PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ בקניית סמוראי



amir b
15-05-10, 15:00
שלום רב לחברי הפורום.

לאחר חיפוש ארוך ומעניין בפורום בחרנו בסמוראי כרכב שטח הראשון שלנו.
(זוג נשוי, טרום ילדים כרגע;), רכב שני במשפחה, ישמש בעיקר כרכב שטח, כ-40 ק"מ בעיר בשבוע, בשטח- בעיקר טיולי שבילים של כמה ימים)

הבחירה היא בסמוראי 98 סגור.

ראינו כמה סמוראים כאלו, יש לנו כמה שאלות:

1. האם כדאי לקנות סמוראי במצב ממש חדש שבקושי נסע, סטנדרטי ללא שיפורים או במחיר דומה, לקנות סמוראי שעשה דרך, אבל מגיע מדוגם (נעילה אחורית, צמיגי שטח גדולים ורחבים יותר, פילטר אוויר משודרג וכו').

2. האם בכלל צריכים לשפר סמוראי? או שפשוט כיף לשדרג את הרכב? ואם כן, מה לדעתכם הכרחי, (תוכלו לפרט את המחירים פלוס מינוס)

3. (ושאלה אחרונה שאני חייב לאשתי) אולי עדיף ג'ימיני?


תודה!

אמיר

niro samurai
15-05-10, 16:02
אני חושב שזה מאוד תלוי ברמה של הטיולים שבהם תשתתף אם אתה הולך לכיוון של שבילים פלוס מינוס (קל) אז אתה לא זקוק לכל השיפורים שציינת (למה לא ויטרה??)
ואם אתה מתכוון לרמות יותר גבוהות אכן הייתי ממליץ לך לקנות סמוראי עם שיפורים
מבעל סמוראי 98 עם נעילה אחורית פלוס צמיגים גדולים215 אני מרוצה מהעבירות של הרכב בשטח אך סובל ממנו בכביש...

ronenlivny
15-05-10, 16:10
החלטה טובה.
אני הייתי הולך על הסטנדרטי. תראו איך זה מסתדר לכם, במידה ותאהבו את העניין תהיה לכם פלטפורמה נוחה לשיפורים בהמשך שבסמוראי מלכתחילה לא יקרים. אני בעל סמוראי שנת 88 לא משופר בכלל וטרם מצאתי את המקום שגרם לי להסתובב בבושה. עדיף בסיס טוב עם אפשרות לשיפור מאשר בסיס רקוב. לאט לאט

GodsFather
15-05-10, 16:18
ההבדלים היום בין ג'ימני לסמוראי מבחינת המחיר הם מינוריים עד ללא קיימים. ולכן שווה ללכת על ג'ימני ולו בשביל איכות נסיעה יותר טובה. מבחינת יכולות בשטח, שני הכלים מצויינים.

הייתי הולך על כמה שיותר טרי, כמה שיותר נקי. עם הזמן וצבירת הנסיון, הייתי משדרג בהתאם. כמובן שיש דברים בסיסיים שאפשר לחפש כבר במהלך הקנייה וזה צמיגי שטח מלא ואולי מדרגות צד. כל השאר כאמור, עם הזמן.
מכיוון שלא ציינת שיש לך נסיון כלשהו בשטח, יכול להיות שלא תגיב בחיוב על שיפורים מסויימים ולכן עדיף שזה ישאר נושא לשיקולך, לאחר שבאמת תבין שאתה צריך שיפור זה או אחר.

omri_t
15-05-10, 16:31
אהלן אמיר! ברוך הבא!!

בשנתונים עליהם אתה מדבר, ההבדל בין סמוראי לג'ימיני לא גדול.
הג'ימינים הראשונים נחתו כאן ב 99 ומחירם כמעט זה לסמוראים האחרונים.

לג'ימיני יש כמה יתרונות על הסמוראי-
מנוע חדיש יותר וחזק יותר.
נוח יותר להתנהלות יומיומית.
נפוץ בהרבה מהסמוראים האחרונים.

שזה מעביר אותי לנושא הסמוראים האחרונים, החל מ אמצע 96 השתנה הסמוראי ומדובר ברכב עם קפיצי סליל
ועם מספר מכלולים שונים מזה של התאום הוותיק. המשמעות- שיפורים יקרים יותר וחלקים פחות זמינים.
יתרונו של הסמוראי הוא בפשטות וביכולת לעשות ממנו יותר ג'יפ בפחות כסף.
(מתנצל מראש בפני כל מאות מעריצי הג'ימני באתר שכרגע פגעתי בכבודם...)

מכיוון שמראש הגדרת טיולים בעבירות קלה- לטעמי מרבית השיפורים אינם נחוצים לך.
עם זאת, שאף תמיד לקנות את האוטו עם השיפורים והתוספות שתרצה. כי להתקין אותם לבד- יקר יותר!
בנוסף, תעשה הערכה מחודשת האם באמת מדובר בטיולים קלים בלבד? אם כן- יש רכבים נוספים שיתנו תמורה טובה ויהיו נוחים יותר ביומיום.

קח בחשבון שסמוראי וגם ג'ימיני הם רכבים מאוד-מאוד קטנים וצפופים
זוג מושבים מלפנים, ספסל פצפון מאחור שלא מאפשר באמת לטייל עם אנשים או גישה נוחה- וכמעט אין מקום לציוד.
לא יודע כמה זמן אתה מתכנן להחזיק את הרכב אם לטווח ארוך... אז יתכן וסמוראי וג'ימיני הם לא פתרון טוב.
(אני החלפתי את הסמוראי שהיה לי בדיוק מהסיבה הזו)

לסיכום-
מהשניים הללו לדעתי דווקא ג'ימיני יהיה בחירה נכונה יותר לשימוש שעליו דיברת. (עכשיו הפתעתי את עצמי!)
והייתי בודק גם ויטרה, שתענה לכל אתגר בשטח והיא נוחה ומרווחת בהרבה.
לגבי הדילמה בנוגע לשיפורים- נסה לקנות רכב שמור שמערכת המתלים שלו שופרה והוגבהה.
נעילה ומיגונים אינם נחוצים ולכן ק"מ נמוך, מצב מכאני וקוסמטי חשוב יותר.

בהצלחה!!

500 מעפ"ש
15-05-10, 17:21
שלום אמיר,

הייתי בסיטואציה שלך לפני שנתיים בערך והלכתי על סמוראי סטנדרטי 96.
בדיעבד, הייתי צריך אולי לשלוח את היד עמוק לארנק וללכת על ג'ימני.
למה? עם הג'יפ הראשון אתה מגלה איזה ג'יפאי אתה, מה מעדיפה זוגתך ומה אתה רוצה מהרכב.
רציתי משהו קשוח ואפילו השתעשעתי עם הרעיון של היילקס ישן.
עם נסיון של שנתיים עם הרכב, אני מודה שאני מבלה את רוב זמני בכביש ובטיולים יחסית פשוטים (חוסר זמן) וזוגתי בכלל לא נוגעת ברכב כי הוא ידני ורועש.
אם ההבדל במחיר לא משנה לך ואתה לא משוכנע שאתה הולך לטרוף את כל המעלות הקשים בנגב - לך על ג'ימני.


אם תקנה ג'ימני ותתחרט, אני מחפש החלפה.
אם תרצה סמוראי - שלי עומד אצל מורי למכירה.

amir b
15-05-10, 17:57
קודם כל תודה לכל המגיבים,

מבחינת שטח - אין לי כ"כ נסיון בנהיגת שטח, אנחנו מאלה שהולכים ברגל הרבה הרבה (ולפעמים אוכלים הרבה אבק...;))

אני מניח שעם השטח יבוא התאבון, לכן אני לא כ"כ רוצה להגביל מראש את יכולות הרכב (ויטרה). הבנתי שהסמוראי עמיד יותר בשטח, וגימני יותר מפנק בכביש, אני מניח שאבדוק את שניהם והרכב שיראה פחות שחוט הוא שיבחר.

מקריאה בפורום - עולה ששוק האבזורים של גימני הוא יקר יותר והחלקים פחות זמינים, תוכלו בבקשה לפרט מהו האבזור הראשוני שסמו / גימני צריך? ומהן העלויות המשוערות (במוסך / סדנה)

תודה
אמיר

GodsFather
15-05-10, 22:25
צמיגי שטח מלא הם הדבר הראשון שצריך לשים על הרכב (אני מדגיש על הרכב , כי ערכות חילוץ וקפה זה משהו שצריך להיות כמובן מאליו).

אח"כ מיגונים, מיגון טנק דלק זה דבר יעיל, מיגוני צד (מדרגות סף) זה גם כן דבר יעיל מאד. שאר המיגונים הם צ'ופרים ולא מחייבים בג'ימני/סמוראי כי הרכבים האלה בסה"כ בנויים היטב.

אבל יותר מכל אתה צריך לוודא שאתה קונה רכב כמה שיותר תקין, שיישור הקו שלך יהיה מינימלי ככל האפשר.

ש01
16-05-10, 09:28
החלטה טובה.
אני הייתי הולך על הסטנדרטי. תראו איך זה מסתדר לכם, במידה ותאהבו את העניין תהיה לכם פלטפורמה נוחה לשיפורים בהמשך שבסמוראי מלכתחילה לא יקרים. אני בעל סמוראי שנת 88 לא משופר בכלל וטרם מצאתי את המקום שגרם לי להסתובב בבושה. עדיף בסיס טוב עם אפשרות לשיפור מאשר בסיס רקוב. לאט לאט

+1 כל מילה בסלע!!

גם אנחנו התחלנו עם סמוראי 87 סטנדרתי (+ שני ילדים).
לא מצאנו מקום שאינו עובר.
גם מקומות שגדולים וחזקים עמדו אובדי עצות חלפנו בקלות...
:D
(אבל אני בעד פתוח..)

amir b
17-05-10, 00:42
תודה רבה לכל העונים.


אשמח לשמוע, אם אתם מכירים סמוראי 98 במצב טוב,
או גימיני 99 2000 שלא קרעו אותו מידי...

אמיר*

GodsFather
17-05-10, 05:29
סבלנות זה שם המשחק פה. וכן, זה יקח לך כמה חודשים טובים אלא אם תיפול על נס.

-->