PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת מזגן-כיצד פועלים כמה רכיבים...



אסף ב
21-07-10, 09:54
בוקר טוב.
אני לא מצליח להבין כיצד עובד מדחס המזגן מכמה בחינות ולא מצאתי הסברים גם ברשת.

אז ככה
הפולי של המזגן מסתובב כל הזמן,אבל רק שמפעילים מזגן הוא מסובב את המדחס,הכיצד?
מה מבחינת פיזית נמצא בין הפולי למדחס שמאפשר הפרדה כמו קלאץ' וחיבור כשמדליקים,ואיך זה עובד?

עוד דבר,יוצא מצב שהמדחס עובד בתווך מאוד משתנה וגדול של סיבובי מנוע,ואז גם הפולי מסתובב במהירויות שונות מאוד. איך יוצא שגם בסלד סרק וגם ב5500 סלד המזגן מקרר משמע המדחס עובד למרות השוני הגדול בהספק שהוא מקבל?

לגביי המנוע,ברגע שמדליקים מזגן,הטורים קופצים קצת,מה עושה את זה,ואיך?

תודה רבה מראש,אסף.

boba banay
21-07-10, 23:10
בוקר טוב.
אני לא מצליח להבין כיצד עובד מדחס המזגן מכמה בחינות ולא מצאתי הסברים גם ברשת.

אז ככה
הפולי של המזגן מסתובב כל הזמן,אבל רק שמפעילים מזגן הוא מסובב את המדחס,הכיצד?
מה מבחינת פיזית נמצא בין הפולי למדחס שמאפשר הפרדה כמו קלאץ' וחיבור כשמדליקים,ואיך זה עובד?
קלעת בול - ציר המדחס מתחבר לפולי באמצעות קלאץ' חשמלי העובד בשיטת אלקטרומגנט היושב קבוע בקצה המדחס (בלב של הפולי) ודיסקת מתכת המחוברת לציר ובהפעלת האלקטרומגנט נצמדת לפולי ומסתובבת איתו.

עוד דבר,יוצא מצב שהמדחס עובד בתווך מאוד משתנה וגדול של סיבובי מנוע,ואז גם הפולי מסתובב במהירויות שונות מאוד. איך יוצא שגם בסלד סרק וגם ב5500 סלד המזגן מקרר משמע המדחס עובד למרות השוני הגדול בהספק שהוא מקבל?
המדחס מבוקר ע"י יחידת בקרה המקבלת אות מכמה חיישנים בהם חיישן לחץ הקרר.
כאשר הלחץ מגיע לערכים גבוהים מדי היח מנתקת את המדחס.

לגביי המנוע,ברגע שמדליקים מזגן,הטורים קופצים קצת,מה עושה את זה,ואיך?
העלאת הטורים נעשית ע"מ לפצות על ההספק שהמדחס "גונב" מהמנוע שלא יכבה בסרק.
השיטה - תלוי ברכב - העקרון הוא פתיחת פרפר המצערת(כאילו לחצת על הגז) ברכבים ישנים תראה ממש מפעיל חיצוני על המצערת.

תודה רבה מראש,אסף.

מקווה ששפכתי קצת אור על עקרון הפעולה.

zik5
22-07-10, 14:41
תחשוב שהקלאץ של המזגן זה כמו לוקר(ידני) בגלגל..רק שהנעילה עי אלקטרו מגנט.

אסף ב
22-07-10, 16:51
אכן חבר שפכת אור,תודה רבה לך.

צהרים נעימים,אסף.

-->