התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שידוך מנוע דיזל המיועד לסופה ללג'יפ CJ



rinzai
13-09-04, 14:46
אין לי עדיין ג'יפ...
אני יכול לחשוב על עצמי בכיף מצטייד ב- CJ
אבל לא בא לי לצרוך 1 ל-5.

השאלה היא האם ניתן בפשטות להצמיד ל-CJ
מנוע דיזל כמו שיש בסופות דיזל

האם יהיה בעך יתרון כלשהו? האם מנוע הדיזל של הסופה
מצדיק השקעה בשידרוג CJ ישן?

:?:

ניר ל
13-09-04, 15:16
הקומבינה תעלה לך לבסוף כמו סופה דיזל קומפלט.
יהיה לך רכב חלש ודפוק שנראה כמו CJ. אם כבר לשתול מנוע דיזל, אז ישנם מנועים הרבה יותר מוצלחים מזה של סופה. בכל מקרה חבל על הכסף.

אדי
13-09-04, 15:20
אם המטרה היא חסכון בעלויות הדלק ו-CJ זו האפשרות היחידה מבחינתך, יש אפשרות להוסיף מערכת להנעה באמצעות גפ"מ. קח בחשבון שההסבה עדיין לא חוקית, ולא ברור אם תהיה כזאת בעתיד.

אני לא רואה איך הסבה לדיזל יוצאת כלכלית או כדאית מכל בחינה אחרת. גם לא חוקית, ככל הנראה.

אדי

rinzai
13-09-04, 15:42
:oops:

עד כמה שידוע לי (וידוע לי קצת)...

(1)
במנועי דיזל פיק המומנט מושג בסל"ד נמוך יחסית למנועי בנזין:
סביבות 2000-3000 סל"ד בדיזל, לעומת 4500-5500 בבנזין.
היתרון בשטח ברור... החסרון באוטוסטרדה גם.

(2)
הרעיון היה לקנות - אולי - CJ שחוט ובזול... ולשדך לו מנוע דיזל
מחודש... החסכון בליטרים ל-100 ק"מ יהיה לא קטן, ובנוסף עלות
כל ליטר סולר קטנה מעלות ליטר בנזין.

במנועים צמאים לדלק, הכדאיות היא לא לפי מספר הק"מ המפורסם
מעת-לעת, שרק מעליו שווה להשקיע בדיזל, אלא מספר הליטרים שצורך
הרכב בשנה. אם פער המחיר בין ליטר בנזין לליטר סולר X הקילומטרז' השנתי
נמוך מעלות האכגרה הרי החסכון יהיה גם בדלק.

ועניין שנובע מכל זה: מרווח התדלוק ברכב מונע דיזל יהיה גדול יותר מאותו
רכב המונע בבנזין. סחיבת ג'ריקנים ספייר בנזין מסוכנת מסחיבת ג'ריקנים סולר.

איטואיטיבית, זה נשמע מאוד משכנע.

אדי
13-09-04, 15:55
(1)
במנועי דיזל פיק המומנט מושג בסל"ד נמוך יחסית למנועי בנזין:
סביבות 2000-3000 סל"ד בדיזל, לעומת 4500-5500 בבנזין.
היתרון בשטח ברור... החסרון באוטוסטרדה גם.

מנוע הבנזין של הסיקס, ה-258, נותן את שיא המומנט בסל"ד מאוד נמוך. קראתי נתונים בין 1200-1800 סל"ד לשיא המומנט. מנוע דיזל, ובמיוחד זה של הסופה לא יהיה הרבה יותר יעיל ... מה שכן, הוא יעבוד הרבה יותר טוב בשיפועים, בעיה ידועה של ה-BBD, הקרבורטור הסטנדרטי בסיקסים.


(2)
הרעיון היה לקנות - אולי - CJ שחוט ובזול... ולשדך לו מנוע דיזל
מחודש... החסכון בליטרים ל-100 ק"מ יהיה לא קטן, ובנוסף עלות
כל ליטר סולר קטנה מעלות ליטר בנזין.

במנועים צמאים לדלק, הכדאיות היא לא לפי מספר הק"מ המפורסם
מעת-לעת, שרק מעליו שווה להשקיע בדיזל, אלא מספר הליטרים שצורך
הרכב בשנה. אם פער המחיר בין ליטר בנזין לליטר סולר X הקילומטרז' השנתי
נמוך מעלות האכגרה הרי החסכון יהיה גם בדלק.
כמה ק"מ אתה מתכוון לסוע בשנה עם ה-CJ? יכול מאוד להיות שהשימוש במנוע דיזל יהיה כלכלי, יודע מה? כמעט בטוח אם לא תשתמש בו רק לטיולים, אבל ההסבה עצמה לא כלכלית. ואני מעריך שגם לא חוקית. בכל מקרה, נקודת האיזון המפורסמת בין דיזל לבנזין לא מתאימה לרכבי שטח, ברכבי שטח צריכת הדלק גבוהה יחסית במנועי הבנזין וה"קנס" על רכבי דיזל קטן יותר מאשר בכלי רכב פרטיים כיוון שרוב, אם לא כל, רכבי השטח מונעי הסולר נחשבים כרכב מסחרי.

אדי

rinzai
13-09-04, 19:44
חשבתי לקנות את ה- CJ בתור רכב עיקרי ולכן אני מעריך
שאסע בו בין 1000 ל-1300 ק"מ בחודש... נסיעות יומיומיות
פלוס טיולים מידי פעם בסופשבוע...

אף פעם לא היה לי ג'יפ ובא לי על אחד שגם יש לו את ה-FUN
של ליסוע פתוח, לא קטן מידי (סטייל סמוראי), ועדיין חסכוני.
זה ממש לא כייף שצריך לחשוב על העלות של כל נסיעה ארוכה.

כמו-כן אני יעדיף דיזל תמיד גם כי אני אוכל בלב שקט יותר לקחת ג'ריקנים
נוספים מלאים בסולר לתדלק בשטח... אולי אפשר גם בנזין אבל אני הייתי
מעדיף סולר.

בנוסף לכל מה שציינתי קודם... צריכה של 1 ל-5 לא מתקבלת אצלי על
הדעת בנסיעה עירונית ובינעירונית. הג'יפ עבורי הוא יותר מרכב טיולים
הוא גם רכב FUN לכל נסיעה של אחה"צ בדרך חזרה מהעבודה או
לטיול קטן של אחרי העבודה... ואפילו לקניות.

:wink:

נמרוד
13-09-04, 20:09
שכח מזה. סיקס זה מנוע בנזין, זה חלק מהעניין. המנוע הספציפי של הסיקס הוא "דיזלי" באופיו כפי שנכב, שיא המומנט מתקבל בסל"ד נמוך יותר ממנועי דיזל רבים. בכל מקרה הכללות הן דבר לא נכון - יש לדבר על כל מקרה, ועל כל שילוב של רכב ומנוע לגופו.

הסבה כמו שאתה מדבר בפני עצמה תעלה לפחות 10-15K, תכלול את מציאת המנוע עצמו (לא מנוע נפוץ, וגם לא אחד מהדיזלים המוצלחים בהיסטוריה) ואינספור התאמות קטנות שיעלו לך בעצבים והמון כסף. אתה תקבל, אם תתמודד עם כל הצרות האלו, ג'יפ יותר כבד ויותר חלש, ועם יחסי העברה בלתי אפשריים. הסופות דיזל הראשונות היו עם יחסי העברה כשל סופה בנזין שהיו ארוכים מדי, הוציאו שם רע מאד לרכב והוחלפו בהמשך. מכיוון שיחסי ההעברה של הסיקס ארוכים אפילו יותר משל סופת בנזין, סיקס עם מנוע דיזל VM של סופה יהיה בכלל אחד מהג'יפים העגלתיים ביותר שאפשר להעלות על הדעת.

וכל העסק הזה יהיה איפשהו מעבר לגבולות החוקי - שזה בסדר בשביל רכב טיולים שכמעט לא רואה כביש, אבל מאד בעייתי ברכב שאמור להיות בשימוש יומיומי. לא חוקי, זה אומר תוסיף לא מעט שקלים בשנה "תוספת מיוחדת" לאגרת הרישוי, ותהיה מוכן להורדה מהכביש וטסט חוזר מכל שוטר עם חצי-מוח.

אם הוצאות הדלק מפחידות אותך, סיקס זה לא בשבילך. לך על סמוראי, או, אם אתה יכול להרשות לעצמך, רכב שטח מונע דיזל אמיתי - דפנדר או היילקס.

rinzai
13-09-04, 20:41
אני אוהב את העיצוב של החזית עם 2 הפנסים העגולים :oops:

הדיפנדר הוא פתרון לא רע בכלל... נהגתי תקופה על ה- 130 , שזה
PICK UP דאבל קבינה, דיזל, חדש. אמנם לא היה הכי נוח לעשות
סיבובי פרסה בעיר... התחושה הייתה כמו לנהוג במשאית... אבל
אפשר היה לחיות עם התדלוקים: אכל פי 1.5 מפולקסוואגן גולף דיזל.
הבעייה... דיפנדר עולה ה ר ב ה (יחסית)

הועלתה כאן האפשרות להשתמש בגפ"ם... עד כמה מביא הדבר לחסכון?
נגיד כמה יעלה ליסוע 100 ק"מ בגפ"מ, ב- CJ??? (ממישהו בעל נסיון)

:wink:

אדי
13-09-04, 21:09
לא מנסיון אישי אלא מנסיון של אחרים, החסכון בעלויות הדלק הוא כ-40%. עלות המערכת היא כמה אלפי שקלים וההסבה לסיקס לא חוקית על כל המשתמע מכך. תחנות תדלוק? יש כמה בודדות, בעיקר באזור הצפון.

שלומי
20-09-04, 00:51
תקנה סופה דיזל ושים לה חזית סיקס :lol:

-->