צפייה בגרסה מלאה : חימום גורם לבעיות סחיבה ?
אהלן.
גרנד 93 ZJ 4.0 LIMITED מוגבה 2" .
לפעמים שהמחוג של החום עובר את החצי - אני מרגיש שהוא סוחב פחות .
האם זה הגיוני ?
דא"ג בימים חמים ובעליות הוא עובר את החצי די מהר במיוחד אם אני עם מזגן - האם זה טבעי ?
לאורך זמן הוא מתקרב לאדום אבל עדיין אף פעם לא הגיע לי לאדום.
האם יכול להיות שהגיר מתחמם ולכן פחות סוחב ?
בימים רגילים ובנסיעה במישור וכשלא חם בחוץ - המחוג של החימום נשאר בסביבות הרבע.
תודה רבה.
ניסן
אתה מטגן את הגיר,
וזה הזמן וההוכחה שצריך להפריד את הקולר של הגיר מהרדיאטור של המנוע.
שפוך על הקולר מים פושרים ואפילו קצת חמים(לא קרים ובטח לא קפואים זה יעשה נזק)כדי לקרר אותו ותראה אם יש שיפור מיידי מוחשי
six 4 life
02-08-10, 20:40
אתה מטגן את הגיר,
וזה הזמן וההוכחה שצריך להפריד את הקולר של הגיר מהרדיאטור של המנוע.
להוסיף קולר בטור לקולר הקיים שעובר ברדיאטור. לא במקום.
להוסיף קולר בטור לקולר הקיים שעובר ברדיאטור. לא במקום.
למה לא במקום ?
הרי הקולר החיצוני גדול משמעותית ותופס שטח של כ50% משטח הקרור כמוכן אם המים נמצאים ב 110 מעלות אזי הם משפיעים באופן שלילי על קירור הגיר במידה ומשתמשים במיכל הפנימי שברדיאטור המים .
תקן אותי אם אני טועה .
למה לא במקום ?
הרי הקולר החיצוני גדול משמעותית ותופס שטח של כ50% משטח הקרור כמוכן אם המים נמצאים ב 110 מעלות אזי הם משפיעים באופן שלילי על קירור הגיר במידה ומשתמשים במיכל הפנימי שברדיאטור המים .
תקן אותי אם אני טועה .
אתה טועה
הקולר לא נמצא בתוך הרדיאטור במקרה,
מאז סוף שנות ה50 כשגירים אוטומטיים קיבלו מערכת קרור הקולר נמצא בתוך הרדיאטור
והסיבה היא......
המים מחממים את הנוזל ההידראולי ומביאים אותו לטמפ' עבודה במהירות
הפעלת גיר אוטומטי עם נוזל הדראולי קר היא מזיקה ותקצר את חיי הגיר בצורה משמעותית.
רוצה להרכיב קולר חיצוני? לבריאות, תרכיב אחד בשורה למערכת הקיימת.
רוצה להיות חכם ולעקוף את הרדיאטור? בחירה שלך, כסף ורכב שלך.....והבעל הבית של המכון גירים שם עין על מרצדס חדש ואתה הולך לממן לו את הרכישה.
אני בספק רב לגבי זה, לא רואה את התועלת שבמעבר נוזל גיר דרך רדיאטור המנוע - רק את החסרונות, הכי קריטי זה פריצה וערבוב של נוזל הקרור עם הגיר. מי מחמם את מי - זה כנראה תלוי במצב, גם לנוזל הקירור של המנוע לוקח זמן להגיע לטמפ' עבודה ובמדינה שבה הטמפ' החיצונית היא גבוהה כל השנה אין שום יתרון לשרשור הגיר עם הרדיאטור.
עזוב אותך מספקות,
מצא יצרן רכב ב50 שנה האחרונות שלא מריץ את הנוזל דרך הרדיאטור
טמפ העבודה (האידיאלית)של השמן היא בין 170-200F
עם קולר חיצוני בלבד, לא תגיע לטווח הזה 90% מהזמן, בדוק.
AvigdorAharon
03-08-10, 22:20
אתה מטגן את הגיר,
וזה הזמן וההוכחה שצריך להפריד את הקולר של הגיר מהרדיאטור של המנוע.
+1
אחרי שנה, חום המנוע מטפס בימים חמים מאוד, אבל במתינות.
אם הגיר חדש, אולי באמת יגרם לו נזק בעתיד.
מצד שני, גיר בן 18 שנה בערך, כמה שנים תוריד לו מהחיים בגלל הפיצול של הקירור?
היום נתקלתי בשני האנשים הראשונים שנתנגדים לפיצול (ג'ו וארז).
ד"א,
המחוג אמור להיות בערך ב 195F ומותר לו להגיע עד ל 210F.
אם אצלך הוא ברבע, זה קר מידי.
אביגדור
עזוב אותך מספקות,
מצא יצרן רכב ב50 שנה האחרונות שלא מריץ את הנוזל דרך הרדיאטור
טמפ העבודה (האידיאלית)של השמן היא בין 170-200F
עם קולר חיצוני בלבד, לא תגיע לטווח הזה 90% מהזמן, בדוק.
ועם חיבור לרדיאטור תעבור את הטווח הזה 80% מהזמן...
אני לא טוען שאתה מביא עובדות לא נכונות, אבל ידידי, ישראל ארץ חמה, אנחנו לוקחים את הכלים האלה, מגדילים בהם את הצמיגים ומעמיסים אותם בציוד, נוסעים לנגב או לרמה ומעבידים אותם במסלולים איטיים,דיונות חול, טיפוס מדרגות סלע טמפ' האוויר בתא המנוע בסביבת המצנן סביב 160F (אני יודע כי זה מה שמראה לי מד הטמפ' החיצוני, טמפ' המנוע מגיעה ל 240F , הגיר במאמץ רב. אני זורם איתך - מדובר רק ב 10% מהזמן , אבל ב 10% האלה הסיכוי שתשמיד את הגיר כתוצאה מרתיחת השמן עולה עשרות מונים על קיצור משך החיים שלו בשוטף כתוצאה מעבודה מתחת לטמפ' האידאלית. מה גם שבמצבי הקיצון האלה נוזל הגיר מחמם את הרדיאטור ותורם לבישול המנוע.
מוני אורבך
04-08-10, 08:34
ברוב עוונותי היה לי פעם דיסקו.
עקב החלפת כל צנרת הגיר הוספתי לו גם מד חום.
לדיסקו כידוע יש מצנן גיר חיצוני, המחובר ישירות לגיר (לא דרך הרדיטור מנוע או טרמוסטט).
בנסיעת כביש רגילה החום היה עומד על כ 90 מעלות ( 194F )
במאמץ מסוים (עליה ארוכה חום חיצוני גבוה וכו) היה יכול להגיע גם ל 120 ויותר (כ - 150F)
בזחילת סלעים ארוכה הוא עבר 130 מעלות (השעון שלי הגיע ל 130)
וזה כאמור עם מצנן חיצוני (קטן יחסית)
בזמנו גרתי בחוסן (גליל עליון) בחורף בבקרים הטמפרטורה בסביבות 5 מעלות.
חום הגיר היה מגיע לכ 90 מעלות תוך מספר דקות.
עד שהיה מתחמם ההילוכים היו עוברים במכה.
מה המסקנה שלי מכל זה:
1. גם עם מצנן חיצוני החום מגיע די מהר לטמפרטורת עבודה.
2. נדרש מצנן חיצוני אם נדרש לנסוע בשטח טכני לאורך זמן.
3. אם מורכב רדיטור גיר גדול, רצוי להרכיב טרמוסטט שלא יעביר לרדיטור שמן עד שחום השמן מגיע לטמפרטורת עבודה
לי אישית נראה שרדיאטור משולב כולל בתוכו הרבה יותר סכנות מיתרונות והגרוע מכול דליפת מים לשמן.
היצרנים עובדים כך בגלל שהם רוצים שהשמן גיר יתחמם מהר וכך הגיר יפעל יותר חלק.
בנסיעת כביש או שטח קל הענין יכול לעבוד.
אבל בזחילת סלעים קשה אפשר לצלות בקלות את הגיר יחד עם המנוע )-:
המסקנה שלי מכל זה היא לנסוע בידני ולהשאיר לעצלנים את האוטומט.
גם ניצולת דלק טובה גם יותר כוח זמין וגם יותר אמינות.
אני בספק רב לגבי זה, לא רואה את התועלת שבמעבר נוזל גיר דרך רדיאטור המנוע - רק את החסרונות, הכי קריטי זה פריצה וערבוב של נוזל הקרור עם הגיר. מי מחמם את מי - זה כנראה תלוי במצב, גם לנוזל הקירור של המנוע לוקח זמן להגיע לטמפ' עבודה ובמדינה שבה הטמפ' החיצונית היא גבוהה כל השנה אין שום יתרון לשרשור הגיר עם הרדיאטור.
+1
להפריד לגמרי, רדיאטור גיר טוב וגדול ( היידן למשל..) לא יגרום שום נזק בגיר, נהפוך הוא, אני הפרדתי בגראנד 95 נסעתי כך 6 שנים, מכרתי את הרכב לפני כשנתיים ועד היום לא נגעו בגיר של הגראנד הזה, די חריג לגראנד בן 15 לא?
ישראל ארץ חמה.....
ניר, אתה חייב לצאת מהביצה קצת,
במקום מגורי, רוב הקיץ מסתובב בסביבות ה100F (38) עם גלים של 105F
אבל עזוב, זה כלום
בקיץ באריזונה נהנים מ120F בצל, אפשר לשחוק סט צמיגים ביום נסיעה יחיד (ממידע אישי)
מדינת ישראל נמצאת באחד ממעט אזורי האקלים הכי נוחים בעולם, לא חם ולא קר, שווה ערך רק לדרום קליפורניה.
כל מה שאתם עושים, עושים גם באזורים הרבה יותר חמים, ותאמין או לא.....כל זה נעשה בלי הטימטום של ניתוק הקולר המקורי,
אספר לך סיפור אמיתי לחלוטין
לפני הרבה שנים (92-93) אחי הביא הביתה מרצדס 300CD
קנה אותו במחיר טוב, ומתלונן שהגיר לא עובד כראוי, מחליף במכות (דפקט, מי קונה רכב עם בעיות בגיר?)
ירדנו לחניה, פתחתי מכסה מנוע וחשכו עיני
איזה דפקט הרכיב קולר חיצוני ועקף את הרדיאטור!
מייד קנינו סט צינורות מקוריים, חיברתי את הצנרת לרדיאטור (הקולר הלך לפח)
וניסים ונפלאות......פתאום הגיר עובד כמו שעון גרמני.....
אבל הנזק כבר נגרם,
9 חודשים אחרי זה הגיר שבק חיים ונעשתה הסבה לגיר ידני, אבל זה סיפור לזמן אחר.
תסיק את המסקנות שלך, את שלי .....הסקתי כבר ממזזזזמן.
אני אפסיק להתווכח ואסכם בכך שגראנדים בישראל לפחות, סובלים מחימום יתר, זה אפייני יותר לדגמי 93-95 עם הגריל הצר יותר. בזמנו כשבדקתי לקנייה נתקלתי בלא מעט כאלה עם גיר מחליק ושמן שרוף, כולל אחד מקורי לחלוטין עם 56 אלף מייל שטופל כמו שעון במוסך מורשה ונהג בו רופא. כשקניתי את שלי, הדבר הראשון שעשיתי זה לקנות קולר גדול ולחבר ישירות לגיר, אדיוט או לא, כבר 4 שנים שהרכב לא מתלונן והגיר תקין.
ישראל ארץ חמה.....
מדינת ישראל נמצאת באחד ממעט אזורי האקלים הכי נוחים בעולם, לא חם ולא קר, שווה ערך רק לדרום קליפורניה.
ג'ו,
לא יודע כמה אתה עוקב, אבל השבוע זה ממש לא זמן טוב להצהרות כאלה ;)
אייל
מה אתה אומר?
חם הא..
בא נראה כמה חם היום בת'א (יום רביעי) ונשווה לערים אחרות בחלק הדרומי של ארה'ב, בסדר?
ובמקרה יש לנו שבוע ממש קריר....והנתונים הם ליום רביעי שעה 4 בצוהריים.
Weather for Tel Aviv, Israel -
4 pm
91°F
Sunny
94°F
0%
43%
From WNW
10 mph
Weather for Dallas, TX -
4 pm
102°F
Mostly Sunny
108°F
10%
33%
From S
5 mph
Weather for Phoenix AZ
4 pm
109° F
Sunny
106° F
10%
15%
From WSW
5 mph
Weather for Houston TX
4 pm
93°F
Partly Cloudy
104°F
10%
54%
From S
8 mph
Weather for Tucson AZ
4 pm
103° F
Sunny
100° F
10%
17%
From NNW
6 mph
Weather for Los Angeles CA
4 pm
75° F
Sunny
75° F
10%
50%
From WSW
9 mph
Weather for Las Vegas NV
4 pm
105° F
Sunny
100° F
10%
10%
From SSE
14 mph
מספיק או להמשיך?
וואו !
פאקינג חם אצלכם !!! זה מסביר הכל -
בגלל החום הכבד אתם מחכים לחורף, לא יוצאים לשטח עם הג'יפ ולכן אין לו בעיית התחממות
מוני אורבך
05-08-10, 13:40
ג'ו תפסיק להתבכיין !
10% לחות !!!
ולזה אתה קורה חום ?!
אתם בסך הכול בכמה מעלות בודדות מעלינו (גג 10F)
אבל לנו יש 85% לחות ולכם 10% לחות !
אני לא יודע מה איתך אבל אני מעדיף יובש מחום.
באילת יש 113f בצל אבל 15% לחות.
הרבה מעליכם, אבל מאוד נסבל, הרבה יותר נעים מתל אביב הלחה.
ולהזכירך אוויר לח יש לו הרבה פחות יכולת קרור מיבש.
בקיצור אני לא אבכה על מר גורלך...
ייבוש מוח נעים.
חנן-ג'יפולוג
05-08-10, 14:48
עוד רגע תקבל מג'ו את נתוני הלחות של מיאמי. אין כאן דברים כאלה.
למצנן, בכל מקרה, הלחות לא מפריעה. אולי להיפך. אין קשר בין תחושת גוף לא נעימה ליכולת צינון של מנוע.
אוי מוני....אווי
איך אתה אוהב לקפוץ....
הנה הסבר לטבלה
Weather for Tel Aviv, Israel -
4 pm
91°F
Sunny
94°F
0%=סיכוי לגשמים
43%=לחות
From WNW=רוחות
10 mph
עכשיו תעבור על המספרים שנית פרופסור
ו10F זה ההבדל בין 33C
ל38C, טיפה הבדל....
וכמו שאמרתי...יש לנו שבוע ממש קריר ויבש, בדרך כלל אחוזי הלחות נעים בסביבות ה60-65%
אגב, כמו שחנן כתב, מנועים אוהבים לחות ויש יותר קרור מההתאדות. המנועי טורבו דיזל זה אפילו מורגש בכוח וחיסכון בדלק.
AvigdorAharon
06-08-10, 00:35
קשה לי להאמין שבת"א יש 43% לחות, אז בדקתי באתר של השרות המטארולוגי:
http://www.ims.gov.il/IMS/All_tahazit
באמת, היו היום רק 50% לחות, אבל היה קשה מאוד להסתובב בחוץ, מנסיון.
אני אמנם לא פרופסור, אבל הפרדת רדיאטור הגיר בינתיים הוכיחה את עצמה.
...My two Cents
אביגדור
אהלן.
עשיתי כמה בדיקות יותר מקיפות-
בימים חמים בצהריים בשיא החום - אם אני נוסע עם מזגן הוא עולה שלב אחד מעל האמצע אבל לא מגיע לאדום - בשלב זה האוטו מאוד כבד ויש לו בעיות סחיבה במיוחד בעליות .
אם אני סוגר את המזגן הוא יורד לחצי בדיוק - ובעיות הסחיבה לא קורות כמעט.
אם אני נוסע בצהריים ביום חם ללא מזגן לאחר עליה ממושכת הוא גם כן עובר את החצי אבל ללא בעיות סחיבה מורגשות כל כך - במצב זה רא נסיעה במישור מורידה את המחוג לחצי.
מה דעתכם על מה שתיארתי .
אני מזמין טרמוסטט ... איזה טרמוסטט אני צריך 195 ? 180 ? 160 ?
אחרי הטרמוסטט אני מזמין פקק רדיאטור חדש - איזה התנגדות צריכה להיות לו - האם כדאי להזמין את הפקק מפלסטיק קשיח שעולה יותר יקר ?
אני אעשה ניקוי רדיאטור . מה לגבי הרדיאטור הפנימי יש טעם לגעת בו אולי כל הבעיה בכלל ממנו
כי סה"כ המים תמיד עוברים דרכו.
אם אחרי כל הדברים האלה זה לא יעזור - אה צריך גם לבדוק שהפאן קלאצ' עובד - איך בדיור עושים זאת - וויזואלית אני תמיד רואה שהמאוורר תמיד עובד כשאוטו מונע האם זה אומר שהפאן קלאצ' עובד ?
אם לא יעזור אני חושב שאצטרך ללכת לכיוון ראש מנוע ....
אודה לעצתכם המקצועית.
אני לא הולך לעשות רדיאטור לגיר - אין מקום - וגם אני חושה שלא צריך את זה - מי שתכנן את הרכב הזה לא אהבל - ואין צורך במעקפים האלה
תודה
ניסן
AvigdorAharon
05-10-10, 00:14
אהלן.
עשיתי כמה בדיקות יותר מקיפות-
בימים חמים בצהריים בשיא החום - אם אני נוסע עם מזגן הוא עולה שלב אחד מעל האמצע אבל לא מגיע לאדום - בשלב זה האוטו מאוד כבד ויש לו בעיות סחיבה במיוחד בעליות .
אם אני סוגר את המזגן הוא יורד לחצי בדיוק - ובעיות הסחיבה לא קורות כמעט.
אם אני נוסע בצהריים ביום חם ללא מזגן לאחר עליה ממושכת הוא גם כן עובר את החצי אבל ללא בעיות סחיבה מורגשות כל כך - במצב זה רא נסיעה במישור מורידה את המחוג לחצי.
מה דעתכם על מה שתיארתי .
תופעות מוכרות, למעט בעיית הסחיבה. המזגן ברכב מיד מעלה את הטמפרטורה, אולי בגלל שהמעבה סתום?
אני מזמין טרמוסטט ... איזה טרמוסטט אני צריך 195 ? 180 ? 160 ?
כמדומני 195
אחרי הטרמוסטט אני מזמין פקק רדיאטור חדש - איזה התנגדות צריכה להיות לו - האם כדאי להזמין את הפקק מפלסטיק קשיח שעולה יותר יקר ?
16כמדומני 16 PSI
אני אעשה ניקוי רדיאטור . מה לגבי הרדיאטור הפנימי יש טעם לגעת בו אולי כל הבעיה בכלל ממנו
כי סה"כ המים תמיד עוברים דרכו.
אם אחרי כל הדברים האלה זה לא יעזור - אה צריך גם לבדוק שהפאן קלאצ' עובד - איך בדיור עושים זאת - וויזואלית אני תמיד רואה שהמאוורר תמיד עובד כשאוטו מונע האם זה אומר שהפאן קלאצ' עובד ?
כאשר אתה מדומם את הרכב לאחר נסיעה, המאוורר אמור לעצור מידית. אם הוא ממשיך להסתובב, הפאן קלאצ' לא תקין.
אם לא יעזור אני חושב שאצטרך ללכת לכיוון ראש מנוע ....
אודה לעצתכם המקצועית.
אני לא הולך לעשות רדיאטור לגיר - אין מקום - וגם אני חושה שלא צריך את זה - מי שתכנן את הרכב הזה לא אהבל - ואין צורך במעקפים האלה
הפרדת קירור הגיר מהרדיאטור, עשתה רק טוב לרכב...
תודה
ניסן
ראה תגובות בהודעה שלך.
אביגדור
תודה אביגדור -
המאוורר לא מסתובב אם המנוע מכובה - אז זה אומר שהפאן קלאצ' תקין ?
אין מנקים מעבה סתום ?
תודה
אהלן.
עשיתי כמה בדיקות יותר מקיפות.....
אודה לעצתכם המקצועית.
אני לא הולך לעשות רדיאטור לגיר - אין מקום - וגם אני חושה שלא צריך את זה - מי שתכנן את הרכב הזה לא אהבל - ואין צורך במעקפים האלה
בקשת עצה מקצועית, אבל אתה אומר מראש שאתה לא מתכוון לממש אותה, אז בשביל מה אתה צריך עצה מקצועית?
כל הסימנים מצביעים לשם.
AvigdorAharon
08-10-10, 22:19
בקשת עצה מקצועית, אבל אתה אומר מראש שאתה לא מתכוון לממש אותה, אז בשביל מה אתה צריך עצה מקצועית?
כל הסימנים מצביעים לשם.
לא רק לשם. כדאי מאוד להפריד את רדיאטור הגיר מרדיאטור המנוע, אבל הייתי מטפל גם בניקוי מערכת המזגן.
אביגדור
גו',
בארץ, ת'כלס אתה רואה הרבה בעלי רכבים כאלו שמתלוננים על התחממות-עובדה.
מסקרנות גרידא, קראתי את השרשור ואיפושהו באמצע הוא נהפך לדיון שמתאים יותר לפורום מזג אויר.
אולי במקום להתווכח על אצל מי יותר חם או לח (ניצחת, עלי..), תוכל להגיד מההכרות שלך אם הבעיה הזו קיימת בארה"ב במקומות חמים אחרים?
בוודאות הרכב לא ידוע בבעיות התחממות מכול רכב אחר, בכול מקום בארה'ב
כמו כן, רובם הגיעו פה עם ה5.9, משהו שאמור להחמיר את הבעיה.
אפילו מנסיוני עם אלה ששיפרו את הרכבים לשטח, לא ראיתי אף אחד ששידרג את מערכת הקרור ולא שמעתי שמישהו התלונן על בעיית התחממות.
עם המספר היחסית גדול של בעלי הGC בארץ שמתלונן על בעיות התחממות , אפשר לעשות ספקולציות מדוע זה קורה.
יש (לי) כמה תאוריות
1. המחוג עולה ל3 רבעי ובעל הרכב חושב שהוא מתחמם.
2. קריזלר הרכיבו רדיאטורים (או מניפות)יותר קטנים לרכבי יצוא (?)
3. תחזוקה לקויה, ברכבים האלה לא מנקים את הרדיאטור אלא מחליפים בחדש כשצריך
מחיר רדיאטור חדש הוא פחות מ$150, כמובן שזה לא רלוונטי בארץ ולכן מנקים ואולי לא עושים עבודה טובה...לא יודע
4. לחץ יתר במזגן, במקרה שממלאים יותר גז מהמומלץ זה יכות לגרום ללחצים גבוההים וליצר הרבה יותר חום בקונדנסר.
מתאר לעצמי שיכולות להיות עוד סיבות, אבל על הקפה של הבוקר....זה מה יש לי כרגע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.