התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עבודה בתורת החומרים (קפיצי עלים)



פלג_
07-06-10, 17:46
שלום

אני סטודנט להנדסת מכונות, במסגרת לימודי קורס תורת החומרים 2.
אני עושה עבודה על בחירת חומרים למוצר, המוצר הוא קפיצי עלים לרכבי משא ושטח.

כבר יש לי את רוב העבודה אבל רציתי לשמוע דעות נוספות וגם דברים שודאי פיספסתי.
אז ככה, הכל מתיחס לקפיצי עלים בלבד.

מה הם התכונות החשובות בבחירת חומרים למוצר זה?
כמו: משקל, התעיפות, עבודה בתנאים קיצוניים וכו'
מאיזה חומר הכי מומלץ ליצור מוצר זה?
מה הוא תהליך ואופן היצור?
יציקה, חישול, חיסום עיבוד וכו'
האם יש חומרים אחרים שיכולים להתאים לתפקיד זה וכו'.

אשמח לכל ידע שיש לכם.
הכל יתקבל.
אפילו הסטוריה.

המון המון תודה
פלג_

nirs
07-06-10, 22:57
בקצרה:
מה הם התכונות החשובות בבחירת חומרים למוצר זה?
התעייפות ועמידה בחוזק הנדרש.
מאיזה חומר הכי מומלץ ליצור מוצר זה?
פלדות קפיצים כדוגמת: פלדות פחמניות פשוטות (1075, 1090) ומסוגסגות (9260 ,9255)
מה הוא תהליך ואופן היצור?
החו"ג מיוצר בחישול (שיפור עמידות בהתעייפות), הקפיץ עובר ערגול, הרפית מאמצים, חיסום, והרפיה נוספת.
האם יש חומרים אחרים שיכולים להתאים לתפקיד זה וכו'
כן, אבל יקר ולא מוצדק לשימוש בתעשיית הרכב


בהצלחה

נמרוד
08-06-10, 08:58
בספרית הפקולטה למכונות בטכניון יש חוברת עבה של הSAE משנות ה50' על קפיצי עלים לרכב. אם לא קראת.

מה שמעניין הם הקפיצים החד-עליים מחומרים מרוכבים - חפש composite leaf spring ועוד יותר מעניין הוא השימוש המחוכם שנעשה בשברולט קורבט בקפיצי עלים רוחביים - http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring

פלג_
08-06-10, 11:52
תודה

יפה הקטע של הקורבט.
ויש איזה משהוא בסיגנון, פרונט של טרקטור (1956). שבנוי כולו על העלים.

פלג_
09-06-10, 00:24
שלום

מישהו יודע מתי התחיל השימוש בקפיצי עלים? איזה שנה, ועל ידי מי?
זה בטח אחד הדברים היותר עתיקים בתחום הרכב.



תודה
פלג_

רפי לין
09-06-10, 10:45
קפיצי עלים עוד היו בכרכרות הסוסים לפני המכוניות:
http://img186.imageshack.us/i/800pxpodsreda04hw4.jpg/
בברכה - רפי לין

kd2
09-06-10, 13:31
אשמח לכל ידע שיש לכם.
הכל יתקבל.
אפילו הסטוריה.



אני לא יודע אם זה עוזר, אבל אני יכול להוסיף לך בתור מישהו שמתעסק בצד הטכני של סכינים -

שהחומר הכי נפוץ ליצירת סכינים בקרב אמנים/נפחים/חובבים למיניהם הם קפיצי עלים, כי -
* הם זמינים.
* מפירוק הם זולים מאוד.
* הם כבר מגיעים ברצועות.
* הם ניתנים לחיסום (מעל 0.6% פחמן) ולחישול.
* הם ניתנים לחיסום באמצעים ביתיים ללא צורך בציוד מדוייק מאוד.
* לרוב מדובר על פלדה 1075 ומעלה - פלדה מקובלת מאוד בקרב יצרני סכינים מקצועיים( למשל KA-BAR), לא ברמה של פלדות אבקה - אבל ניתן להוציא ממנה תכונות מצויינות בכלל -ובמיוחד ביחס למחיר והאמצעים.

פלג_
10-06-10, 14:08
היי

למישהוא יש אולי סירטון של תהליך היצור?
את העלה מייצרים במשיכה?

פלג_

tooshey
10-06-10, 22:02
להנאתך מספר תמונות של אומנות הקפיץ.
בן 200 שנה בערך.
שים לב לקפיץ הקדמי אליפטי מלא, והאחורי 3/4 אליפטי.
לצורך העניין, היום בכלי הרכב הקפיץ הוא חצי אליפטי.

יש כאלו שקוראים לו buggyleaf
http://www.4x4wire.com/toyota/hottoy/mopower/buggyleaf.jpg


בברכה,טושי

-->