PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול 10 K



yoav
21-09-04, 09:12
או קיי- אז איתי (תודה תודה :!: ) הזמין אותי לטיפול 10 K במדרכה מול ביתו- שאלותיי:
1. איזה סוג שמנים , פלאגים ומסננים כדאי לרכוש (סמוראי מוזרק לא קרבורטור אם זה משנה את התשובות :? )
2. הטיפול צריך להיות ב 2 K הקרובים- האם זה הזמן לשפוך למיכל השמן/ דלק תוספי מנוע שונים שימיסו לכלוך ויצאו בעת החלפות השמנים ופילטרים (כולל דלק) בטיפול? אם כן- אילו?
3. היום מגיעים ההנקוק :?: לא שזו שאלה- אבל אני מתרגש- ורציתי לשתף..(אגב- 390 ש"ח לצמיג כולל מע"מ על האוטו, תמורת השארת הצמיגים הישנים אצל המוכר)

איציק - 4X6ZH
21-09-04, 09:27
נעימה לחמור נעירתו כלבולבול זמרתו
זה לא אומר שצריך לשאול את אותה שאלה כל שבוע מי שהוא אחר .
****
איציק

yossivarman
21-09-04, 09:42
מתי אתם עושים אולי גם אני מצטרף
אם צריך לקנות משהו אני נמצא קרוב ליצחק שדה בתל אביב
כך שלקנות חלקים זה לא בעיה

yoav
21-09-04, 09:49
איציק- אני קצת סנילי זה נכון- אז רצתי לבדוק מתי לאחרונה שאלתי שאלה שכזו- והדבר הכי דומה שמצאתי היה בקשה להמלצות על מה לעשות בטיפול ואיפה, ואגב היא נשאלה באפריל..(בוא נספור רגע.......כן -קצת יותר משבוע...) :lol: :lol: :lol: חוץ מזה שבמשוואת החמור הנעירות הבולבול והזמרות- בכל הקשור למכוניות- אני רואה עצמי בצד של הנוערים- כך שגם אני שואל שאלות טריוויאליות- סבלנות... :lol:
יוסי- לא קבענו יום ספציפי, אבל תשאיר טלפון וניידע אותך בשמחה!
ועכשיו לשאלות ששאלתי: 0האם זה הזמן לדחוף תוספים למיניהם למיכלי השמן/דלק כדי שינקו טרם החלפת השמן והפילטרים בטיפול הקרוב?

אלון_ק
21-09-04, 12:41
אם תעשה חיפוש, אתה תגלה שמפה לשם ההמלצה הרווחת היא לא להכניס תוספים לבד ממקרים ספציפיים של בעיות נקודתיות. תקנה חומרים איכותיים במקום. ותדאגו ליידע אותי מתי זה קורה - אולי נבוא לראות את הגרוטאה.

שים לב לקנות פילטר דלק מהחברה. אתה יכול לקנות ממקום אחר, אבל תדאג שהוא יהיה זהה לשלך. זה לא כמו בסמוראי קרבורטור שכמעט כל פילטר שתדחוף יהיה טוב.

פילטר אוויר אל תקנה בחברה, תקנה זהה תחליפי. הבדל של 50 ש"ח, אותו מוצר.
פילטר שמן גם לא לקנות בחברה. זה הפרש של 40 ש"ח.

סוג שמנים: 15-40 למנוע (אם אני זוכר נכון זה היה העדיפות למוזרקים, תעשה חיפוש - התשובה פה בפורום. בכל מקרה, זה או זה או 20-50). תקן SJ לפחות. לגיר, טרנספר ודיפ' 80-90 של AC DELCO עושה יופי של עבודה אצלי. מנוע אני שם של TOTAL, אבל זה יהיה לך קצת יותר יקר.

פלאגים: NGK עובדים נהדר. אם אני לא טועה, אתה צריך את ה BPR5ES, אבל יכול להיות שאני מתבלבל ואתה צריך BPER6ES. תבדוק עם איתי מה יש לו, אתה צריך את השני (אם יש לו 6 אתה צריך 5 ולהפך).

תקנה חומר איכותי לרדיאטור, נקז את הישן ושים את החדש. 60 ש"ח, מה אכפת לך?

נדמה לי שזהו.

yoav
21-09-04, 16:22
אלון כתב:

[quote]ותדאגו ליידע אותי מתי זה קורה - אולי נבוא לראות את הגרוטאה.
תיידעו "אותי" אולי "נבוא" :lol:

כבר סיפרו לי על השידך... תביא גם תסמו שלה-יוסי יוסיף את שלו ונעשה אורגיית טיפול 10 K :lol:

נמרוד
21-09-04, 16:40
סע לשדרת חלקי החילוף מול השוק העירוני (איציק כדורי ושכניו).

תכנס ופשוט תבקש את החלקים עבור הרכב הספציפי. אם לא ברור למשל שפילטר האויר שמציאים לך הוא הנכון - יוצאים רגע לאוטו ובודקים במקום. אם למישהו אחד אין, שאל אותו למי למי מהשכנים ללכת. בסוף אתה תמצא הכל.

לגבי פלאגים - הסוג כתוב בספר הטיפולים. הפירמה לא ממש חשובה לדעתי.

באופן כללי, איפה שיש התלבטות לגבי איכות המוצר... שמנים למשל, סביר להניח שיציעו לך בכל חנות מבחר של שמנים - אז כמו כל דבר אחר - אל תקנה את הכי זול, גם לא את הכי יקר. ותקשיב לעצות של בעלי העסקים הקטנים, לרוב הם יודעים על מה הם מדברים.

eran4x4
21-09-04, 17:27
לגבי פלגים
תבדוק מתי הוחלף וכל כמה זמן צריך להחליף, אני חושב שבמוזרק מרווחי ההחלפה גדולים יותר

גיא
21-09-04, 17:53
בעניין של ניקוז מיץ פטל מהרדיאטור,

יתכן ויש שם ברז ניקוז למטה מצד שמאל כשאתה מול האוטו ( עד כמה שזכור לי )
תיזהר איתו כאילו הוא היה עשוי מיהלומים טהורים ... זה נישבר בקלות .... !!!

אני הייתי מוציא את צינור הגומי התחתון העבה ומנקז משם ... פחדן ? .. אולי .. אבל זה מנע ממני לשבור את הברז ולשבור את הראש ....

yoav
21-09-04, 17:57
גיא תודה על האזהרה- את הטיפול לרדיאטור כבר עשיתי, ופתחתי את הברז הקטן (מימין דווקא) בעדינות הכירורגית הראויה- והוא יצא וחזר למקומו בלי בעיה..
בכל אופן- תודה! :lol:

itayhi
21-09-04, 18:03
או קיי- אז איתי (תודה תודה :!: ) הזמין אותי לטיפול 10 K במדרכה מול ביתו


למי שלא הבין ( פגסוס, וסרמן) מדובר על המדרכה מול הבית ברחובות, לא בהוד השרון
אתם עדיין מוזמנים...

יואב
אתה מדבר על טיפול 10,000 או יישור קו?
כי אם מדובר גם על החלפת שמנים בגיר/טראנספר זה יותר מחצי שעה-שעה עבודה, צריך לדאוג לפנות יותר זמן לטובת זה.
ותודה לאל (או בעצם, לעובדי האלילים שמתפללים אליו) ממחר יש שעון חורף כך שמחשיך מוקדם יותר.
בקיצור, צריך לתאם זמנים.


היום מגיעים ההנקוק :?: לא שזו שאלה- אבל אני מתרגש- ורציתי לשתף)


לשתף זה מצוין, אבל מה עם שיתוף תמונות?

איתי

yoav
21-09-04, 18:16
טיפול 10 K- פילטרים, שמן מנוע, גירוז ובדיקת בלמים (?). רדיאטור כבר עשיתי. פלאגים צריך להחליף. ו....זהו- אלא אם נגלה ("נגלה"= אתה מגלה- אני מהנהנן ואומר- "וואללה") פגמים נוספים. צלבים בדקתי על ליפט במוסך לפני הטיול האחרון לנקרות כך שאין צורך.
זה לסמוראי שלי.
לנקסוס ולך ה 10 K כולל: בדיקה גופנית מלאה (רקטאלית בתוספת תשלום :lol: ), צילום חזה(לאחר גילוח), בדיקת שתן, בדיקת דם שגרתית והערכה פסיכיאטרית ראשונית :twisted: (אז אני מגלה ואתם אומרים " ואללה".... :lol: )
יאללה- לפני שבוס הפורום דורס אותי על פטפטת מיותרת... :roll:

itayhi
21-09-04, 18:51
אחלה...
גירוז - לצלבים שלך יש פטמות גירוז? אם כן, תנדנד לי מחר בשעות הבוקר המאוחרות (לסלולרי, לא פה) ותזכיר לי לשים את המגרזת ברכב, היא אצל ההורים, לא ברחובות.
"בדקת צלבים" על הליפט במוסך...מעניין, אבל זאת באמת אחת הפעולות האחרונות שצריך לטובתן ליפט, נו שויין...


"בדיקת בלמים" - מישהו מוכן לכתוב פה אחת ולתמיד מה העובי המינימלי שצריך להיות ב:
א. רפידות אחוריות
ב. תוף אחורי
ד. רפידה קדמית

בבקשה בבקשה בבקשה אל תשלחו אותי לספר רכב ,אני שונא לקרוא באנגלית...

עוד משהו, יואב
תתחיל להיזהר....אני עוד עלול להתפתות לבדיקות שהצעת...
רקטאלית, מממממממ......
פסיכיאטרית כבר עשו, אין לך סיכוי!!!

איתי

חנן א.
21-09-04, 19:16
בבקשה בבקשה בבקשה אל תשלחו אותי לספר רכב ,אני שונא לקרוא באנגלית...

אתה דורך על כאן על אחת מאבני היסוד של ג'יפולוג: עבודה עצמאית ומסודרת ע"פ ספר .

בד"כ מידת המינימום של התוף מוטבעת עליו.

בכל מקרה, בתנ"ך של הג'יפים מומלץ, ואני מצטרף, בכל החלפת רפידות בבלם תוף, לבצע חריטה של התוף, אז אם תלך לפי זה, ממילא בעל המלאכה כבר יאמר לך אם התוף ניתן לחריטה או שהוא שחוק מדי.

רפידות קדמיות, או שיש חריץ במרכז הרפידה שכשהוא נעלם, הרפידה דורשת החלפה, או 1.5 - 2 מ"מ, מידה מדויקת יותר ע"פ הרשום בספר.
סנדלים אחוריים, או 1.5-2 מ"מ מהניטים אם יש, ואם אין והרפידה מודבקת אז 1.5-2 מ"מ . שוב, מידה מדויקת יותר ע"פ הרשום בספר.

אלון_ק
21-09-04, 19:35
בזמן שחיפשתי חנן אמר לך בדיוק את מה שאני רציתי - אין ספר רכב, אין עבודה. וזה לא משנה אם אין לך כח או שאין לך ספר - היינו הך.

א. 3.0 מ"מ, כולל הבסיס של הרפידה.
ב. לא כתוב.
ג. לא היה ג', זה אני הוספתי.
ד. 6.0 מ"מ גבול מינימלי, המדידה היא של הרפידה יחד עם התושבת שלה.

itayhi
21-09-04, 19:58
אלון
just for the record
איפה זה רשום בספר הרכב?
אם אפשר, עמוד ופיסקה.
למרות עצלנותי כי רבה, חיפשתי ולא מצאתי

איתי

אלון_ק
21-09-04, 20:25
זה מהSERVICE MANUAL, בפרק על הברקסים. 19-משהו, אני לא זוכר. תסתכל באינדקס של הפרק, יש שם חלוקה לרפידות קדמיות ואחוריות עם מספור. ותמונות.

zagi
22-09-04, 01:36
טוב יואב ..נראה לי שתהיה עליה לרגל לכבוד טיפול ה-10K שלך , גם אני מעוניין להצתרף ע"מ להכיר קצת יותר את הסמוראי ...ובמיוחד המוזרק ...אז אם תעדכן אותי אשמח להצתרף ...
ולכל המצתרפים לטיפול .. אם מישהו צריך עבודת ריתוך טובה ..אשמח לתרום מנסיוני בתחום ..{כל סוגי הריתוכים ...ובאחריות ...}ובנתיים ..אילליקה ... :lol:

zagi
22-09-04, 01:41
נ.ב...בהחלפת נוזלים ברדיאטור מומלץ תמיד לא לפתוח את בורג הריקון {דבר ראשון שתופס קורוזיה } אלה לפרק את הצינור היוצא למנוע ...ראו הוזהרתם ...פעם פעמיים ונשבר ...

yoav
22-09-04, 06:50
זגי
בורג הריקון אצלנו הסוזוקים עשוי פלסטיק שלוחץ על צינור ריקון מגומי- שני הנ"ל לדעתי עשויים מחומרים שקורוזיה לא קשורה אליהם. אבל זו רק דעתי כמובן- נסיון אין לי :?
לגבי העלייה לרגל- נראה לי שנשאיר לאיתי לקבוע את המועד, מאחר והוא המארח הרשמי של כל העסק..(איתי- כפפה נזרקה...)- פרט לכך נראה לי שיהיה באמת נחמד להתאסף בחבורה ולטפל יחד
בקרוב מאוד מבחינתי (כל סופ"ש שאיתי יבחר)
עד אז-
שנה טובה, גמר חתימה טובה, והרבה בוץ!

gil4
22-09-04, 17:42
יואב אתה צודק. אפשר גם להחזיק אחד ספר+טבעת הגומי שיושבת מסביב ,העלות זניחה.

yoav
24-09-04, 10:25
טוב- שנכריז על סופ"ש הבא כסופ"ש טיפול 10 K המשותף שהובטח?

itayhi
24-09-04, 14:04
עוד אל תכריז כלום
תן לי לראות מה מצבי בחומר הלימוד של שלושת מועדי ה"ג" שיש לי
נדבר אחרי החג

אל תדאג, אני לא מתחמק....פשוט טיפה לחוץ לאחרונה.

צום קל (כן בטח...)

איתי

yoav
25-09-04, 21:02
טוב איתי, לא נציק לך בתקופה לחוצה שכזו...
אבל- סמו צריך טיפול- אז - המהנדס ויוסי? שניפגש ליום טיפול?

המהנדס
25-09-04, 21:10
אם אתה רוצה בוא מחר.

המהנדס
25-09-04, 21:15
בסופ"ש אני עובד ואם לא אז אני מתכוון לטייל (אולי לגולן?)
אבל ראשון שני שלישי השבוע אני עובד רק ערב אז זהו אני כעקרון לא אמור לעשות 10K אבל אני תמיד שמח לעזור

yoav
25-09-04, 21:28
תודה- אבל אני עובד בימים הקרובים, ורק סופ"ש בא בחשבון...א ז פעם אחרת כנראה :cry:
תבלו, תהנו וטיילו בזהירות!
:lol:

yossivarman
25-09-04, 23:11
גם אני פנוי רק בסופי שבע
אני רק צריך לקנות את החומרים - כעיקרון פנוי מתי שתרצה
אין הרבה תוכניות יש לי ילדה קטנה
הוצאת לי ריר מהפה עם הצמיגים החדשים שלך
אני מת גם לקנות
אני רק צריך להעביר ברישיון :roll: :roll:

yoav
25-09-04, 23:44
ראשית יוסי- נגב את הריר לפני שאני מאשפז אותך בגריאטריה... :twisted:
שנית- אם אתה מוכן להיות המנטור שלי בטיפול 10K העצמאי הראשון שלי- אז בוא נקבל את הצעת המהנדס- יש לו סככה מאוד מפתה- ונפגש בסופ"ש?

המהנדס
25-09-04, 23:49
יאללה קחו איזה יום חופש בואו אלי ..
אני גם מתכוון לבנות מיגון מיכל דלק מחר מחרתיים (כמו שנקסוס חשף בתמונות האחרונות)...

yossivarman
26-09-04, 00:20
אני בפנים
נדבר לקראת סוף השבוע
יתכן ואצטרך צילום של הרישיון שלך - כדי להגדיל את הצמיגים ברישיון
אני גם לא מכונאי ספץ
הטיפול הבא יהיה השלישי שלי
עוד תראה שגם אתה תיהיה בצד הזה
נראה לי שיש דברים שאני מסוגל לעשות
ויש דברים שאני שומר למוסכניק שלי לעשות --- ברקסים
השבוע אני אלך לקנות דברים ליד העבודה

yoav
26-09-04, 07:12
יום חופש....
יום אני יודע מה זה- זה החלק שבא אחרי תורנות של לילה... אבל מה זה "חופש"..? :twisted:
כרגע לא אופציה לצערי- רק סופ"ש :cry:
אז אם יוצא- יופי- ואם לא אז שוב נשלם למוסך שייעשה את העבודה :evil:
אז אם יש איזה סופ"ש שמישהו מכם פנוי (איתי, יוסי, מוהנדס...)....נשמח!

yossivarman
26-09-04, 09:53
נדבר לקראת סוף השבוע

המהנדס
26-09-04, 13:25
יש גם חגים....
יואב אני מבטיח שאני אמצא סופ"ש רק אל תלך למוסך :shock:

yoav
02-10-04, 18:38
יוסי ואיתי- אם היה פה אייקון של השתחוות הייתי שם - אבל אין...
אז המון תודות- אני חייב לכם
היה אחלה! :lol:

yossivarman
02-10-04, 21:22
בכיף
אני שוב נדהם
כמה אנחנו חיים בעולם קטן

(תבדוק במשך השבוע שאין נזילה מבורג הריקון)

itayhi
02-10-04, 21:30
בכיף...
תמיד שמח לעזור
אתה מוזמן כל שבוע....

אנקדוטה קטנה לסיום, או "המוסך מכה שנית..."

זוכרים שליואב חביבנו הייתה בעיית טורים קטנה?
תיזכורת : http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=4284
בקיצור, במהלך הטיפול היום, יוסי שם לב ש"תקוע" ליואב משהו בתוך כבל ההצתה.
מסתבר...שמר מוסכניק השאיר את ה"כיפה" של המפלג (החלק הקטן המתברג) בתוך ה"קונוס" של כבל ההצתה (החלק שמתחבר לפלאג).
מר מוסכניק הגדיל לעשות והשאיר לא רק "כיפה" אחת אלה...שתיים.
הוצאנו את ה"כיפות" עם "שפיץ" של שפיץ-פלייר, חיברנו את הפלאגים החדשים....ווואלה!

יואב עוד לא מאשר סופית שהבעיה נפתרה, אבל כנראה שכן.
כנראה שהסיבה לתקלה הייתה מגע לא טוב בין הפלאג לבין הסופית של כבל ההצתה(בגלל ה"כיפות" המיותרות) , וזה גרם ל"גימגומים" בסרק.

viva le garage

איתי

itayhi
02-10-04, 21:32
מסתבר...שמר מוסכניק השאיר את ה"כיפה" של המפלג

אופס....מפלג=פלאג

איתי

yossivarman
02-10-04, 22:05
שמנו לב במשך הטיפול שהרכב של יואב בעצם מוגבה
בעזרת אוקולונים בקפיצים
הקפיצים והבולמים סטנדרטיים
מה בעצם קורה שם ????
הבולמים נמצאים במצב פתוח יותר במצב מנוחה???זאת אומרת שהרכב יותר "קשה"??
מהלך המיתלה גדל או קטן????

yoav
02-10-04, 22:46
בקיצור- מה שיוסי ואיתי מנסים להגיד זה שהיום הם פגשו אותי לראשונה- ואכן הם מאשרים- של יואב יותר ארוך (גם במנוחה...) :twisted: :twisted:

yossivarman
02-10-04, 22:53
גם רחב יותר :D :D :D

itayhi
02-10-04, 23:24
טעות בידך
שלך יותר קשה
שלי יותר ארוך
לגבי העובי של שניכם עבה יותר משלי.
אזל זה רק בגלל ששניכם מתחת לגיל 16
אם הייתם מעל גיל 17, כמוני שלכם היה רחב בדיוק כמו שלי.
והמבין יבין...

איתי

אלון_ק
03-10-04, 01:18
יוסי,

הקפיצים והבולמים סטנדרטיים
ומכאן שמהלך המתלה שלו לא גדל, זה בטוח.

מוגבה בעזרת אוקולונים בקפיצים
אז יש לו פחות מהלך סגירה, ללא פיצוי בפתיחה (בולם סטנדרטי).
לכן, המהלך שלו קטן.


הבולמים נמצאים במצב פתוח יותר במצב מנוחה???זאת אומרת שהרכב יותר "קשה"??
זה קודם כל לא טוב. הבולם אמור להמצא במרכז המהלך שלו במנוחה.
זה לא הופך את הרכב ליותר רך או קשה; תיכנס לאתר של בולמים ותראה איך רובם עובדים, תבין שלמיקום הבוכנה אין השפעה (בבולם כמו שיש לו) על הריסון. זה רק אומר שיש לו פחות מרחק שהוא יכול לעבור בפתיחה ויותר בסגירה. לכן, התשובה במקרה הזה היא: הנוחות לא משתנה.

בהחלט ייתכן שנדמה שהרכב קשה יותר משום המהלך המוגבל.

yoav
04-10-04, 12:34
אלון- למי אתה קורא מוגבל?!?! :twisted:
אני לתומי חשבתי שרכב גבוה יותר הוא דווקא במובנים רבים עביר יותר (מרווח גחון לדוגמא במעבר מדרגות), ואילו הבולמים המקוריים רק הופכים אותו לפחות נוח. לא ככה?

אלון_ק
04-10-04, 13:17
יואב, לא. רכב גבוה יותר אולי עביר יותר בתנאים מסויימים, אבל לא בכולם. שיפועי צד, לדוגמה.

לגבי הבולם ומהלך המתלה:

הבולם מחובר לנקודה קבועה ולסרן. בוא נניח שיש לו 10 ס"מ תנועה מטה ו-10 ס"מ תנועה מעלה במצב רגיל. עכשיו נניח שהגבהת ב-5 ס"מ ע"י קפיץ אחר אבל ללא אוקולון. עכשיו יש לך 5 ס"מ תנועה מטה ו-15 מעלה. אבל אתה כן שמת אוקולון, ולכן הקפיץ איננו ארוך יותר אלא הוא פשוט מתחיל מנקודה נמוכה ב-5 ס"מ, בעוד הבולם עדיין מחובר לאותה הנקודה מעלה. לכן הקפיץ יכול להסגר 5 ס"מ פחות, לכן המהלך שלך קטן ב5 ס"מ כלפי מעלה, בסגירה.
אם הבפ סטופ עדיין מתפקד כגובל ולא הקפיץ עצמו (לא סביר להניח שזה המצב) אז אין שינוי, אבל לדעתי כרגע אתה בעצם מסתמך על הקפיץ ללא הבמפ סטופ (או עם שימוש חלקי, מינימלי וזניח שלו). זה יעלה לך ביוקר באורך חיי הקפיץ ובנוחות. אולי אפילו בסדקים בתושבות הקפיץ, אבל זה יקרה רק לאורך זמן רב מאוד מאוד עם נהיגה כמו שלך. אלא אם הנמיכו לך את הבמפ סטופ כאורך האוקולון, ואז הוא מגביל את הסרן בסגירה (ואז יש מהלך בלתי מנוצל של הבולם, ושוב קיצרת את מהלך המתלה).

יש הרבה הנחות בתיאוריה שלי, רובן מסתמכות על הרעיון שמי שהגביה לך את הרכב חיפש את הדרך הקצרה והזולה ולא ממש הבין מה הוא עושה. יש פה גם הנחה שהרכב יוצא מהמפעל כשסגירת הסרן ביחס לבמפ סטופ היא אופטימלית, לכן כל שינוי באחד המרכיבים ללא שינוי באחר גורר חוסר איזון במערכת.
ההנחות שלי או קיצור מהלך המתלה שלך לא משנות את השורה התחתונה: יש לך רכב מוגבה, זו הייתה המטרה והיא הושגה. המחיר שאתה משלם עבור זה איננו משמעותי, לדעתי, בהתחשב במה שאני יודע כרגע על אופי השימוש ברכב שלך.

חבל לי שלא רואים מישהו עושה שינוי אמיתי במתלה של הסמוראים החדשים יותר. בחו"ל אנשים הופכים עולמות כדי להפוך רכב כמו שלי לספירלות, פה כבר יש לכם כזה. המרחק בינך ובין מערכת מתלים איכותית קצר הרבה יותר מהמרחק ביני ובין כזו (וגם זול יותר).

yoav
05-10-04, 12:59
האם לפי ההסבר שלך אלון, בעצם הקפיץ מרוחק יותר עכשיו משילדת הרכב (ועמו גם הסרן?) ואז מהלך המתלה כלפי מטה גדל על חשבון הסגירה או שמא אורך הבולם המקורי מגביל את הפתיחה לאורך הקפיץ המקורי בדיוק ולא תוכנן לטווח של גבהים שונים? (בבורות /שקעים אני אשמור על מגע עם הקרקע טוב יותר?) או שאני אופסייד לגמרי בהבנת העניין .
האם כדי להנות מההגבהה אני צריך להאריך בולמים?
חברי עם הניבה שבר בולם, החליפו לו לבולמים של מיצובישי, 300 ש"ח כולל עבודה, חדשים מהשקית.
כמה לי תעלה החלפת בולמים?

אלון_ק
06-10-04, 02:29
בוודאי שהקפיץ מרוחק מהשלדה יותר ועמו הסרן. שמת בינם כמה ס"מ של אוקולון, איך הוא לא יהיה יותר רחוק?

מהלך הקפיץ לא השתנה, הוא רק הוסט. הבולם מגביל לך את הפתיחה מטה. כן, המקורי לא תוכנן לעבודה בתחום שאתה נמצא בו ולכן הוא איננו מתפקד שם היטב.

כן, כדאי לך להאריך בולמים. מלפנים זו בעיה אצלך, כי הקוילאובר הדפקטילי הזה אצלכם מאפשר הכנסה של סוגי בולמים בודדים (ולכן, יקרים). אבל את יתרונות ההגבהה עצמה אתה מרגיש כבר היום: מרווח הגחון (והבטן, אגב) המשופר, המרווח שיש לצמיג הגדול יותר, זויות הגישה והנטישה ששופרו מעט.

מחיר החלפת בולמים היא קודם כל פונקציה של סוג הבולם וטיבו. מן הסתם אתה לא תקנה FOX (2K+ לבולם), אז סביר להניח שאתה תשלם בין 200 ל400 ש"ח לכל בולם, ללא עבודה. העבודה עצמה פשוטה, אגב, סנג'ר את איתי שיעזור לך.

שעיה כליף
06-10-04, 10:04
יואב, אני בדיוק אחרי החלפת בולמים לארוכים יותר ונהנה מכל קפיצה.
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5427
עבודת ההחלפה בסיסית מאוד, התוצאה כמו שכתבתי.

yoav
07-10-04, 15:20
שיה-
א. סמוראי סלילים או קפיצים?
ב. איזה בולמים קנית? כמה עלו?

ג.מתי אתם עוברים לקפה? :lol:

שעיה כליף
07-10-04, 18:58
הסמו שלי הוא עלים לצערי, זו עד עתה הנקודה החלשה שלו, יש לי רעיון לנסות בולמים עם קפיץ סלילי רך כמו שיש לטומקאר, אני אנסה להשיג לנסיון, נראה לי שיהיה מאוד מעניין.
הבולמים - לפי המלצת נקסוס (אח, חבל"ז) הם בולמי מונרו גז, מידת האורך תהיה לפי מה שיתאים אצלך, תמדוד בין מרכזים במצב של עומס "ביניים" כזה, עלו לי 220 ש"ח ליח' כולל מעמ, ברח' יצחק שדה בפאסז'.
בקשר לקפה.., עד שקניתי את הסמו טיילנו הרבה ברגל, היום אישתי מתלוננת שהטיולים הפכו לקפיצות סמוראים ולא מתאים לה אז אני עובד על העניין ועל הכיוון.

yoav
07-10-04, 19:26
כולם כל הזמן מהללים את הסלילים- למה? (שאסע פעם בסמו עלים כדח להבין?)

המהנדס
07-10-04, 19:29
סליחה על ההתפרצות אבל:
הייתי בפסאז' קיבלתי את ההצעה הזו 440 ש"ח לשני בולמים
יש לי חנות ליד הבית שנותנים לי אותם ב 370 ש"ח , אני לא קניתי אותם כי חיפשתי מגנום ,אבל יואב אני לא בטוח שהם מה שאתה מחפש כי :
א) הם הבולמים הכי זולים בשוק .
ב) לך יש סלילים.

שעיה כליף
08-10-04, 11:35
לגבי טיב הבולמים ביחס לאחרים :
1. ביחס לעלות תועלת הרי שאני מרוצה מאוד, טובים יותר בטח שיש, נשאר לי רק להצטער שלא השגתי את המחיר הזול ביותר לבולמים האלה.
2. ביחס לטיבם - לאלון בטח יהיה מה להגיד בעניין.

אלון_ק
08-10-04, 14:07
לאלון אין מה לומר בעניין - נמרוד כבר אמר את זה פעם. אין שום טעם או צורך להשקיע בבולמים איכותיים ממש בסמוראי. בולם של 300 ש"ח יעשה את העבודה מעולה. הבולמים שלו הם לא איכותיים במיוחד, גם לא שלי או של סוזי או של רוב בעלי הסמוראי השפויים. אין בכך צורך; הבולם הזה מספיק מעל ומעבר.

-->