צפייה בגרסה מלאה : שאלה (קצת דחופה) בנושא קסוות ומשאבת שמן
סופת המדבר
21-07-10, 17:02
היום בשעה טובה פירקתי את הקרטר וחלק מהקסוות של טלטלים ומיסבי קרנק(שנראות במצב רע.. החלק העליון שלוחץ על הקרנק כבר שינה את הצבע שלו לברונזה) לצורך דוגמא (מידות)
מחר אני מקווה כבר לקנות קסוות ולסגור הכל הקרנק נראה בסדר לא עם שריטות או משהו
רציתי לדעת מה המידה לחיזוק הטלטלים\ קרנק (כמה ניוטון)?
כמובן שעל הדרך יוחלף המחזיר שמן האחורי ורציתי לשאול איך הכי כדאי
להכניס את החלק העליון של המחזיר למרוח עליו טיפה RTV? שמן? ווזלין? אולי בלי כלום..?
בקשר למשאבת שמן בגלל שהבעיה שלי היא לחץ שמן נמוך אז על הדרך אני רוצה להחליף משאבת שמן
חבר הביא לי משאבה חדשה שעבדה שבועיים
אבל שהוא פירק אותה היא נפלה ונשבר לה אחת האוזניים של הברגים והיא גם נסדקה
השאלה אם אני יקח ממנה רק את הגלגלי שיניים אם זה ''יחדש'' את שלי (אולי שלי בכלל תקינה.. לא יודע) או שגם הגוף של המשאבה נשחק עם הזמן..?
חנן-ג'יפולוג
21-07-10, 18:29
גוף המשאבה נשחק במהלך העבודה.
מוני אורבך
21-07-10, 19:19
מידות החיזוק רשומות בספר הרכב של סופה (אפשר להוריד מאתר זה)
אם הקסוות התחתונות משופשפות תביא בחשבון שגם העליונות כאלו.
ואז לא בהכרח תפתור את הבעיה.
ניתן גם להחליף את העליונות, אבל זה טריקי למדי (ללא הורדת הקרנק).
מציע לך לבדוק מרווחים עם פלסטיק גיג לפני ההחלפה. כך תוכל לדעת בדיוק מה המצב.
לגבי מחזיר השמן יש הוראות מפורשות בספר כיצד להחליף אותו.
החלק העליון הוא ללא סיליקון כלל
החלק התחתון (נמצא על הבית של הקסווה) דורש סיליקון באזור מסוים.
תביא בחשבון למלחמה קטנה עם המחזיר שמן העליון.
במידה ולא יצא עם מברג תקיש עליו עם מוט מתכת דק (6 מילימטר) ופטיש קטן.
כמה מכות מדויקות ויצא.
לפני שאתה מכניס אותן תצפה את השפה בשמן מנוע.
יש מידות מדויקות של כמה מרווח צריך להיות לגלגלי השנים במשאבה (בספר)
תבדוק במשאבה הישנה אם היא עומדת בהם.
אשר ללהחליף גלגלי שינים, לא נראה לי שהדבר יעזור.
יש גם בלאי של בית המשאבה.
אבל אתה יכול לנסות...
לעניות דעתי - כ 300 שח למשאבה חדשה...
משהוא כמו השתוללות אחת שלך בדיונות.
כדאי לפנק את הסופה שלך במשאבה חדשה.
סופת המדבר
21-07-10, 23:43
החלק העליון של המחזיר שמן כבר יצא (בקלות יחסית) שתי מכות עם דורן 4-5 מ'מ
והוא בחוץ
התכוונתי שהכסוות של הטלטל העליוניות אלה שמופעל עליהם הכי לחץ בזמן עבודה של הבוכנה
הם הכי משופשפות התחתונות פחות שחוקות כי הם לא עובדות קשה
את הכסוות העליוניות של המיסבי קרנק עוד לא פירקתי אבל אני יודע איך גם בלי להוריד קרנק ;)
בכל מקרה אני מחליף את -כל- הכסוות גם העליוניות וגם התחתונות גם של הטלטל וגם של הקרנק
לגבי המשאבת שמן נראה לי שאני יחליף את הגלג'ש מהחדשה לשלי
כי אני יותר סקרן לראות אם רק ההחלפה של הכסוות פתרה את הבעיה (למרות שרואים שהם שחוקות מאד)
מקסימום אח'כ עוד חצי שעה עבודה והמשאבה בחוץ (משאבה זה בסביבות ה450 ש' אבל אולי אני יקבל 'כריזה ויקנה חדשה)
בכל מקרה אני יודע שהטיפול שאני עושה כרגע הוא רק בתור ''עזרה ראשונה'' לשנה- שנה וחצי
הקרובות בישביל להחיות קצת את הלחץ שמן
לגבי המידות סגירה אני לא זוכר שנתקלתי בהם בספר אבל אני יחפש שוב
סופת המדבר
22-07-10, 00:00
אוקיי ראיתי בספר כמה המומנטי חיזוק..
וכמה מרווח צריך ליהיות למשאבת שמן מחר אני יבדוק
אבל בקטע שמראים איך להרכיב את המחזיר שמן על המכסה מיסב
מראים שצריך לשים לוקטייט על הקצוות של המכסה מיסב.. למה?
סופת המדבר
22-07-10, 21:26
היום אחרי שבשעה טובה נקנו כל החלקים (קסוות..משאבת שמן.. אטם.. פילטר שמן וכו..)
הרכבתי את כל הקסוות הכל סגור לפי מומנטים החלפתי מחזיר שמן אחורי
אבל שבאתי להרכיב את המשאבה אז גיא (מ'רועי וגיא') הביא לי משאבה לא מתאימה
היציאה שלה איפה שנכנס הצינור ארוכה מידי..( יש שתי דגמים אחד טיפה יותר קצר)
הקיצר מחר על הבוקר נלך להחליף
אבל איך הכי כדאי להניע מנוע יבש?
לתת סטרטרים עם כוהל מנותק?
או להוציא את הדיסטרבוטור ולסובב את המשאבת שמן עם מברגה?
כמובן שאני ימלא את הפילטר שמן בשמן
ומה החסרונות בשמן 20-50 לעומת 15-40?
למה לא להישתמש בשמן לפי הוראות יצרן שאולי גם יעזור בהעלאת הלחץ שמן קצת
סופת המדבר
24-07-10, 10:43
''הניתוח הצליח החולה מת'' ;)
כמה עדכונים למי ש(אולי) התעניין קצת
כמו שכתבתי כל הקסוות הוחלפו בקסוות של חברת KING (נקנו בינוביץ)
הקסוות הישנות של הטלטלים היו ממש שחוקות הוחלף גם מחזיר שמן אחורי (כרגע נראה תקין)
הוחלפה משאבת שמן חדשה אחרי שבישנה מדדתי את השחיקה והיא היתה טיפה
יותר ממה ש''מותר'' בספר וגם זאת היתה משאבה עם גוף אלומיניום (עם חותמת של קרייזלר עליה)
והבנתי שהגוף שלהם תמיד נשחק ורואים את זה קיצר שמתי משאבה חדשה עם גוף ברזל תוצרת USA
כמובן שליפני הרכבה של הקסוות הם נמרחו בשמן גם המשאבת שמן התמלאה בשמן
וכמובן גם הפילטר שמן החדש התמלא בשמן (אם לא ממלאים את המשאבה היא לא תוכל להתחיל לשאוב שמן)
ועכשיו לרגע ההנעה מוציאים את החוט של הכוהל כמה סטרטרים קטנים רואים שהלחץ שמן מתחיל טיפה לעלות ואז מחברים את החוט של הכוהל המניעים
בזמן ההנעה וגם עד שהחום הגיע ל85 הלחץ שמן לא ירד מ60 ליפני השיפוץ בזמן כזה הלחץ כבר היה מגיעה ל10
כמובן שאחרי נסיעה קצרה שהמנוע התחמם עוד קצת הלחץ ירד ל40-30
ואחרי נסיעה ארוכה (חצי שעה) וטיול טכני עדין עם חום מנוע של 98-100 לעלות
הלחץ לא ירד מ20 PSI ליפני השיפוץ אחרי נסיעה הלחץ היה מגיע ל2-3 PSI
כמובן שיקח עוד קצת זמן שהקסוות ''יתאימו'' את עצמם לקרנק ואני מקווה שהלחץ לא ינחת עוד טיפה
אבל נחכה ונראה
כל הכבוד על היוזמה , עשית הכל בעצמך , מגניב ;)
איך הוצאת את הקסוות העליונות של מיסבי הקראנק ללא פירוק הקראנק ?........... שנלמד גם אנחנו!
סופת המדבר
25-07-10, 23:10
כן כמובן שהכל בעצמי (פעם אחת בחיים שלי (עם פרייבט) הלכתי למוסך והצטערתי על הרגע הזה)
העבודה הרבה יותר קלה ממה שזה נשמע. (למי שיודע)
אם יש לך את כל החלקים זה עיניין של כמה שעות
אבל תמיד כדאי קודם כל לפתוח ולראות מה המצב ואם שווה להשקיע
וגם צריך ליראות מה המידה של הקסוות אצלי הם היו ''סטנדרט''
כמובן שמילת המפתח זה ניקיון ניקיון ועוד ניקיון תמיד לנקות
איך הוצאתי את החלק העליון של הקסוות של הקרנק..?! זה סוד שאולי לא כולם יסכימו שאני יגלה
אבל בעיקרון משחררים קצת קודם כל את כל המיסבי קרנק שיהיה חופשי
ואז מפרקים מיסב אחד (אפשר גם את כולם במכה יש עליהם מספרים)
ובכל מיסב על הקרנק יש חור של השמן לקחתי בורג 5מ'מ אורך של איזה 2 ס'מ
שייפתי לו את הראש עד שנשאר חצי מ'מ ואז עיקמתי אותו
שהראש יהיה בשיפוע קצת כי החורים של השמן בשיפוע
מכניסים את הבורג בתוך החור שמן שיבלוט ממש טיפה שלא ישרוט משהו
ואז מסובבים את הקרנק מהבורג של הפולי מנוע והבורג (5מ'מ) דוחף את הקסווה
*** כל קסווה אפשר להוציא רק לכיוון אחד ולהכניס מאותו כיוון בגלל הבליטה שיש עליה**
רק מה בקסווה שבין בוכנה 4 ל5 (נראה לי) אין חור של השמן
אז פה קצת בעיה אבל לקחתי מברג השחזתי אותו דק דחפתי קצת את הקסווה
ואז מצד שני עם כמה אילתורים הצלחתי להוציא אותה
עוד משהו חשוב אם עושים גם קסוות של הטלטלים אז שמושכים את הטלטל מלמטה
בישביל להחליף לו את הקסווה אז להיזהר לא למשוך יותר מידי כי הרינגים יצאו מהצילינדר
ופה מתחילה החגיגה
בעיקרון עבודה לא מסובכת ושווה אם זה יעזור להציל את המנוע לעוד שנה שנתיים
איציק - 4X6ZH
25-07-10, 23:28
שלב הקובינות ...:roll:
לוקחים נייר איכותי ( דף של מחברת )
חותכים רצועות ניר ברוחב של מיסבים .
מכניסים את רצועת הניר מאחורי המיסב כך שהמיסב נלחץ יותר לכיוון הקרנק .
ומקבלים עוד כמה PSI בלחץ שמן :wink:
הרבה הרבה סבלנות מיסב מיסב לאט לאט לסובב את המנוע אחרי כל הוספת רצועת ניר .
אבל זה עובד ועובד בגדול .
בהצלחה
איציק
תודה על השיתוף בסודות (אין סודות בחברה);)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.