PDA

צפייה בגרסה מלאה : נמ"ע בסמוראי שנתון 94



איש
17-05-10, 06:49
טוב לאחר פירוק טיימינג ורצון לכוון שסתומים מחדש לטווח הנכון .
לפי ה fsm(של שנתונים יותר נמוכים כי אין לי עדכני) אמורים לשחרר את כל ברגי השסתומים , לכוון קאמשפט פולי , וקרנק שאפט פולי , ולאחר מיכן מותחן .
בחלק השני לפני כיוון השסתומים אני אמור לראות את האות T באזור שבין הגיר למנוע , כאשר הדיסטורבוטור מצביעה על בוכנה מ"ס 1 ואז אני מגיע לנמ"ע .
חרשתי את כל החלק האחורי ונדה , אין שום T ושום נעליים , משהוא יכול לעזור למצוא את ה T הזאת :evil::evil: אני רוצה כבר לסיים עם זה ואני תקוע.
או דרך אחרת להגיעה בוודעות לנקודה , ראיתי הסבר של איציק על לשחק עם השסתומים של בוכנה 4 , אבל אני לא יודע עד כמה זה מדוייק ,והייתי מעדיף דרך יותר מדוייקת .

תודה מראש לעונים גלעד.

itay
17-05-10, 07:57
אהלן,

1. בחיבור של הגיר והמנוע, מתחת לבוסטר של הבלמים יש חלון קטן שדרכו רואים את גלגל התנופה. סובב את המנוע ידנית עד שתראה שנתות ולצידן את האות T.

2. אם מכסה השסתומים מפורק (ואני מבין שזה המצב), סובב את המנוע עם כיוון השעון ידנית עד שתראה את שסתום הפליטה של מספר 4 נסגר ושסתום היניקה של מספר 4 נפתח. בנקודה הזאת בדיוק - שנקראת "חפיפת שסתומים", בוכנה מספר 1 (הבן זוג של 4) נמצאת בנמ"ע לקראת פיצוץ. באותו רגע בדיוק אתה גם תראה את השנתות בחלון הטיימינג (מסעיף 1). על מנת לכוון את השסתומ ים של מספר 1, אתה חייב להגיע למצב הזה בשסתומים של מספר 4.

בהצלחה,

איתי.

עוד משהו לבאים אחרי : הנ"ל עובד בכל מנוע מכל שנתון.....

סוזי המשתוללת
17-05-10, 08:04
תכניס מברג דק וארוך או אלקטרודה לבוכנה מספר אחד וסובב את המנוע מעט אחורה /קדימה עד שתראה את המברג נעצר בנקודה הכי גבוהה (נמ"ע)במצב זה השסתומים בבוכנה הנ"ל צריכים להיות סגורים והדיסט מצביע על בוכנה 1 במיכסה - זה הכל

חנן-ג'יפולוג
17-05-10, 08:07
תכניס מברג דק וארוך או אלקטרודה לבוכנה מספר אחד וסובב את המנוע מעט אחורה /קדימה עד שתראה את המברג נעצר בנקודה הכי גבוהה (נמ"ע)במצב זה השסתומים בבוכנה הנ"ל צריכים להיות סגורים והדיסט מצביע על בוכנה 1 במיכסה - זה הכל

זו שיטה שגויה. אפילו עם דיאל אינדיקטור על הבוכנה די קשה להצביע על המיקום המדויק שבו המכשיר מגיע למקום הכי גבוה, אז אין מה לדבר על בחינה בעין בלתי מזוינת של מברג עולה ויורד. היא מספיק טובה כדי לדעת היכן בערך לחפש את הT, לא מעבר לזה. זה מספיק טוב בשביל לכוון מפלג, למשל, זה לחלוטין לא מספק עבור כיוון רצועת טיימינג.

איש
17-05-10, 15:55
תודה לכל העונים .
ניראה לי שאיתרתי את המקום של כיוון הנמ"ע אכן , ליד הבוסטר , מכוסה בשכבות אין סופיות של ג'יפה , אני יצטרך לנקות שם טוב כדי לראות את גל התנופה משם .

אגב היום רכשתי מכווץ שסתומים ייעודי של סיגנט, והחלטתי בעקבות שרשורים שנסחפתי אליהם גם להחליף גומיות שסתומים על הדרך , מבלי לפרק את הראש .
אני מתכוון לפרק הפולי של הקאמשפט ,
ולאחר מיכן לשחרר את צירי הרוקר (rocker shaft ) , לאחר מיכן להכניס חבל לתוך הבוכנה , ולשחרר את הקפיצים ע"י החולץ הייעודי שרכשתי *, ולהחליף גומיות מלמעלה .

לפי ה-fsm מצויין שצריך שלפתוח את קאמשאפט פולי , ע"י תקיעת מוט כללי (מברג כלשהו ) לתוך ציר הקאמשפט ליד בוכנה מ"ס 1 , השאלה היא , האם יש מיקום מדויק , או שפשוט אני צריך לתקוע את זה איפה שהוא שם , אני מפחד לפגוע בקאמשפט .


מחר אני חוזר לעבוד על הרכב , חשבתי אם משהו מעוניין לתעד , עוד אולי אפשר להכין מזה כתבה על החלפת גומיות וכיוון שסתומים ללא פירוק ראש מנוע

איציק - 4X6ZH
17-05-10, 15:57
נראה לי שאתה הולך רחוק ומהר .
עצור ותיהיה בטוח שאתה מבין מה שאתה עושה .

איציק

איש
17-05-10, 16:16
נראה לי שאתה הולך רחוק ומהר .
עצור ותיהיה בטוח שאתה מבין מה שאתה עושה .

איציק

איציק אני עובד סך הכל לפי ספר הרכב , פרט למכווץ השסתומים , אבל דווקא החלק הזה לא ניראה לי כל כף מסובך דווקא ,האם יש אזור ספציפי שאתה חושב שאני יסתבך בו ? *

itay
17-05-10, 16:46
תודה לכל העונים .
ניראה לי שאיתרתי את המקום של כיוון הנמ"ע אכן , ליד הבוסטר , מכוסה בשכבות אין סופיות של ג'יפה , אני יצטרך לנקות שם טוב כדי לראות את גל התנופה משם .

אגב היום רכשתי מכווץ שסתומים ייעודי של סיגנט, והחלטתי בעקבות שרשורים שנסחפתי אליהם גם להחליף גומיות שסתומים על הדרך , מבלי לפרק את הראש .
אני מתכוון לפרק הפולי של הקאמשפט ,
ולאחר מיכן לשחרר את צירי הרוקר (rocker shaft ) , לאחר מיכן להכניס חבל לתוך הבוכנה , ולשחרר את הקפיצים ע"י החולץ הייעודי שרכשתי *, ולהחליף גומיות מלמעלה .

לפי ה-fsm מצויין שצריך שלפתוח את קאמשאפט פולי , ע"י תקיעת מוט כללי (מברג כלשהו ) לתוך ציר הקאמשפט ליד בוכנה מ"ס 1 , השאלה היא , האם יש מיקום מדויק , או שפשוט אני צריך לתקוע את זה איפה שהוא שם , אני מפחד לפגוע בקאמשפט .


מחר אני חוזר לעבוד על הרכב , חשבתי אם משהו מעוניין לתעד , עוד אולי אפשר להכין מזה כתבה על החלפת גומיות וכיוון שסתומים ללא פירוק ראש מנוע

אהלן,

1. יש מקום יעודי בקאמשפט אחרי שני הרוקרים של השסתומים ב מספר 1, יש חור של 10 מ"מ בקאמשאפט שאתה יכול לתקוע לתוכו מברג והוא יעצור את הקאמשאפט מלהסתובב...

2. למה אתה רוצה להחליף את הגומיות שסתומים ? יש עשן אחרי הנעה? לדעתי, אם אין שום בעיות אין טעם לגעת (ואני מבין את הצורך לעשות זאת רק כדי לראות איך כל העסק עובד..... ;))

נשמח לראות תמונות על התהליך בפועל ואל רק לקרוא על זה פה בפורום, לצערי אני לא יכול להגיע - אם אתה עושה זאת ביום חמישי, אשמח לקפוץ ולהשתתף בניסוי.... :p

איתי.

איש
17-05-10, 17:15
אהלן,

1. יש מקום יעודי בקאמשפט אחרי שני הרוקרים של השסתומים ב מספר 1, יש חור של 10 מ"מ בקאמשאפט שאתה יכול לתקוע לתוכו מברג והוא יעצור את הקאמשאפט מלהסתובב...

2. למה אתה רוצה להחליף את הגומיות שסתומים ? יש עשן אחרי הנעה? לדעתי, אם אין שום בעיות אין טעם לגעת (ואני מבין את הצורך לעשות זאת רק כדי לראות איך כל העסק עובד..... ;))

נשמח לראות תמונות על התהליך בפועל ואל רק לקרוא על זה פה בפורום, לצערי אני לא יכול להגיע - אם אתה עושה זאת ביום חמישי, אשמח לקפוץ ולהשתתף בניסוי.... :p

איתי.

כן יש עשן רק לאחר עמידה ממושכת בסרק שהמנוע חם , מה שמעיד על הצטברות שמן בחלל היניקה , ואז שרפתו .

וגם כמו שרשמת אני באמת מעוניין לעשות את זה בעצמי , אני לומד הנדסת מכונות וזאת דיי אהבה שלי , ולאחר שנה שלמה של מתמטיקה ופיזיקה יבשה , החלטתי ללמד את עצמי קצת :rolleyes:.

אין לי בעיה לדחות את זה לשישי , אני ממש לא לחוץ (חמישי לומד) , ואני אשמח אם תוכל לבוא , אני בטוח שתוכל לייעץ לי , וגם לחזק קצת את הביטחון , אגב אתה אחד האנשים פה שנתן לי השראה וביטחון להתחיל בפרויקט הקטן הזה .


זה הרעיון http://www.youtube.com/watch?v=XjK4S-_07v8&feature=related


זה הכלי שרכשתי :

איש
22-05-10, 17:47
טוב עדכונים :

א - אין בסמוראי מוזרק פתח בדיקה ל נמ"ע (נקודת הבוכנה הגבוהה ביותר בצילינדר) בין הגיר למנוע זה סופי .
ב- הולחפו כל גומיות השסתומים (היו דיי יבשות וקשות) המכשיר עבד בצורה ניפלאה .
ג- המסוכניק שהתעסק במנוע לפני ( לפחות 4 שנים עברו מאז ) סגר את ברגי הרוקר שאפט כל חזק שהצלחתי לגזור 2 ביטים של מברג אימפקט , וליטחון עוד 6 ברגים אחרים , חולצו לבסוף עם מדגש.
לכל מי שבמקרה יש ברגים כאלה מיותרים מוזמן לפנות אלי אני צריך . וגם בורג מכסה שסתומים.

ד- אם למישהו יש במקרה fsm ,היינס של השנים 94 ומעלה, אני אשמח מאוד להשאיל ,
או אם משהו יוכל לבדוק לי ספציפית איזה סימון אני צריך לחפש (לדעתי יש עוד סימון על הפולי של הקאמשפט שמיועד לזה), לצורך בדיקה של הנמ"ע , לפני שאני עושה את זה :http://www.youtube.com/watch?v=Aw7IdW4Qxcc&feature=related
ומסריח לעצמי את המנוע .

ה - שאלה : במידה ולא פירקתי דיסטורבוטור , האם אני יכול להניח , כאשר המפלג מכוןן על צילינדר 1 , במידה ואני משתמש בשיטת העיפרון , שאני נמצא בנקודה כאשר העיפרון מגיעה לחלק התחתון ביותר והמפלג על מספר 1 ??

ו- לסיום , כתבה מפורטת מאוד + הרבה מאוד תמונות תיתפרסם כשאני יסיים להנהתכם .

גלעד.

איש
22-05-10, 18:36
טוב עדכונים :


ה - שאלה : במידה ולא פירקתי דיסטורבוטור , האם אני יכול להניח , כאשר המפלג מכוןן על צילינדר 1 , במידה ואני משתמש בשיטת העיפרון , שאני נמצא בנקודה כאשר העיפרון מגיעה לחלק התחתון ביותר והמפלג על מספר 1 ??


גלעד.


אופס רק עכשיו ראיתי שזה מה שסוזי רשם :mrgreen:.
חנן האם אני יכול להסתמך על השיטה לצורך כיוון שסתומים , לאחר שרצועת הטיימינג כוונה?

חנן-ג'יפולוג
22-05-10, 18:43
לכיוון שסתומים החיים עוד הרבה יותר פשוטים:

הבא את בוכנה 1 לחפיפת שסתומים, כלומר אין חופש לא בשסתום היניקה ולא בפליטה, וכוון את השסתומים בבוכנה הנגדית ל1, בוכנה מס' 4.
הבא את השס' בבוכנה מס' 4 לחפיפה וכוון את 1.
הבא את 2 לחפיפה, כוון את 3.
הבא את 3 לחפיפה, כוון את 2.

אין צורך בנ.מ.ע. מדויק בשביל כיוון שס'. מספיק בערך.

איש
22-05-10, 18:54
איך אני אדע מתי יש חפיפה בין השסתומים ,
האם אני ייראה את שני הרוקרים למעלה או למטה ?

חנן-ג'יפולוג
22-05-10, 19:01
אתה תבחין שגם בשס' הפליטה וגם בשס' היניקה אין חופש. שני הרוקרים יהיו טיפה למטה. עקוב אחרי שס' הפליטה תוך כדי שחבר\אתה מסובב את המנוע. כששס' הפליטה יהיה לקראת סוף העלייה שלו שס' היניקה יתחיל לרדת. בשלב הזה אתה עוצר ומכוון את השס' בבוכנה הנגדית.

איש
22-05-10, 19:09
הבנתי , תודה חנן ! .

סוזי המשתוללת
22-05-10, 19:11
חנן
זה סוזוקי הוא יכול לכוון לבד וגם לסובב!!

-->