התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה למי שנוהג עם נעילה אוטומטית



zilbersh
05-08-10, 22:43
לי יש דטרויט מאחור בטראנו.
קורה פעם בכמה ימים שפתאום בלי סיבה, נניח בנסיעה בקו ישר,
יש "מכה" מפתיעה מכיוון הדיפ'... משהו כזה קצת מבהיל שאולי*
אף גורם לרכב לסטות טיפה מהנתיב שהיה בו.
* לגבי הסטייה אני כותב אולי כי יכול להיות שזו רק תחושה מוטעית
בעקבות המכה ולא סטייה בפועל...

האם זה דבר מקובל?

shmil
05-08-10, 22:59
מכה כן, אחת לכמה ימים.
דווקא בקו ישר? לא הייתי אומר. בהאצה, ביציאה מסיבוב, שם זה בעיקר קורה לי.
סטייה של הרכב? לא הרגשתי מעולם.

גיא
05-08-10, 23:11
הסטייה .. אולי מין רמז לקפיצה הצידה .. זה בגלל שנעילה נינעלת בפתאום והאוטו זז כאילו נגד הסיבוב של גל הינע.

היה קורה בסמוראי ביציאה מסיבובים.

תבדוק לחץ אויר, יש מצב שהגלגלים שלך טיפה שונים בקוטר ואחת ל ... פשוט נהיה בינהם הבדל שגורם לנעילה לקפוץ שן.

sapog
05-08-10, 23:11
אכן דבר מקובל.

המכה - היא בעצם התיישבותם חזרה של גלגלי השיניים של הנעילה למקומם הנכון\התקין.

דרור ברלי
05-08-10, 23:25
לא נשמע או מרגיש נעים, אבל מקובל לגמרי.
הכל תקין ואין מה לחשוש.

zilbersh
06-08-10, 04:40
בתגובות...

GodsFather
06-08-10, 05:42
אם זה קורא אחת ל... אז זה סביר. אם זה קורה לעיתים תכופות, צריך לבדוק. צמיגים תחילה ואח"כ פנימה.

אלדר
06-08-10, 21:49
אם זה קורא אחת ל... אז זה סביר. אם זה קורה לעיתים תכופות, צריך לבדוק. צמיגים תחילה ואח"כ פנימה.

אמיר אתה יכול להסביר כיצד צמיגים (שהם בלחץ אויר שווה) יכולים להשפיע על נעילה אוטמטית?.

sapog
06-08-10, 21:52
צמיגים בלחץ אויר שווה לא משפיעים על הנעילה, הבעיה מתחילה כשהלחצים לא שווים.

דרור ברלי
06-08-10, 22:12
לחץ אוויר לא שווה = קוטר בפועל לא שווה. ואז הנעילה משתגעת.

אלדר
06-08-10, 22:17
אני יודע על התופע כאשר לחץ האויור לא שווה.
אמיר כתב תתחיל לבדוק צמיגים, האם הכוונה רק ללחץ אויר? או שיש עוד משהו כמו צמיגים בלוי/ יבשים שיכולים להשפיע על התנהגות הנעילה.

zilbersh
06-08-10, 22:50
אני יודע על התופע כאשר לחץ האויור לא שווה.
אמיר כתב תתחיל לבדוק צמיגים, האם הכוונה רק ללחץ אויר? או שיש עוד משהו כמו צמיגים בלוי/ יבשים שיכולים להשפיע על התנהגות הנעילה.

ההיגיון שלי אומר שגם אם הלחץ בשני צמיגים שווה הקוטר שלהם לא בהכרח שווה,
וזאת בגלל שחיקה שונה. אולי לא שכיח אבל אפשרי, אם עקב תקלה כלשהי צמיג אחד
נשחק יותר, או לחילופין 2 צמיגים שונים ולו בגילם על אותו סרן...
שחיקה שונה תתקבל גם אם שני צמיגים זהים הורכבו יחד אבל אתה טיפוס שנוסע כל יום
כל היום במעגלים באותו כיוון תנועה.... :-)

ערן המסוקס
07-08-10, 09:01
אם התדירות של המכה גדולה, בהחלט יש מה לבדוק פנימה בסרן. דבר ראשון שהייתי בודק, את הציריות, שאינן זורקות. המכה הזאת לא בריאה לסרן וגם לא לנעילה. אצלי בסוף נכנעה שן בפיניון, ומאוחר יותר הלכה הנעילה, ונוצר חופש בבית הדיפ'..

ערן (שתקוע עם נעילה במכס כבר כמה חודשים).

GodsFather
07-08-10, 14:51
ההיגיון שלי אומר שגם אם הלחץ בשני צמיגים שווה הקוטר שלהם לא בהכרח שווה,
וזאת בגלל שחיקה שונה. אולי לא שכיח אבל אפשרי, אם עקב תקלה כלשהי צמיג אחד
נשחק יותר, או לחילופין 2 צמיגים שונים ולו בגילם על אותו סרן...
שחיקה שונה תתקבל גם אם שני צמיגים זהים הורכבו יחד אבל אתה טיפוס שנוסע כל יום
כל היום במעגלים באותו כיוון תנועה.... :-)

בדיוק.

מעבר ללחץ אויר שווה, גם בלאי שווה או כמעט שווה. כמובן שיש דברים שלא נראים לעין ומצריכים מבט קצת יותר מעמיק , אבל זה אפשרי.

בכל מקרה, רשמו פה את כל האפשרויות שיכולות לגרום למכה כמו שאתה מתאר.

אגב, גם סרן עקום יכול לגרום לכך.

shahav
23-01-11, 13:41
זילברש...
מה ניסגר לבסוף? ניסיתה לבדוק שוני בצמיגים\ציריות\סרן עקום???
או שפשוט למדתה לחיות עם זה?

רבין

-->