PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת "זיקה" קידמית. כדאי?



iben
06-07-10, 02:00
שלום לכולם
ברשותי דייהטסו פרוזה ושקלתי "לנעול" לו את הדיפ' הקידמי בריתוך. השאלה כמה זה ישפר את העבירות ואם זה שווה את המחיר בפניות כאשר 4X4 משולב? כל זה בהתחשב שיש לי לוקרים כמובן, ודיפ' קידמי רזרבה למשחקים.

תודה מראש

itayhi
06-07-10, 02:36
כפתור "חיפוש" (משמאל למעלה) עושה פלאים :p

נסה לכתוב "זיקה+קדמית" ותראה לאן תגיע ;)



בהצלחה


איתי

iben
06-07-10, 02:47
הבעיה שרוב ההודעות מתייחסות למצב בו יש אלטרנטיבה (נעילה אוטומטית) ולכן לא ממליצים. לי יש דייהסטו אז אין לי אלטרנטיבה השאלה אם זה עדיין לא כדי?

zagi
06-07-10, 08:54
נעילה אחורית כבר יש לך ?

iben
06-07-10, 10:17
אני מפחד לפגוע בהתנהגות על הכביש. אין אפשרות אחרת חוץ מזיקה בדייהטסו

נדב42
06-07-10, 10:22
שלום לכולם
ברשותי דייהטסו פרוזה ושקלתי "לנעול" לו את הדיפ' הקידמי בריתוך. השאלה כמה זה ישפר את העבירות ואם זה שווה את המחיר בפניות כאשר 4X4 משולב? כל זה בהתחשב שיש לי לוקרים כמובן, ודיפ' קידמי רזרבה למשחקים.

תודה מראש

זה יותר יזיק מאשר ישפר, יפגע לך באופן קיצוני בהיגוי כשתשלב לוקרים, באופן שמהווה סכנה אמיתית.
עזוב אותך, אם יש לך דיפרנציאל רזרבי, נסה להתאים לו נעילה נשלטת ...
ואם כבר עבודה מותאמת אישית, הייתי מתחיל מהסרן האחורי ...

נדב.

GodsFather
06-07-10, 11:03
אם אין לך אחורית, תתחיל משם.

אולי לעשות "זיקה" לאחורית ? זה אמנם משנה התנהגות בכביש, אבל אפשר ללמוד ולהסתגל.

חוץ מזה, קרא פה - http://www.daihatsu-drivers.co.uk/node/99

iben
06-07-10, 12:24
קודם כל תודה לכל העונים
אם לשקול התאמה של נעילה קיימת לדיפ' האחורי אז אוטומטית או נשלטת? לא מבחינת מחיר או יתרונות, רק מה יותר סביר שיהיה אפשרי להתאים?
ואם כבר אולי מישהו יכול לכוון אותי איפה (איזה דגם) כדאי להתחיל לגשש? מכיר משהו דומה?
קצת נתונים: 2 סטיילטים, 14 שיניים בסייד גיר, קוטר ציריה 30 מ"מ, 27 שיניים על הציריה.

תודה
בן

GodsFather
06-07-10, 12:30
צריך קצת יותר נתוני מידות ממה שנתת. צריך למדוד את הקייס (בית סטליטים) ועוד.

אני מאמין שמי שעוסק בהתקנות של נעילות מסוגים שונים ידע לתת לך את המענה וגם לקחת את המידות הנחוצות. לARB ובולסטר יש אנשי קשר שיכולים לעזור לך בעניין, תרים טלפון לכל אחד ותשאל.

לרוב, העלויות של נשלטת גבוהות מעלויות של אוטומטית. יש שיאמרו שהכי טוב נשלטת כי אז אין שינוי בהתנהגות כביש ולמעשה אתה נועל רק כשאתה רוצה, ויש שיאמרו שעדיף אוטומטית כי אתה יודע שהמנגנון עובד ושזה מנגנון יותר אמין מנשלטת, לפחות מהנשלטות שיש היום בשוק.

ויש את אפשרות הזיקה מאחורה, זול, צפוי ואמין (אתה נעול כל הזמן, אלא אם שברת ואם שברת אתה פשוט לא זז).

דרור ברלי
06-07-10, 12:37
כבר היו בארץ כל מיני נסיונות להתאים נעילה קיימת מדיפרנציאל מדגם אחד לדיפרנציאל מדגם אחר. היו גם נסיונות להעתיק נעילה ולייצר אותה בשינויים מינוריים כדי להתאים לדיפרנציאל מדגם אחר.
כל הנסיונות האלה לא בדיוק הצליחו.
הנעילה היא אולי מכלול מכני יחסית פשוט יחסית, אבל החומרים עוברים עיבוד וטיפול ברמות גבוהות שקשה לשחזר בייצור עצמי.
דרך אחרת היא לשתול סרנים/דיפרנציאלים של רכב אחר בגודל דומה שיש לו נעילות זמינות בשוק, ויטארה למשל?...

כל זה בתיאוריה. במציאות, לדעתי חבל על הזמן, על הכסף ועל האנרגיה שתשקיע ועוד ברכב שמלכתחילה אינו מציאה גדולה, ושאין לו שום שוק שיפורים.
הרבה יותר משתלם להחליף את הרכב למשהו עם שוק שיפורים נרחב. אם להישאר באותו גודל וקונספט - ויטארה.

אם אתה מתעקש להישאר עם הפרוזה ולנעול אותו - דיפרנציאל אחורי אפשר לרתך ולהתרגל להתנהגות השונה שלו. אל תעז לרתך דיפרנציאל קדמי.

GodsFather
06-07-10, 12:49
דרור, אולי היום הטכנולוגיה והידע התפתחו קצת יותר, אתה לא מסכים ? אם הבחור רוצה להכנס להרפתקאה כזו ויהיה מי שיסכים להיענות לאתגר, למה לא ?

sapog
06-07-10, 13:06
איך אפשר לנוע בכביש עם רכב נעול זיקה אחורית והנעה אחורית?

אלדר
06-07-10, 13:21
פתרון של התאמת סרנים (נעולים או שאפשר לנעול) יהיה יותר פשוט.

דרור ברלי
06-07-10, 13:30
הטכנולוגיה והידע קיימים כבר מזמן.
ידע, מומחיות, חלקים, עבודה - כל אלה עולים כסף.

גם הפיתרון של התאמת סרנים/דיפרנציאלים מרכב אחר, אפילו בגודל דומה, הוא פיתרון קל רק על הנייר. בפועל זה מצריך הרבה עבודה, מומחיות, דיוק בהתאמות של תושבות קפיצים למשל, או התאמת דיפרנציאל קדמי קומפלט, סתם נניח, של ויטארה. אל תשכחו שאלה מכוניות עם IFS - מתלה קדמי נפרד, ויש חשיבות גדולה מאד להתאמות מדויקות. הכל אפשרי, אבל לא בחינם.

השאלה אם שווה להשקיע סכומים כאלה באוטו עלוב כזה ותמורת מה? מה התוצאה הסופית והאם היא שווה את כאב הראש ואת ההשקעה הכספית.

לדעתי, מבחינה כלכלית נטו - לא. ממש לא. אבל אם מישהו רוצה לשחק ולהשתעשע ולנסות את כוחו - לך על זה.

GodsFather
06-07-10, 13:39
איך אפשר לנוע בכביש עם רכב נעול זיקה אחורית והנעה אחורית?

מתניעים את הרכב, מכניסים להילוך הנכון, לוחצים על דוושת הגז בהתאמה...

מה ההבדל בין זיקה לנעילה אוטומטית ? כמעט ולא קיים מבחינת התנהגות כביש, רק שאין תקתוקים בפניות אלא יותר שחיקת צמיגים ורדיוס סיבוב שגדל. היתרון בזיקה הוא שאין הפתעות, הסרן נעול 100 אחוז כל הזמן, אתה לא צריך להתאים את הגז/קלאצ' לפני כניסה לסיבוב כדי שהנעילה לא תכנס לפעולה ותנער אותך כמו שקורה עם אוטומטית.

דרור ברלי
06-07-10, 13:53
זה לא הופך את נעילת הזיקה למסוכנת פחות.
היא רק מפתיעה פחות - מאפייני ההתנהגות יזכירו לך טרקטורון. הרכב יתנהג רע כל הזמן ולא ירצה לפנות. כל הזמן.

ואני מתכוון כמובן לכביש, כי אם נרצה או לא - נעילת ספול/זיקה אולי נפלאה בשטח אבל הופכת את נהיגת הכביש למשהו מאוד לא נעים ולפעמים גם מסוכן. אתה מדבר כאן על רכב שנוסע גם בכבישים - אז למה לעשות את זה? אם אינך יכול לעשות זאת כמו שצריך, אולי עדיף שלא תעשה את זה בכלל.

בכל מקרה - לעולם אל תעשה את זה מלפנים. גם לא ברכב עם נועלי טבור ידניים. פשוט לא יהיה לך היגוי.

GodsFather
07-07-10, 06:02
.
היא רק מפתיעה פחות - הרכב יתנהג רע כל הזמן ולא ירצה לפנות. כל הזמן.



על זה אני מדבר - אתה יודע כל הזמן באיזה מצב אתה ולכן אתה גם יודע איך להתנהג (או לפחות אמור לדעת).

ishc
07-07-10, 08:00
קודם כל תודה לכל העונים
אם לשקול התאמה של נעילה קיימת לדיפ' האחורי אז אוטומטית או נשלטת? לא מבחינת מחיר או יתרונות, רק מה יותר סביר שיהיה אפשרי להתאים?
ואם כבר אולי מישהו יכול לכוון אותי איפה (איזה דגם) כדאי להתחיל לגשש? מכיר משהו דומה?
קצת נתונים: 2 סטיילטים, 14 שיניים בסייד גיר, קוטר ציריה 30 מ"מ, 27 שיניים על הציריה.

תודה
בן

לא בטוח לגבי זה אבל הבנתי שאפשר להתקין נעילה אחורית של טיוטה היילקס. אני גם משער שזה יעלה לך כמו למכור את הדייהטסו ולקנות ויטרה שכבר יש לה נעילה אוטומטית.

סוזי המשתוללת
07-07-10, 09:14
אני להבדיל ממרבית החברים כאן לא הייתי פוסל כלל את השימוש בנעילה קדמית לפני אחורית בייחוד ברכבים שאין אופציה כזו
מצד שני זיקה זה לא משהו שאני אוהב כי נעילה אוטומטית עדיין ניתנת לשליטה כלשהי על ידי הנהג באמצעות דוושת הגז ותזמון נכון
בזיקה האופציה הזו לא קיימת
גם בטרופר חדש קיימת הבעייה של התקנת נעילה אחורית וכאלה שקיבלו את המלצתי לשים אוטומטית קדמית מברכים אותי עד היום
למה?
1) כי בגלל מבנה המיתלה הנפרד ובגלל הקושי ההנדסי של שיפור משמעותי במהלך המיתלה הוא זה שייכנס לאובדן אחיזה ראשון ואם פותרים את הבעייה הזו אצלו (אמנם עם חסרונות אחרים אבל שבטלים בשישים לעומת היתרונות)את בעיית האחיזה של הציר האחורי ניתן לשפר די בקלות ובהשקעה לא יקרה וכך אפשר לשפר משמעותית פלטפורמת ifs קיימת לרמת ביצועים טובה מאד
כזו שתפתיע טובים ויקרים משמעותית ממנה!!

gp1
08-07-10, 08:17
http://www.jeepolog.com/jp_archive/jplg_storys_lincoln_locker.html


התקנת נעילת זיקה בסרן קדמי דנה30 של CJ
(נכתב ע"י חנן)


למה זיקה?
היתה לי כבר נעילה אחורית דטרויט לוקר ומאוד רציתי נעילה קדמית. ידעתי שבהמשך אני אתקין לוקרייט מקדימה, ולכן לא היה איכפת לי להרוס את הסטליטים עם נעילת זיקה.

מה זה בכלל "נעילת זיקה" שואל הגולש התמים?

זה בעצם ריתוך של הסטליטים, הם גלגלי השיניים הקטנים שבתוך בית הדיפרנציאל, כך ששתי הציריות הופכות מחוברות בצורה קשיחה ביניהן. מקבלים דיפרנציאל נעול בצורה קבועה, או יותר נכון מקבלים מצב של "אין דיפרנציאל".

ניתן לעשות את זה גם בצורה פחות ברברית על ידי קניית SPOOL שזה מעין "דיפרנציאל" רק ללא סטליטים והוא מחבר את הציריות בצורה קבועה אחת אל השניה. השם "זיקה" מגיע מהשם של חברת האלקטרודות הנפוצות בישראל. בארה"ב נעילה כזו נקראת Lincoln Locker על שם הרתכות הנפוצות שם.

ניתן להסתדר לעבוד עם נעילה קדמית כזו מכיון שבCJ יש נועלי טבורים, כך שכשאני לא צריך הנעה קדמית אני יכול לפתוח את נועלי הטבורים ולשחרר את הגלגלים מההשפעות של הדיפ' הקדמי.

אם לא היו לי נועלי טבורים לא הייתי יכול לעשות את זה היות ורכב עם דיפ' קדמי נעול לא מסוגל להסתובב על אספלט. בדוק, ניסיתי את זה!

דרור ברלי
08-07-10, 12:55
http://www.jeepolog.com/jp_archive/jplg_storys_lincoln_locker.html


התקנת נעילת זיקה בסרן קדמי דנה30 של CJ
(נכתב ע"י חנן)


למה זיקה?
היתה לי כבר נעילה אחורית דטרויט לוקר ומאוד רציתי נעילה קדמית. ידעתי שבהמשך אני אתקין לוקרייט מקדימה, ולכן לא היה איכפת לי להרוס את הסטליטים עם נעילת זיקה.

אם לא היו לי נועלי טבורים לא הייתי יכול לעשות את זה היות ורכב עם דיפ' קדמי נעול לא מסוגל להסתובב על אספלט. בדוק, ניסיתי את זה!


הדגשתי את הפיסקאות שדורשות התייחסות. מי שלא אכפת לו לעלות ולרדת מהג'יפ כמה וכמה פעמים כדי לפתוח ולסגור לוקרים, שיבושם לו.

-->