צפייה בגרסה מלאה : שאלות בנושא מזגן לאוטו
אז ככה.
הרכב
טראנו קצר דיזל ידני
התופעה.
מניעים נוסעים מדליקים מזגן.
כל עוד הרכב בתנועה, המזגן עובד ניפלא.
כשעוצרים - למשל ברמזור, שני דברים יכולים לקרות.
1. המצמד של המזגן מתנתק, כלומר מאוורר ממשיך לדחוף אויר אבל הוא לא קר וגם שומעים את הקליק של המצמד. כשממשיכים לנסוע זה נישאר ככה.
2. הכל ממשיך לעבוד אבל אין קירור, כשממשיכים לנסוע אחרי כמה שניות הקירור חוזר.
באפשרות הראשונה, רק אם אני מנתק את המזגן לכמה דקות ומפעיל מחדש אז הוא יעבוד עד לעצירה הבאה.
----
כל זה היה גם בשנה שעברה והתעלמתי כי היה סוף הקיץ.
עכשיו הוא חוזר ובגדול.
דברים שאמרו לי וחשבתי והבנתי וכו' ..
1. חסר גז או יש יותר מידי ויש בעיית לחצים וזה גורם למזגן לעצור.
2. יש בעיה חשמלית עם הבקר של המצמד של המזגן
3. יש בעיה מכנית עם המצמד
4. אין לי מושג
יש לציין שזה לא בעיה של מים חמים שמפריעים למזגן כי יש לי ברז לעצור את המים. וזה בפרוש לא העניין, זה משהו שגורם למצמד של המזגן להפסיק לעבוד ( או למדחס כולו )
עכשיו מה אתם חושבים ?
בלי קשר, בשישי אני אלך למוסך, אבל אני לא רוצה להגיע לשם בור.
תודה.
יש מאוורר חשמלי על הרדיאטור בחוץ ? אם יש תבדוק אם עובד בזמן פעולת המזגן
יכול להיות גם מצבר חלש או טעינה חלשה, ואז בסרק יש מנגנון שמנתק את מדחס המזגן. קרה לי בזמנו בשרייד ...
יבדק המצבר, למרות שלפי מצב ההתנעה בנגיעה .. אני מסופק.
תודה.
יבדק המצבר, למרות שלפי מצב ההתנעה בנגיעה .. אני מסופק.
תודה.
אל תבדוק מצבר, בדוק טעינה בסרק.
לחצים לא נכונים אכן גורמים לניתוק של המדחס, ויכולים להיות
תוצאה של חימום המערכת ועליית לחצים, או לחילופין, לחץ נמוך
שעולה כאשר המדחס בסיבובים גבוהים יותר.
גיא,
אם אף עם המזגן לא עבד לך טוב, כמובן מאז שהרכב אצלך, אז חוץ מלחצים במערכת, או מייבש סתום (שבכל מקרה אחת לשנתיים שווה להחליפו לעשות ואקום ולמלא גז), הייתי הולך גם לכוון של המאוורר אמנם עובד, אבל אולי מסתובב הפוך !
בדיקה עם נייר יכולה לתת לך את התשובה על כוון הסיבוב (אם אתה מהצד החיצוני של המאוור , הנייר צריך להצמד למאוורר)
טראנו אגב ידוע בתור רכב עם מזגן קצת אנמי :(
הי שמוליק
לא מדובר על מזגן אנמי, ציינתי את זה.
מדובר על הפסקת עבודה של המדחס לחלוטין.
לא הבנתי את העניין של הנייר. תוכל להסביר מפורט יותר בבקשה.
איזה מאוורר, של המנוע או של הרדיאטור. ואיפה לשים את הנייר.
תודה.
שאלה למומחים : יכול להיות מפל מתח בכבל של המזגן, ואז בסרק אין מספיק בכדי להפעיל את הקלאצ'?
חן
יכול להיות גם החיישן (trener) שמפסיק את המזגן בלחץ נמוך וגבוה מדי.
לחץ נמוך מתאים לסיבובי סרק.
כך שייתכן שהוא מפסיק בלחץ נמוך, וכיוון שהוא לא תקין - הוא לא מחדש את החיבור.
boba banay
15-05-10, 15:06
הסימפטומים שאתה מתאר, מאד מתאימים למצב בו המעבה (הרדיאטור שמלפנים) לא מקורר טוב ואז בעמידה כשאין רוח עליו הוא לא מתקרר.
בדיקה פשוטה - כשהרכב מונע בסרק והמזגן מתחיל לזייף בדוק גם את חום המנוע (אם עולה)
ובנוסף קח צינור מים ותשפריץ על המעבה - בדוק האם פעולת המזגן משתפרת.
במידה וכן שם הבעיה - מאוורר מזגן\מנוע לא תקין מעבה\רדיאטור סתום (לכלוך בין הצלעות)
לאחר בדיקות מפה ועד שם ... הוחלף מדחס.
אני קופא :)
לאחר בדיקות מפה ועד שם ... הוחלף מדחס.
אני קופא :)
גיא שלום!
לגבי ההודעה הקודמת[ה"פ] בדיחה צינית עזוב. לגבי המדחס אתה יכול לפרט חדש\משומש\עלויות?!
תודה
אני עדיין לא יודע, ....
לגבי ההודעה ההיא, האוטו האדום זה לא אני אם זה מה שחשבת.
איציק - 4X6ZH
16-05-10, 08:44
הוחלף מדחס ... אז הוחלף .
לפי התאור התקלה היא כנראה במצמד המדחס . ( בלאי פנימי המגדיל את מרווח האויר בין חלקי המצמד ) .
הפתרון הוא לפרק את החלק הנשלף של המצמד ולכוון על ידי דיסקיות כיוון שיש בין חלקי המצמד .
לצורך איתור התקלה יש לחמם את הרכב טוב טוב . ( ואז גם המצמד מתנתק ) .
וכאשר אתה מרגיש שהמזגן לא מקרר . לתת מכה קלה על החלק של המצמד ( שלא מסתובב)
זהירות הוא יתחיל להסתובב לאחר המכה .
אפשר להחליף מדחס מושלם
אפשר להחליף מצמד מושלם ( ולהקפיד על כיוון )
יש כאלה שמבצעים כיוון .
איציק
כן איציק, ככה היה.
חומם, ניתפס, קיבל מכה, התחיל להסתובב ...
ההסבר שקיבלתי היה "המצמד, אבל אף אחד לא מבטיח לך שעוד חודש וחצי לא ימות כל המדחס ... תעשה את השיקול שלך ... "
אז עשיתי והחלפתי הכל.
דווקא חודש וחצי? כשאומרים לי משפט כזה התרגום הוא "הבעייה נורא פשוטה אבל אנחנו לא נרויח מספיק אלא אם הלקוח יקנה XXX קומפלט אז בוא נפחיד אותו קצת".
אני לא חושב שהוא ניסה להפחיד אותי, אני סומך עליו ודעתו נחשבת בעיני.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.