צפייה בגרסה מלאה : צמיגי 31" לצ'ירוקי XJ - כדאי ?
שמעתי כמה התבטאויות על כך שהגדלת הצמיגים ב- XJ ל- 31" עשויה לפגוע בסרנים, בביצועי הגיר וכד'.
האם רב הנזק מהתועלת ?
למישהו יש ניסיון בפועל עם 31 על XJ ?
תודה !
שמעתי כמה התבטאויות על כך שהגדלת הצמיגים ב- XJ ל- 31" עשויה לפגוע בסרנים, בביצועי הגיר וכד'.
האם רב הנזק מהתועלת ?
למישהו יש ניסיון בפועל עם 31 על XJ ?
תודה !
רובם פה נוסעים עם 31... לדעתי.
"כדאי" - זה לא מושג מוחלט. כדאי למה ? לעבירות? כן , לצריכת הדלק ? לא. להגביה את הרכב מהרצפה- מצויין... לשחיקת מכלולים - לא
וכן הלאה, עכשו , אם אתה נוסע על כבישים וקצת שבילי עפר - לא כדאי לך ...
מצד שני אם אתה נוסע ומחפש קטעי עבירות - מאד כדאי לך ...
תודה יוסי,
רוב או לא רוב אני מתקשה למצוא מישהו עם XJ ולא GRAND שבפועל עבר/עובר את זה...
מטרידה אותי בעיקר סוגיית שחיקת מכלולים, 85% כביש, 10% שטח רך, 5% שטח קשה - עד כמה ?
ממה אתה מוטרד ?
רוב המכלולים זהים. דנה 30 מקדימה דנה 35 / 44 מאחורה.
מערכת היגוי- זהה
רק שגרנד יותר כבד מצ'רוקי, אז מה כבר יישחק לך ?
מצד שני, אני חוזר וכותב, אם עד היום לא הגעת למצב שבו אתה מחכך את הסרנים באבנים, תשאר עם מה שיש לך. זה הכי זול ...
דבר שני יש פה לפחות 4-5 עם צ'רוקי שעברו ל 31
אם הם לא הגיבו כנראה שיש לזה סיבה ...
בהצלחה,
אתה יכול להיות רגוע. צמיג 31 מתאים יופי לצ'רוקי. למעשה זה המינימום, לטעמי. אני על הצ'רוקי כבר 4 שנים עם 31, אני לא יכול להצביע על שום תקלה/בלאי שנראית קשורה לגודל צמיגים. הכל בסדר, טפו-טפו.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/PICT0153.jpg
הי
אני אתחיל דווקא משאלה אחרת, למה אתה רוצה 31?
נסעתי במשך 4 שנים עם 225.75.16, יש לי חבר שנוסע שנים עם 235.75.15
שנינו לא נתקלנו בבעיית עבירות באף מסלול שעשינו וזה כולל את מעלה זיק בזמנו.
שלא תבין לא נכון, היום אני עם 245.75.16 (מקביל ל 31) ואכן יש שיפור בעבירות, השאלה אם אתה צריך את זה.
יש לזה מחיר בצריכת הדלק, בתאוצות ובבלאי.
כמו כן, כדי להכניס צמיג 31" אתה צריך הגבהה של לפחות 3.5" וגם אז, עם מייצב קדמי מנותק יהיו לך שיפשופים של הצמיג בכנף.
קח בחשבון שהוספת 2" לצמיג (מ 235.75 ל 31" זה 2", כלומר 1" בגובה) אתה צריך להגביה והעלות תגיע בסופו של דבר ל 12K ש"ח בעבודה עצמית ויבוא אישי של הקיט.
סער.
שמעתי כמה התבטאויות על כך שהגדלת הצמיגים ב- XJ ל- 31" עשויה לפגוע בסרנים, בביצועי הגיר וכד'.
האם רב הנזק מהתועלת ?
למישהו יש ניסיון בפועל עם 31 על XJ ?
תודה !
התשובה היא שהגדלת הצמיגים ל31" לא תפגע בסרנים, לא שמעתי מעולם על ירידה בביצועי הגיר (תלוי ביחסי העברה בסרנים בעיקר).
יש פה מספיק חברים כולל את עמי שנוהג על XJ כבר שנים עם 31" מעולם לא הייתה שום בעייה כזאת או אחרת שקשורה למידה, הם מתאימים כמו כפפה, אני גם מסכים עם נמרוד 31" זה המינימום..
הגבהה מינימלית תצטרך לעשות (לא נראה לי שזה יגיע ל12K מנסיון קודם ,הרבה פחות..).
גלגלים נוגעים בסיבוב ? הג'נטים לא מתאימים, צריך לשנות את האופסט בהתאם.
דני,
תבדוק כמה עולים 5 צמיגי 31" ובדיקות הרישום שלהם ברישיון.
קיט הגבהה 3.5" (לפחות) עולה אצל המתלם (היבואן הרשמי של RE) סביב 10-11K ש"ח, עם הנחות חברים וכו' אפשר להגיע שם ל 9K וקצת.
ביבוא אישי, עם קצת מזל סביב ה 7-7.5K ש"ח (אחרי מיסים, בארץ)
אל תשכח שב XJ יש עלים מאחורה מה שמייקר מאוד את המשלוח.
הקיט לא כולל קלינים לשינוי/תיקון זוית הדרייבשאפט - עוד 100 ש"ח.
איך שלא תסובב את זה, אתה לא מגיע לפחות מ 12K ש"ח.
אשמח לראות חישוב אחר.
אני לא מדבר על הוספת עלה מאחורה - אני מדבר על הגבהה עם קיט מלא.
סער
תוסיף יחסי העברה לחישוב ...
תוסיף יחסי העברה לחישוב ...
הי
כדאי, אך לא הכרחי. מרגישים שהאוטו "כבד יותר" עם היחסים המקוריים והצמיגים הגדולים יותר אבל זה לא סוף העולם.
ובטח שזה לא משפר את החשבון הכלכלי :D
לפותח השרשור, נסה למצוא XJ עם צמיגי 31" שיאפשר לך לעשות סיבוב התרשמות באוטו.
סער.
פעם לא היו יבואנים בארץ, קפיצי סונומה מתאימים לXJ מאחורה (התאמה מלאה) ומחירם עומד על כמה מאות שקלים בודדות. מוטות רדיוס וזוג קפיצים קדמיים וזוג צנורות ברקס לא עולים הרבה כסף, אין צורך לקנות סט מלא של הגבהה (זה כבר באמת יקר יותר היום).
אפשר לשדרג גם במחיר סביר יותר, יחסי העברה רצוי לשים 3.73, די והותר למידת הצמיגים. (עולים כמה מאות שקלים בודדים ביבוא אישי). ובזה נגמר כל העניין.
כל נושא ההגבהות אפשר לטחון בלי סוף ,כולנו מכירים את העניין ואת העלויות, השאלה שוב מה המינימום שצריך, לא נראה לי שפותח השרשור מדבר על רצון בלהשקיע כל כך הרבה בשיפורים, בסה"כ 31" לXJ, זה לא דבר חדש כבר עשו את זה אצלנו הרבה חבר'ה.
הי
כדאי, אך לא הכרחי. מרגישים שהאוטו "כבד יותר" עם היחסים המקוריים והצמיגים הגדולים יותר אבל זה לא סוף העולם.
ובטח שזה לא משפר את החשבון הכלכלי :D
לפותח השרשור, נסה למצוא XJ עם צמיגי 31" שיאפשר לך לעשות סיבוב התרשמות באוטו.
סער.
פותח השרשור רצה להמנע מירידה בביצועי הגיר.
הי
דני זה לא מדוייק.
קפיצי סונומה דורשים התאמה מסויימת ומשתמשים במאיה של ה XJ - כלומר, נשארת עם קפיץ באותו האורך.
רוב הקפיצים האלו כבר ישנים ועייפים בעצמם.
בכל אופן, נניח שהם עולים 500 ש"ח לזוג.
בולמי זעזועים חדשים וארוכים צריך? או שאתה חותך את התושבות של הבולמים מהסרן ומרתך בחלקו העליון של הסרן? (אז צריך רק 2 ) כלומר בין 1000 ל 2000 ש"ח.
צינורות ברקס חדשים? עוד 300 ש"ח
זרועות רדיוס? 1700 ש"ח בבקשה
קפיצים קידמיים? 2000 ש"ח או זוג אוקולונים ב 300 ש"ח.
מנתקי מייצבים? עוד 1000 ומשהו
הנמכת במפסטופים עוד 100 ש"ח
צמיגים? 2500 ש"ח (וזה מינימום למיטב ידיעתי)
הגענו ל 7500 ש"ח בערך לא כולל צמיגים ולא כולל עבודה אם הוא לא עושה את העבודה בעצמו.
ובסופו של יום אתה נוסע על קומבינה בחלק האחורי.
(אני יודע שיש חוות דעת טובות על הסטאפ הזה, עמי נוסע כך שנים)
זה החשבון שאני עשיתי כאשר החלטתי להזמין קיט שלם.
לפעמים הפיתרון היקר הוא הזול בסופו של דבר.
סער.
תודה לכולכם,
אני אחרי הגבהה של כ- 4",
הצורך שלי הוא יותר בתחום האגו מאשר התכל"ס (אבל עם היד על הלב של מי לא ?!) וקשה לראות צ'ירוקי מוגבה 4" עם צמיגי 235 ;)
מבין שהמחירים לא קטסטרופליים בשחיקה, אני אקח עוד קצת זמן עם עלות הצמיגים ונראה.
תודה !
לא נלך לרבנות על המחירים.. אבל כבר אנחנו מדברים על 4-5K חסכון לעומת ההודעות הראשונות, אז אולי עוד כמה הודעות ונגיע גם לעלות של 5000 שקלים חדשים.
אני עדיין חושב שאפשר אחרת ובמחירים טובים, מה גם שמנתקי המייצב הקדמיים קצת מיותרים בXJ, היתרון בקפיצי עלה אחוריים שהרכב הרבה יותר נוקשה בסיבובים מאשר קפיצי ספירלות ולכן "כמעט" ואין להם עבודה. (כמעט - בגלל שתמיד יהיו כאלה שיגידו שיש להם).
דני,
בוא נסכים שאנו לא מסכימים :D לגבי הצורך במנתקים הקידמיים.
ואם יש כאן מישהו שהצליח להגביה את הרכב בצורה סבירה בפחות 10-12K ש"ח שיגיד אני ;)
סער.
תודה לכולכם,
אני אחרי הגבהה של כ- 4",
הצורך שלי הוא יותר בתחום האגו מאשר התכל"ס (אבל עם היד על הלב של מי לא ?!) וקשה לראות צ'ירוקי מוגבה 4" עם צמיגי 235 ;)
מבין שהמחירים לא קטסטרופליים בשחיקה, אני אקח עוד קצת זמן עם עלות הצמיגים ונראה.
תודה !
אם הרכב כבר מוגבה אז מה השאלה בכלל, הסט הבא שלך צריך להיות 31, ובצ'רוקי זו גם מידה שאין בעייה לרשום כחוק. תתחדש.
ובצ'רוקי זו גם מידה שאין בעייה לרשום כחוק. תתחדש.
נמרוד ,
אתה כל הזמן כותב שבצ'ירוקי אין בעיה לאשר מידה 31 ואני חושב שאתה טועה .
אולי לפני כמה שנים זה היה ככה .
כיום לא ניתן סתם כך לבוא למשרד הרישוי ולבקש שירשמו 31 ברשיון . באוטו דאטה של הרכב כתוב 225.75.15 .
רק היום נגשתי לטסט עם הצ'ירוקי שלי ובקשתי שינוי רישום ל -31 . הבוחן אמר לי כי בשביל זה עלי לסור לבוחן הראשי במשרד הרישוי ורק הוא , אם בכלל , יכול לשנות את מידת הצמיג .
דברים השתנו בשנים האחרונות והמילה קומבינה מאוד שגורה כיום . כמובן שאשמח להתבדה .
אני , בכל זאת הזמנתי 4.5 של רוביקון ( עוד יומיים למניאק ) ובטח שלא אשאר על ה 225.75.15 המצוקמקים שלי . ( הזמנתי גם גאנטים שחורים 15x8 ;) ) . אני מקווה כי אני לא מזמין טרטרת מיותרת . אנסה לתעד את השינויים ולהעלות .
ושאלה לסיום ( שאולי קצת חורגת מפותח השירשור וסליחה..) : לרוביקון יש יבואן רשמי בארץ -המתלם . האם היבואן נידרש על פי חוק להוציא אישורים לקיטים שהוא מלביש על הרכבים ? כלומר - נניח ומחר אני מתקין את הקיט 4.5 על הצירוקי שלי דרך היבואן - חובתו לדאוג לי לאישורים המתאימים , אלו שיתאימו לביטוח ולבוחנים וכו...?
זיו
זיו,
אני בזמנו ביקשתי מהיבואן של RE אישור שקיט RE 3.5 מתאים ל XJ.
הוא סירב לתת. הוא טען שהוא לא מוכן לתת שום אישור לקיט שלא מגיע דרכו.
עד כאן אפשר להבין את גישתו העיסקית.
כשסיפרתי על כך לאחראי במשרד התחבורה "נדלקו" שם כמה אנשים והתחיל בלגן שלם.
אני לא חושב שהמתלם (או כל משפר רכב אחר) יבואו ויגידו בשמחה ובאושר שהם ביצעו שינוי מבנה לרכב,
אני לא יודע באיזו קומבינה הם משתמשים כדי לאשר את יבוא הקיטים שלהם, אבל אל תצפה לניסים ונפלאות מצידם במקרה ביטוח.
משרד התחבורה רואה בקיטים האלו שינוי מבנה לכל דבר. קח את זה בחשבון.
סער.
מבין שהמחירים לא קטסטרופליים בשחיקה,
יותר בכיוון של זניחים.
אתה תרוויח את המידה הנפוצה ביותר לדגמי שטח בארץ לפחות ושדרוג משמעותי לאחיזה ונוחות בשטח.
זאת כבר מידה שאפשר להוריד אויר בלי לפחד, שטח מגע גדול ביחס למקור- אתה צריך לחשב לא רק את 2 הס"מ לרוחב ממידה 245 אלא את רוחב המגע היעיל בשטח אחרי שהורדת אויר כי עכשיו אפשר, שהוא גדול יותר.
הנוחות משמעותה גם ריכוך המהלומות לרכב שכן כעת הצמיג עם נפח אויר משמעותית גדול יותר מתפקד טוב יותר בשיכוך.
כשסיפרתי על כך לאחראי במשרד התחבורה "נדלקו" שם כמה אנשים והתחיל בלגן שלם.
אין לך מושג איזה בלאגן התחלת. אני לא אפרט יותר מדי, אבל בין השאר בעקבות כך, הנושא במעקב צמוד, וכבר ממש בלתי אפשרי להביא ערכות מתלים לג'יפים בייבוא אישי.
אסף.
אין לך מושג איזה בלאגן התחלת. אני לא אפרט יותר מדי, אבל בין השאר בעקבות כך, הנושא במעקב צמוד, וכבר ממש בלתי אפשרי להביא ערכות מתלים לג'יפים בייבוא אישי.
אסף.
"כבר" - בניגוד למתי? פעם זה היה מאושר כחוק??
מה כבר השתנה...
זה תמיד היה ולצערי נראה לי שתמיד יהיה רק בקומבינות.
איל
זה תמיד היה נושא שבתחום האפור, אבל ללכת ובמודע לקשקש?... ועוד במשרד התחבורע?....
בצבא קראו לזה לפני עשרים וחמש שנה "שאלות קיטבג", ולפעמים מי ששאל יותר מדי שאלות כאלה קיבל באותו לילה שמיכה טובה....;)
הי דרור,
ממש לא הלכתי ל"קשקש" במשרד התחבורה, אני לא מעוניין לפרט כאן את כל הסיפור, אם תרצה, אשלח לך בפרטי, בשורה התחתונה, הייתי צריך אישור ליבוא קיט, במשרד התחבורה סירבו לחתום, הם אמרו לי שהם החליטו למנוע כניסה של מערכות מתלים לג'יפים.
כהערת אגב, לא רק ביבוא אישי...
סער.
גניסלב רונן
26-05-10, 21:05
חברים יקרים ,
זוכרים את התוכנית האח הגדול ?
אז ראו עצמכם כחלק ממשתתפי התוכנית ,
אל לכם לשכוח שלא רק חברים גולשים באתר ....
נא שיקלו פעמיים תגובות לשרשורים ובכלל.
אם משהו בוער לכם יש ה"פ לכל חבר כאן ,השתמשו בפונקציה הפרטית הזו.
תודה לכולכם,
אני אחרי הגבהה של כ- 4",
הצורך שלי הוא יותר בתחום האגו מאשר התכל"ס (אבל עם היד על הלב של מי לא ?!) וקשה לראות צ'ירוקי מוגבה 4" עם צמיגי 235 ;)
מבין שהמחירים לא קטסטרופליים בשחיקה, אני אקח עוד קצת זמן עם עלות הצמיגים ונראה.
תודה !
בקיצור אחרי שכולם פה רבו ...מה אתה צריך ...8-)
אז ככה הגיפ שלך מוכן לגלגלים שישנו לך את כל מראה הגיפ!
אתה צריך...
1. סט גנטים 8" (חפש ברזל במשומשים כי אין חדשים ..תמצע בסביבות ה800 שח באתרי יד שניה)
2. ניקוי חול כ 200 שח.
3.צביעה כ80 שח לגאנט..
4.סט 4 צמיגים מקסיס 100% ( צמיג חזק ועמיד לא יותר מ2200 שח..)
ושינית את מראה הגיפ כמו שגיפ צריך להראות.את היציבות ואת העבירות....
בהצלחה. בועז :grin:
או שתקנה כזה...400 ש"ח ליחידה.
גניסלב רונן
30-05-10, 15:43
או שתקנה כזה...400 ש"ח ליחידה.
400 ש"ח בארץ ? איפה ? מי ?
400 ש"ח בארץ ? איפה ? מי ?
תוך שבוע וחצי אצלך , אחרי מע"מ , משלוח ומיסים . רוצה ?:D
גניסלב רונן
30-05-10, 19:47
תוך שבוע וחצי אצלך , אחרי מע"מ , משלוח ומיסים . רוצה ?:D
ההצעה מגיעה באיחור של חצי שנה +-,אני כבר מסודר ,תודה !
אבל אם ניתן לבחור דגם מתוך היצע הדגמים שלהם והמחיר המדובר אכן כולל משלוח ,מע"מ ומכס ,
אז לכל הדעות מחיר שווה לכל נפש !
רונן
שלום רב
צריךלקחת בחשבון במעבר ל31X10.5X15 הגבהת במפסטופים מלפנים + מאחור אחרת יש נזק לכנפיים
יוסי
שלום רב
צריךלקחת בחשבון במעבר ל31X10.5X15 הגבהת במפסטופים מלפנים + מאחור אחרת יש נזק לכנפיים
יוסי
והדרך הקלה שאני עשיתי זה פשוט להחליף לברגים ארוכים יותר ולהוסיף ספייסרים אוקולון או משהו לפי הצורך...עושה את העבודה מצוין...:cool:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.