צפייה בגרסה מלאה : עבודה בתורת החומרים (קפיצי עלים)
שלום
אני סטודנט להנדסת מכונות, במסגרת לימודי קורס תורת החומרים 2.
אני עושה עבודה על בחירת חומרים למוצר, המוצר הוא קפיצי עלים לרכבי משא ושטח.
כבר יש לי את רוב העבודה אבל רציתי לשמוע דעות נוספות וגם דברים שודאי פיספסתי.
אז ככה, הכל מתיחס לקפיצי עלים בלבד.
מה הם התכונות החשובות בבחירת חומרים למוצר זה?
כמו: משקל, התעיפות, עבודה בתנאים קיצוניים וכו'
מאיזה חומר הכי מומלץ ליצור מוצר זה?
מה הוא תהליך ואופן היצור?
יציקה, חישול, חיסום עיבוד וכו'
האם יש חומרים אחרים שיכולים להתאים לתפקיד זה וכו'.
אשמח לכל ידע שיש לכם.
הכל יתקבל.
אפילו הסטוריה.
המון המון תודה
פלג_
בקצרה:
מה הם התכונות החשובות בבחירת חומרים למוצר זה?
התעייפות ועמידה בחוזק הנדרש.
מאיזה חומר הכי מומלץ ליצור מוצר זה?
פלדות קפיצים כדוגמת: פלדות פחמניות פשוטות (1075, 1090) ומסוגסגות (9260 ,9255)
מה הוא תהליך ואופן היצור?
החו"ג מיוצר בחישול (שיפור עמידות בהתעייפות), הקפיץ עובר ערגול, הרפית מאמצים, חיסום, והרפיה נוספת.
האם יש חומרים אחרים שיכולים להתאים לתפקיד זה וכו'
כן, אבל יקר ולא מוצדק לשימוש בתעשיית הרכב
בהצלחה
בספרית הפקולטה למכונות בטכניון יש חוברת עבה של הSAE משנות ה50' על קפיצי עלים לרכב. אם לא קראת.
מה שמעניין הם הקפיצים החד-עליים מחומרים מרוכבים - חפש composite leaf spring ועוד יותר מעניין הוא השימוש המחוכם שנעשה בשברולט קורבט בקפיצי עלים רוחביים - http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring
תודה
יפה הקטע של הקורבט.
ויש איזה משהוא בסיגנון, פרונט של טרקטור (1956). שבנוי כולו על העלים.
שלום
מישהו יודע מתי התחיל השימוש בקפיצי עלים? איזה שנה, ועל ידי מי?
זה בטח אחד הדברים היותר עתיקים בתחום הרכב.
תודה
פלג_
קפיצי עלים עוד היו בכרכרות הסוסים לפני המכוניות:
http://img186.imageshack.us/i/800pxpodsreda04hw4.jpg/
בברכה - רפי לין
אשמח לכל ידע שיש לכם.
הכל יתקבל.
אפילו הסטוריה.
אני לא יודע אם זה עוזר, אבל אני יכול להוסיף לך בתור מישהו שמתעסק בצד הטכני של סכינים -
שהחומר הכי נפוץ ליצירת סכינים בקרב אמנים/נפחים/חובבים למיניהם הם קפיצי עלים, כי -
* הם זמינים.
* מפירוק הם זולים מאוד.
* הם כבר מגיעים ברצועות.
* הם ניתנים לחיסום (מעל 0.6% פחמן) ולחישול.
* הם ניתנים לחיסום באמצעים ביתיים ללא צורך בציוד מדוייק מאוד.
* לרוב מדובר על פלדה 1075 ומעלה - פלדה מקובלת מאוד בקרב יצרני סכינים מקצועיים( למשל KA-BAR), לא ברמה של פלדות אבקה - אבל ניתן להוציא ממנה תכונות מצויינות בכלל -ובמיוחד ביחס למחיר והאמצעים.
היי
למישהוא יש אולי סירטון של תהליך היצור?
את העלה מייצרים במשיכה?
פלג_
להנאתך מספר תמונות של אומנות הקפיץ.
בן 200 שנה בערך.
שים לב לקפיץ הקדמי אליפטי מלא, והאחורי 3/4 אליפטי.
לצורך העניין, היום בכלי הרכב הקפיץ הוא חצי אליפטי.
יש כאלו שקוראים לו buggyleaf
http://www.4x4wire.com/toyota/hottoy/mopower/buggyleaf.jpg
בברכה,טושי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.