PDA

צפייה בגרסה מלאה : פיוז ראשי אלטרנטור נשרף



יורם-דרומי
12-06-10, 21:24
בחודש האחרון נשרף בג'יפ שלי הנתיך הראשי של האלטרנטור - 65A בקופסת הפיוזים שבתא המנוע.

לפני חודש בניסיון לפרק את מותחן הרצועה, נגעתי בטעות עם המפתח בכבל הראשי (+) הנכנס לאלטרנטור וזה גרם לקצר - הנתיך נשרף והחלפתי אותו.

מאז בשני מקרים נוספים נשרף הנתיך- לפני שבוע - החלפתי ולא קרה דבר מאז.
היום נשרף הפיוז פעמיים.

שמתי לב שהנתיך נשרף כאשר העמסתי על המצבר עומס צרכנים - מזגן+2 מאווררים לרדיאטור+מכשיר קשר+מחשב+דיבורית.
כאשר כיביתי את כל הצרכנים הללו לא אירע דבר - הטעינה הייתה בסדר ולא נשרף הנתיך.

הרכב נוסע רק ביום שבת ולא נמצא בטעינה.

ייתכן וזה רק צרוף מקרים בין הקצר למצב הנוכחי?
ייתכן שזה כתוצאה מהתרוקנות המצבר? (לא נמצא בטעינה כל השבוע)

כרגע הכנסתי את המצבר לטעינה עד מחר

סוגר הרכב - ZJ 5200 שנת 95
תודה
יורם

איציק - 4X6ZH
12-06-10, 21:45
בדוק חיבור מינוס ( - ) בין גוף הרכב לגוף המנוע .
בדוק חיבור פלוס ( +) ראשי מצבר סטרטר \ מצבר אלטרנטור שלא נוגע באיזה פינה בגוף הרכב .
ומהרעידות לפעמים מקצר .
בדוק שאתה משתמש בפיוז מתאים !

איציק

יורם-דרומי
13-06-10, 19:41
הטענתי את המצבר.
בבדיקה - 12.8 וולט.

הנעתי את הרכב ועל פניו נראה תקין
הכבלים מחוברים כראוי למצבר, אלטרנטור ולסטרטר.

נקווה הכל בסדר

eliyoval
16-06-10, 19:27
[QUOTE=יורם-דרומי;318798]הטענתי את המצבר.
בבדיקה - 12.8 וולט.

הנעתי את הרכב ועל פניו נראה תקין
הכבלים מחוברים כראוי למצבר, אלטרנטור ולסטרטר.

נקווה הכל בסדר[/QUOTE

יתכן והאלטרנטור שרכשתה ליפני זמן מה
גדול במספר אמפרים מקודמו וכאשר אתה מפעיל מספר רב של צרכנים
האמפר אשר מוציא האלטרנטור גדול יותר מהספקו של הפיוז,
דיי בכך בכדיי שהפיוז ישרף לאחר זמן מה.

-->