צפייה בגרסה מלאה : למה בעצם אסור לגרור רכב עם גיר אוטומטי?
הטרנספר במצב ניטראלי לא מעביר תנועה לגיר , הגיר אף הוא לא מקבל תנועה מהמנוע בהנחה שגם הוא בניוטראל
לכאורה הוא לא פעיל! אז למה????
לפי דעתי (יש לציין, הלא מקצועית) כשהגלגלים מסתובבים אם הלוקרים נעולים או אם אין לוקרים אז הציריות מסתובבות האקסים והגיר, הרכיבים בגיר מסתובבים מתחממים ולא מקבלים שימון כמו שצריך.
לפי דעתי (יש לציין, הלא מקצועית) כשהגלגלים מסתובבים אם הלוקרים נעולים או אם אין לוקרים אז הציריות מסתובבות האקסים והגיר, הרכיבים בגיר מסתובבים מתחממים ולא מקבלים שימון כמו שצריך.
אם יש תיבת העברה ("טראנספר") עם מצב ניוטראל, אז במצב זה לא מועברת תנועה אל הגיר בזמן גרירה.
איציק - 4X6ZH
12-07-10, 13:13
צריך להיות מאד מאד זהירים בתשובה ובהחלטה מתי מותר לגרור לאיזה מרחק ובאיזה מהירות .
יש כלי רכב שאין כל בעיה .
טרנספר במצב N ואתה גורר .
יש כלי רכב שלוקרים אוטומטים לא אוהבים מצב כזה .
יש כלי רכב שמערכת השימון של הטרנספר קשורה במערכת השימון של הגיר ( שזה אומר על המנוע לסובב את הגיר ) אפילו שאתה לא נוסע עם הרכב עצם סיבוב הגיר מזרים שמן גם לטרנספר .
יש כלי רכב ( החדשים יותר ) שיש קישור חשמלי \ מחשב הרכב לשילוב או שחרור הטרנספר .
ואז סיבוב רק סרן אחר גורר הפעלה או נסיון הפעלה לסרן השני .
בקיצור יש הרבה אפשרויות .
הנזק יכול להיות כבד ביותר
לכן לא גוררים רכב 4X4 במצב 2X4 בלי שאתה מבין טוב טוב איזה מערכות מסתובבות .
איציק
צריך להיות מאד מאד זהירים בתשובה ובהחלטה מתי מותר לגרור לאיזה מרחק ובאיזה מהירות .
...
בקיצור יש הרבה אפשרויות .
הנזק יכול להיות כבד ביותר
לכן לא גוררים רכב 4X4 במצב 2X4 בלי שאתה מבין טוב טוב איזה מערכות מסתובבות .
איציק
ולמי שלא מבין, כמוני, רצוי להזמין גרר בהרמה...
to be on the safe side
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.