התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קושיה למומחים על בולמי זעזועים



bibi544
05-08-10, 23:20
אני בעל גראנד ZJ המוגבה כ 4ץ5 אינץ.
בתחילה היו מורכבים בולמי פרוקומפ ES3000.בולמים יחסית זולים מבחינת המחיר וכל אחד זכאי לדעתו לגבי איכותם.
הרכב התנהג כמו שהתנהג בכביש וזוהי נקודת היחוס שלי.
ואז יום אחד אחרי מיני דיונים וקריאה על בולמים החלפתי את הבולמים הקדמיים בפרוקומפ MX6 ואת האחוריים בבילשטיין 5125 עם השסתום הקשה ביותר שניתן היה להזמין אותם.
וראה איה פלא עם הבולמים האיכותיים יותר והיקרים יותר הרכב על הכביש ביחס למצב הקודם נוסע פחות טוב.
הרכב מתנדנד עם תחושה של חופש בהגה. בשטח במהירות גבוהה - יחסית - הבולמים מספקים יותר התנגדות לדחיסה ביחס לקודמים דבר המונע מפגש עם הבמפ סטופ אבל במהירות נמוכה ובכביש הרכב מתנדנד כמו מטוטלת.
האם למישהו הסבר למה?
החזרת הבולמים הישנים פותרת את הבעיה.
אופיר

zivo
06-08-10, 04:01
אופיר,
על פניו זה נראה כמו קומבינציה של אי התאמה בין הבולמים (בין הזוגות ולרכב).
1- רכב כמו מטולטת : בציר האורך או הרוחב ? בציר האורך, האם רק הקדימה או גם האחורה?
2- MX6 הוא בולם מתכוונן (על הרכב לא צריך לפרק), מה קורה שאתה משנה אותו? על איזה דרגת קושי אתה נוסע?
3- MX6 זה שם של סידרה, עד כמה שאני יודע, לכל בולם (מהסידרה הזו) חוץ מאורכים וקצוות (עיניים), יש 2-3 דרגות קושי (וכל בולם עצמו עם 6 דרגות). איזה דגם יש לך? למה הדגם הזה? האם שאלת בעלי ZJ אחרים?

על פניו, נראה שהשקעת בכיוון הנכון, אין סיבה שהרכב לא יסע מצויין (לא טוב, מצויין).

boaz1969
06-08-10, 11:04
(הרכב מתנדנד עם תחושה של חופש בהגה. בשטח במהירות גבוהה - יחסית - הבולמים מספקים יותר התנגדות לדחיסה ביחס לקודמים דבר המונע מפגש עם הבמפ סטופ אבל במהירות נמוכה ובכביש הרכב מתנדנד כמו מטוטלת.
האם למישהו הסבר למה?
החזרת הבולמים הישנים פותרת את הבעיה.
אופיר[/quote]
אהלן אופיר)

אצלי בZJ מורכבים MX6 כל הארבעה צמיגים 31" מוגבה 4" הגיפ נוסע מצוין לא מטייל ויציב ... תנסה להקשות את ה MZ6 קצת...במידה והקשת ועדיין... אז או שהבולמים האחוריים הם הבעיה או שהMX6 גמורים..
אצלי אם אני מעביר לדרגה הכי קשה הגיפ ניהיה כמו מכונית ספורט קשה בטון לוקח סיבובים מהירים כמעט ללא הטיה בכלל...ודיוק מרבי בהגה...
בועז

ד ו ר ו ן
06-08-10, 18:58
חוסר איזון בין החלק הקדמי של הרכב והחלק האחורי בהחלט יכול לגרום לאיכות נסיעה לא טובה (ציינת התקנת בולמים בעלי תכונות שיכוך שונות מקדימה ומאחורה, מה שבהחלט יכול לגרום לרכב להיות לא מאוזן בתגובה בנסיעה.
בולם "קשה" מידי לרכב מסוים יכול בהחלט לגרום לחוסר שיכוך שמרגיש כמו טלטלות של הרכב כי הבולם מתנגד לתדר מסויים, לעומת בולם "רך" שכן מגיב ומאפשר לקפיץ לעבוד.
שיכוך בולמים ומתלה בכלל זה גם עניין אישי, מותג איכותי לא בהכרח יהיה נוח לכל אחד.
זה נראה שהתקנת בולמים קשים מידי לתצורת המתלה והרכב שלך (משקל, קפיץ,אופי השימוש ורגישות התחת).

bibi544
10-08-10, 09:39
תודה לכל המשיבים
הבולמים הקידמיים (MX6) כוונו למצב הקשה ביותר מההתחלה.
הבעיה היא לא הרגשה שהרכב קשה מדי - הוא קשה אבל במידה - הבעיה אלה התנודות הקטנות של המרכב שנותנות תחושה של חופש במערכת ההיגוי, כאשר המערכת נבדקה ונמצאה תקינה ללא חופש.
כניראה כל רכב והמוזרויות שלו :-)
אופיר

boaz1969
10-08-10, 14:06
תודה לכל המשיבים
הבולמים הקידמיים (MX6) כוונו למצב הקשה ביותר מההתחלה.
הבעיה היא לא הרגשה שהרכב קשה מדי - הוא קשה אבל במידה - הבעיה אלה התנודות הקטנות של המרכב שנותנות תחושה של חופש במערכת ההיגוי, כאשר המערכת נבדקה ונמצאה תקינה ללא חופש.
כניראה כל רכב והמוזרויות שלו :-)
אופיר

אתה לבד שנית את האיזון של הבולמים הקידמיים לאחוריים
ואין מצב שהבולמים מקדימה על מצב הקשה ביותר זהים לאחוריים!!
בקיצור תדאג לבולמים זהים... בהצלחה

גניסלב רונן
10-08-10, 18:53
"ואז יום אחד אחרי מיני דיונים וקריאה על בולמים החלפתי את הבולמים הקדמיים בפרוקומפ MX6 ואת האחוריים בבילשטיין 5125 עם השסתום הקשה ביותר שניתן היה להזמין אותם."

אופיר הי

מה הרציונל ?
מי המליץ לך על שעטנז כזה ?:confused:

רונן

-->