התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תקלה בגלגל ההגה עזרה



bizon
08-07-10, 10:35
שלום לכולם היום התחילה בעיה מוזרה ואף מביכה:twisted::twisted::twisted: כל פעם שאני מסובב את ההגה הצופר עובד בקולי קולות ואצלי יש הרבה כיכרות בעיר דמיינו לכם חשבתי לנתק את הצופר (זמני מאוד כמובן) ואני לא מוצא אותו הוא באיזור הכנף השמאלית (נהג) חפשתי גם את הפיוז וגם אותו אני לא מוצא :(:( אם מישהו יוכל לעזור לי אני אשמח מדובר בGMC JEMMY 96 ועל הדרך אם יש למישהו גלגל הגה תואם במחיר סימלי אני אשמח לקחת אותו שלי כבר גמור

בתודה מראש מור

Gilad
08-07-10, 11:17
פתח את "מכסה הזמבורה" ותראה מה לא יושב שם טוב

bizon
08-07-10, 11:38
זה קצת בעיה צריך מפתח מיוחד שיהיה לי רק בערב בנוסף קצת מלחיצה אותי הכרית אויר

מור

kobiarava
08-07-10, 12:26
אוףףףף, הייתי בסרט הזה... לפני כמה שנים, בוואנדורה שהיתה לי בזמנו, הצופר היה פועל בסיבובי הגה, ואח"כ הוא פשוט התחיל לצפור באופן ספונטאני, לפי רצונו החופשי, וגם לא היה מפסיק, דמיין כמה זה מעיק\מביך כשזה קורה באמצע הלילה...
מקור התקלה לא מגיע מלחצן הצופר אלא מקצר בתוך מכלול ה"בזוקה", בסביבון הצופר או בקאסטה שמתחתיו. טיפול במכלול הנ"ל אינו פשוט ומצריך בעיקר כישורי למידה עצמית וסבלנות. תוכל למצוא תרשימים ופיצוץ מלא של המכלול בספר הטיפולים של הסופה פה באתר, מכלול הבזוקה בסופה זהה לחלוטין לשל הוואנים האמריקאים משנות ה-80-90. במידה והסתבכת ולא הצלחת לפתור את הבעיה, תוכל לאתר את החוט האחראי לצופר במחבר הגדול שהמורד צינור ההגה, לנתק אותו ולחבר ללחצן חיצוני עם מינוס מהגוף (באופן זמני או קבוע), החיסרון בזה הוא שאתה מפסיד את הצופר על ההגה.







בהצלחה-קובי

bizon
08-07-10, 12:37
ווי ווי הדאגת אותי עכשיו :( אם אני קונה הגה "חדש" הוא אמור להגיע עם המיכלולים האלה ?? אני מעדיף להימנע ממעקפים אני לא מוצא את המדריך הזה אם יש לך את הקישור אני יודה לך מאוד

מור

דרור ברלי
08-07-10, 12:49
אתה קורא טוב?
הבעיה כנראה לא בגלגל ההגה אלא בבזוקה.

omri_t
08-07-10, 12:55
יצא לי לפרק לאחרונה הגה של סופה- זו ח%א של עבודה!
לא שווה את המאמץ.

תושיב מישהו ליד ההגה שיצפצף, תאתר את הצופר. תחבר לו בשלב הזה מפסק ידני אחר.
את המלאכה של פירוק ההגה לטובת תיקון אתה יכול לעשות לבד.
יתכן וזה משהו שתראה ישר, ואז הרווחת.
אם צריך להתחיל לתקן ולפרק- או גם אם אתה משיג הגה- גש למישהו שעשה את זה, ויש לו את כל הציוד הדרוש. שלם כמה גרושים וסגור סיפור.

אנחנו קנינו הגה חדש לסונומה בארה"ב (במחיר של מנה פלאפל) והיה סרט שלם לשחרר אותו במכס.

צור קשר עם רונית חלפים - אולי יש לו אחד טוב מפירוק.
התקנה ותיקון לנ"ל הוא יודע לעשות בקלות. (הוא התקין לנו).

bizon
08-07-10, 13:12
אתה קורא טוב?
הבעיה כנראה לא בגלגל ההגה אלא בבזוקה.

אני קורא מצויין אני עדיין לא בעל מקצוע וחשבתי לתומי ש"בזוקה"זה חלק שאולי מגיע מחובר לגלגל ההגה ואולי הם באים יחד כשמחליפים אני מיתנצל

מישהו אולי יודע כמה עבודה כזאת אמורה לעלות ???

מור

דרור ברלי
08-07-10, 13:30
בזוקה - עמוד ההגה. אותו גליל פלסטיק שבתוכו מתחבאים מכלולי מתג ההתנעה (סוויץ) ומעגלי הצופר/כרית האוויר ומתוכו מזדקרת ידית הפעלת האיתות/מגבים/מתז. להתעסק בו זה ניג'וס לא קטן.

kobiarava
08-07-10, 13:37
בזוקה (=מכלול צינור ההגה) מפירוק עולה סד"ג של 1000 שקל, כל צינור ההגה כולל ידית ההילוכים, וינקר וסוויץ', בין היתר. גם ההחלפה הזו היא לא מאוד פשוטה, אבל עדיין פחות מסובכת מניתוח בקרביי הבזוקה. חשמלאים לא אוהבים להתעסק עם הסיפור הזה בדיוק כמונו, ויעדיפו להמנע מכך או לתקוע מחיר. השיטה לביצוע מעקף היא לא לשבת ולצפור ולחפש את החוט הנכון אלא להיפך-לנתק את הקונקטור הגדול, ולתת מינוס לחוטים השונים עד לשמיעת צפצוף. בכל מקרה, הדרך הכי נכונה היא לבדוק בספר הרכב מה צבע החוט הנכון ולא לעבוד בשיטת ניסוי וטעייה.






קובי

bizon
08-07-10, 13:39
תודה על ההסבר על ההסבר בפונטיאק שהייתה לי הייתי חייב חולץ מיוחד בשביל להוציא את גלגל ההגה גם פה זה הולך ליהיות ככה ? :(

מור

kobiarava
08-07-10, 14:15
רצוי חולץ, אפשר לאלתר אחד ואפשר גם להסתדר בלי-לפרק את האום ולנער החוצה חזק והרבה, בסוף זה יוצא (מניסיון). אם הבעיה בסביבון, הרווחת-הוא ממש בתחילת הדרך בפירוק. אם יותר עמוק, תתכונן לעבודה די מבאסת (לפחות בפעם הראשונה שמפרקים, אח"כ הכל כבר מוכר ופשוט יותר).






קובי

bizon
08-07-10, 20:51
אני אפרק ואדווח תודה לכוולם על העזרה :) נקווה לטוב ;)

bizon
09-07-10, 00:16
טוב אז ככה מצאתי את הפיוז :) בבוקר הייתי אחרי מישמרת לילה מה שמסביר כמה דברים :)
הבעיה היא שזה אותו הפיוז של המערכת ושל תאורת הפנים לאחר חיפוש מקיף מצאתי את הצופר שנימצא בתוך הכנף השמאלית פירקתי את מיכל המים של המגבים ואת הפילטר אויר ורק אז הגעתי אליו ואז היתברר שיש עוד אחד בכנף השניה :( אבל אליו כבר הייתה גישה נוחה בכל מיקרה נסיעה שקטה סוף סוף

מור

ישי.פ
09-07-10, 00:18
אם אתה מפרק את ההגה בלי חולץ, תזהר שלא יעוף לך לפרצוף!!!
שים ספרי שיחרור ברגים לפני בהצלחה.

bizon
09-07-10, 00:41
תודה ניראה לי שהפעם אני אתן למישהו אחר את התענוג הספיקה לי פעם אחת :D אין על הפיז'ו שהייתה לי עם הצלב של הגלגלים ותוך שניה פירקתי את ההגה :)

-->