PDA

צפייה בגרסה מלאה : פרוק דיפרנציאל



נמרוד10
20-07-10, 21:36
יש לי ונדורה בתהליך חיסול.
מותקנים בה נעילות קידמת ואחורית( ARB ), ואני רוצה לפרק אותם.
התחלתי , פתחתי מכסה דיפרנציאל ושיחררתי ברגים.
אני מבין שצריך לשחרר את הצירים.
אני מניח שהשחרור מיתבצע מצד הגלגל.
מי יכול להסביר לי?
באחורי, הסרן מתחבר למיכלול של הבלמים בעזרת 4 ברגים, שווה לפרק?
בקידמי צריך לפרק את הצלב מצד הסרן? נראה שיש שם טריקים לפרוק וכלים ספציפים?

kobiarava
20-07-10, 22:37
היי נמרוד
קודם כל-למה לפרק את הנעילות? נסה למכור את הסרנים נעולים, הם שווים הרבה יותר מאשר זוג סרנים שחוטים ללא דיפרנציאלים.
במידה ובכ"ז אתה מתעקש לפרק, דבר ראשון מומלץ לשחרר את אום הפיניון. ברגע שתשלוף את הנעילה החוצה זה יהיה כמעט בלתי אפשרי לפרק אותו, ומומלץ למכור את הנעילות עם יחסי ההעברה או לפחות למכור את הקורונה פיניון בנפרד, עם השימסים עדיין עליהם, ולא לנטוש אותם בנבלות הסרנים.
נראה שיש לך סרן GM14 בולט קטן מאחורה, ואולי דנה 60 מקדימה? נראה שמורכבים אצלך סרנים HD בגלל החלוקה ל-8 ברגים. את הדיפ' האחורי תוכל לפרק רק אחרי שתפתח את אותם 4 ברגים שמחברים את הברקס לסרן, וגם את הציריה למקומה דרך המיסב. אחרי שפתחת אותם, הציריה נשלפת בקלות החוצה, ומשם עוד 4 ברגים על מיסבי הדיפ' והנעילה אצלך ביד. שים לב שלפעמים הדיפ' יושב בלחץ ואחרי פירוק הקסוות שעל המיסבית תצטרך להעזר בלום (בעדינות!) כדי לשלוף אותו, רצוי להזהר שגם לא ייפול החוצה בעת השליפה.
בסרן הקדמי העניין מעט יותר מורכב. אין טעם לנסות לפרק את הצלב כי הוא לא שייך לעניין, אתה תיאלץ לפרק את הספינדל כדי לשלוף את הציריה, אחרי שפירקת את הלוקר, אום אבטחת הציריה והנאבה עצמה. גם שם, ברגע שהציריה נשלפה, הקייס כולו שלך.







בהצלחה-קובי

נמרוד10
21-07-10, 00:05
תודה.
אני חייב לפרק ולהחזיר על גלגלים כדי לגרור מהמקום.
לגבי אחורי הבנתי.
לגבי קידמי עדין לא ברור בגלל שאני לא מכיר את המושגים.
בהסבר אני מבין שאני צריך להתחיל בפרוק הלוקר.
צרפתי תמונה.
ניראה שאם אפרק את 2,3 הציריה בחוץ? זה מיותר?
מה זה הספינדל? 6?
אום אבטחת הציריה?
הנאבה?

kobiarava
21-07-10, 20:10
תודה.
אני חייב לפרק ולהחזיר על גלגלים כדי לגרור מהמקום.
לגבי אחורי הבנתי.
לגבי קידמי עדין לא ברור בגלל שאני לא מכיר את המושגים.
בהסבר אני מבין שאני צריך להתחיל בפרוק הלוקר.
צרפתי תמונה.
ניראה שאם אפרק את 2,3 הציריה בחוץ? זה מיותר?
מה זה הספינדל? 6?
אום אבטחת הציריה?
הנאבה?

חלק 6 הוא הנאבה, מתחתיה נמצא הספינדל. פרק את הלוקר, וכל מה שתגלה מאחוריו. אחרי שפרקת את הנאבה, נותרת עם שרוול קוני סביב הציריה-הספינדל.



קובי*

נמרוד10
22-07-10, 21:39
לאחר שלא כול כך הצלחתי להוציא דיפרנציאל אחורי . המשכתי לברר.
לא נישלף הציר.
התברר שסוג רכב זה הציר ננעל בתוך הדיפרנציאל, נידרש להוציא פין במרכז הדיפרנציאל, שתפוס על ידי שני ברגים, ששומר מרווח בין שני הצירים. לאחר הוצאתו, דוחפים את הציר פנימה, אז מתגלה טבעת פתוחה שיש לה שקע בקצה הציר, שולפים אותו , והציר בחוץ. יש גם טבעת שמחוברת בחלק הפנימי של הסרן שצריך לסובב כדי לשחרר מקום לדיפרנציאל.

את זה אני הולך לעשות מחר, ונראה איך הסרט ממשיך.
כמובן שעדין לא סיימתי. מישהוא יכול להוסיף?

כמובן שאם אני מוציא דיפרנציאל, אין מה שיחזיק את הגלגלים שלא יברחו לצד, לא מה שציפיתי.

kobiarava
22-07-10, 21:47
מה שאתה אומר, זה שהסרן הוא מסוג C clip, לא נשמע לי הגיוני...



הנה הפיצוץ של הסרן:
http://www.pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=30034&d=1223885539




יותר ברור מזה-אין






קובי

six 4 life
22-07-10, 22:22
הסרן שלך הוא GM14BOLT עם C-CLIP בוודאות
שכח מארבעת הברגים שדיברתם עליהם ופעל לפי הכתוב מטה.

סדר הפעולות בדיפ' שלך הוא כזה:
1. פותח את בורג 29 בשרטוט (הוא נועל את הקרוס שאפט במקומו).
2. שולף את חלק מספר 28 בשרטוט החוצה (קרוס שאפט).
3. מסובב את הדיפרנציאל עד שאתה מגיע לחלון שבו רואים את גלגלי השיניים הקטנים (סטליטים).
4. דוחף ציריה ימנית פנימה לכיוון הסרן - ושולף את חלק מספר 37 ממנה (סי קליפ).
5. שולף את הציריה הימנית החוצה.
6. דוחף ציריה שמאלית פנימה לכיוון הסרן - ושולף שוב את חלק מס' 37 (הסי קליפ השני).
7. שולף את הציריה השמאלית.

מכאן תוכל להמשיך בפירוק ושליפת הדיפ' החוצה.

בהצלחה.

kobiarava
22-07-10, 22:30
ואללה, טעות שלי. אכן 37 היא הסי קליפ. ואני עוד צירפתי את הפיצוץ... פאדיחות :mrgreen:








קובי

נמרוד10
22-07-10, 22:33
כן, ביד הרגשתי את 37
אני צריך לשלוף את 29, כדי להוציא את 28 .
ו-17 זה הטבעת עם הברגה שצריך לסובב לשיחרור.
כל זה על ציר ימין.
אין לי מושג איך יוצא ציר שמאל(אם נידרש?).

נמרוד10
22-07-10, 22:36
OK הבנתי.

נמרוד10
25-07-10, 19:57
טוב, אחורי פורק, גלגל שמאלי היה צריך רק מכת פטיש אחת על הציר, וציר זז פנימה, וטבעת בדיפרנציאל בחוץ.

בקידמי , הלוקר פורק, יש שתי טבעות , אחת על הציר ואחת בהקף, אבל כדי להוציא תוף בלם, צריך מפתח ספציפי.(גליל עם 4 זיזים). אני מניח שצריך לסובב?
אשמח לקבל סכמת פיצוץ של הציר הקידמי. ותודה מראש.

kobiarava
25-07-10, 22:37
עוזר לך?
http://bronco.zenseeker.net/Images/Dana60.GIF







קובי

נמרוד10
26-07-10, 20:51
תודה
אני צריך כלי לחלק 65 או 67 . כדי לשחרר את 64 .
איך הוא ניקרא?
ואולי יש לך מידה?

-->