Zambia-protocol
23-07-10, 13:12
היי אנשים.
אחרי שיטוטים, ראיתי שהרנגלר הרבה יותר יקר מהסופה. אפילו שמדובר על אותה שנה.
יש לזה סיבה אמתית או שזה בגלל שהרנגלר נדיר יותר, מיסוי או איזשהו שקר אחר?
סתם שאלה לא מקושר לכלום. (אני לא מתכנן לקנות רכב בזמן הקרוב)
תודה
ברק.
הרבה דובר והוסבר בנושא .
ממליץ לך להריץ חיפוש (רנגלר) .
אני אחסוך לך את החיפוש.
רנגלר YJ (מודלים 87'-96') יקר יותר מסופה מקבילה (CYJ או סימן 1- 92' - 2004) בגלל סיבות פשוטות:
1. נדירות. רנגלר YJ באמת נדיר בישראל, סופה נפוצה בהרבה (יחסית. הן הולכות ונעלמות בידי הגנבים ובחסות בית המשפט העליון להגנה על גנבים של כבוד השופטת עם הנעל בפרצוף גב' בייניש. עוד מעט המצאי יהיה די דומה ובסוף יישארו רק רנגלרים)
2. בסוף באמת יישארו רק רנגלרים. וכי למה? כי איכות הגימור וההרכבה שלהם עדיפה על הסופות. סופה מיועדת לצבא - ולכן בנויה, מגומרת, נראית ומרגישה ככה. רנגלר אוטו של שוק אזרחי אמריקאי - מעוצב יותר, מגומר יותר, מאובזר יותר, מיוצר במפעל רכב מודרני באמריקה עם בקרת איכות סבירה ולא במסגריה סוג ב' בנצרת עילית, שנסגרת כל שבועיים מחוסר עבודה. לכן הרנגלר גם נראה טוב יותר לאורך זמן. לא שזה מתקרב לאיכות גרמנית או יפנית מקובלת, אבל אפילו מול סופה מלוקקת ושמורה במיוחד זה מרגיש כמו משהו יוקרתי לגמרי.
3. היצע וביקוש. ככה עובד שוק. מה לעשות. רנגלר נדיר יותר? כן. מגומר יותר? כן. יפה יותר? כן. סקסי יותר? כן? תלוי. מבוקש יותר? כנראה שכן = יקר יותר.
יחד עם זאת חשוב מאד לזכור: מבחינה פונקציונלית, שימושית, תיפקודית, כג'יפ לטיולים או אפילו לעבירות, אין לרנגלר YJ ולו יתרון אחד ויחיד על סופה. רק חסרונות.
רנגלר TJ - החל ממודל 97'. זה כבר דור מתקדם יותר. המנוע דומה אבל כל היתר ממש לא. קפיצי סליל ומבנה כללי לא חסון במיוחד, בכל מקרה פחות חסון משל YJ ובטח פחות מסופה, ואת כל זה לא אני המצאתי אלא קביעה חד-משמעית של אנשי מקצוע שמתעסקים בג'יפים האלה ביומיום. הסופה המקבילה ל-TJ היא הסימן 2, (TJ-L) אין להשיג סופות כאלה באזרחות ולכן אין השוואה. וזה למרות שפחות או יותר אותם חסרונות ויתרונות של סופה מול רנגלר קיימים גם כאן.