .
איציק
באותו הקשר , מישהו יכול לאשר או להכחיש
למייטב זיכרוני , חנייה ברכב אוטומטי בחנייה בירידה או עלייה, מומלץ למשוך קודם בלם יד , אח"כ להעביר לP ואז לכבות מנוע , כדי שהעומס לא יהיה על השן של הPARK,
אמיר.
לעצור, לשלב ניוטראל, למשוך בלם חניה, לעזוב ברקס, להעביר לפרקינג, לדומם.
ועדיף לעצור עם הפנים לירידה.
ובתור ילד, אני זוכר אותי יושב באמצע האוטו ( פיאט 124 ) שאבא החנה ליד הפלאפלים בהדר
והאוטו נזל על הפרקינג .. והוא ואמא דוחפים מאחורה בעליה ואני מנסה להוציא מפרקינג ... עם אבנים מאחורי הגלגלים וחצי בלם חניה כדי שלא לדרוס את ההורים :)
חחח
ממש מזמן.
לעצור, לשלב ניוטראל, למשוך בלם חניה, לעזוב ברקס, להעביר לפרקינג, לדומם.
ועדיף לעצור עם הפנים לירידה.
ובתור ילד, אני זוכר אותי יושב באמצע האוטו ( פיאט 124 ) שאבא החנה ליד הפלאפלים בהדר
והאוטו נזל על הפרקינג .. והוא ואמא דוחפים מאחורה בעליה ואני מנסה להוציא מפרקינג ... עם אבנים מאחורי הגלגלים וחצי בלם חניה כדי שלא לדרוס את ההורים :)
חחח
ממש מזמן.
וואי ..., לא ידעתם אז שצריך ללחוץ על הברקס כדי לשחרר מ- p ???? :twisted::twisted::twisted:
אסף, ואיך העומס מגיע מהגלגלים למנוע? לא דרך הגיר?? לפי אותו הגיון, גם בתאוצה הגיר לא נושא בעומס ... תנסה להאיץ בלי מנוע, זה לא יצליח (אני חושב ...)
אני בכל מקרה חונה בהילוך. השיקול הבטיחותי עולה על כל שיקול טכני של עומס על המכלולים ...
גבר גבר, הגיר אינו נושא בעומס סטטי אלא בעומס דינאמי בלבד!
חחח
ממש מצחיק.
תסלח לי , הייתי חיייב ... :p
איציק - 4X6ZH
13-05-10, 09:10
אתם כנראה צעירים
איפה הימים שחישוב מקום החניה היה לפי זוית הירידה .
יהיה מספיק מהירות בבוקר להניעה או שבסוף הירידה נחפש מי שידחוף ;)
בלם יד :?: בכלל לא חשב לעצור את הרכב .
אז משלבים להילוך \ מקפידים להכניס את הגלגל האחורי לתוך בור .
את ההגה מסובבים שידרדר בסיבוב .... ולא לקצה הרחוב .
איפה אנשי התישבות העובדת .
איך מחנים טרקטור ליד חדר האוכל . שלטרקטור אין סטרטר ולכן המנוע נשאר לעבוד .
ובלמים בקושי עוצרים .( אולי גלגל אחד )
ובדיוק הגלגל שעוצר הנצרה של בלם היד חסרה ( בטרקטור יש אפשרות להפרדת בלמים בין הגלגלים ) .
או החכם שמביא איתו אבן שתיהיה לו אבן לבלימה חניה ( כי החצרן זורק לו כל פעם את האבן ) .
ועוד
ועוד
איציק
השמשוני יחיעם
13-05-10, 10:29
אתם כנראה צעירים
איפה הימים שחישוב מקום החניה היה לפי זוית הירידה .
יהיה מספיק מהירות בבוקר להניעה או שבסוף הירידה נחפש מי שידחוף ;)
בלם יד :?: בכלל לא חשב לעצור את הרכב .
אז משלבים להילוך \ מקפידים להכניס את הגלגל האחורי לתוך בור .
את ההגה מסובבים שידרדר בסיבוב .... ולא לקצה הרחוב .
איפה אנשי התישבות העובדת .
איך מחנים טרקטור ליד חדר האוכל . שלטרקטור אין סטרטר ולכן המנוע נשאר לעבוד .
ובלמים בקושי עוצרים .( אולי גלגל אחד )
ובדיוק הגלגל שעוצר הנצרה של בלם היד חסרה ( בטרקטור יש אפשרות להפרדת בלמים בין הגלגלים ) .
או החכם שמביא איתו אבן שתיהיה לו אבן לבלימה חניה ( כי החצרן זורק לו כל פעם את האבן ) .
ועוד
ועוד
איציק
איציק,,,,אתה פשוט זקן!!
... ובדיוק הגלגל שעוצר הנצרה של בלם היד חסרה ( בטרקטור יש אפשרות להפרדת בלמים בין הגלגלים ) .
חח ... אתה מתכוון לפרגסון מן הסתם, כי בטרקטורים שבלם החנייה הוא ביד אין בו הפרדה בין הגלגלים. בפרגסון בלם החנייה היה באמצעות מנגנון שמחזיק את הדוושה (תמיד השמאלית) לחוצה, ואם שתי דוושות הבלם מחוברות (כמו שאמור להיות בשימוש שוטף) אז זה עוצר את שני הצדדים. אבל כל זה תיאורטי בלבד, בפרגסון ממילא הבלמים לא עוצרים ... מכבים ומשאירים בהילוך נמוך ...
אמאל'ה, הזדקנתי גם אני ...
חח ... אתה מתכוון לפרגסון מן הסתם, כי בטרקטורים שבלם החנייה הוא ביד אין בו הפרדה בין הגלגלים. בפרגסון בלם החנייה היה באמצעות מנגנון שמחזיק את הדוושה (תמיד השמאלית) לחוצה, ואם שתי דוושות הבלם מחוברות (כמו שאמור להיות בשימוש שוטף) אז זה עוצר את שני הצדדים. אבל כל זה תיאורטי בלבד, בפרגסון ממילא הבלמים לא עוצרים ... מכבים ומשאירים בהילוך נמוך ...
אמאל'ה, הזדקנתי גם אני ...
אותו הסיפור גם בפורדים הישנים, בלם החניה בעצם נועל את הדוושה לחוצה.
אני לא הזדקנתי, סתם עבדתי עם גרוטאות...:cool:
קובי
אתם כנראה צעירים
איפה הימים שחישוב מקום החניה היה לפי זוית הירידה .
יהיה מספיק מהירות בבוקר להניעה או שבסוף הירידה נחפש מי שידחוף ;)
בלם יד :?: בכלל לא חשב לעצור את הרכב .
אז משלבים להילוך \ מקפידים להכניס את הגלגל האחורי לתוך בור .
את ההגה מסובבים שידרדר בסיבוב .... ולא לקצה הרחוב .
איפה אנשי התישבות העובדת .
איך מחנים טרקטור ליד חדר האוכל . שלטרקטור אין סטרטר ולכן המנוע נשאר לעבוד .
ובלמים בקושי עוצרים .( אולי גלגל אחד )
ובדיוק הגלגל שעוצר הנצרה של בלם היד חסרה ( בטרקטור יש אפשרות להפרדת בלמים בין הגלגלים ) .
או החכם שמביא איתו אבן שתיהיה לו אבן לבלימה חניה ( כי החצרן זורק לו כל פעם את האבן ) .
ועוד
ועוד
איציק
ואם הטרקטור נכבה אז דוחפים קצת לכיוון הירידה וברגע שהוא מתחיל להתגלגל קופצים עליו
מתאמצים להכניס להילוך ו...
איפה אנשי התישבות העובדת .
איך מחנים טרקטור ליד חדר האוכל . שלטרקטור אין סטרטר ולכן המנוע נשאר לעבוד .
ובלמים בקושי עוצרים .( אולי גלגל אחד )
ובדיוק הגלגל שעוצר הנצרה של בלם היד חסרה ( בטרקטור יש אפשרות להפרדת בלמים בין הגלגלים ) .
או החכם שמביא איתו אבן שתיהיה לו אבן לבלימה חניה ( כי החצרן זורק לו כל פעם את האבן ) .
איציק
ואני מכיר סיפור על טרקטור כזה שהשתחרר,
ירד במורד,
נכנס וריסק צריף (לפני 40+ שנה.. זה מה היה..)
ומתחת לשברים מצאו זוג שהיה אמנם נשוי אך לא אחד לשני..:shock:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.