צפייה בגרסה מלאה : שאלה של טירון
עודד זנטון
26-06-10, 22:41
מהו "מנוע מנפח"?
סלנג למנוע עם אטימה לקויה של תא השריפה (רינגים גמורים, צילינדר שחוק...)
המנוע בעצם "מנפח" את חלל הארכובה בתערובת שאמורה להדחס אך בורחת מתאי השריפה ויוצרת בו לחץ חיובי מורגש.
ומה פיזית ניתן לראות ?!
יואב
סופת המדבר
26-06-10, 23:04
מה ניתן לראות..?!
בעיקרון אתה רואה בנשם מנוע זרם של אדים\ עשן וכו'
אפשר לשים יד על הפתח מילוי שמן ולהרגיש
אפשר לשים יד על הפתח מילוי שמן ולהרגיש
יותר נכון יהיה לבוק את ה"ניפוח" דרך המדיד שמן, הרבה מאד מנועים תקינים ירגישו לך כאילו מנפחים מפתח פקק השמן,המנועים הבעיתיים ישחררו לחץ חויבי דרך המדיד-שמן.
בנוסף - במנועים עם גל זיזים עליון אם תפתח את פתח המילוי תקבל רסס יפה ישר לפרצוף.
פתח המדיד הוא צר ומאוד גבוה יחסית לכן לא כל כך נכון לבדוק משם.
מפתח מילוי השמן ממילא מרסס ולכן אין צורך לבדוק שם.
הכי נכון לבדוק בנשם.צינור עבה יחסית לא גבוה במיוחד ובא בדיוק מהמקום הנכון.
עוד דבר,הכי טוב לבדוק כשהמנוע חם!
טל.
האם בדיקת לחצים במערכת הקירור (במערכת סגורה כמובן) תיתן תשובה לאותה שאלה?
whisky
האם בדיקת לחצים במערכת הקירור (במערכת סגורה כמובן) תיתן תשובה לאותה שאלה?
whisky
שלילי. בריחת קומפרסיה למערכת הקרור אופיינית לתקלת ראש מנוע או סדק בדופן הצילינדר, ואילו מנוע שמנפח מאבד קומפרסיה כלפי מטה, חלל הארכובה ואגן השמן, בלי שום קשר למערכת הקרור.
קובי
איציק - 4X6ZH
27-06-10, 16:31
צריך להיות זהיר בהחלטה למנוע מנפח .
במנועים חדישים יש מערכת מורכבת של שאיבת גזים \ אדי שמן דלק מחלל גוף המנוע .
יש מנועים שחלל המנוע חייב להיות בתת לחץ ( ואקום ) אחרת יש נזילות שמן .
יש מנועים שבחלק מהצירים אין מחזירי שמן ( כפי שאנחנו רגילים לראות ).
והמנוע למעשה לא נוזל בגלל שיש תת לחץ בתוכו .
סתימה \ או שיבוש במערכת היניקה ( מיכלול נשמי המנוע ) יכול להראות למי שלא מכיר את המנוע . בדיוק כמו מנוע מנפח .
אז כדאי לברר לעומק ולא למהר לפסול מנועים .
מה שבטוח זה שאת הבדיקה לא עושים דרך פתח מלוי השמן ( זה תמיד משפריץ \ או משבש את תת הלחץ במנוע ואתה מקבל ניפוח מהמדיד ... ) .
יש מצב נדיר אבל בהחלט קיים שהמנוע ינפח בגלל סתם ראש שפרוץ באופן חלקי לכיוון מעבר החזרת שמן מהחלק העליון של המנוע .
שזה בעצם בדיוק כמו מנוע מנפח .
תקלה כזאת לא מאריכה ימים כי הפירצה נשרפת מהר מאד ואתה מקבל בנוסף גם מנוע מזייף .
איציק
עודד זנטון
28-06-10, 14:24
האם זה פוסל רכב מקניה?
מהן עלויות התיקון (+-)?
מנוע גמור, פוסל רכב מקניה? שיקול שלך. אם לא היה ברור, מנוע מנפח=מנוע גמור, זקוק להחלפה או שיפוץ יסודי, והעלויות המשתמעות מכך משתנות כמובן מרכב לרכב.
קובי
רק לדייק קובי:
מנוע מנפח הוא מנוע שהגיע כמעט לסוף חייו.
תלוי בעוצמת הניפוח, יש מנועים שמנפחים וסוחבים יפה עוד עשרות אלפי קילומטרים, וזה כאשר הניפוח קיים.
יש מנועים שהניפוח כל כך משמעותי שהוא סותם מיד (כעבור מאות קילומטרים) קרבורטורים/סעפות יניקה.
זה לא שלא קונים רכב כזה, פשוט מבינים את המשמעויות, כולל הכספיות.
שלום עודד
לא שלא קונים אוטו כזה רק צריך לקחת בחישוב את המחיר
במקרה הטוב ראש מנוע הגרוע מנוע אם בה לך על האוטו
תוריד מחיר של מנוע וכל הניספח אליו תושבות מותחנים והרשימה עוד ארוכה
אילן
עבודות עפר ופיתוח
ערן המסוקס
03-07-10, 09:03
יש רכבים, בהם מערכת הנשמים יונקת מספיק חזק, שהיא מתגברת גם על מנוע עייף שמנפח יחסית הרבה.
לכן, בנוסף לכך שבודקים ניפוח של מנוע כאשר הוא בטמפרטורת עבודה, יש לבדוק את מצב הניפוח כשנותנים מכות גז. במצב הזה, יש בריחה גדולה יותר, ויחד עם זאת, מערכת הנשמים מפסיקה חלקית לינוק את הגזים שברחו, וקל יותר לראות את רמת הניפוח.
מצטער לא הבנתי :(
אז מה בודקים ?
לא מהמדיד,לא מפקק המלוי , אם כך מהנשם ,עם משחק בגז,ואמורים להרגיש לחץ חיובי ?!
אולי אפשר לסכם כאן?
איציק ,התשובה שלך לא ככ, ברורה לי,אוליי תוכל להסביר מה בידוק לבדוק ?
ערן המסוקס
03-07-10, 18:18
בדוק מהמדיד של השמן. זה המקום הכי פשוט לבדיקה. אם אתה רואה אדים בסרק, המנוע מנפח דיי חזק. אם אין אדים, אבל כאשר אתה נותן מכות של גז, יש אדים, אז מדובר על מנוע מתבגר, אבל עדיין סביר, אלא אם יוצא עמוד ענן..
1.ומה אם יוצאים אדים מהמדיד כאשר הוא כבוי אבל חם מיד לאחר נסיעה ארוכה? גם אז הוא תקול?
2. האם הדבר זהה בבנזין ודיזל? (רשום למעלה "שאלה של טירון" אז עד הסוף).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.