צפייה בגרסה מלאה : מירכוז בולמים אחוריים - WJ
גניסלב רונן
13-05-10, 19:48
שלום לכולם ,
מפאת קוצר הזמן{עסוווווווווווווק} - על קצה המזלג ,
בתחילת השבוע אעדכן ואסביר בצורה מפורטת תא התהליך והחשיבה {הפוך:rolleyes:},
בגדול ......
שינוי מיקום בולמים אחוריים - אותם הבולמים שהיו על הרכב- התוצאה לפניכם !
מיצב אחורי וקדמי מנותקים .
העבודה בוצעה בהי טק מוטורס ,הקרדיט ליניב - מקצוען ופדנט {:p I LOVE IT }
רונן
קודם כל, הרכב נראה ממש טוב ! שאפו !
ברכבים עם קפיצי סליל ומוטות רדיוס מסוכן מאוד לנתק מייצבים אחוריים מפאת סיכוי גבוה להתהפכות.
זאת למרות שמנתקים רק בשטח ומגבילים עם רצועות.
בקפיצי עלים לעומת זאת, העלים משמשים גם כמייצבים.
בדוק שוב האם זה הדבר הנכון לעשות למרות מהלכי המתלה המרשימים.
אופיר .
רונן,
סחתיין על המהלך! תיזהר, רואים לך את הבייצים..
לקחת בחשבון שהשינוי יגרום לשיכוך פחות טוב של הבולם?
אין ארוחות חינם,
באותו מהלך של בולם נתון: מהלך גלגל גדול = יותר מומנט באורך מנוף קצר = יותר כח על הבולם.
ניתן בפוקס להקשיח?
איל
שלום בנות ,
כיוון שאני הייתי ה"מודל" אני ארשה לעצמי להתייחס לההערות [ ללא תאום עם רונן] ומעניין איך רונן יגיב אחר כך...
1. מוט מייצב מאחור- ב WJ וב ZJ שלי [שעבר הסבה למתלה A - כמו ב WJ] מיותר לחלוטין. מפריע בשטח וחסר כל השפעה בכביש. אני נוסע כך מיום הבניה של הרכב [פחות שבוע ] ואין שום השפעה על הנהיגה בכביש. מה שכן צריך לשים אליו לב, זה לא לעלות לכביש גם עם מייצב קדמי מנותק, כיוון שאז באמת תופעת "הכרכרה" מסוכנת ומפתיעה בצורה מסוכנת. מה גם שהמייצב האחורי לא עומד בעומסים גם בנסיעת כביש ...
2. התחושה בנהיגה הן בכביש והן בשטח הרבה יותר הרמונית וחלקה נסיעה במסלולי סלאלום שמחייבים מעבר מסיבוב ימני לשמאלי [ כדוגמת נחל סדום , למי שמכיר ] וכוללים שפועי צד קיצוניים, הופכים להיות חוויה מעניינת ותחושת הנהיגה כמו בכביש ישר. הרכב נשאר כמעט ללא שינוי.
אמנם, האמריקאים ממליצים שימוש בבולם קצר יותר, אבל הן רונן וגם אני השתמשנו באותו בולם שהיה מותקן בניצב. השיפור במהלך עצום, גמישות הרכב בכללי עלתה לאין ערוך והכי חשוב הנוחות בנסיעת הכביש לא נפגעה. ואולי אף השתפרה.
אני יכול להעיד שהבעיה היחידה כרגע שעומדת על הפרק, היא פתרון לחיכוך הגלגל בחלק הפנימי של הכנף. הוא פשוט עולה בלי סוף ....
כיוון שסוג המתלה הזה, [A] הן אצל רונן והן אצלי מוגבל למעשה רק על ידי אורך הבולם, ולא ע"י שום דבר אחר [ זרועות, דרייבשאפט מייצב אחורי וכו'] המגבלה למהלך המתלה מאחור הינה אך ורק פתיחת הבולם. הבעיה היא למצוא בולם שהדלתא בין הפתיחה לסגירה יהיה גדול יותר.
וכיוון שרונן מאתגר אותי והגיע לסימון שלי על הרמפה ..., חברים אין ברירה צריך להאריך את הבולם מידה אחת יותר ....
והכי חשוב,
שאפו ליניב, על ביצוע מדוייק, שרק פרפקציוניסט כמוך יכול לבצע ...
יוסי,
זה - 4LINK לא A
אמנם זה די דומה אבל ב-A - תחשוב שריתכך חיבור מקשר בין 2 הזרועות העליונות שלך והפכת אותו למיקשה אחת.
זה יוריד הרבה גמישות.
לגבי המייצב האחורי, הרגשתי הבדל עצום כשהחלפתי את המקורי (חוט ברזל) במחוזק מעובה.
ולהזכירך המקום הטבעי בו נוסעת אישתי רוב הזמן יותר מתאים ל-R750 מאשר לג'יפ. לא הייתי שולח אותה בלי מייצב מורכב.
על חשבון אורך מהלך ללא ספק.
MY 2 G
איל
יוסי,
זה - 4LINK לא A
אמנם זה די דומה אבל ב-A - תחשוב שריתכך חיבור מקשר בין 2 הזרועות העליונות שלך והפכת אותו למיקשה אחת.
זה יוריד הרבה גמישות.
לגבי המייצב האחורי, הרגשתי הבדל עצום כשהחלפתי את המקורי (חוט ברזל) במחוזק מעובה.
ולהזכירך המקום הטבעי בו נוסעת אישתי רוב הזמן יותר מתאים ל-R750 מאשר לג'יפ. לא הייתי שולח אותה בלי מייצב מורכב.
על חשבון אורך מהלך ללא ספק.
MY 2 G
איל
1. צודק לגבי ה A ו 4LINK.
2. כיוון שאני מכיר את אותן "דרכי R750" מהעבר ההיסטורי עם R1100 ... אני יכול לומר שאצלי לא היה שינוי.
למיטב זכרוני אתה עם PROCOMP MX-6, נסה להקשיח למקס' ותרגיש בהבדל... גם ללא מייצב...
בעניין הזה,
למה בעצם לא עושים לינקים מתנתקים גם למייצב האחורי? :confused:
בכביש מחובר ובשטח טכני, מנותק...
איל
בעניין הזה,
למה בעצם לא עושים לינקים מתנתקים גם למייצב האחורי? :confused:
בכביש מחובר ובשטח טכני, מנותק...
איל
חשבנו על זה. מסובך מדי. דבר שני, זה פתרון לבעיה שלא קיימת ...
גניסלב רונן
15-05-10, 21:52
ערב טוב ,
טוב אתחיל מכך שמהלך המתלה האחורי שהוגבל ע"י זרועות המייצב והבולמים לא תאם את המקביל הקדמי ויצר מצב של הגבלה לא מאוזת בין החלק הקדמי לאחורי,
היה "פער" בין התנועה-גמישות-מהלך של החלק האחורי לקדמי ,כשמנותק המייצב הקדמי זה מועצם.
לאחר בדיקת מהלכים ללא מייצב אחורי ובולמים אחוריים אהבתי ....חשבתי להחליף בולמים מאחור ל 14" TRAVEL .
משיטוטי הרבים באתרי המשפרים בארה"ב מכיר עבדיכם את ההיצע המשפרים עבור WJ ,
ומכיר את האתר של CLAYTONS על פתרונותיו הרבים ,הטובים {והזולים משמעותית לZJ :mad: } ו WJ .
ידעתי שיש לCLAYTONS פתרון כזה עבור ZJ אך היה זה יוסי ש"הדליק" לי את הנורה באומרו - אולי מוציאים לWJ גם אחד כזה ? בדוק עם CLAYTONS , בדקתי ואין בתוכנית ....
לא אמרתי נואש ,בכ"ז לכל דבר יש תמיד את הראשון לא ?
חפרתי עוד קצת בפורומים לגבי העניין ברמה הרעיונית והפרקטית ומצאתי מישהו שביצע את העבודה .
מצרף לינק לשרשור הבניה שלו - הוא הלך רחוק כמו שרק בארה"ב אפשר ללכת ,
טרנספר של אטלס , 5 הילוכים ידני ועוד .....מעניין לקרוא ולראות את התמונות של כל תהליך הבניה שלו הלינק הוא לתמונות של אחרי - http://www.mallcrawlin.com/forum//showthread.php?t=7387&page=8
בעמוד 5 של השרשור יש את תהליך הבניה והסבת תצורת הבולמים .
לאחר בדיקה מול הבחור ,מיילים שאלות ותשובות והעברת סקיצות וצילומים בחרתי ללכת על זה .
הרעיון היה להשתמש בבולם הקיים 11"TRAVEL ולהתאים אותו לתצורה אחרת שבה יהיה אפש' לנצלו באופטימום לטובת שיפור התנועה-גמישות-מהלך של החלק האחורי .
מכאן ועד לביצוע לא היה מרחק גדול ....
יניב מהי טק מוטורס קבל את הרכב והוציא אותו בדיוק כמו שרציתי .
לקח יום עבודה לבניה והרכבה ועוד יום לפינישים .מקצוען אמרתי ?
כעת לגבי המייצב האחורי,
חששתי מניתוק המייצב האחורי כיוון שמנסיון עבר בניתוק של הקדמי ונסיעה בכביש ,לא אהבתי ....
התבדיתי .
ניתוק האחורי כמעט ואינו מורגש ,מה עוד שממילא אני לא רייסר ,נוסע בכביש כמו סבתא :p 110 קמש זה סטיה בשבילי ,
אם הייתי בעניין של "SPEED RUSH " כנראה שלא הייתי קונה 2 טון גרנד ,
ואם כן גרנד אז הייתי מנמיך ,מקשיח בולמים ,שותל HEMI......:rolleyes:
לתוצאות -
נוחות הנסיעה בכביש ובשטח פשוט לא תאמן !
הייתי בדרום בשישי ,
שבילים מוצלבים ,מהמורות - במהירות נמוכה יש תחושה של נדנוד קל שבקלים {לפני השינוי היה קופצני וכל מהמורה חייבה האטה },
במהירות שיוט מעל 20-30 קמ"ש מדהים ,פתחתי חלונות -לאבק ולחום רק כדי לראות שאכן יש סרנים וגלגלים מתחת לשלדה - הרכב נוסע כמו רחפת ,כאילו יש לו ג'יירו מובנה, מגהץ מהמורות, קפלי אדמה ושיפועים ונשאר מאוזן לגמרי .
בטכני- פשוט עוד יותר מדהים ,טיפוס ומדרגות סלע , כ"כ חלק .....לא עברה במוחי אפילו מחשבה לכיוון הנעילה הקדמית,היא פשוט נשכחה.... ,
לגבי שיפועי צד כרגע דעתי שונה מדעתו של יוסי ,אני שומר את הזכות לשנות את דעתי עם הנסיון שאצבור על התצורה החדשה ,
לאחר השינוי כשמדובר בשיפוע צד בירידה ו/או בעליה במהירות "זחילה" הרגשתי לא בנוח ,שוב ,כנראה שצריך להתרגל וללמוד מחדש את התנהגות הרכב ונקודות הקיצון ,
היו לי עצירה או שתיים במסלול שביקשתי מכוון בגלל הזווית שהגעתי אליה - הבהרה - אני לא אומר שהייתי קרוב להתהפכות ... פשוט ,אם בגלל שיפוע צד ואם בגלל חוסר הנסיון שלי עם המבט מחלון הנהג - לא רגיל לזויות הללו והמוח משדר אזהרה - תמיד עדיף להיות פחדן וחי .
מה שבטוח ,הרכב מתנהג אחרת ,
הגישה ובחירת טוואי המסלול צריכה להיות שונה בהתאם לסט אפ החדש .
מקווה שנתתי את התשובות ,
עכשיו לשאלות ,
אייל -
יש פתרון קיים למנתקים מהירים גם לאחור ,
אך לא כאן הבעיה ,אני עדיין מחפש פתרון לניתוק מהיר לזרועות המייצב האחורי רק בשטח -
הזרוע השמאלית יכולה להתקבע על כיסוי מיכל הדלק לאחר ניתוק המחבר התחתון שלה למייצב ,
השמאלית מחייבת ניתוק מוחלט - ניתוק מהיר בשני המחברים - מייצב ושלדה אין לאן להזיז אותה צפוף שם ,אגזוז ....
לשאלה -
לאן ואיך מחברים את המייצב לאחר הניתוק - מישהו רעיון ?
חשבתי לייצר ניתוק במייצב כמו של הרוביקון אבל מורכב מדי והמוט אינו ישר {מעקף לדיפ' האחורי }.
אולי לסרן עצמו בבניה של פלח יעודי ?....
יוסי - לגבי שפשוף החלק הפנימי של הכנף {אצלי זה הטמבון האחורי ורק ממש בקיצון} ,
הארכת מגביל בריחת קפיץ יגרום לו לשמש גם כבאמפ סטופ .
ויוסי ,
הרי שנינו יודעים שאין כאן משחקי אגו ,שלי גדול יותר- נשאיר את זה לאתר הצהוב,
לי אין תחרות עם אף אחד .
מה עוד שידוע שZJ הוא פלטפורמה קלה יותר וטובה יותר לשיפור מ WJ ,
זמינות חלקים עצומה ,פתרונות ושיפורים אין סוף ,עלות חלקים נמוכה משמעותית ,תצורת בסיס וכו' ......
אה שכחתי ,
תיקון קטנטן ,
לא הגעתי לסימון שלך על הרמפה .
קצת, אולי הרבה עברתי אותו :roll: :rolleyes: :D :cool:.
שיהיה לכולם שבוע טוב ,
רונן
:grin:
רונן ,
קודם כל טוב לשמוע שאתה מרוצה ... שנית, אני מסכים על " פחדן וחי ..", גם אני לא לוקח סיכונים מיותרים. עם הזמן תלמד לגלות שהגבולות של הרכב, הרבה מעבר למה שאתה מדמיין ותקבל את הביטחון. קח בחשבון שכיום יהיה לך הרבה יותר קשה לאבד קשר בין הגלגל לקרקע.
והכי חשוב, ומכיוון שמדובר פה בתחרות בונה ולא הורסת, אני מרוצה לא פחות ממך מהתוצאות, גם אם הן לא יחזיקו לאורך זמן ...
:)רק עד הגעת המשלוח הבא ...
שנתראה בשטח ...
רונן, כל הכבוד לך על הרעיון,המחקר והתכנון, עוד הרבה כבוד ליניב על הביצוע!
פשוט תענוג לראות כזה רכב בארץ....
כמה עצות, לאחר שתסע קצת ותבין איפה בדיוק רך לך מידי או איפה תחושת הנידנוד אתה יכול לפנות ליבואנים של FOX בארץ, חברת אווטב, יש להם דינומטר והם בהחלט יכולים לררדת לרזולוציה שתפתור לך את הבעיות הקטנות האלו.
לגבי מוט מיצב אולי כדאי לשקול מוט שבנוי ממוט פיטול ישר לרוחב השילדה וממנו יוצאות זרועות ארוכות(עם כמה שלבי חיבור למוט), מוט כזה לא מחייב ניתוק בשטח(כמובן בהתאם לעובי המוט) וכן מאפשר משחק עם מרחק החיבור לזרועות מה שמרסן את הרכב על הכביש...
שוב כל הכבוד על הרכב, לך וליניב המבצע!
גניסלב רונן
16-05-10, 16:27
רונן ,
קודם כל טוב לשמוע שאתה מרוצה ... שנית, אני מסכים על " פחדן וחי ..", גם אני לא לוקח סיכונים מיותרים. עם הזמן תלמד לגלות שהגבולות של הרכב, הרבה מעבר למה שאתה מדמיין ותקבל את הביטחון. קח בחשבון שכיום יהיה לך הרבה יותר קשה לאבד קשר בין הגלגל לקרקע.
והכי חשוב, ומכיוון שמדובר פה בתחרות בונה ולא הורסת, אני מרוצה לא פחות ממך מהתוצאות, גם אם הן לא יחזיקו לאורך זמן ...
:)רק עד הגעת המשלוח הבא ...
שנתראה בשטח ...
הכל בהומור כמובן ...
זוכר שגם אני במשלוחה ?!:wink:
לא .... היה משהו ?!
:confused:
סתתאאאםםםם ...
רונן..מרשים. שאלה: אתה לא פוחד מכשל בחיבור לאלומניום(ההברגות בגוף הסרן)?? אולי כדי לחזק לברזל שבסרן??
סחתיין רונן !
נראה אמריקה :D
ו... כן, אנו בעד תחרות למי יש גדול יותר :cool:
אייל
גניסלב רונן
16-05-10, 17:24
רונן..מרשים. שאלה: אתה לא פוחד מכשל בחיבור לאלומניום(ההברגות בגוף הסרן)?? אולי כדי לחזק לברזל שבסרן??
"מי שמאמין לא מפחד" ראה ערך אייל גולן / שולה זקן 8-)
ולעניין ,לא .
התושבת שיושבת ע"ג הסרן עם התבריגים המקוריים מחוזקת ועומדת בעומסים גבוהים יותר מאשר התפוח המקורי הדקיק.
זהו פתרון שנבחן נמכר ועובד בארה"ב כבר על מס' לא מבוטל של רכבים,
כך שאת הבדיקה עשו כבר לפני.
רונן
הכל בהומור כמובן ...
זוכר שגם אני במשלוחה ?!:wink:
רונן,
אנ יזוכר שמישהו אמר שהגיע לרוויה... זוכר מי זה היה?? :wink:
גניסלב רונן
16-05-10, 19:23
רונן,
אנ יזוכר שמישהו אמר שהגיע לרוויה... זוכר מי זה היה?? :wink:
איל ,
זוכר זוכר ....אבל ,
קיץ ,
חם ,
נהייתי שוב צמא :D
האמת שהזמנתי "קטנות" של "בלאי טבעי",
"מה אתם הייתם עושים ? "
HEATER CORE בארץ כדי לממן את החלק צריך לרדת לזנות בארה"ב 60$ ,
פנסים קדמיים {נשברה לי התושבת והם כבר אחרי X2 פוליש וממשיכים לדהות הנבלות } בארץ .....זנות בארה"ב 140$ זוג ,
רמי ,תודה על הפרגון :grin:.
שישי רגע של היסח דעת ,סלע ,תקר בדופן ,איזה בעסה !
תמונות של ההחלפה ,מחייב כמובן הי ליפט ארוך .
רונן
רונן,
אנ יזוכר שמישהו אמר שהגיע לרוויה... זוכר מי זה היה?? :wink:
אפשר להגיע הרבה פעמים לרוויה , תשאל את אישתי כמה פעמים הייתי שם .... :D;)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.