התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הסבת מוטות היגוי לגרנד צירוקי



רוני תורג'מן
20-05-10, 12:18
שלום לכולם

חיפשתי ,אך כנראה שלא מספיק אך לא מצאתי כאן בפורום בנוגע לשדרוג מוטות ההיגוי
בגרנד צירוקי .:(
האם לאחר השדרוג תצורת המוטות היינה כמו בסופה?
וסתם רעיון שעולה: האם החלפת הנבות עם הבית צירייה בסרן הקדמי (D-30) אמורה להתאים
ובכך גם להתאים למוטות של סופה?

כל תגובה תתקבל בברכה.....:cool:

בתודה
רוני

Saar
20-05-10, 14:46
הי

אתה יכול בבקשה להסביר מה הבעיה של מוטות ההיגוי בגראנד?
זו הפעם הראשונה שאני שומע על בעיה כזו.

תודה,
סער.

רוני תורג'מן
20-05-10, 14:55
היי סער

ראיתי במספר מקומות שלאחר הגבהת הרכב ישנם כאלה שהחליפו את מוטות ההיגוי
למשופרים/בדומה לסופה , כדי ליצור היגוי טוב יותר ,ולא בצורת Y כפי שמגיע בגרנדבמקור.

שתי שתי תוספות ברזל בבית הצירייה בכל צד שמאפשרות חיבור למוט קישור רוחבי.

תתקן אותי אם אני טועה...
כשאוכל אצרף תמונות להמחשה...

רוני

Saar
20-05-10, 15:34
הי
שאלתי כי אני לא יודע, כך שלתקן אותך בודאי איני יכול.
מה שכן, להעתיק חלק היגוי מהסופה לגראנד כדי לקבל היגוי טוב יותר? :confused:
אולי אתה מתכוון לפנהרד מחוזק?
זה לא קשור לצורת ה Y שקיימת בכל מקרה, זה מאפשר זוית עבודה נכונה יותר לתפוחים וזויות היגוי נכונות יותר - הפנהרד המקורי אינו ניתן לכיוונון.
נסה לחפש באתר של JKS או RE, אני מניח ששם תמצא את מבוקשך,
ואם זה לא שם, זה כנראה לא קיים ;) כמו דפי זהב, רק בגראנד...

אולי זה:
http://www.rubiconexpress.com/Images/Products/RE1600/324.jpg
http://www.rubiconexpress.com/SuspensionSystems/Product.aspx?part=RE1600
סער.

יורם-דרומי
20-05-10, 16:53
שלום לכולם

חיפשתי ,אך כנראה שלא מספיק אך לא מצאתי כאן בפורום בנוגע לשדרוג מוטות ההיגוי
בגרנד צירוקי .:(
האם לאחר השדרוג תצורת המוטות היינה כמו בסופה?
וסתם רעיון שעולה: האם החלפת הנבות עם הבית צירייה בסרן הקדמי (D-30) אמורה להתאים
ובכך גם להתאים למוטות של סופה?

כל תגובה תתקבל בברכה.....:cool:

בתודה
רוני


רוני,
אתה מתכוון למופיע בתמונות?

קבל לינק לאתר של קווין - http://www.kevinsoffroad.com/steeringupgrades.html
משפר את ההיגוי ב-ZJ

יורם

sos4u
20-05-10, 20:42
הי

אתה יכול בבקשה להסביר מה הבעיה של מוטות ההיגוי בגראנד?
זו הפעם הראשונה שאני שומע על בעיה כזו.

תודה,
סער.

יש בעיה חמורה בגרנד, לאחר הגבהה של 4.5" ומעלה, נוצרת תופעה שנקראית "רעידת המוות" או Wobble Death בנוצרית ...
מקור הבעיה בתצורת מוטות ההיגוי [ במקור התצורה של Y שוכב. בשעת ההגבהה הזוית בין זרועות ה Y גדלה]. מה שגורם להתבדרות גלגלים בניגוד להתכנסות גלגלים במצב נורמאלי.

התופעה למי שלא חווה אתה עניין מפחידה עד מוות ומכאן שמה... בור קטן הכביש במהירות 60-80 קמ"ש או בליטה פצפונת, תכניס את הסרן הקידמי לרעידה ששואפת לאין סוף [אלא אם כן עצרת באופן מוחלט...]

יש הטוענים שמקורה בחופשים במערכת ההיגוי \ בושינגים\ מוט פנהרד או משכך ההיגוי וכו' מנסיוני האישי, אין קשר,
כיוון שבמסגרת החיפושים לפתרון הבעיה וודאתי שאין שום חופש במה שהזכרתי לעיל והרעידות לא פסקו. עד להחלפת מע' ההיגוי
הפתרון לבעיה, הוא כמו שציינת- החלפת מוטות ההיגוי לתצורת סופה, מוט שפור אופקי בין שני הגלגלים הקדמיים ומוט נוסף שיורד מזרוע ה פיטמן לגלגל הימני. ומשכך היגוי כמובן.

יש מספר פתרונות בשוק, אישית אני משתמש [ וגם יורם ] בקיט של חברת U-Turn ORO שמשווק קווין, ואכן הפתרון מדהים בפשטותו ובחוזק הרכיבים. אבל גם יקר - כ 750$ בארה"ב .

אם אתה מעוניין אתה מוזמן לבוא ולהסתכל . תאם איתי בפרטי.

רוני תורג'מן
20-05-10, 21:22
ערב טוב

יוסי,יורם : בדיוק לזה התכוונתי: לאחר הגבהה וכדי למנוע רעידות בהיגוי .
אך כמו שאני רואה זה עסק לא זול...:confused:

בכל מקרה תודה על התגובות המהירות של המגיבים(כולל סער...!)

בבוא העת וכשזה יהייה יותר אקטואלי אצור קשר בפרטי לייעוץ.

תודה
רוני

יורם-דרומי
29-05-10, 20:36
שלום לכולם

חיפשתי ,אך כנראה שלא מספיק אך לא מצאתי כאן בפורום בנוגע לשדרוג מוטות ההיגוי
בגרנד צירוקי .:(
האם לאחר השדרוג תצורת המוטות היינה כמו בסופה?
וסתם רעיון שעולה: האם החלפת הנבות עם הבית צירייה בסרן הקדמי (D-30) אמורה להתאים
ובכך גם להתאים למוטות של סופה?

כל תגובה תתקבל בברכה.....:cool:

בתודה
רוני

קבל לינק למידע בנושא

http://www.kevinsoffroad.com/cart/zj-jeep-grand-cherokee-hardkor-death-wobble-package-p-1064.html

ניר ל
30-05-10, 21:29
למיטב זכרוני, דווקא בסיקס מדובר בתצורה המתבקשת, תצורת ה Y מאפיינת הן את הסופה והן את הגראנד ZJ . לא חוויתי ב ZJ עם קיט 4.5" שלם שום תופעה של רעידה.

ב WJ זה הופיע מיד אחרי ההגבהה של 4" , משחק עם ההגה הראה על חופש בבוקסות הפנהרד. אחרי שהוחלף למחוזק עם בוקסות לעומס גבוה, פסקה התופעה.
זה קרה שוב בנסיעה ללא בולם הגה אחרי שהלך בשטח, החלפה לבולם תקין פתרה זאת.

-->