PDA

צפייה בגרסה מלאה : טויוטה ראב 4 ויכולות שטח.



talroze
01-08-10, 15:00
שלום לכולם.
לפני מספר שבועות רכשתי טויוטה ראב 4 שנת 2008 הצורה החדשה.
חבר לקח אותי לטיול בשטח [לחבר יש לנד קרוזר ארוכה אותה השנה].
שמחתי לגלות שברוב השטחים שהוא עבר גם רכבי הצנוע עבר.
יצא לי לחוות הצלבה בפעם הראשונה בחיי והיה ממש כיף.
[נסענו בכיוון תל יצחק ,למי שמכיר נסענו בשטח שמחבר בין רעננה לתל מונד].
האם ישנו טעם להשקיע במיגון גחון או שמא אני מצפה לגדולות מהראב,
למרות שיש לו זוויות גישה ונטישה לא רעות ?

תודה לכל המגיבים.

נ.ב. אין לי ספק שמדרגות סלע ובולדרים אני לא אוכל לעבור ,אבל נסיעה שהיא טיפונת יותר מ"נסיעת שבילים" כן אנסה.

גיא
01-08-10, 15:07
אני אתן לך תשובה שמחייבת "ראש גדול" ...

אל תקנה שום דבר, סע ככה. אבל סע עם ראש על הכתפיים.

תנסה פעם פעמיים ... תראה מה הולך.

אם אחרי טיול או שניים תראה שמספיק לך האוטו הזה. ... תמגן וסע לשלום.

אם תגלה שהאוטו קטן עליך ... תחליף.

אבל תהיה מאד זהיר !

talroze
01-08-10, 15:23
בנתיים אני חייב לציין שלאור כל מי שהתייעצתי עמו ואמר לי שהראב הינו רכב לנסיעות שבילים בלבד.
אולם קראתי כאן באתר כתבה של אחד הבוחנים שנסע עם ראב סטנדרטית למכתש [אני מקווה שאני לא טועה] ועבר בשלום ועם הרבה זהירות גם מדרגות סלע.

אז שוב תודה רבה על ההמלצה בינתיים אשתי חושבת שהג'יפ והשטח הם פחד מוות ואני והבנות מאושרים עד לגג [הטיול היה בשבת וכבר הן שואלות מתי חוזרים]
ולי יש חיוך מטופש על השפתיים מאז ועד היום.

נדב42
01-08-10, 21:49
מזל טוב :p
נדבקת בחיידק, וגם הבנות ...

בהמשך לגיא: כל עוד המצע שאתה נוסע עליו הוא רך, כמו באזור שציינת, הכל רגוע.
קח בחשבון שכל מכה מלמטה עשוייה לעלות לך הרבה כסף כל עוד אין מיגון, אבל חכה קצת, אולי באמת כדאי לך להחליף רכב ...

אתה כנראה גר קרוב אלי, אתה מוזמן לסיבוב ...


נדב.

hadtomer
05-08-10, 13:28
נ.ב. אין לי ספק שמדרגות סלע ובולדרים אני לא אוכל לעבור ,אבל נסיעה שהיא טיפונת יותר מ"נסיעת שבילים" כן אנסה.

למה??
זה לא שאני מזלזל חלילה, הראב 4 הוא רכב מצוין, אבל בשביל מה לך להכניס רכב בריא למיטה חולה? נכון- עם מספיק תנופה וטמטום גם טריוס יעלה את המשל"ט (הפתגם לא שלי) אבל למה לך להיכנס מראש להוצאות שכרוכות בכך? הרבה פעמים בטיולים אנחנו נתקלים בג'יפונים רכים למיניהם ש"מוכיחים" שגם הם יכולים. אז נכון- בהרבה מקרים גם הם יכולים- לרוב תוך כדי רעשי גריסה נוראיים, קריעת צמיגים ושפשופי מרכב. בל נשכח שהראב 4 בנוי כמו מכונית פרטית- משמע חלק ניכר ממכלוליו חשוף למפגעים. חבל על מפח הנפש שיגרם לך כאשר אכן תיתקל באותה מדרגה שתגרום לך להשאיר את האגזוז/חצאיות וכו. סע בשבילים, בחול וכו ותהנה מהרכב.

דרור ברלי
05-08-10, 15:04
ואני אומר - למה לא? אם לא מנסים לא לומדים.
ואני מרשה לעצמי לצטט את המ"כ שלי בטירונות (היום הוא במאי סרטים מוכשר) - "יש אנשים שלומדים רק דרך הרגליים" - כלומר דרך הארנק (פחח/מכונאי)

אז מה אם יש מבחני דרכים וכתבי רכב עם נסיון שבוחנים את הרכב ואחר כך אומרים מה שאומרים, כותבים מה שכותבים, מזהירים ומסייגים. חלקם מרחיקים לכת - כמו אסף שלנו, שלקח ראב4 פרטי, לא רכב הדגמה מלוקק של היבואן, למבחן שטח של החיים האמיתיים - טיול של יומיים-שלושה במדבר, ארבעה אנשים + כל הציוד. בבקשה - http://www.jeepolog.com/475.html. יש לו הרבה תובנות, לא כולן שליליות דווקא, אבל השורה התחתונה מאוד ברורה ומומלץ לכל מי שמתעניין בראב4 כרכב לטיולי שטח, להתייחס ברצינות למסקנות שלו.

מבחינת רוב הציבור גם ראב4 זה "ג'יפ" או "ארבע על ארבע" (במקרה הזה - "ג'יפ טויוטה") ובישראל כל דבר שהוא ארבע על ארבע מוצא את עצמו בסוף מחוץ לכביש - מחופר עד הבטן בחצץ של הנקרות, או בחול של הים, או מוטל על גחונו המעוך והמנופץ באמצע המשלט.

האוטו הזה, כמו כל דומיו לז'אנר צעצועי הכביש-שביל - הוא מס שפתיים לדרישות השוק שהולכות ופוזלות לכיוון הכביש. בעולם הרחב תמצא כאלה גם עם הנעה קדמית בלבד, עם מנוע חשמלי, מה לא. רק לא יכולת שטח אמיתית שרוב הלקוחות בכלל לא צריכים והאמת? גם לא ממש רוצים. העיקר שייראה כמו רכב שטח - עם גלגל ספייר שתלוי על הדלת האחורית ובעיקר תחושת בטחון מזוייפת של "לשבת גבוה" שרוב הרוכשים, בעיקר נשים, משכנעים את עצמם שהיא מצדיקה רכישה של אנדרוגינוס כזה. בתכל'ס, אלה כלים שמוכרים קודם כל את המראה והתדמית. חיצוניות קודמת למהות. פוזה קודמת ליכולת.
והראב4 הוא עוד בסדר יחסית כי הוא עוד מסוגל איכשהו, בזהירות, לנסוע קצת בשטח... ראש לשועלים כמו הונדה CRV וניסאן קשקאי (שתי דוגמאות קיצוניות לצעצועים חסרי כל יכולת מעבר לכביש/שביל סלול ומפולס למשעי)

בקיצור - למה לא? תנסה. תבין כבר לבד למה לא.

hadtomer
05-08-10, 15:14
ואני אומר - למה לא? אם לא מנסים לא לומדים.
בקיצור - למה לא? תנסה. תבין כבר לבד למה לא.


כתבי רכב הם אידיוטים.
הוא שאמרתי- למה שינסה? בשביל להעשיר את מוסכי טויוטה?

דרור ברלי
05-08-10, 15:20
אנחנו באמת אידיוטים. גם כן מקצוע בחרנו לנו.
ולמה שלא ינסה? מה לעשות, אין תחליף לנסיון אמיתי.
לא כל מכה קטנה תשלח אותו למוסך. קצת זהירות והכל יעבור בשלום, והאוטו יחזור הביתה בנסיעה היישר לשטיפה ולהדבקת שלט מכירה על החלון האחורי - לטובת קניית רכב שטח ראוי יותר.

mi88
06-08-10, 13:11
בשביל טיול פעם בכמה שבועות לא כדאי מפלצת ברזל חסרת מזגן עם מנוע 5000 סמ"ק, שנסיעה בכביש איתה היא כמו מכונת ענויים מתקופת האינקויציה.

אל תופתע מיכולות הרכב, הוא יכול הרבה יותר.

יש מספיק מסלולים גם לרכב כזה, רק צריך זהירות, ולדעת לא לעלות על המשלט למשל.

אני טוען שבמידה ולא מפריע לך שלא תעלה את המשלט בחייך אז אין בעיה.

תובנה נוספת היא שב99.99% מהמקרים יש דרך מסביב, כלומר במקום לטפס על הסלעים תיסע מסביב.

והכי חשוב נהג בהגיון ובזהירות, ממליץ על קורס נהיגת שטח, לא יקר ונמשך חצי יום, ותהנה

אגב אם תרצה אתה מוזמן לסיבוב בירקון וגם לדיונות, שם תבין שאי אפשר לטפס על דיונות גדולות מידי כי אין הילוך כוח. אבל תהנה מאד.


משה

grand
06-08-10, 18:10
משה.
זה כמו לקחת זקן בן 90 לטיול באמסטרדם.
לאכול סטייקים הוא לא יכול, כי אין לו שיניים.
ל... הוא לא יכול.
לעשן חומרים מעניינים הוא לא יכול.
אבל לא נורא... תמיד הוא יכול להסתכל על האחרים מסביב ולומר
איזה כיף היה באמסטרדם :p

mi88
06-08-10, 20:42
זקן בן 90 זה להיכנס לשטח עם רכב פרטי

להכנס עם רכב כבישטח זה כמו ללכת לאמסטרדם עם האשה

כל מה שאתה יכול בבית ועוד קצת יותר


משה

גיא
06-08-10, 23:07
משה :)

אם ככה
אז אתה צריך להחליף לא רק את האוטו, אלא גם את האשה :)

בידידות ...

talroze
08-08-10, 10:36
חבר'ה הצחקתם אותי עם האנלוגיות לאמסטרדם וגם החכמתי מעט :-)
לגבי השטח מראש הבהרתי לחבר עם הלנדקרוזר שאני לא מעוניין לטפס מדרגות סלע כרגע אלא להנות מהרכב בשטחים בנוניים [פלוס מינוס], בטיול שהוזכר נסעתי בזהירות וגם על מקומות שהצריכו הצלבה כפולה וויתרנו מראש.
אני אשמח להצטרף לטיולים כאלה בעתיד ואם ארגיש שחסר לי יכולות אעבור לכלים גדולים יותר [וחזקים].

תודה לכולם.
טל.

גיא
08-08-10, 19:47
בנתיים אני חייב לציין שלאור כל מי שהתייעצתי עמו ואמר לי שהראב הינו רכב לנסיעות שבילים בלבד.
אולם קראתי כאן באתר כתבה של אחד הבוחנים שנסע עם ראב סטנדרטית למכתש [אני מקווה שאני לא טועה] ועבר בשלום ועם הרבה זהירות גם מדרגות סלע.

אז שוב תודה רבה על ההמלצה בינתיים אשתי חושבת שהג'יפ והשטח הם פחד מוות ואני והבנות מאושרים עד לגג [הטיול היה בשבת וכבר הן שואלות מתי חוזרים]
ולי יש חיוך מטופש על השפתיים מאז ועד היום.

אל תעלב ... אבל אל תשווה את עצמך לאדם עם נסיון של שנים ואלפי רכבים.
אם אתה שואל שאלות כאלו אז אתה רחוק ממנו שנות אור מבחינת נסיון וגם יכולת.

שיעורים בתחום הזה עולים כסף רב עד רב מאוד.

בכל זאת, זה לא לא מוחלט אבל תהיה זהיר עד פראנואיד. אחרי כמה טיולים כבר תדע להחליט אם זה מספיק או לא.

talroze
09-08-10, 09:14
היי גיא.
אני לא נעלב ודי מבין שלמרות שברכב כביש יש לי לא מעט נסיון [עברתי מספר הדרכות מקצועיות ויש באמתחתי מעל לשני עשורים של נהיגת כביש].
אבל אני מודע שאין כבעל נסיון במיוחד בשטח,
ולכן אני בחיים לא ארד לבד לשטח רק אם משהו שמכיר ויכול להמליץ על הנתיב הטוב ביותר לחציה.
ואכן אני הייתי זהיר ומקווה להמשיך בטיולים הללו.
אם אגלה שהחיידק נתפס חזק וטיולי שטח הם "כוס התה שלי" אז בוודאות אחליף לכלי בעל עבירות גבוהה יותר.
כרגע יש לי ג'יפון ואם אמשיך אולי אף אקנה מגן גחון ,שלב הבא יהיה כמו שציינתי.
אשמח להחכים וללמוד מבעלי נסיון .

תודה ויום טוב. :cool:

cgp
09-08-10, 18:15
הי,

לדעתי לא הייתי שם מיגון אבל הייתי מחליף צמיגים אם כבר.
טיילתי עם גיפון במשך 6 שנים וכך דבק בי החיידק, אפשר לנסוע מעבר לשבילי קקל מאד בזהירות
וזה מלמד אותך איפה בידיוק לשים את הגלגלים, ובחירת נתיב.
רק אל תתייחס לאוטו כגיפ, אני מתייהס לזה בתור סטיישן מוגבהה עם מכלולים של פרייבט.
ברגע שאתה מבין את זה, תהנה ותנצל את האוטו ותצא עם מינימום נזק.

ושב לסיכום -- צמיגים

בהצלחה
ירון

talroze
09-08-10, 18:27
שוב תודה.
יש איזשהם המלצות ?
חבר טוב המליץ לי על 50\50 .
יש פירמה מועדפת ? רוחב \ חתך ?
והאם אני אצטרך לשנות משהו ברשיון רכב לאחר החלפת הצמיגים.

תודה.
טל.

mi88
10-08-10, 00:26
תאמין לי אפשר לעבור הרבה יותר ממה שנדמה לך

לי יש רכב קל, ואפשר לעשות הרבה כיף

הבעיה זה הסבלנות של מי שאתה מטייל איתו, והציפיה מהטיול.
אם יש לאחרים סבלנות, אז יחכו לך, יכוונו אותך וכו' כי אל תשכח הם עוברים חלק במקומות שאתה צריך לעבוד קשה.

אם אתה מטייל לשם טיול אז אין לך בעיה, אם אתה רוצה גם לשלב אתגרים אז יש לך בעיה גדולה, למעשה כל טיול הוא אתגר בשבילך.

אני חושב שצמיגים 50/50 זה מספיק בשבילך.

אני ממליץ עדיין על קורס נהיגת שטח בכדי שתקבל ביטחון, ותעשה דברים שבטח לא תעשה ביום יום, ולא בטיולים.

אם תרצה אתה מוזמן לטיולים בסביבה, אני אישית מעדיף מסלולים לא ארוכים, בשביל הכיף.

ואגב אני כמוך האשה והילדים לא בעניין.

לידיעתך יש כאלו עם כלים טובים שמטיילים במסלולים קלים-בינוניים בלבד

וגיא איש יקר, להחליף אשה יותר יקר מלהחליף גיפ


משה

גיא
10-08-10, 02:30
וגיא איש יקר, להחליף אשה יותר יקר מלהחליף גיפ
משה

ספר לי על זה ... אני גרוש :)

talroze
10-08-10, 17:50
תודה לכל התגובות.
היום הבנתי כמה כדאי לי להחליף לצמיגי 50\50 ,
נכנסתי בקיסריה לחוף.
שילבתי ל 4*4 במצב של 50% קדימה ואחורה ביחס נעול.
והתחלתי להחליק ולהתחפר באמצע הדיונה.
נסעתי רוורס, הורדתי אוויר מהצמיגים ושוב נתקעתי,
לאחר מספר רוורסים שיניתי נתיב,תפסתי שוונג ויצאתי מהדיונה.
אני מאמין שעם הצמיגים הנכונים לא היתה לי בעיה.

דרור ברלי
10-08-10, 21:27
דווקא בחולות, צמיגי כביש בלחץ אוויר נמוך צריכים לעבוד מצוין.
כל עוד אתה שומר על תנופה, ראב 4 אמור לנסוע לא רע בחול. לפחות הדור הראשון שהיה קל יותר, אוטו "רזה" ונמרץ יחסית, היה כזה.

עזוב. אתה כבר מבין בעצמך שזה לא זה.

גיא
10-08-10, 23:33
אני מאמין שעם הצמיגים הנכונים לא היתה לי בעיה.

אני מניח שהשגיאה במקור :)

אתה מאמין שעם הרכב הנכון לא היתה לך בעיה ? ...

talroze
11-08-10, 08:52
חברים אני מבין [ותודה על העזרה והנסיון] שלבד אני לא מבין מספיק :D
פעם הבאה לשטח אני נכנס עם חבר מנוסה [או חברה] ולא לבד.:rolleyes:
שיהיה שבוע טוב.

סופת המדבר
14-08-10, 16:04
חברים אני מבין [ותודה על העזרה והנסיון] שלבד אני לא מבין מספיק :D
פעם הבאה לשטח אני נכנס עם חבר מנוסה [או חברה] ולא לבד.:rolleyes:
שיהיה שבוע טוב.

מזכיר לי שההיתי בדיונה באשדוד ליפני חודשיים ככה
ואני רואה איזה מישהו עם ראב 4 חדשה מנסה לעלות את הדיונה עם כמה אנשים באוטו
עולה חצי דיונה והאוטו עוצר לבד (ומי שמכיר הדיונה מהאמצע כבר לא אתגר)
ראיתי אותו מנסה כמה פעמים וההיתי חייב לשאול אותו למה הוא לא מצליח לעלות
אחרי שהתקרבתי אני רואה שהוא בקושי הוריד אויר אמרתי לו כמה הורדת?
הוא אמר לי ספרתי כמה שניות אמרתי לו תוריד חביבי תוריד עד שאני יגיד לך להפסיק
הקיצר הוא הוריד לא האמין כמה הוא צריך להוריד בישביל שהאוטו יסע
עכשיו אמרתי לו תשאיר את הידית על הילוך 1 ותן פול גז הוא הסתכל עליי כיאלו מה אני רציני
אמרתי לו סע תן גז והוא עלה את הדיונה בקלות (יחסית) ולא האמין

הקיצר אני לא יודע כמה אויר הורדת אבל בדיונות במיוחד עם רכב בלי הילוך כח צריך להוריד הרבה אויר להגיע ל7-8 PSI (וכמו שאמר דרור צמיגי כביש יותר טובים בחולות) ולהשאיר את האוטו על ההילוך הכי נמוך=טורים גבוהים שלא יעלה הילוך פתאום באמצע השוונג

RONI
14-08-10, 17:08
תודה לכל התגובות.
היום הבנתי כמה כדאי לי להחליף לצמיגי 50\50 ,
נכנסתי בקיסריה לחוף.
שילבתי ל 4*4 במצב של 50% קדימה ואחורה ביחס נעול.
והתחלתי להחליק ולהתחפר באמצע הדיונה.
נסעתי רוורס, הורדתי אוויר מהצמיגים ושוב נתקעתי,
לאחר מספר רוורסים שיניתי נתיב,תפסתי שוונג ויצאתי מהדיונה.
אני מאמין שעם הצמיגים הנכונים לא היתה לי בעיה.

בגלל הצמיגים הללו יכולת לצאת מהדיונה עם תאוצה וללא אוויר ,עם צמיגי שטח לא היית מצליח לצאת.
אבל שלא תטעה זה 4*4 ללא יכולות שטח רציניות בכלל ,אל תנסה להשוות .לרכב 4*4 רציני ואמיתי שלא אגיד
JEEP.
קבל את ההצעות שכתבו לך למעלה כמו שהן ,והכר במגבלות.

-->