צפייה בגרסה מלאה : רשמים לאחר התקנת לוקרייט קדמי לדנה 30 ב ZJ
ברצוני לשתפכם בתחושות ולהפיג פחדים מנעילה כזו המותקנת כקדמית .
ביום שישי התקנתי נעילה אוטומטית מסוג לוקרייט מקדימה.
לאוטו ציריות רגילות וללא לוקרים בגלגלים .
בעבר נסעתי כ 3 שנים עם נעילה כזו בטרופר ולא היו בעיות .
השבת נסעתי כ 200 קמ המשלבים כביש בין עירוני , עירוני ושטח משולב אלמנטים של כ 35 ק"מ .
בכביש :כאשר ה 4X4 לא משולב כלומר ב 4X2 ההגה רך ונעים כרגיל ובזמן סיבובים שומעים את הנקישות העדינות .
היה מצב אחד בכביש בו הנקישה הפכה ללא עדינה במצב אחד המשלב האטה מהירה מאוד סגירת ההגה וכניסה לפרסה הדוקה . מעבר לזה הכל מתנהג רגיל גם על משטח רטוב.
בשטח : חוויה !!!! , האוטו לא נעצר ולא מתאמץ (עליות , סיבובים , סלעים .), אין צורך בגז עצבני וניתן וניתן לבצע הכל בצורה מחושבת .
הנעילה משתחררת בקלות , ההגה לא התקשה במיוחד(כמו שהיה לי בטרופר), רצוי תמיד לעבוד עם קצת רגש בסיבובים ולחוש את המערכת.
כמובן כל הנאמר לעי"ל מדבר על שטח נורמאלי ולא קיצוני .
ואת קנה המידה קיבלתי דרך שאר הרכבים שהיו איתי : פג'רו קצר משופר ונעול , טויוטה פורנר משופר עד העצם+ ARB (לא אספר כמה זמן חיכיתי למעלה).
שורה תחתונה: שווה את המחיר , אין סיבה לחשוש מהתצורה , נעילה קדמית כזו + מוגבל החלקה מאחור + המתלים הארוכים של הגרנד = לא צריך יותר מזה לרוב הטיולים ובמחיר של 1/5 מנעילת ARB.
השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית...
אני גם במחשבות עם עצמי בדיוק בנושא הזה. רק בסופה.
six 4 life
17-07-10, 21:47
השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית....
אולי אני מפספס משהו- מה רע בלנסוע ב2X4 בשטח כשאין צורך ב4X4?
באופן כללי, אין שטח כזה שבו אין צורך ב 4x4
2 סיבות (אולי יש עוד כמה...)
1. זה לא אתה שקובע אם צריך 4 על 4, זה השביל (או השטח). והשטח יכול להפתיע אותך. ברמה הבטיחותית עדיף לשלב מהרגע שירדת מהאספלט
2. הרס שבילים כתוצאה מפירפורים ב 2X4, אם אתה מכיר את התחושה של "אררר...עועודדד פעעעם אנננייי על שביללל של נגמשים ....", אז זהו, שזה לא תמיד בגללם.
הנעולים בשתי נעילות אוטומטיות נוסעים בדרך כלל 4X2, עוברים כמעט כל מכשול באמצע השביל בלי להרגיש, כי עם נעילה אחורית אין פירפורים.
וכשמגיעים לאותו מכשול שמצריך שילוב ל4X4, משלבים, ובגלל שנעולים כפול ולא צריכים לחשוב אם לנעול או לא, עוברים באלגנטיות, בלי פירפור גם מהקדמיים. איזה כיף.
אני היום עם קדמית נשלטת שהיא טובה מאד בסך הכל, אבל לפעמים מתגעגע ללוקרייט.
זה ויכוח ישן, מה עדיף. לדעתי סך היתרונות (הרבים) של נעילה אוטומטית גם מקדימה, עולה בהרבה על סך החסרונות (המאוד בודדים).
אם אתה מכיר את התחושה של "אררר...עועודדד פעעעם אנננייי על שביללל של נגמשים ....", אז זהו, שזה לא תמיד בגללם.
נכון.
זה בגלל אלה שלא נעולים בכלל. לא מקדימה ובעיקר לא מאחורה.
זה בגלל אלה שלא נעולים בכלל. לא מקדימה ובעיקר לא מאחורה.
דרור, אדורים בשביל סלול (ולא קשה כדוגמת עלייה תלולה ודרדרתית וכו') לא נוצרים בגלל חוסר בנעילה אחורית. חוסר בנעילה אחורית גורם לשבילים תלולים להתפרק ובד"כ יוצר הצלבות ודרדרת (ולא מה שמתואר בסעיף 2 של הדסופה).
לגבי נסיעה ב- 2X4 לעומת 4X4, דווקא בעניין הזה יש שכאלה שטוענים שרכבי 2X4 (או נסיעה ב- 2X4) נוטים יותר לפתח הדורים. היה על זה מזמן דיון ארוך בפורום שהתייחס בין היתר למחקרים אוסטרלים בנושא.
את הדיון בנוגע ל 2X4 מול 4X4 בנושא ההדורים אני לא מוצא. אבל כמה דיונים אחרים דווקא כן. באף אחד מהם לא דובר על נעילה אחורית שעוזרת למנוע אותם (ובהתחשב באיך שהם נוצרים זה גם לא ממש הגיוני)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=12365&highlight=%E4%E3%E5%F8%E9%ED
http://www.jeepolog.com/460.html
השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית...
אני גם במחשבות עם עצמי בדיוק בנושא הזה. רק בסופה.
כפי שציינתי הייתי בתצורה זו מעל 3 שנים עם טרופר בנזין .
וחזרתי לתצורה זו עכשיו בגרנד וכנראה ברכב הבא שוב אעשה זאת .
רוב הדרך בשטח אני ב 4X4 HI והלחץ על ההגה כמעט לא מורגש , הניתוקים של הנעילה מאוד מהירים ושקטים .
שוב אני מדגיש רצוי להרגיש את הרכב , להכיר את מגבלות המערכת ולשתדל לא להכניס אותה למצב קצה כגון סיבוב עם הגה סגור לימין / שמאל וגז על הריצפה בעליה (מצב כזה לא טוב גם ללא נעילה)
תתקין , תהנה ואל תחשוב יותר מידי , במקרה הכי גרוע הפסדת 1000 שח .
אני היום עם קדמית נשלטת שהיא טובה מאד בסך הכל, אבל לפעמים מתגעגע ללוקרייט.
זה ויכוח ישן, מה עדיף. לדעתי סך היתרונות (הרבים) של נעילה אוטומטית גם מקדימה, עולה בהרבה על סך החסרונות (המאוד בודדים).
מסכים איתך לחלוטין , החסרונות נמוגים ביחס ליתרונות הרבים כגון נוחיות, מחיר , אחזקה , אמינות , זמינות ועוד ...
סוזי המשתוללת
19-07-10, 10:37
כפי שציינתי הייתי בתצורה זו מעל 3 שנים עם טרופר בנזין .
וחזרתי לתצורה זו עכשיו בגרנד וכנראה ברכב הבא שוב אעשה זאת .
רוב הדרך בשטח אני ב 4X4 HI והלחץ על ההגה כמעט לא מורגש , הניתוקים של הנעילה מאוד מהירים ושקטים .
שוב אני מדגיש רצוי להרגיש את הרכב , להכיר את מגבלות המערכת ולשתדל לא להכניס אותה למצב קצה כגון סיבוב עם הגה סגור לימין / שמאל וגז על הריצפה בעליה (מצב כזה לא טוב גם ללא נעילה)
תתקין , תהנה ואל תחשוב יותר מידי , במקרה הכי גרוע הפסדת 1000 שח .
אבנר
פה אתה טועה
לנסוע עם נעילה קדמית על דרכים מנהלתיות זה מתכון בטוח להתהפכות!!!
כל עוד אין הפתעות ונוסעים ממש לאט אז זה סביר אבל אז גם לא צריך 4x4
אך כשנוסעים קצת מהר וזה מה שקורה על דרכים מנהלתיות או אז כשמשהו מפתיע אותך (חריץ / סלע)ואתה מבצע תמרון התחמקות אתה עלול למצוא את עצמך בתת היגוי חריף מאד שבמקרה הטוב רק יזרוק אותך לשוליים ובמיקרה הגרוע ....
סע בהנעה אחורית
דרור, אדורים בשביל סלול (ולא קשה כדוגמת עלייה תלולה ודרדרתית וכו') לא נוצרים בגלל חוסר בנעילה אחורית. חוסר בנעילה אחורית גורם לשבילים תלולים להתפרק ובד"כ יוצר הצלבות ודרדרת (ולא מה שמתואר בסעיף 2 של הדסופה).
לגבי נסיעה ב- 2X4 לעומת 4X4, דווקא בעניין הזה יש שכאלה שטוענים שרכבי 2X4 (או נסיעה ב- 2X4) נוטים יותר לפתח הדורים. היה על זה מזמן דיון ארוך בפורום שהתייחס בין היתר למחקרים אוסטרלים בנושא.
את הדיון בנוגע ל 2X4 מול 4X4 בנושא ההדורים אני לא מוצא. אבל כמה דיונים אחרים דווקא כן. באף אחד מהם לא דובר על נעילה אחורית שעוזרת למנוע אותם (ובהתחשב באיך שהם נוצרים זה גם לא ממש הגיוני)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=12365&highlight=%E4%E3%E5%F8%E9%ED (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=12365&highlight=%E4%E3%E5%F8%E9%ED)
http://www.jeepolog.com/460.html
טוב.
הדורים ולא אדורים.
ושנית - אכן הדורים נוצרים בשבילים כתוצאה ממעבר של רכבים בעלי הנעה בשני גלגלים. לטעמי בעיקר הנעה קדמית - הווה אומר פרייבטים. ראה מה קרה ל"דרך בורמה" שבתחילת שנות ה-90 נפתחה לכל אורכה למעבר פרייבטים (אז עוד נסעתי בה בנעימות ובשקט לכל אורכה במיני מיינור עם מרווח גחון כמעט אפסי). ותראה איך היא נראית היום. זה לא בגלל רכבי שטח אלא בגלל פרייבטים שמאבדים אחיזה בגלל כל אבן קטנטנה, ואם לא תתחזק את השביל על בסיס קבוע - תוך כמה חודשים קיבלת הדורים על כל השביל, ואחר כך גם בורות והצלבות בכל עליונת פיצפונת.
ראה איך נראים כל המעלות. כל כמה שנים הבורות מעמיקים והמעלה הופך לקשה מאוד, עד שמשפרים אותו. מי חופר את הבורות? הכלים הנעולים? בחיים לא. הם לא מפרפרים. הלא נעולים כן מפרפרים והם חופרי םאת הבורות ומעמיקים אותם. ואם הם עולים, זה רק בגז ובפראות, מה שמחרב את המעלה עוד יותר.
כדי למנוע יצירת הדורים באמת מוטב לנסוע ב-4X4. אבל מנסיון, על כל שביל שאינו סלול ממש, אין שום בעיה אמיתית לנסוע 4X4 עם נעילה קדמית אוטומטית - כי ברגע שפני השביל לא מספקים אחיזה טובה, אין בעיה. מתי זה כן בעייתי? כמו ששמוליק ציין, כשאחיזת פני השביל משתפרת, ברכב נעול אוטומטית מלפנים רצוי מאוד לנתק הנעה קדמית ולנסוע באחורית בלבד. אבל לדעתי זה נכון גם בכל הרכבים שאינם בעלי דיפרנציאל מרכזי, עם נעילה קדמית או בלעדיה. למה? פשוט מאוד - חבל על העומס המיותר שסופג הטרנספר בכל פניה (הפרשי מהירויות בין הסרנים)
טוב.
הדורים ולא אדורים.
שיט! דווקא בדקתי לפני, גיליתי שאכן "הדורים" ואז... כתבתי אדורים. נוש ויין... :(
לגבי כל השאר, קטונתי מלכתוב לגבי נעילה קדמית. מעולם לא נהגתי ברכב עם נעילה קדמית.
אבל לגבי "טחינת"השבילים, צריך להפריד:
יש את טחינת המעלות/עליות קשים (כשמדובר בג'יפים לא נעולים) או לא קשים ע"י פרייבטים. (ועל זה גם כבר היו דיונים לרוב...)
ויש שבילי קורדרוי/הדורים שלא דומים במבנה או בדרך ההיווצרות למעלות טחונים עם הצלבות.
אולי תחילת התהליך מקורו בשני המקרים באחיזה מועטה. אבל אם במעלות הבורות (העמוקים) נוצרים מפרפור ממש של הגלגלים וחפירת בורות במצע ע"י הצמיגים, הרי שהדורים נוצרים בכלל ע"י מתלי הרכב. ז"א התדר שבו הם נכנסים למעין "רזוננס" או כל מושג פיזיקלי אחר שמסביר את זה ואשר דנו בו לרוב בדיונים שצירפתי.
ולסיכום (וכדי למנוע המשך התצפלצות מיותרת): לא נראה לי שנעילה קדמית משפיעה לכאן או לכאן על יצירת הדורים. גם עם נוסעים ברכב כאשר הוא לא משולב. מה גם, שכמות הרכבים שנוסעים ככה לדעתי זניחה מדי בשביל להשפיע על מבנה הדרך..
השאלה- אם לא תמצא את עצמך מעדיף לנסוע גם בשטח ב 2X4 בגלל הנעילה הקידמית...
אני גם במחשבות עם עצמי בדיוק בנושא הזה. רק בסופה.
יש פתרון במיוחד לסופה ( טרנספר np231 ) , ואז מתקבלת החלוקה הבאה
2H,4H,4L,2L
http://www.teraflex.biz/products/2wd-low-range-kit.html
The 2Low kit provides the benefit of true low range gearing, while allowing the front to freely turn. It lets you choose 2 Low in addition to the other standard options. The 2 Low kit will eliminate drive train bind and most of your three-point turns. This kit is completely internal and does not require any external modifications. Note: Fits 231-J transfer cases only.
שיט! דווקא בדקתי לפני, גיליתי שאכן "הדורים" ואז... כתבתי אדורים. נוש ויין... :(
לגבי כל השאר, קטונתי מלכתוב לגבי נעילה קדמית. מעולם לא נהגתי ברכב עם נעילה קדמית.
אבל לגבי "טחינת"השבילים, צריך להפריד:
יש את טחינת המעלות/עליות קשים (כשמדובר בג'יפים לא נעולים) או לא קשים ע"י פרייבטים. (ועל זה גם כבר היו דיונים לרוב...)
ויש שבילי קורדרוי/הדורים שלא דומים במבנה או בדרך ההיווצרות למעלות טחונים עם הצלבות.
אולי תחילת התהליך מקורו בשני המקרים באחיזה מועטה. אבל אם במעלות הבורות (העמוקים) נוצרים מפרפור ממש של הגלגלים וחפירת בורות במצע ע"י הצמיגים, הרי שהדורים נוצרים בכלל ע"י מתלי הרכב. ז"א התדר שבו הם נכנסים למעין "רזוננס" או כל מושג פיזיקלי אחר שמסביר את זה ואשר דנו בו לרוב בדיונים שצירפתי.
ולסיכום (וכדי למנוע המשך התצפלצות מיותרת): לא נראה לי שנעילה קדמית משפיעה לכאן או לכאן על יצירת הדורים. גם עם נוסעים ברכב כאשר הוא לא משולב. מה גם, שכמות הרכבים שנוסעים ככה לדעתי זניחה מדי בשביל להשפיע על מבנה הדרך..
אז אם מי שאחראי להדורים אלה בכלל המתלים, אז מה משנה 2X4 או 4X4 ולמה אתה תולה את ההדורים במי שנוסע בהנעה אחורית?
אז אם מי שאחראי להדורים אלה בכלל המתלים, אז מה משנה 2X4 או 4X4 ולמה אתה תולה את ההדורים במי שנוסע בהנעה אחורית?
שלום עידודו.
מז"ל על הודעתך הראשונה בפורום.
אני לא תולה את ההדורים במי שנוסע בהנעה אחורית. כל הדיון בעניין ההדורים החל לאחר שדרור קישר בינם, לבין נסיעה בדרכים קשות ללא נעילה אחורית. אני בסה"כ טענתי שלהדורים יש הרבה סיבות, חוסר בנעילה אחורית היא לא אחת מהם..
ייתכן ויש קשר בין נסיעה ב 2X4 לבין יצירת ההדורים וכבר דובר על זה בפורום, אבל קשה להוכיח את זה. (הסבר אינטואיטיבי לכך הוא למשל כשרכב 2X4 מנסה לנסוע בחול רך. הכוליסים שלו ייראו כמו שביל קורדרוי).
על כאן בעניין (הלא רלוונטי לשרשור הזה) זה.
יונתן
AvigdorAharon
24-07-10, 23:24
לא הבנתי, יש נעילה קדמית ואין אחורית?
יש אצלך טראנספר 3 מצבים או 5 מצבים (לא מצליח לזכור את הדגמים של הטראנספרים...)?
אביגדור
לא הבנתי, יש נעילה קדמית ואין אחורית?
יש אצלך טראנספר 3 מצבים או 5 מצבים (לא מצליח לזכור את הדגמים של הטראנספרים...)?
אביגדור
יש קדמית ואין אחורית (יש מוגבל החלקה), טרנספר 4 מצבים
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.