PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית קלאץ'/משאבות קלאץ'



danob
01-08-10, 17:37
מדובר בתופעה שהחלה לפני כחודש, חודש וחצי, אחרי עמידה ממושכת (בניוטרל) דוושת הקלאץ' "יורדת".
לפני שבועיים, אחרי עמידה ממושכת של כחצי שעה במקום, כשידית ההילוכים בניוטרל הדוושה ירדה כמעט לחצי, ובתחילת הנסיעה הקלאץ' החליק קצת, וחזר לעצמו לאחר נסיעה קצרה.
היום, עמדתי בערך חצי שעה עם הרכב מונע ומזגן דולק, כאשר התחלתי לנסוע, הדוושה ממש ירדה עד הסוף בלי התנגדות והרכב לא זז (כאילו שאני עם קלאץ' לחוץ), הזמנתי גרר, הגיע אחרי רבע שעה, העלינו את האוטו על הגרר ונסעתי איתו לכיוון המוסך.
הוא עצר להעלות רכב נוסף והוריד את שלי מהגרר ואז הרגשתי שהקלאץ' שוב חזר לעצמו אז נסעתי משם עם הרכב הביתה (בערך 40 דקות מרגע שנתקעתי).
ברור לי שיש בעיה ואני מתכוון לגשת למוסך לבדיקה אבל בינתיים רציתי לשמוע קצת דעות.
עושה רושם שכשהקלאץ' מתחמם הוא "נתפס" השאלה היא האם זה הקלאץ' עצמו או המשאבות (לפחות העליונה נראית יבשה ולא חסר לי שמן ברקס - שמשם היא מקבלת שמן).
לדעתי הבעיה החמירה אחרי הרכבת המיגון (כנראה כתוצאה מחסימת חלק מהאויר).
הרכב הוא קיה ספורטאג'.

danob
02-08-10, 21:50
מישהו? משהו?

jeeeep
02-08-10, 22:52
מדובר בתופעה שהחלה לפני כחודש, חודש וחצי, אחרי עמידה ממושכת (בניוטרל) דוושת הקלאץ' "יורדת".
לפני שבועיים, אחרי עמידה ממושכת של כחצי שעה במקום, כשידית ההילוכים בניוטרל הדוושה ירדה כמעט לחצי, ובתחילת הנסיעה הקלאץ' החליק קצת, וחזר לעצמו לאחר נסיעה קצרה.
היום, עמדתי בערך חצי שעה עם הרכב מונע ומזגן דולק, כאשר התחלתי לנסוע, הדוושה ממש ירדה עד הסוף בלי התנגדות והרכב לא זז (כאילו שאני עם קלאץ' לחוץ), הזמנתי גרר, הגיע אחרי רבע שעה, העלינו את האוטו על הגרר ונסעתי איתו לכיוון המוסך.
הוא עצר להעלות רכב נוסף והוריד את שלי מהגרר ואז הרגשתי שהקלאץ' שוב חזר לעצמו אז נסעתי משם עם הרכב הביתה (בערך 40 דקות מרגע שנתקעתי).
ברור לי שיש בעיה ואני מתכוון לגשת למוסך לבדיקה אבל בינתיים רציתי לשמוע קצת דעות.
עושה רושם שכשהקלאץ' מתחמם הוא "נתפס" השאלה היא האם זה הקלאץ' עצמו או המשאבות (לפחות העליונה נראית יבשה ולא חסר לי שמן ברקס - שמשם היא מקבלת שמן).
לדעתי הבעיה החמירה אחרי הרכבת המיגון (כנראה כתוצאה מחסימת חלק מהאויר).
הרכב הוא קיה ספורטאג'.
הייתה לי בעיה דומה עם גיפ סופה
הבעייה נפתרה אחרי החלפת משאבות קלאץ עליונה ותחתונה

נ.ב לא הייתה שום נזילה ועדיין הדוושה היתה יורדת אחרי עמידה של כ 15 דקות

danob
03-08-10, 09:31
חדשות טובות, נקווה שגם אצלי זו הבעיה.
תודה

חנן-ג'יפולוג
03-08-10, 09:43
זה לא נשמע כמו בעיה במנגנון ההפעלה של המצמד, אלא בעיה פיזית במצמד, שגורמת לירידה בלחץ הקפיץ של דיסקית הלחץ על דיסקית החיכוך. הייתי חושב על הכיוון של ברגים משתחררים אם לא היית מתאר מצב שבו זה חוזר לפעולה תקינה.

נראה לי שתצטרך להוריד גיר ולראות מה קורה.

danob
03-08-10, 11:57
נראה לי שתצטרך להוריד גיר ולראות מה קורה.
חנן, בדיוק מזה אני מנסה להמנע.
פירוק והרכבת גיר, סדר גודל של 1200 ש"ח
קלאץ' - 500 ש"ח
משאבות - 200 ש"ח (משאבות מאיביי והחלפה לבד).
אני אחליף משאבות בתקווה ששם הבעיה ורק אם לא אכנס לפירוק הגיר.
מישהו אמר לי שיתכן שמהחום הפלטה נצמדת לדיסק, מכיוון שאני לא מכיר את פעולת מערכת הקלאץ', אין לי מושג אם זה נשמע הגיוני.

חנן-ג'יפולוג
03-08-10, 12:16
אם הקלאץ' היה נדבק, הוא היה מצמיד לך כל הזמן, ואתה מתאר מצב הפוך, של מצמד מחליק.

כנ"ל לגבי המשאבות. תקלה בהם, כזו שגורמת לדוושה ליפול חופשי אל הריצפה, גורמת לחוסר יכולת להפריד את המצמד. לא להחלקה. לכן פסלתי את האפשרות הזו.

אני חושש שאתה הולך לזרוק 200 ש"ח. זה לא הרבה, אבל אם תגלה שבנוסף לזה אתה גם צריך להוריד גיר ולהחליף מכלולים, זה יהיה חבל.

אני החלפתי בזמנו מחזיר שמן אחורי במנוע (http://www.jeepolog.com/254.html) . זה לא עלה לי כלום מעבר לעלות המחזיר עצמו, ואם תעבוד בצורה זהה, בדיקת המצמד לא תעלה לך כלום. אם תצטרך להחליף חלקים, אלו יהיו אותם חלקים שהיית אמור להחליף גם אם קנית והחלפת משאבות מצמד.

כדאי רק לציין שאני לא בטוח באבחון שלי. כדאי לקבל חוות דעת שנייה.

tallevi
03-08-10, 19:29
מקור כוח אחד גורם להשבת הדוושה למקומה-הקפיצים בצלחת המצמד עצמו.
אולם תקיעה של מי מהבוכנות של כ"א מהמשאבות, יכולה ליצור את ההתנגדות לכוח המחזיר,ז"א הפרעה לחזרת הדוושה למצבה הנורמאלי.
שתי אופציות:
1.פגם בצלחת המצמד עצמה כלומר אין את הכוח המחזיר.
2.תקיעה של הבוכניות שמתנגדת לכוח הנ"ל.
ברגע שיש מצב שכזה,פתח מכסה מנוע ובדוק אם זרוע המצמד לחוצה כלפי הבוכנה או משוחררת ממנה.
אם יש לחץ של הזרוע כלפי הבוכנה אזי המצמד מייצר כנדרש את הכוח המחזיר,אולם הבוכנה תקועה ומתנגדת לו.טפל ב"משאבות".
אם אין לחץ של הזרועה כנגד הבוכנה,אין מגע,זרוע חופשיה.אזי צלחת המצמד פגומה.החלף קלאצ'.


טל.

חנן-ג'יפולוג
03-08-10, 19:47
בוכנה תקועה לא היתה גורמת לסימפטום של דוושת מצמד יורדת חופשי לריצפה. להיפך. הדוושה היתה בלתי לחיצה.

danob
03-08-10, 21:36
טל, סליחה אבל לא הצלחתי להבין את ההסבר שלך.
הדוושה לא היתה למטה אלא במיקומה הרגיל, מה שכן, לא היתה ההתנגדות הרגילה ללחיצה והמצמד הפריד את המנוע מהגיר ב-100% כאילו שהוא לחוץ.
דרך אגב היום נסעתי עם האוטו כ-70 ק"מ ללא בעיות וללא תופעות לוואי.
אני בכל זאת אנסה למשוך עוד שבועיים-שלושה עד שיגיעו המשאבות מארה"ב כי בארץ יש או מקורי (1000 ש"ח) או סיני ב-200.
האוטו בן 10 אז בטוח לא יזיק להחליף אותן גם אם הבעיה לא בהן.

ליאור

raanan
03-08-10, 21:52
הי ליאור,
כמו שסיפרתי לך בטלפון,
בעיה די דומה הייתה לי באלפא, בנסיעה "חזקה" בקיץ , היו מצבים שהייתי משלב הילוך ובעזיבת הקלאץ
(רגלית חוזרת למעלה) הוא עדיין היה מפריד .
הוא היה מתחבר לאחר כשנייה (לא במכה).
הפיתרון היה, שיפוץ משאבות קלאץ.

בהצלחה
רענן

חנן-ג'יפולוג
04-08-10, 04:37
לשואל: בהתחלה כתבת שיש מצב שהרכב עומד בניוטרל וללא כל פעולה מצידך הדוושה הולכת ויורדת לבד למטה.
בתגובה האחרונה שלך רשמת "הדוושה לא היתה למטה אלא במיקומה הרגיל".

זה סותר אחד את השני. לכן יתכן שבכל זאת אתם צודקים ובאמת מדובר במשאבות תקועות רק שהתיאורים שלך לא לגמרי מדויקים.

danob
04-08-10, 08:52
רק שהתיאורים שלך לא לגמרי מדויקים.
מתנצל, באמת לא דייקתי בתיאור הראשון.
הכוונה היתה שהדוושה יורדת עד לנקודה מסוימת ללא התנגדות.

תודה על ההסברים והתגובות.
המשאבות אמורות להגיע בעוד כ-3 שבועות, אני מתלבט אם להרכיב בינתיים את הסיני (עולות 165 ש"ח לשתיהן) ולהחליף כשיגיעו הטובות יותר, או פשוט לחכות (אני לא אמור לנסוע הרבה בתקופה הזאת).
מה דעתכם?

ליאור

חנן-ג'יפולוג
04-08-10, 09:08
לפי התיאור הזה האפשרות של משאבות תקולות נשמעת סבירה.
אם המצמד שלך מחליק הוא עלול להיהרס בתוך שניות ספורות. לכן כדאי לתקן כבר עכשיו.

מוני אורבך
04-08-10, 09:11
ליאור אני לא מכיר את משאבות הקלץ בספוטאז.
אבל אני מניח שהם דומות בעקרון לאילו של סופה.
קרי שתי משאבת עליונה לרגלית ותחתונה לקלץ.
אם משאבת הקלץ היא חיצונית וניתנת לפירוק כדאי לפרק אותה.
ואז לבדוק חיצונית עם המוט לא עקום או משופשף או מלוכלך או כול דבר אחר.
לאחר מכן בעזרתו של חבר.
האחד לחץ על רגלית הקלץ והשני רואה שהמוט יוצא וחוזר בצורה חלקה.
נדרש כמובן להפעיל כוח נגדי על המוט כדי לסמלץ את הקלץ.

לי נשמע כאילו המוט נתקע מסיבה כלשהיא.

danob
04-08-10, 20:59
תודה על העצות וההמלצות.
אני אנסה לבדוק את פעולת המשאבה התחתונה לפי המלצת מוני.
נתון חשוב נוסף שיתכן שיעזור, הבעיה קרתה רק לאחר עמידה ממושכת (בהילוך סרק לא עם קלאץ' לחוץ).
כל זמן שאני נוסע, אין בעיה (פירקתי בינתיים את המיגון כי נראה לי שזה קשור להתחממות של הקלאץ', אבל יכול להיות שסתם נדמה לי).
אני מתכוון להחליף את המשאבות בכל מקרה, השאלה היא אם שווה ל"בזבז" 200 ש"ח על סיניות או למשוך שלושה שבועות.
שוב תודה! וערב טוב

ליאור

raanan
04-08-10, 21:29
הי ליאור,
אל "תמשוך" כך !
המלצה שלי. או שתחליף לסיניות או שתשבית את הרכב.

אם זה באמת בעיית משאבות, אתה עלול לשרוף את הקלאץ בנתיים (זה כמו לנסוע עם רגל בחצי לחיצה על הדוושה)

רענן

סופת המדבר
04-08-10, 21:31
אם תמשיך ליסוע ככה יש מצב שתשרוף את הקלא'צ
ואח'כ זה יעלה לך הרבה יותר מ-200 ש'ח
לדעתי שים את הסיניות שיחזיקו כמה חודשים בינתיים תקבל את מה שהזמנת
ועוד חודשיים שלוש או עד שהסיניות ישבקו חיים אז תחליף את מה שהזמנת

וגם יכול ליהיות שאולי הבעיה לא במשאבות אז כבר תדע את זה
ולא סתם תתענה ותסחב שלושה שבועות תרכיב את המשאבות ואז תגלה שזה לא מהמשאבה
תרכיב את הסיניות ותראה מה קורה אם פתרת את הבעיה אז סבבה תסחוב איתם כמה שתרצה
ואם הבעיה לא תיפתר אז כבר תתכונן להורדת גיר...

danob
07-08-10, 17:49
אתמול הוחלפה המשאבה התחתונה (שלא תגידו שאני לא מקשיב לכם :)) העליונה לא התאימה, מסתבר שיש שני דגמים ולשלי אין תחליפי.
בכל אופן, הבעיה לא נפתרה אז אני אחכה למשאבה העליונה שתגיע מארה"ב, בתקווה שהיא תפתור את הבעיה, ואם לא נתחיל לחסוך...

ליאור

danob
06-10-10, 22:03
שכחתי לעדכן.
לפני חודש הוחלפה גם המשאבה העליונה והבעיה נפתרה.

ליאור

-->