PDA

צפייה בגרסה מלאה : ירידה בתפוקת מזגן בעליות ממושכות



erez.weiss
04-07-10, 15:11
שלום לחברי הפורום,

ברשותי טרופר דיזל 3 ל' ארוך, בציר 2003.

הבחנתי שבעליות תלולות ממושכות, בייחוד כאלו ששופעות סלעים שמאלצים את הנהג להתקדם במהירות כמעט אפסית, תפוקת המזגן יורדת באופן משמעותי.

מנגד, חום המנוע לא עולה.

ביציאה מהשטח - המזגן חוזר לעצמו, ועושה עבודה מעולה בימים החמים שעוברים עלינו...

האם קיים איזשהו מנגנון שמסייע לצינון המנוע על חשבון המזגן?
האם זה נורמלי או שזה מצביע על תקלה ברכב?
האם ניתן לשפר את הבעיה (הוספת רדיאטור / פתרון אחר)?

מודה לבעלי הידע הרלוונטי...

ארז

osh
04-07-10, 19:47
בעליות ארוכות ממושכות, הגיר האוטומטי מתחמם ומחמם את הרדיאטור של המנוע, גם אם אתה לא רואה את זה על השעון. כשהמנוע מתחמם המדחס של המזגן מתנתק אוטומטי כדי למנוע נזקים.
או שתתקין רדיאטור נפרד לגיר, גם יאריך את חייו וגם כנראה יתן למזגן להמשיך לעבוד, או שבעליות שזוחלים עם סלעים, תפתח את החלון, תכבה את המזגן ותהנה מהאוירה ותתן למנוע לעבוד קצת פחות קשה.
אני מקווה שעזרתי
בהצלחה

אפיז
07-07-10, 01:27
קולר גיר לא בטור לקיים אלא ניפרד לחלוטין רצוי עם מאוורר ועם יונ יט חום להפעלה אוטו'
ותבדוק אם בדגם שלך יש מאוורר חשמלי למזגן ,אם לא חרכיב יעודי ולא קקמאיקה סינית

ניר ל
07-07-10, 11:40
ויכול גם להיות שבסה"כ חסר לך גז.

סוזי המשתוללת
07-07-10, 13:25
במייבש יש יוניט שאמור לנתק את המדחס אם לחץ הראש (של המדחס)עולה יותר מדי
תבדוק עם אוומטר רציפות במצב של הפעלת מזגן רגילה (סביר להניח שתקבל "סגירת מעגל")ובדיקה כאש אתה מרגיש שהתפוקה ירדה (סביר להניח שתקבל נתק )
זה מצב תקין ואם תקשיב לקודמיי תתקדם בכיוון של שיפור המצב
עוד משהו ששווה לבדוק הוא הפאן קלאץ של הרכב שבמצב זה אמור להיות "כמעט יחידה אחת" ואמור להסתובב בקצב המנוע

erez.weiss
13-07-10, 10:46
OK, אבדוק את המשמעויות של העניין. המון תודה.

-->