צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי גיר NV3550
שלום לכולם רציתי לדעת אם מישהו התנסה עם הגיר הנ"ל יתרונות חסרונות ביחס לגיר הסטנדתי (AX15) של הסופה
בהילוך ראשון יש לNV3550 יחס 4.01-1 ב-AX15 יש 3.83 -1 האם זה אומר הילוך יותר ארוך או יותר קצר? (מושך יותר או פחות בהילוך ראשון)
ואם יש נוסחה לחישוב מהירות בטורים מסוימים ביחס מסוים ובקוטר גלגל מסוים?
תודה לעונים... :)
הראשון של NV3550 יותר קצר = יותר חזק = פחות מהיר.
4.0 מו ל 3.83 זה פער די קטן, אבל קיים.
הגיר הזה מתאים בולט-און למנוע סופה ולטרנספר סופה ללא צורך במתאמים? אם צריך מתאמים למיניהם צריך גם דריישפטים חדשים, ואז כל העסק הופך ליקר.
מה היחסים בשאר ההילוכים מול AX15?
אם הכל מתאים וזו השתלה בולט-און, אולי זה יכול להיות כדאי אם אתה מגדיל צמיג מ-31' ל-32' למשל.
מעבר לזה הפער קטן מדי ולא הייתי טורח, אלא אם הגיר שלי סיים את חייו ובמקרה יש לי NV3550 זמין תחת היד, ואם הגיר הזה לכשעצמו גם חזק משמעותית מ-AX15 (שהוא לא בדיוק גיר מדהים בחוזקו).
הראשון של NV3550 יותר קצר = יותר חזק = פחות מהיר.
4.0 מו ל 3.83 זה פער די קטן, אבל קיים.
הגיר הזה מתאים בולט-און למנוע סופה ולטרנספר סופה ללא צורך במתאמים? אם צריך מתאמים למיניהם צריך גם דריישפטים חדשים, ואז כל העסק הופך ליקר.
מה היחסים בשאר ההילוכים מול AX15?
אם הכל מתאים וזו השתלה בולט-און, אולי זה יכול להיות כדאי אם אתה מגדיל צמיג מ-31' ל-32' למשל.
מעבר לזה הפער קטן מדי ולא הייתי טורח, אלא אם הגיר שלי סיים את חייו ובמקרה יש לי NV3550 זמין תחת היד, ואם הגיר הזה לכשעצמו גם חזק משמעותית מ-AX15 (שהוא לא בדיוק גיר מדהים בחוזקו).
דרור שלום
לשאלתך
AX15
ראשון 3.83-1
שני 2.33-1
שלישי 1.43-1
רביעי 1.00-1
חמישי 0.789-1
אחורי 4.22-1
ב NV3550
ראשון 4.01-1
שני 2.33-1
שלישי 1.39-1
רביעי 1.00-1
חמישי 0.789-1
אחורי 3.57-1
עשיתי קצת מחקר באינטרנט וכולם מדברים רק שבחים על הגיר הזה בעיה אחת שרוב מי שהרכיב את הגיר הזה בפורומים בארה"ב אומרים שהוא קצת מרעיש בניוטרל .
קיבולת שמן שנראת לי מוזרה רק כ-2 ליטר לעומת כ3.5 ב AX15
ממה שהבנתי הגיר מתאים בול רק התאמה קטנה דרושה לידית 4X4 .
אם ראשון ב NV3550 יותר קצר זה מצויין למי שיש יחס 3.54 בקורונה פיניון כהה יהיה יותר כוח לגיפ לעלות דיונות כי ממה שהתנסיתי חסר לגיפ כוח עם היחס הנל עם צמיגי 31
.
אוסאמה, יש לך גיר כזה ביד? מאיזה רכב בכלל מורידים אותו? אני לא ממש משוכנע שיתאים bolt-on למנוע סופה, ובטח שלא יתאים גם למנוע וגם לטרנספר, מבלי שיתוכנן לכך מראש. הגירים של NV בד"כ חזקים, אני מכיר אותם משודכים למנועי GM (בל-האוזינג שונה לחלוטין מבג'יפים). כמו שרשם דרור-במידה והיה לי אחד בחינם, והייתי צריך להחליף אצלי גיר, ואין צורך בהתאמות מסובכות ויקרות-הייתי שוקל את ההסבה, בכל שילוב אחר-כנראה שלא.
קובי
חסר כוח?
יכול להיות שעם ראשון קצר יותר תתקשה לתפוס תנופה מספקת. הרכב יהיה איטי מדי.
אבל כל זה בתיאוריה. במציאות ההבדל בין יחסי ההעברה של ההילוך הראשון בשני הגירים הוא קטן מאוד עד לא מורגש. לא יודע אם בכלל תרגיש הבדל.
שני אותו דבר, שלישי - הבדל זעיר לטובת AX15. רביעי וחמישי אותו דבר... ההילוך היחיד שההבדל בו מוחשי הוא רוורס וההבדל הוא לטובת AX15...
זה גיר כזה חזק ששוה להתעסק בו?
אני לא הייתי מסתבך עם זה. אין טעם בכלל.
אם כבר אתה רוצה לשפר תגובה ותאוצה - תחליף יחסי העברה בסרנים. אני הייתי עובר ל-4.10, ומקבל גם זחילה טובה יותר ואופציה להגדיל צמיג ל-33'.
אם אתה נשאר על 31', לטעמי ומהתנסות עם כמה ג'יפים, 3.73 יהיה אידיאלי לדיונות.
אוסאמה, יש לך גיר כזה ביד? מאיזה רכב בכלל מורידים אותו? אני לא ממש משוכנע שיתאים bolt-on למנוע סופה, ובטח שלא יתאים גם למנוע וגם לטרנספר, מבלי שיתוכנן לכך מראש. הגירים של NV בד"כ חזקים, אני מכיר אותם משודכים למנועי GM (בל-האוזינג שונה לחלוטין מבג'יפים). כמו שרשם דרור-במידה והיה לי אחד בחינם, והייתי צריך להחליף אצלי גיר, ואין צורך בהתאמות מסובכות ויקרות-הייתי שוקל את ההסבה, בכל שילוב אחר-כנראה שלא.קובי
כן יש לי אחד כזה חדש
שאלתי איזה חבר שהרכיב לימשהו הוא אמר שמתאים בול אחד לאחד רק ההתאמה הקטנה לידית 4X4 חוץ מזה הכל רגיל. עכשיו קראתי באינטרנט ש ה -AX15 ארוך ב 0.5 אינטש שזה לא נראה לי משמעותי
חסר כוח?
יכול להיות שעם ראשון קצר יותר תתקשה לתפוס תנופה מספקת. הרכב יהיה איטי מדי.
אבל כל זה בתיאוריה. במציאות ההבדל בין יחסי ההעברה של ההילוך הראשון בשני הגירים הוא קטן מאוד עד לא מורגש. לא יודע אם בכלל תרגיש הבדל.
שני אותו דבר, שלישי - הבדל זעיר לטובת AX15. רביעי וחמישי אותו דבר... ההילוך היחיד שההבדל בו מוחשי הוא רוורס וההבדל הוא לטובת AX15...
זה גיר כזה חזק ששוה להתעסק בו?
אני לא הייתי מסתבך עם זה. אין טעם בכלל.
אם כבר אתה רוצה לשפר תגובה ותאוצה - תחליף יחסי העברה בסרנים. אני הייתי עובר ל-4.10, ומקבל גם זחילה טובה יותר ואופציה להגדיל צמיג ל-33'.
אם אתה נשאר על 31', לטעמי ומהתנסות עם כמה ג'יפים, 3.73 יהיה אידיאלי לדיונות.
הכוונה שלי לעלות מהמקום בלי תנופה. אבל אתה צודק לזה צריכים יחס 4.10 .
טוב, מקצת נבירות ברשת (בהכוונה של אוסאמה), מסתבר שהגיר הנ"ל הוא פשוט הגיר הידני הסטנדרטי שהיה מורכב ב-TJ, כלומר מחליפו הישיר של ה-AX15. הגיר, אם כך, נולד להתחבר למנוע ה-4.0L מצד אחד, ול-NP231 מצידו השני, בלי מתאמים ובלי שינויים. ההבדל היחיד ביניהם, כמו שהוזכר כאן, הוא באורך, ה-AX15 ארוך יותר ב-0.5".
עושה רושם שמדובר בגיר אמין יותר, חזק למדי (יודע להתמודד עם 300ft/lib, כשה-4.0L לא ייתן יותר מ-235), וגם בהסבה פשוטה יחסית, לא נפוצה כלל בארץ פשוט כי הגירים האלה לא מתגלגלים כאן באופן נפוץ. נשמע לכאורה מעניין.
קובי
עשיתי קצת מחקר באינטרנט וכולם מדברים רק שבחים על הגיר הזה בעיה אחת שרוב מי שהרכיב את הגיר הזה בפורומים בארה"ב אומרים שהוא קצת מרעיש בניוטרל .
.
אנדרסטייטמנט של השנה
הגיר אכן חזק יותר מה
AX15
אבל גם מרעיש בצורות מפחידות כאילו שהוא מלא בחצץ ולא בשמן.
האם זה שווה להסב?
לדעתי.......זה נבלה וזה טרפה.
אנדרסטייטמנט של השנה
הגיר אכן חזק יותר מה
AX15
אבל גם מרעיש בצורות מפחידות כאילו שהוא מלא בחצץ ולא בשמן.
האם זה שווה להסב?
לדעתי.......זה נבלה וזה טרפה.
האם יש לך גיר כזה מורכב על האוטו?:confused:
לא אישית,
נהגתי במספיק רכבים עם הגיר הנ'ל ליצור את הדעה. (יש אותם ברכבים שונים)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.