התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מאוורר חשמלי לגרנד שירוקי



amit-a
29-06-10, 19:34
אהלן חבר'ה

אני פונה אליכם בשמו של חבר שבגלל בעיית מחשב אינו יכול לשאול בעצתכם.

הרכב גרנד שירוקי 98 5.2 נירכש לא מיזמן .

החבר רוצה לשדרג את הקירור למנוע ומעונין לחבר מאוורר חשמלי מסוג ספאל באזור שבין מעבה המזגן והגריל (על פניו המקום האידיאלי)

דיפדפתי קצת בפורום ומצאתי את השרשור הזה.
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-8214.html

אבל שם אין תשובה לבעיית המקום.

הבאנו מאוורר בגודל של 11" (כ-25 ס"מ) ועוביו כ- 4 ס"מ.......אבל פה יש בעיה המקום הפנוי בין המעבה ומוטות החיזוק בצורת v הפוך לא מאפשר הכנסת עובי של 4 ס"מ אלה מקסימום 3 ס"מ וגם זה בלחץ.

ניסיתי לחפש עבורו מאוורר ספאל צר יותר אבל הבנתי שאין דבר כזה (דרך אגב יש תואם ספאל תוצרת סין לא מומלץ בכלל למרות שמחירו חצי מהספאל)

אז מה עושים???......האם כדאי לוותר על מוטות החיזוק ואז להכניס בנוחות את המאוורר או שלא כדיי לא ליגרום למסגרת לקרוס.

עמית.

sos4u
29-06-10, 20:10
עמית,
למה לעשות חצי פתרון ואח"כ להוציא הכל וללכת על הפתרון המלא ?

קרא פה החל מתגובה 75, http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26708&page=4
שלח אותו ליניב, הייטק מוטורס, שכבר התנסה במספר פרוייקטים שכאלה, והאמן לי שתגמור "במכה אחת" עם בעיית ההתחממות, עם מזגן ובלי מזגן ...

בהצלחה.

amit-a
29-06-10, 21:04
ערב טוב יוסי.

מה שאתה בעצם אומר זה שהחבר'ה שהתקינו מאווררי ספאל לא פתרו את הבעיה אלה דחו אותה או במילים אחרות ביזבזו את זמנם.

צריך לציין שכל העבודה מבוצעת על ידיי חבר אחר (וזה על מנת לחסוך בעלויות) ולכן אני יודע שאין מצב שהוא יגיע להייטק מוטורס.

שוב אני מציין שאני פונה אליכם בשמו של חבר.

עדיין מבקש הכוונה כיצד להתקין ספאלים

מלכי
29-06-10, 21:53
יש מקום למניפה של ספל בין הרדיאטור לגריל וזרועות הV ממתכת הם נקודת עיגון מצוינת אצלי יש מניפה של 30 ס"מ ו-90% ממה שאני הגדרתי כבעיות חימום נפתרו כללית הנושא טחון פה בפורום עד דק, וה5200 לא מתרגש משעון חום שעובר את המאה מעלות בשביל 10% מצבי קיצון (גרירות כבדות, שטח קשה בימי שרב) לא שווה מאמץ.
סט אפ של מערכת קרור תקינה ונקיה, נוזל קרור איכותי, טרמוסטט של 82 מעלות, ומאוורר חשמלי של 30 ס"מ עושים עב' מצוינת רוב הזמן .נסיון להרים את תושבות מיכסה המנוע על ספסרים בקיץ שעבר נתן תוצאות משופרות יותר אבל בסופו של יום לא אהבתי את העובדה שמחשב הרכב היה די חסוף למים ואבק.

amit-a
29-06-10, 22:50
היי מלכי

זו בדיוק השאלה איך הכנסתה מאוורר של ספאל בעובי 4 ס"מ כאשר המקסימום שניתן הוא 3 ס"מ

היכן המיקום המועדף.......בצד ימין שמאל או במרכז ?

AvigdorAharon
29-06-10, 23:34
היי מלכי

זו בדיוק השאלה איך הכנסתה מאוורר של ספאל בעובי 4 ס"מ כאשר המקסימום שניתן הוא 3 ס"מ

היכן המיקום המועדף.......בצד ימין שמאל או במרכז ?

צד ימין (צד נוסע).

אביגדור

מלכי
29-06-10, 23:50
צד שמאל .בצד הימני יש אצלי מצנן שמן גיר לא מדדתי את העובי אבל זה ספל אורגינלי בקוטר 30 ס"מ הכנסתי במו ידי ולא היה מסובך מדי.שים לב שהמניפה דוחפת ולא מושכת.

boaz1969
02-07-10, 19:40
אהלן חבר'ה

אני פונה אליכם בשמו של חבר שבגלל בעיית מחשב אינו יכול לשאול בעצתכם.

הרכב גרנד שירוקי 98 5.2 נירכש לא מיזמן .

החבר רוצה לשדרג את הקירור למנוע ומעונין לחבר מאוורר חשמלי מסוג ספאל באזור שבין מעבה המזגן והגריל (על פניו המקום האידיאלי)

דיפדפתי קצת בפורום ומצאתי את השרשור הזה.
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-8214.html

אבל שם אין תשובה לבעיית המקום.

הבאנו מאוורר בגודל של 11" (כ-25 ס"מ) ועוביו כ- 4 ס"מ.......אבל פה יש בעיה המקום הפנוי בין המעבה ומוטות החיזוק בצורת v הפוך לא מאפשר הכנסת עובי של 4 ס"מ אלה מקסימום 3 ס"מ וגם זה בלחץ.

ניסיתי לחפש עבורו מאוורר ספאל צר יותר אבל הבנתי שאין דבר כזה (דרך אגב יש תואם ספאל תוצרת סין לא מומלץ בכלל למרות שמחירו חצי מהספאל)

אז מה עושים???......האם כדאי לוותר על מוטות החיזוק ואז להכניס בנוחות את המאוורר או שלא כדיי לא ליגרום למסגרת לקרוס.

עמית.

היי עמית ..
אני הורדתי את ה V צד הנוסע בלי שום בעיה הכנסתי מאוורר ..ולא קרסה לי שום מסגרת...לך על זה בכייף..
רכבים אמריקאים לא קורסים כלכך מהר...
לגבי צד..אני מבין שאין בגיפ רדיאטור שמן גיר...מומלץ להוסיף דיי בדחיפות..
ואת המאוור אני מדליק ע"י מתג ולא אוטומט..מדליק לפי הצורך..אבל כמו שאמרו קודמי הגרנד מגיע ל100 וקצת יותר בעומס .פקקים שרב עליות ארוכות..גם אני לא שמח מזה אבל המנוע חיי עם זה ..ישנה את האפשרות להגביה קצת את מכסה המנוע ששמעתי שמשפר פלאים..בקיץ תרים בחורף תוריד..
בהצלחה. בועז

amit-a
02-07-10, 20:11
היי עמית ..
אני הורדתי את ה V צד הנוסע בלי שום בעיה הכנסתי מאוורר ..ולא קרסה לי שום מסגרת...לך על זה בכייף..
רכבים אמריקאים לא קורסים כלכך מהר...
לגבי צד..אני מבין שאין בגיפ רדיאטור שמן גיר...מומלץ להוסיף דיי בדחיפות..
ואת המאוור אני מדליק ע"י מתג ולא אוטומט..מדליק לפי הצורך..אבל כמו שאמרו קודמי הגרנד מגיע ל100 וקצת יותר בעומס .פקקים שרב עליות ארוכות..גם אני לא שמח מזה אבל המנוע חיי עם זה ..ישנה את האפשרות להגביה קצת את מכסה המנוע ששמעתי שמשפר פלאים..בקיץ תרים בחורף תוריד..
בהצלחה. בועז

אהלן בועז

ניראה לי שנלך על הרעיון של פרוק המוטות ונוסיף מאוורר ספאל גדול ככל שניתן

אצל החבר אין קולר שמן גיר על הרדיאטור אבל אצלי ברכב יש איזה יחידה נוספת שצמודה למעבה מזגן באזור שבין הגריל למעבה בצד הנוסע והאמת לא שמתי לב לאן הצינורות שלה הולכים (יש מצב שזה שייך להגה כוח???)

האים לא עדיף שהמאוורר יעבוד קבוע כל ימות השנה ?

לגביי הרמת המיכסה ניראה לי שהרעיון מיבחינתו לא כל כך ישים !

boaz1969
04-07-10, 00:44
אהלן בועז

ניראה לי שנלך על הרעיון של פרוק המוטות ונוסיף מאוורר ספאל גדול ככל שניתן

אצל החבר אין קולר שמן גיר על הרדיאטור אבל אצלי ברכב יש איזה יחידה נוספת שצמודה למעבה מזגן באזור שבין הגריל למעבה בצד הנוסע והאמת לא שמתי לב לאן הצינורות שלה הולכים (יש מצב שזה שייך להגה כוח???)

האים לא עדיף שהמאוורר יעבוד קבוע כל ימות השנה ?

לגביי הרמת המיכסה ניראה לי שהרעיון מיבחינתו לא כל כך ישים !
אהלן עמית
כדאי לחבר שלך להוסיף קולר לגיר ...
לגבי אצלך לא ממש הבנתי מה יש לך שם..אבל תלך לאורך הצנרת ותראה ..
לגבי הגיפ של החבר כמובן אחרי שבדק ועבר על כל מערכת קירור המנוע והיא תקינה ...להוסיף את המאוורר ואין צורך שיעבוד קבוע כי בנסיעה בתנאים נורמלים לא מתחמם ואין צורך סתם להעמיס על
צריכת החשמל וגם הרעש שהיא מייצרת ...

-->