PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע בסעפת יניקה - TD5



guyg84
26-05-10, 15:48
שלום,

ניקיתי לא מכבר את החיישן של ה-MAP (לחץ אוויר על בסעפת יניקה) וגיליתי שהוא היה מכוסה בשמן. שהכנסתי אצבע לתוך הגומחה שהוא היה בתוכה, גיליתי שיש עוד שמן בסעפת.

הממ, כמה שאלות:

1. האם זה תקני ?
2. המסלול הוא כנראה: סעפת פליטה -> טורבו -> אינטרקולר, סעפת יניקה או מהמנוע ליניקה ?
3. אם זה לא תקני, מה עושים ?

guyg84
26-05-10, 15:50
שכחתי לציין, הרכב נוסע כמו תמיד, ללא בעייה מיוחדת וגם החיישנים תקינים (בדקתי ב-Nanocom).

shachar
26-05-10, 15:55
(בדקתי ב-Nanocom).

בדקת שינויי בלחץ לפני ואחרי הניקויי?
מה הביא אותך לפרק את החיישן

יקיר גרין
26-05-10, 16:14
אצלי הטורבו לא במצב טוב, והוא זורק שמן לתוך הסעפת. השמן מגיע ממערכת השימון שלו.
זה לא תקין, אבל לא אמור לגרום נזק.

אצלי מדובר בהיילקס.

kobiarava
26-05-10, 16:31
טורבו שזורק שמן יכול להרוג את המנוע אם לא מטפלים בזה בזמן. כבר קרו מקרים, שהשמן נכנס בכמויות גדולות מדי לחללי השריפה, והמנוע "מרגיש" כאילו הוא מקבל המון סולר, מעלה טורים באופן בלתי נשלט וגם את מנסים לכבות את המנוע הוא לא נכבה-כי הוא ממשיך לקבל דלק ואויר. הטורים מטפסים, המנוע משתולל, ונעצר-או כשנגמר השמן בסעפת, או כשמשהו נשבר (טלטל, בוכנה, קראנק, או שילוב ביניהם). לא נעים בכלל.







קובי

רן סיטון
26-05-10, 17:08
אתה מתאר תופעה נדירה לגמרי, פעם זה היה קורה בטרקטורים פורדסון, ולא מהטורבו אלא מהפילטר אוויר שהיה מתמלא בשמן.

kobiarava
26-05-10, 17:21
לא נדיר, לפחות לא בברלינגואים. בכל מקרה, זה בהחלט יכול לקרות במנועי דיזל, כל מנוע דיזל, וההשלכות של הזנחה כזו עשויה להיות מאוד לא נעימה.







קובי

guyg84
26-05-10, 21:52
בדקת שינויי בלחץ לפני ואחרי הניקויי?
מה הביא אותך לפרק את החיישן

אפשר להודות שקצת נסחפתי עם ה-Nanocom ושיניתי כל מיני דברים.
והאוטו התנהג מוזר...אבל לא הייתי בטוח מה קורה - כי על פניו הכל היה נראה לי תקין.
קראתי בפורמים אוסטרלים\בריטים על "Power loss" ושם תמיד המליצו לנקות את ה-MAF וה-MAP.
למרות שעל פניו, הערכים של הסנסורים נראו תקינים, ניקיתי אותם.

מפה לקחתי Reference לערכים:
http://web.nanocom.it/download/DIAGNOSTIC%20FUNCTION%20OF%20THE%20TD5%2 0ENGINE.pdf


בסוף הבעיה שלי היתה בכלל בהגדרה של ה-Throttle Pot (שיניתי את זה מ-2Way ל-3Way - וזה היה טעות אצלי ברכב).

Gershon
27-05-10, 12:48
call me

joey
27-05-10, 21:22
אין סיבה לשמן בתוך סעפת יניקה ( חוץ מאשר פורדסון עם שמן בפילטר אויר ) , כנראה / או בוודאות שמחזיר שמן של טורבו מתחיל לזרוק שמן
רצוי לא להגיע למצב סופני של מיסוך עשן דרך האגזוז, מכיוון שאז הטורבו מרוקן לך את השמן מהמנוע תוך כמה דקות נסיעה ואתה ניכנס לשיפוץ מנוע יקר
תטפל בטורבו בדחיפות ובטרם ....

guyg84
27-05-10, 23:37
תודה לכל העונים, החכמתי.

אסף ד.
04-06-10, 00:07
ישנם מספר דברים שאתה יכול לבדוק.
1) עשן שחור בכמות לא סבירה - יכול להצביע על טורבו גוסס, אם תבדוק במנוע, תראה שיש צינורית המחוברת לטורבו והיא מיועדת לשימון הציר של הטורבו, אם האטם של המיסב תקול, אזי קיימת דליפה של שמן לתוך האינטרקולר ומשם לסעפת היניקה.
2) האם המנוע "אוכל" שמן בכמות לא סבירה - אטם מיסב הטורבינה של הטורבו תקול, שמן מנוע דולף לסעפת היניקה.
3) פרק את צינור האויר המוביל ממסנן האוויר לטורבו, נסה להזיז את ציר הטורבינה לצדדים, חופש מוגזם מהווה בעיה - מיסב טורבינה תקול.
4) טורבו חדש זה עסק לא זול, 3800 ש"ח חדש באריזה כמוצא אחרון.
http://www.td5alive.com/acatalog/alive_tuning_larger_charger.jpg
חשוב לדעת שהטורבו בכלל לא מיוצר ע"י לנד-רובר אלא ע"י חברת GARRETT וניתן לקנות את ה - OEM של GARRETT ולא להתעקש על מקורי (הם זהים לחלוטין ע"פ מידע שקיים ברשת).
חשוב לגשת למוסך המבין ברכב (דבר עם שגיא או ינקל'ה).
בהצלחה:)

Gershon
04-06-10, 07:54
only TEST BOOK and MOAAAAAAAAAAAAAH

-->