התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בלימה בגיר אוטומט??



zik5
19-07-10, 10:48
האם הורדת הילוך (1,2)לצורך בלימה בגיר אוטומט גורמת נזק לגיר?? או שעדיף להשאיר את כל עבודת הבלימה לברקסים?
ל(לא מדובר על ירידה תלולה שתגרום לאיבוד ברקסים)
כ

הדסופה
19-07-10, 11:39
אני נוהג ככה באופן קבוע בכל רכב אוטומטי שנופל לידיים שלי. לא דווקא בירידות אלא בכל צומת/רמזור וכו'
הנוכחי (קורולה )כבר 45000 ק"מ ולא שמעתי תלונות מהגיר...אני מבטיח לעדכן גם ב 100,000 אם צריך :D

נראה לי שהבחישה בהילוכים זה מחלה של כל מי שמתגעגע לג'פ (הידני) שלו במהלך השבוע.

החיסרון היחיד שאני רואה בזה הוא שבחלק מהמקרים, לנהג מאחוריך לא בהכרח עובר המידע שאתה בבלימה (כל עוד לא לחצת גם על הבלמים), ולכן זה תמיד מלווה במבט לאחור ואם יש צורך גם בנגיעה סמלית בבלמים.

איציק - 4X6ZH
19-07-10, 11:52
אני נוהג ככה באופן קבוע בכל רכב אוטומטי שנופל לידיים שלי. לא דווקא בירידות אלא בכל צומת/רמזור וכו'
.

מענין מה תגיד שהארנק שלך יפול לגלגלי השיניים של איזה שהוא גיר אוטמטי :cool:

איציק

גיא
19-07-10, 13:10
לא הוא משלם את האוטו הזה ... יתרונות הליסינג ...

הד אתה בטוח שזה לא רובוטי ? ... :)

mik_l86
19-07-10, 13:34
גם אני נהגתי פעם לעשות את זה המון, אני עדיין משתמש בזה אך במקרים שבהם באמת צריך
כאשר בולמים עם גיר אטוטמטי השמן מתחמם מאוד מה שגורם לו לבלאי מהיר יותר, לכן צימצמתי את השימוש רק למקרים מסויימים.
כמו כן צריך לשים לב שאין מכה כאשר הרכב מוריד הילוך.

klam
19-07-10, 14:08
גם אני נהגתי פעם לעשות את זה המון, אני עדיין משתמש בזה אך במקרים שבהם באמת צריך
כאשר בולמים עם גיר אטוטמטי השמן מתחמם מאוד מה שגורם לו לבלאי מהיר יותר, לכן צימצמתי את השימוש רק למקרים מסויימים.
כמו כן צריך לשים לב שאין מכה כאשר הרכב מוריד הילוך.

אם תעשה את זה הרבה, תהייה מכה..:)

גיא
19-07-10, 14:51
היכולת הזאת נועדה לשני מקרים בגדול

1. להגביל את הגיר שלא יעלה הילוכים ( למשל נסיעה בחול שאתה מעוניין בסלד גבוה ומהירות יציבה, שלא יעלה לך פתאום הילוך ויוריד סלד , למשל התחלת נסיעה בבוץ / שלג / קרח ( אירופה ? ארה"ב ?)

2. להגביל את הגיר בהילוך על מנת לשמור על מהירות נסיעה מוגבלת, ירידה ארוכה - בשביל ללחוץ על הבלמים כל הדרך.

גם זה על חשבון בלאי, אל תשכחו שגיר אוטומטי זאת מערכת שהפעולה שלה היא בליה. כל הרעיון שם הוא לגרום לבלאי על מנת לשנות יחסי העברה ולשמור / לשנות מהירויות של הגיר ושל האוטו.

רפאל
19-07-10, 15:00
שלום לכולם

אומנם אני נוהג ברכב חברה אבל מתייחס אליו כמו אל רכבי הפרטי.
סובארו אימפרזה 1600 גיר אוטומטי רגיל (לא טיפטרוניק) הייתה נהוגה כך במשך 100Kק"מ שנעשו בשנתיים וקצת - לעולם לא הלך גיר או משהו דומה.
סובארו B3 גיר טיפטרוניק נהוגה כך כבר 22K ק"מ בחצי שנה שיש לי אותה.

אני נוהג רק במצב ידני בת"ה אוטומטית כי אני נהנה מהנהיגה והשליטה ברכב ועד היום לא נתקלתי בשום בעיה.

מצד שני יש את האסכולה שאומרת כי עדיף להחליף 4 פעמים בלמים + צלחות ולא פעם אחת ת'ה :rolleyes:

כבעל מקצוע בנושא הרכב אני אומר כי אם היצרן לא היה רוצה שנעשה בזה שימוש הוא לא היה מייצר את זה :p


ולגיא.
אם אין לך מה להגיד, וכנראה שאין לך כי אתה לא יודע איך בנויה ת"ה אוטומטית - אז אל תגיד.



גם זה על חשבון בלאי, אל תשכחו שגיר אוטומטי זאת מערכת שהפעולה שלה היא בליה. כל הרעיון שם הוא לגרום לבלאי על מנת לשנות יחסי העברה ולשמור / לשנות מהירויות של הגיר ושל האוטו.



רפי

Micha
19-07-10, 22:07
אין שום בעייה לעשות זאת וזאת בדיוק הסיבה שזה ישנו.

ככל שמדובר בגירים חדשים יותר (ובוודאי שבטיפטרוניק) , כך רצוי יותר להשתמש ולחסוך בבלמים.

שלשה דגשים:
מצטרף להמלצה להציץ במראה כי זה שאחריך לא יודע שאתה מאיט.
לזכור מה המהירות המקסימלית בכל הילוך שבה ניתן להוריד הילוך (אם אתה מעבר למהירות, ההילוך לא יירד גם אם תוריד).
לא ממליץ להגיע להורדה לראשון. עד שני זה הגיוני(ובד"כ אפשרי ב-80 קמ"ש). בראשון כבר תהיה בלימה פתאומית ולא נעימה וממילא אתה כבר איטי

סופת המדבר
19-07-10, 22:36
אני נוסע ככה על סזוקי ליאנה של העבודה כבר 120.000 ק'מ בערך
(כרגע האוטו ב230.000)
ובינתיים אין שום בעיה עם הגיר
אני בד'כ אוהב ליפני סיבוב להוריד הילוך ואז להיכנס לסיבוב בטורים גבוהים
לתאוצה יותר טובה (וגם ל''חפירה'' קטנה)
אני משתמש בזה גם ליפני רמזור אבל בד'כ רק עד הילוך שני כי ראשון בולם את כל האוטו חזק

klam
21-07-10, 09:46
שלום לכולם



כבעל מקצוע בנושא הרכב אני אומר כי אם היצרן לא היה רוצה שנעשה בזה שימוש הוא לא היה מייצר את זה :p



רפי
היצרן גם הרכיב מאפרה ברכב- ולכן רצוי לעשות בה שימוש ולעשן. זה גם בריא, כי היצרן לא עושה דברים סתם..:roll:

shahav
04-12-11, 17:00
תרשו לי להעלות את הנושה הזה מהאוב -
האים זה חסכוני יותר בדלק לבלום בעזרת המנוע? האים ה"ניתוק" של הדלק למנוע יתבצע מוקדם יותר?

רבין

sapog
05-12-11, 11:31
רבין, התשובה חיובית לשתי השאלות.
כמובן, תקח בחשבון שהחסכון זניח עד כדי בלתי מורגש.

-->