התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סיכום מסכת התחממות ZJ95 4L .



alal
12-08-10, 07:06
החלטתי לשתף אותכם בתהליך אשר עברתי במהלך החודש וחצי האחרון .
חפרתי בכל הפורומים ומדתי המון מנסיונם של אחרים.
מאחר וראיתי שהבעיה לא נפתרת לגמרי בתהליכים הסטנדרטיים החלטתי להכנס בעובי הקורה ולחקור את הבעיה לעומק (עד כמה שניתן באמצעים ביתיים).

:evil:הבעיה :

מנוע 4L אשר היה מתחמם ביום חם של 35C בשטח ,4X4L כאשר המזגן עובד רצוף.

:?: מה בוצע מיידית ,לא פתר את הבעיה אולם שיפר את המצב:

:confused: הרמת מכסה מנוע בחלקו האחורי.
:confused: החלפת טרמוסטט למקורי , מכסה רדיאטור למקורי .
:confused: החלפת Fan Clatch (זמנית ואחר כך החזרת המקורי)
:confused: ניקוי רדיאטור יסודית.
:confused: החלפת רדיאטור ( בדיעבד היה מיותר)
:confused: החלפת המים לאיכותיים - פרסטון.
:confused: הוספת שני מאווררי SPAL דוחפים + פיקוד ידני + פיקוד מהמזגן + נורת ביקורת בתא בנהג.
:confused: הוספת קולר גיר וניתוק השמן מרדיאטור המים.

לאור המצב החלטתי לבצע בדיקה יסודית יותר (כאשר אני משתף ומתייעץ בחברים מהאתר בהתלבטויות(דני-שועל/ ברוך - תודה רבה על הסבלנות),

חבר יצר לי 5 טרמוקפלים אשר פוזרו במנוע בנקודות שונות וחוברו למד זרם וכך נסעתי עם האוטו מספר ימים.
הנתון שהתגלה הוא שמקור החום מופק מהמזגן! , טמפ כניסה ויציאה מרדיאטור מים תקינים (כלומר הרדיאטור מקרר) אולם הבסיס גבוה מידי , פיזור החום במנוע תקין ואחיד.

הרכב נכנס לבדיקת מזגן והתברר חוסר גדול של גז (דרך נורת הביקורת ניתן היה לראות שאין הפסקות עבודה במדחס), בוצע ניקוז , ניקוי מערכת ומילוי מחדש בכמות לפי המלצת יצרן והקירור השתפר. כמוכן רדיאטור המזגן עבר סירוק וניקוי חיצוני בקיטור.

במקביל הוצאת הטרמוסטט(זמנית) לחלוטין לצורך בדיקה שיפר את המצב פלאים ואז החלטתי לבדוק את פעילות הטרמוסטטים השונים.
באדיבות מספר חנויות חלקי חילוף קיבלתי לבדיקה 5 טרמוסטטים של 82C ואחד של 76C.
בניתי בבית ממבחנת פלסטיק בית טרמוסטט במטרה לבדוק את יכולתם להעביר כמות מים קצובה , גודל מפתח , זמן תגובה למים חמים.
בניסוי העברתי 2 ליטר מים חמים צבועים בכחול בטמפ' של 95~100 מעלות דרך המבחנה כאשר הצד השני של הטרמוסס שקוע במים בטמפ החדר .

התוצאות היו מדהימות הפרשים של כ 200% בין החלש ביותר לחזק ביותר , הפרשים גדולים במחירים .
הטרמוסטט המקורי חלש מאוד , נפתח לאט ובעל מפתח מים קטן (כלומר לקח לו הרבה זמן להעביר 2 ליטר מים).
הטרמוסטט של 76C עבד מעולה אולם התוצאה היתה זהה למצב של "אין טרמוסטט" ולכן נפסל.

הטרמוסטט שבחרתי הוא כזה שהגיב מהר , בעל מפתח גדול ובפועל העביר הכי מהר את המים.
לטרמוסטט קדחתי 3 חורים נוספים של 3MM(בהמלצת ברוך) . עלותו 40 שח' .( את הדגם אספק מאוחר יותר)


:pנכון לעכשיו (שבוע חם מאוד + שתי נסיעות מבחן בשטח) הרכב לא מתחמם (עד ההודעה החדשה :?):


הרכב מגיע לטמפ' עבודה די מהר וכמו שצריך .
בכביש ביום חם של 35C עם מזגן הטמפ עומדת על 95~100מעלות .
בשטח ביום חם 35C , עלייה טכנית ארוכה עם מזגן 4X4 LO ו 4 נוסעים הטמפ הגיעה ל 109 .
מדחס המזגן נכנס ויוצא מעבודה בתדירות יפה עם הפסקות (זאת ניתן לראות דרך נורת הביקורת)

אני מניח שכל הפעולות המקדימות אשר צויינו בתחילה גם הן בהכרח תורמות את תרומתן לשמירה על טמפ יציבה וחשוב לבצע אותם או את חלקם ללא קשר לתקלה זו או אחרת(קולר , מאוורר חיצוני,מים טובים ,מערכת נקיה).

התובנה המרכזית שעלתה בסיטואציה הנוכחית שלי היא החשיבות הגבוה של שמירה על מערכת מיזוג תקינה ובחירה נכונה של טרמוסטט .

כל הכתוב כאן הינו ספציפי לרכב שלי ועל סמך הניסיון והתוצאות בשטח ואינו מהווה המלצה לדרך פעולה כלשהי .

תודה למסייעים

shmil
12-08-10, 09:07
מדחס המזגן נכנס ויוצא מעבודה בתדירות יפה עם הפסקות (זאת ניתן לראות דרך נורת הביקורת)

אני מניח שהתכוונת שהמאווררים שהוספת הם הנכנסים ויוצאים מעבודה, ולא מדחס המזגן. אם המאווררים, זה הגיוני.
אם המדחס - אין שום הגיון.



עכשיו אתה יכול לוותר על המאוורר של הפן קלאץ, ויכולת לעשות את זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=44064), וקרא השרשור עד הסוף.

alal
12-08-10, 09:24
[quote=shmil;330872]אני מניח שהתכוונת שהמאווררים שהוספת הם הנכנסים ויוצאים מעבודה, ולא מדחס המזגן. אם המאווררים, זה הגיוני.
אם המדחס - אין שום הגיון.

quote]

המאווררים מחוברים לריליי של המזגן אשר נותן פיקוד לקלטטש של המדחס

six 4 life
12-08-10, 09:43
טעות לחבר את המאווררים כך.

alal
12-08-10, 09:49
טעות לחבר את המאווררים כך.


הסבר

eysham
12-08-10, 13:28
2 דברים מפריעים לי בכל הסיפור הזה...

1. למה לא קראת לי למבחני השטח?
2. למה לוקח לי שעה לכתוב הודעה בפלאפון...

איל

six 4 life
12-08-10, 14:09
הסבר
המאווררים נועדו לקרר את טמפ' המעבה על מנת להוריד את הלחץ במערכת, וע"י כך לייעל את תפוקת הקירור של המזגן.
פעולת המדחס אינה קשורה לטמפ' העבודה במערכת.
מכיוון שהמאווררים נועדו להוריד את הלחץ במערכת (ע"י קירור של המעבה),
הדרך הנכונה היא לחבר את המאווררים לשסתום לחץ שיפעיל אותם בהתאם ללחץ במערכת שעולה עם החום (וכאן הם צריכים לקרר), ולא בהתאם לפעולת המדחס.
שורה תחתונה: לחץ גבוה מדי- מעבה חם- מאווררים צריכים לקרר. אחרי שהם קיררו והלחץ ירד- המדחס נכנס לעבודה כדי להעלות את הלחץ לטווחים היעילים.

sos4u
12-08-10, 15:27
המאווררים נועדו לקרר את טמפ' המעבה על מנת להוריד את הלחץ במערכת, וע"י כך לייעל את תפוקת הקירור של המזגן.
פעולת המדחס אינה קשורה לטמפ' העבודה במערכת.
מכיוון שהמאווררים נועדו להוריד את הלחץ במערכת (ע"י קירור של המעבה),
הדרך הנכונה היא לחבר את המאווררים לשסתום לחץ שיפעיל אותם בהתאם ללחץ במערכת שעולה עם החום (וכאן הם צריכים לקרר), ולא בהתאם לפעולת המדחס.
שורה תחתונה: לחץ גבוה מדי- מעבה חם- מאווררים צריכים לקרר. אחרי שהם קיררו והלחץ ירד- המדחס נכנס לעבודה כדי להעלות את הלחץ לטווחים היעילים.

משום מה מהנדסי קרייזלר לא חשבו כך, ובמקור המאוורר החיצוני נכנס לפעולה עם הפעלת המדחס. כאשר המדחס נשלט ע"י שני "מפסקים".
מצד שני הם גם תכננו את הרכב לעבודה עם FANCLUTCH מיכאני כשחשמלי עושה עבודה יותר מדוייקת ... ומאפשר צריכת אנרגיה לקירור רק כשבאמת צריך...

אולי באמת זה הפתרון ...

six 4 life
12-08-10, 17:25
יוסי צודק הטעות היא שלי, משום מה בלבלתי בין מאווררי מנוע חשמליים (במקום פן קלאץ') לבין מאוורר גיבוי למזגן.
מאוורר הגיבוי של המזגן אכן נכנס לעבודה עם הפעלת המזגן (מצב AC) ברכב עם פן קלאץ'.

eysham
12-08-10, 19:59
ב-WJ זה בכלל מנוע הידראולי על שמן ההיגוי...

AvigdorAharon
13-08-10, 00:14
כל הבעיה היתה גז במזגן?
ד"א, 109 מעלות לפרקי זמן קצרים, זה לא כל כך נורא. נדמה לי שבספר כתוב שעד 230F = 108C לא צריך להתרגש...
הבעיה העקרית של ZJ היא שהשעון משתנה עבור כל שינוי (אפילו קטן ביותר) של הטמפרטורה.
בד"כ ברכבים יפניים, השעון עולה כאשר יש בעיה אמיתית, ב ZJ הבעיה היא של הנהג = פסיכולוגית.
אחרי שמקבלים את זה, אין שום בעיה.

אביגדור

alal
13-08-10, 07:20
כל הבעיה היתה גז במזגן?

אביגדור


מרכז הבעיה כפי שניתן להבין היתה המזגן וההיקפי שלו + טרמוסטט עם ספיקה נמוכה, אולם כפי שציינתי מאחר וכמעט כל המערכת עברה שדרוג אז הפתרון הוא כולל עם דגש על השניים שיצרו את הבעיה המרכזית.
קשה לי להגיד בדיעבד אם הייתי מטפל רק בשניים אלו (טרמוסטט ומזגן) האם הכל היה מסתדר מאחר ונוצר רצף של טיפול שבהכרח משפיע על הפתרון כולו .

אבנר

hitoy
13-08-10, 10:39
אבנר
סחטיין על המחקר ותודה על השיתוף.
ומי היצרן של הטרמוסטט איזה דגם?

יואב

Saar
14-08-10, 07:33
הי,

אכן, כל הכבוד על המחקר וההשקעה.
גם אני אשמח לדעת איזה דגם טרמוסטט שיפר את המצב.

תודה,
סער.

alal
15-08-10, 08:12
הי,

גם אני אשמח לדעת איזה דגם טרמוסטט שיפר את המצב.
.


הטרמוסטט לפי הכתוב על הקופסא Tama Enterprises W54E-82

Saar
15-08-10, 08:43
תודה,
סער.

sos4u
15-08-10, 09:08
כל הבעיה היתה גז במזגן?
ד"א, 109 מעלות לפרקי זמן קצרים, זה לא כל כך נורא. נדמה לי שבספר כתוב שעד 230F = 108C לא צריך להתרגש...
הבעיה העקרית של ZJ היא שהשעון משתנה עבור כל שינוי (אפילו קטן ביותר) של הטמפרטורה.
בד"כ ברכבים יפניים, השעון עולה כאשר יש בעיה אמיתית, ב ZJ הבעיה היא של הנהג = פסיכולוגית.
אחרי שמקבלים את זה, אין שום בעיה.
אביגדור

אתה צודק לגמרי, ולכן לדעתי הפתרון הוא ב"לימוד" טווחי העבודה המומלצים, והתקנת שעון דיגיטלי [ כי המקורי מזייף- חד משמעית !]
במסגרת המעבר למאוורר חשמלי התקנתי בקר חשמלי, ש"על הדרך" נותן את הטמפ', בפעם הראשונה שהמנוע הגיע ל 98C כבר התקשרתי לגרר ... אח"כ הבנתי שזה לא סוף העולם ...
יש להבין וללמוד היטב את טווחי העבודה של המנוע הזה, ולא להתרגש מכל שינוי. יחד עם זאת - אין פה המלצה להזניח.
בכל מקרה לפני שמישהו ניגש ל"טפל" בבעיה, אני ממליץ בחום רב, לבצע את הבדיקות "הרגילות", כמו משאבת מים, צנרת, רדיאטור, טרמוסטט, מזגן שעובד תקין ולא "טוחן" את המנוע, אלטרנטור, מותחן רצועה, מאוורר קדמי.

יורם ואני הוספנו לאחרונה, עוקת שמן גיר מוגדלת עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות:
1. פח עבה יותר מהמקור - חזק יותר
2. קירור השמן מתבצע בעוקה - בגלל המבנה המיוחד של התחתית
3. העוקה גדולה משמעותית מהמקורית - מה שאומר כ- 160% יותר שמן בגיר, מחזור יותר גדול ובכך השמן מספיק להתקרר יותר עד שהוא חוזר למערכת.
4. בעוקה יש בורג ריקון [ ימות המשיח] ובורג נוסף לחיישן חום גיר.. כבר לא צריך לאלתר.

ואכן לאחר ההחלפה, יש שיפור גם בטמפ העבודה של המנוע, מעבר לנסיעה נעימה והחלפת הילוכים חלקה יותר.

AvigdorAharon
15-08-10, 22:47
אתה צודק לגמרי, ולכן לדעתי הפתרון הוא ב"לימוד" טווחי העבודה המומלצים, והתקנת שעון דיגיטלי [ כי המקורי מזייף- חד משמעית !]
במסגרת המעבר למאוורר חשמלי התקנתי בקר חשמלי, ש"על הדרך" נותן את הטמפ', בפעם הראשונה שהמנוע הגיע ל 98C כבר התקשרתי לגרר ... אח"כ הבנתי שזה לא סוף העולם ...
יש להבין וללמוד היטב את טווחי העבודה של המנוע הזה, ולא להתרגש מכל שינוי. יחד עם זאת - אין פה המלצה להזניח.
בכל מקרה לפני שמישהו ניגש ל"טפל" בבעיה, אני ממליץ בחום רב, לבצע את הבדיקות "הרגילות", כמו משאבת מים, צנרת, רדיאטור, טרמוסטט, מזגן שעובד תקין ולא "טוחן" את המנוע, אלטרנטור, מותחן רצועה, מאוורר קדמי.

יורם ואני הוספנו לאחרונה, עוקת שמן גיר מוגדלת עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות:
1. פח עבה יותר מהמקור - חזק יותר
2. קירור השמן מתבצע בעוקה - בגלל המבנה המיוחד של התחתית
3. העוקה גדולה משמעותית מהמקורית - מה שאומר כ- 160% יותר שמן בגיר, מחזור יותר גדול ובכך השמן מספיק להתקרר יותר עד שהוא חוזר למערכת.
4. בעוקה יש בורג ריקון [ ימות המשיח] ובורג נוסף לחיישן חום גיר.. כבר לא צריך לאלתר.

ואכן לאחר ההחלפה, יש שיפור גם בטמפ העבודה של המנוע, מעבר לנסיעה נעימה והחלפת הילוכים חלקה יותר.

כל מה שכתבת, זה בסדר, אבל למה להשמיץ את השעון המקורי???
השעון מדויק גם ע"פ ההתנגדות וגם ע"פ מד חום חיצוני (בכל התחום).
מה שהייתי מבקש זה שעון, שעד 105 מעלות (נניח), לא יזוז ממקומו.
אני לא רוצה לראות את השעון זז על כל שינוי קטן בטמפרטורה.

לאחר שמתרגלים לזה, אני לא רואה בעיה עם המערכת קירור המקורית (למעט הוספת מאוורר חשמלי בהפעלת המזגן והפרדת קירור הגיר מקירור המנוע).

אביגדור

מיקו פוקיטו
16-08-10, 15:42
יורם ואני הוספנו לאחרונה, עוקת שמן גיר מוגדלת עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות:
1. פח עבה יותר מהמקור - חזק יותר
2. קירור השמן מתבצע בעוקה - בגלל המבנה המיוחד של התחתית
3. העוקה גדולה משמעותית מהמקורית - מה שאומר כ- 160% יותר שמן בגיר, מחזור יותר גדול ובכך השמן מספיק להתקרר יותר עד שהוא חוזר למערכת.
4. בעוקה יש בורג ריקון [ ימות המשיח] ובורג נוסף לחיישן חום גיר.. כבר לא צריך לאלתר.

ואכן לאחר ההחלפה, יש שיפור גם בטמפ העבודה של המנוע, מעבר לנסיעה נעימה והחלפת הילוכים חלקה יותר.[/quote]


איפה קונים כמה עולה?

תודה

eysham
16-08-10, 16:56
איפה קונים כמה עולה?

תודה

והאם יש גם ל-WJ?

נמרוד - מערד
16-08-10, 18:19
איל
הרכב שלך מתחמם? אתה לא צריך את זה.
נמרוד

יורם-דרומי
16-08-10, 20:24
275$ בארה"ב לא כולל משלוח לא כולל מכס

קבל קישור - http://www.bulkpart.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=2&Product_Code=14110&Category_Code=pan-cooler

אלא אם תיבת ההילוכים שלך לא 518 - צריך לחפש באתר הזה את דגם תיבת ההילוכים הנדרשת
יורם



יורם ואני הוספנו לאחרונה, עוקת שמן גיר מוגדלת עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות:
1. פח עבה יותר מהמקור - חזק יותר
2. קירור השמן מתבצע בעוקה - בגלל המבנה המיוחד של התחתית
3. העוקה גדולה משמעותית מהמקורית - מה שאומר כ- 160% יותר שמן בגיר, מחזור יותר גדול ובכך השמן מספיק להתקרר יותר עד שהוא חוזר למערכת.
4. בעוקה יש בורג ריקון [ ימות המשיח] ובורג נוסף לחיישן חום גיר.. כבר לא צריך לאלתר.

ואכן לאחר ההחלפה, יש שיפור גם בטמפ העבודה של המנוע, מעבר לנסיעה נעימה והחלפת הילוכים חלקה יותר.


איפה קונים כמה עולה?

תודה[/quote]

eysham
16-08-10, 23:09
איל
הרכב שלך מתחמם? אתה לא צריך את זה.
נמרוד

לא. ממש לא.
אבל הקרטר גיר שלי חטף מעט, והחליד מעט. וחשבתי שאם כבר להחליף אז לאחד עם פקק ריקון.
275$ לפני כל התוספות הנלוות שיכנעו אותי להתעלם מזה... :cool:

איל

sos4u
17-08-10, 00:22
275$ לפני כל התוספות הנלוות שיכנעו אותי להתעלם מזה... :cool:

איל

בשביל פקק ריקון זה ממש לא משתלם, אבל למיטב זכרוני המחיר פה בארץ היה 260$ כולל כל ההוצאות.

אייל, הכל מקרה, בשביל רכב שעומד, זה באמת לא משתלם ... :D

eysham
17-08-10, 14:01
בשביל פקק ריקון זה ממש לא משתלם, אבל למיטב זכרוני המחיר פה בארץ היה 260$ כולל כל ההוצאות.

אייל, הכל מקרה, בשביל רכב שעומד, זה באמת לא משתלם ... :D

מי קבע שג'יפ בכלל צריך לנסוע?

http://cdn1.ioffer.com/img/item/597/227/71/76a6_1.JPG

ולמען הסר ספק: בתמונה מתוארת הדרכה של איך בודקים שמן מנוע בג'יפ...

איל

sos4u
23-08-10, 09:20
מי קבע שג'יפ בכלל צריך לנסוע?

http://cdn1.ioffer.com/img/item/597/227/71/76a6_1.JPG

ולמען הסר ספק: בתמונה מתוארת הדרכה של איך בודקים שמן מנוע בג'יפ...

איל

המילים "מנוע בג'יפ" - מיותרות ...

אפי מאגנום
24-08-10, 03:40
המילים "מנוע בג'יפ" - מיותרות ...
גדול +1

-->