PDA

צפייה בגרסה מלאה : איזה מהתיקונים הבאים אפשר לעשות לבד?



Nirho
16-06-10, 20:40
וע"פ איזה מדריך / שירטוטים כדאי לעבוד.
יצויין שאני מהנדס שעוסק ביום יום בפיתוח ותחזוקה של מכונות מורכבות בהרבה, אבל עם רכב אין לי ניסיון. כמו כן, גם כלים מיוחדים אין, אלא את הדברים הבסיסים.
כמובן שאם יש צורך בכלי מסויים, אם המחיר שפוי, אקנה.

מדובר על פאג'רו ארוך דיזל, שנת 2008, GLS

א. החלפת בולמים (האם יש איזה סט מומלץ לרכב הזה שיתן התנהגות מאוזנת ל90% כביש ו10%?)
ב. החלפת תושבת גיר
ג. החלפת בוקסות מוטות יצוב אחוריים
ד. ניקוי קרבורטור, ומערכת קירור
ה. החלפת נורות בלוח השעונים (בתצוגה של ה4X4)

איפה ניתן לקנות את החלקים הרלוונטים?

תודה,

ניר

שגיא S
16-06-10, 21:08
החלפת בולמים - אפשרי.

לגבי התושבות גיר והבוקסות - אני לא יודע אז אני אשאיר את זה לאחרים.

ניקוי קרבורטור - אין לך קרבורטור בפאג'רו, אולי התכוונת רדיאטור?

ולגבי נורה - אפשרי לבד, אבל זה דיי הרבה עבודה ממה שראיתי אצל חבר לפרק את הדשבורד, גם יש שם הרבה נקודות עדינות, לא יודע אם שווה להתעסק עם זה...

tallevi
16-06-10, 22:26
אפשר לעשות הכל!
השאלה כמה אתה מוכן ללכת רחוק,ולהעיז.
אני מאוד רציני,הרבה אנשים ש"מבינים" מקבלים רגליים מאוד קרות רגע לפני...
יותר ספיציפית לדברים שרשמת,בוודאי שאפשר,אפילו מומלץ בכיף.
אתה צריך בוקים כדי לעבוד מתחת לאוטו(לא נכנסים מתחת לאוטו בלעדיהם!)
ג'ק בקבוק 5ton לפחות.
סט בוקסות חצי,םט מפתחות,מברג בריא\לום בינוני,פטנט גדול+קטן,פטיש בריא ועוד כל מיני מסביב שעם הזמן תדע לבד.
סע לכ.ל בצריפין דבר ראשון,תמצא שם כל מה שצינתי והרבה יותר במחירים מעולים.
קרא את הכתבה פה של (לא זוכר,אולי חנן?),לגבי עבודה עצמאית על הרכב.
תתארגן על ספר רכב,מומלץ.

בהצלחה(אל תרתע ממי שלא חושב כמוך,הוא כנראה פשוט מאלה שלא מעיזים...)


טל.

Nirho
17-06-10, 14:13
החלפת בולמים - אפשרי. יש המלצה על דגם מסויים לפאג'רו ללא הגבהות?


ניקוי קרבורטור - אין לך קרבורטור בפאג'רו, אולי התכוונת רדיאטור? אכן מדבר על רדיאטור, עד כמה מסובך לפרק לצורך ניקוי הבוצה מבפנים?

ולגבי נורה - אפשרי לבד, אבל זה דיי הרבה עבודה ממה שראיתי אצל חבר לפרק את הדשבורד, גם יש שם הרבה נקודות עדינות, לא יודע אם שווה להתעסק עם זה...

תודה,

ניר

shmil
18-06-10, 00:19
ניקוי פנימי לרדיאטור לא עושים לבד.
אפילו לא באתר הזה.

תן לאיש רדיאטורים שאתה סומך עליו, או שתגיד מהיכן אתה בארץ ותקבל המלצות.

UNIX
18-06-10, 00:34
הרכב מודל 2008 ? למה לפרק רדיאטור מה כבר יכול לקרות לו בשנתיים ?
כנ"ל לגבי הבולמים

Nirho
18-06-10, 20:55
הרכב מודל 2008 ? למה לפרק רדיאטור מה כבר יכול לקרות לו בשנתיים ?
כנ"ל לגבי הבולמים
עכשיו אני שם לב לפאדיחה.
מדובר על מודל 1998, עם מנוע דיזל 2800.
אני איחדתי את המספרים...

ניר ל
19-06-10, 01:32
ספר היצרן של הרכב ניתן להורדה,
ראה לינק בראש הפורום, כנס , תחת FSM של מונטרו 98 חלק ב' תמצא כל מה שאתה צריך

אתה יכול לבצע לבד כל מה שבא לך, בהינתן כמובן הכלים המתאימים, להחליף נורות אין בעיה תוכל למצוא את הפרוצדורות. כדי לנקות רדיאטור תצטרך להסיר את הדוודים ולהעביר משחולת מתאימה דרך הצינורות. פרוצדורה מיותרת שכל בעל מקצוע יעשה בצורה יעילה וטובה ממך, מה גם שהיסדקות דוד פלסטיק או פריצת הרשת היא די סבירה - מה שיביא אותך שוב לצורך בבעל מקצוע...
החלפות של בוקסות מייצב ותושבת גיר תוכל לבצע בעצמך גם כן , סביר להניח שחלקי חילוף תחליפיים ימצאו כמעט אצל רוב ספק ח"ח, לגבי מקוריים בעלות נמוכה ממחיר היבואן ומוסכיו
אני עדיין מחפש.

UNIX
22-06-10, 21:47
כשתמצא תעדכן

tzagi
23-06-10, 08:55
ניקוי פנימי לרדיאטור לא עושים לבד.
אפילו לא באתר הזה.

תן לאיש רדיאטורים שאתה סומך עליו, או שתגיד מהיכן אתה בארץ ותקבל המלצות.

לא שאני ממליץ לעשות לבד,
אבל ברוח האתר, בהחלט אפשרי
צריץ למצוא חומצה חברותית למתכת, מומלץ Peracetic acid, CH3CO3H
זה אותו חומר שנמצא בחומץ בישול, רק מרוכז ברמות גבוהות

לקצר, סותמות את חיבורים, מממלאים ומחממים, מרוקנים ושוטפים בהרבה מים, כמובן שנחוץ ציוד מגן, כפפות, משקפי מגן, אפוד מגומי, יודע מה, אתה כרגיל צודק.......אל תתעסקו עם החרא הזה.

דניאל איש ההר
29-06-10, 19:35
לא שווה את הזמן והמאמץ לתקן לבד.בבית
כך לדוגמא סט רפידות בלם קדמים עולים 150 שקל-תחליפי. רק הזמן שלוקח פירוק גלגלים והשאר
בבית איזה שעתיים עבודה לפחות .המוסך עשה את זה ב 200 שקל, 20 דקות בדיוק...
ראדיאטור אין מה לתקו ולעשות בבית.
בולמי זעזועים כל הארבע עלו 1600 שקל-מונרו אדוננצר. החלפו ו בעלות של 250 שקל. שעה עבודה בדיוק.

Nirho
04-07-10, 16:26
לא שווה את הזמן והמאמץ לתקן לבד.בבית
כך לדוגמא סט רפידות בלם קדמים עולים 150 שקל-תחליפי. רק הזמן שלוקח פירוק גלגלים והשאר
בבית איזה שעתיים עבודה לפחות .המוסך עשה את זה ב 200 שקל, 20 דקות בדיוק...
ראדיאטור אין מה לתקו ולעשות בבית.
בולמי זעזועים כל הארבע עלו 1600 שקל-מונרו אדוננצר. החלפו ו בעלות של 250 שקל. שעה עבודה בדיוק.

שאלה לגבי הבולמים: תוכל לומר למה בחרת את המונרו? אני בעיצומו של סקר בתחום, אם עשית סקר, תוכל לתת קצת מסקנות?
אני קיבלתי המלצות חמות על קוני (לפאג'רו ארוך דיזל 1998)

רפאל
05-07-10, 20:45
היי ניר

כאחד שמכיר סטאפ אחד או שניים על פאג'רו כמו שאתה מדבר עליו. :rolleyes:
המומלץ ביותר זה סט בולמים של קוני מכויילים על המצב האמצעי שלהם (מתוך השלושה).
כמובן שאם אתה רוצה את כל החבילה אז קפיצים פרוגרסיביים של אייבך ומוטות פיתול קדמיים של לוולס.



רפי

mik_l86
06-07-10, 00:12
לא שווה את הזמן והמאמץ לתקן לבד.בבית
כך לדוגמא סט רפידות בלם קדמים עולים 150 שקל-תחליפי. רק הזמן שלוקח פירוק גלגלים והשאר
בבית איזה שעתיים עבודה לפחות .המוסך עשה את זה ב 200 שקל, 20 דקות בדיוק...
ראדיאטור אין מה לתקו ולעשות בבית.
בולמי זעזועים כל הארבע עלו 1600 שקל-מונרו אדוננצר. החלפו ו בעלות של 250 שקל. שעה עבודה בדיוק.

שעתיים להחליף רפידות ברקס?? כולל החלפת הדיסק בתנאים ביתיים ופרקינסון לוקח אצלי חצי שעה לגלגל, בלי פרקינסון לוקח פחות.

דניאל איש ההר
21-07-10, 19:47
שעתיים להחליף רפידות ברקס?? כולל החלפת הדיסק בתנאים ביתיים ופרקינסון לוקח אצלי חצי שעה לגלגל, בלי פרקינסון לוקח פחות.

כל אחד והחשבון שלו- שים לב,-נסיעה לקנות את החלפים חצי שעה, עבודה מתחת לבית... גק
בוקים ,לפרק את הגלגלים וואת המשאבות .. להרכיב בחזרה, למלא שמן ברקס.. ולהזיע כמו חמור בימים אלה.. לא שווה את המאמץ בשביל עוד 50 שקל..!

דניאל איש ההר
21-07-10, 19:50
שאלה לגבי הבולמים: תוכל לומר למה בחרת את המונרו? אני בעיצומו של סקר בתחום, אם עשית סקר, תוכל לתת קצת מסקנות?
אני קיבלתי המלצות חמות על קוני (לפאג'רו ארוך דיזל 1998)

אכן הקוני יותר טובים אבל יקרים יותר. לאחר בדיקה הגעתי לבעל מוסך בכפר סבא שגם מחזיק פאגרו ארוך 97 דיזל ידני. הוא מאוד מרוצה מהמונרו שהרכיב. הוא נוסע הרבה לטיולי שטח
על ידו היה לקוח בעל אותו גיפ עם אותם בולמים.

-->