התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית חשמל בסמוראי. 3 חשמלאים שונים לא פתרו את התקלה.



אביב.
15-05-10, 17:32
שלום רב לחברי הפורום.

הרכב הוא סמוראי סגור שנת 96.
לפני כ-חודש הרכב נכבה באמצע נסיעה. בדיקה קצרה הראתה שנשרף פיוז ראשי מתחת להגה (אחד מהפיוזים של ה20 אמפר) ניסיון להחליף פיוז פשוט שרף את הפיוז החדש.
היה אצל חשמלאי, הוא לא מצא את הבעיה אחרי 3 ימים. החשמלאי שלח מיוזמתו את הרכב על גרר (כי הוא לא מניע, שורף פיוזים.) לחשמלאי אחר שלטענתו מבין יותר ממנו. לאחר מספר שעות אצל החשמלאי השני, הבעיה נפתרה מעצמה!
כמובן שהחשמלאי(ם) לא לקחו כסף על תקלה שהם לא פתרו, והמליצו לי לחזור כשהתקלה תחזור על עצמה כי "כשהכל עובד אין מה לתקן".
לאחר שבוע העניין חזר על עצמו.
הרכב חזר לחשמלאי ה"מבין" יותר. 4 ימים הרכב ישב אצלו בלי למצוא את התקלה ושוב, הרכב חזר לעבוד "מעצמו".
דיברתי עם ליאור מנורדיה, הוא הציע לבדוק את הרכב, למרות שהוא והחשמלאי שלו בדקו אותו על בעיה דומה כיומיים לפני שכל התקלה התחילה ולא מצאו כלום.

בקיצור.. אני עובד עצות. מישהו יודע מה העניין?

תודה.

אביעד פ.
15-05-10, 17:46
אביב, אתה חייב לפרט יותר.

1. מה לא עובד שהפיוז שרוף? לא מניע? מגיע חשמל לרדיו? למנורות? הרכב מנסה להניע ולא מצליח? (כמו שנגמר המצבר..)
2. מה רשום על הקופסא של הפיוזים או לידה, למה שייך הפיוז הזה?
3. מה בדיוק ניסו החשמלאים לעשות? הם עברו על כל החוטים הרלוונטים שמגיעים לפיוז וממנו?
4. מתי בדיוק נשרף הפיוז? איך שאתה מכניס אותו? שאתה מנסה להניע?

+5. (עריכה) אם אתה לא יודע למה שייך הפיוז, כדאי שתעלה תמונה של הקופסאת פיוזים והמקום של הפיוז הסורר. יש כאן הרבה חברה שידעו לזהות לאן הוא שייך.

אביב.
15-05-10, 17:55
כשהפיוז שרוף הסוויץ' לא מגיב. אין מנורות כמו check engine.
הרדיו עובד.
פנסים עובדים. איתותים וכו'..
החשמלאים אמרו לי שהם בדקו דברים החל מ- וישר אחורי ועד לאנערף..
אני אוכל להעלות תמונות רק יותר מאוחר אבל גם אם כן אני לא זוכר איזה משניהם נשרף כל הזמן.
זאת קופסת פיוזים שרק 2 מהם הם של 20 או 30 (לא זוכר בדיוק, אבל זה הפיוזים הכי גבוהים.) וזה אחד משניהם.
הפיוז נשרף איך שפותחים סוויץ' אם הסוויץ' פתוח כבר אז הוא נשרף איך שהוא נכנס.

מקווה שזה יותר מפורט.

itay
15-05-10, 18:09
אהלן,

צלם תמונה של פיוז שרוף וכן תמונה של הבית שלו - את כל הבית וגם את המקום הספציפי של הפיוז הסורר. (אם אתה לא בטוח איזה מהם, צלם את שניהם)

איתי.

אביב.
15-05-10, 18:11
טוב, זה יהיה רק מחר. אני יגיע לרכב רק ב12 בלילה היום.
תודה בכל זאת.

יונתןמצפה
15-05-10, 18:25
כשהפיוז שרוף הסוויץ' לא מגיב. אין מנורות כמו check engine.
הרדיו עובד.
פנסים עובדים. איתותים וכו'..


מבלי להיות מבין בחשמל זה נשמע כאילו מה שעובד כשהפיוז שרוף זה כל מה שלא קשור למחשב הרכב. הייתי הולך בכיוון הזה ובודק קצר כלשהו בצמת החשמל שמזינה את המחשב. אם המחשב לא עובד (כשהפיוז נשרף) הגיוני מאד שהרכב ייכבה.
מבלי להתיימר להבין בחשמל הייתי מתחיל בלבדוק מינוס ראשי מהמצבר לקיר האש ומהדיסטריביוטר לקיר האש.

ItayWitzer
15-05-10, 19:13
ומהדיסטריביוטר לקיר האש.
אתה לא מתכוון מהCOIL לקיר האש?

Ace2000
16-05-10, 09:44
יש קודן ברכב?

התייש
16-05-10, 11:08
זה קרה לי גם!
חשמלאי ראשון הגיע לרכב, כנראה נגע במשהו וזה הסתדר מעצמו. (טען שעבד הרבה על הרכב). נו טוב, לא הייתי שם אז את ה500 שהוא ביקש הורדתי ל300 שזה גם היה מוגזם. הייתי בטוח שהכל הסתדר ויצאתי משם בתחושה שקצת גנבו אותי.

כעבור יומיים התחלתי נסיעה ולאחר 3 דקות הרכב כבה בכביש הראשי. טלפון לחשמלטור שעבד על הרכב והוא ניסה להתחמק.(אני את שלי עשיתי, אין אחריות וכו'...). ואני כבר לא מדבר על זה שמשאית אספלט מאיימת עליי שיש לי 5 דקות להעיף את האוטו משם לפני שהם מתיזים עליו זפת רותח כי נתקעתי להם באמצע העבודה בדיוק בקטע של התיקון ולא ממש היו שוליים רחבים לעמוד בהם. נחזור לענייננו,... הוזזתי את הרכב משם ברגע האחרון לאיזה חניון קטן בקרבת מקום והשארתי מפתח לאותו חשמלטור שהבטיח להגיע במהלך היום.(פעם שנייה שאני עושה את אותה הטעות עם אותו "בעל מקצוע"). הוא הגיע כשלא הייתי שם ואמר שנגע במשהו ועכשיו הרכב עובד ועוד נשמע כועס שהטרדתי אותו פעמיים על דבר שכבר כביכול תיקן.
מפה לשם לא יכלתי להשאיר את זה כך והייתי חייב למצוא חשמונאי רציני שיתקן הבעיה אחת ולתמיד. התנעתי:roll: יש זה מניע! והתפללתי שהרכב ישרוד נסיעה של חצי שעה עד לחשמונאי שלי בעיר בלי להכבה. הגעתי אליו. במבט ראשון וזו לא פעם ראשונה שאני שומע את זה - "חייב סלקציה של כל החוטים. יש יותר מידי ואני לא יודע מאיפה להתחיל, מדובר בעבודת נמלים. האם אתה מוכן להוצאה שכזו???" נו, חשבתי, יש לי ברירה? ד"ר תעשה מה שצריך העיקר שזה יפתור את הבעיה הזאת. יום שלם עבדו על הרכב- 10 ק"ג חוטים מיותרים הוצאו משם ולבסוף נמצאה הבעייה - הבית פיוז שמתחבר לסוויץ' פשוט נמס. כנראה שהיו עליו יותר מידי חיבורים שיצרו עומס רב.
הוחלף האייטם הדפוק בחדש, הרכב עבר דיאטה וקיבל רק את החיווט שהוא צריך. 600 ש"ח נוספים + מע"מ יצאו מהכיס ונכנסו לקופה. מאז ועד היום כבר כחצי שנה שאני נוסע והכל בסדר הרכב נוסע בלי להכבה וגם יותר אסתטי בלי 10 קילו חוטים שהיו שם.

אם לא פרשת וקראת עד לכאן - כל הכבוד.
מסקנה- זה יכול להיות דבר קטן, איזשהו ניתוק במגע. לפעמים אין ברירה וכשתנסה לחסוך תוציא בסופו של דבר יותר.
לך לחשמונאי רכב בעל שם ובקש שיתחיל מבית הפיוז של הסווי'ץ. אם זה לא עוזר כנראה שדרושה עבודת נמלים.

בהצלחה, וסליחה על החפירה... רציתי לשתף אותך מהנסיון שלי כדי שתעשה את מה שצריך ותגמור עם זה ולא תסתבך עם זה כמוני.

אביב.
16-05-10, 17:08
אני מתאר לעצמי שזה גם משהו קטן כזה כמו שקרה אצלך.
וזאת בדיוק הבעיה. מחט בערימת שחת.. קשה למצוא. שיהיה לי בהצלחה?

התייש
16-05-10, 17:25
לך ולסמוראי שלך:cool:

דקל מ
16-05-10, 19:07
בדיוק שבוע שעבר תיקנתי בעיה זהה דבר איתי בטל 0525623661 דקל

-->