צפייה בגרסה מלאה : צמיגים
שלום לכולם
עד היום נסעתי על MUD, האחרונים של מקסיס.
ביצועים סבירים וגם אורך חיים אולם רעש ובלאי לא אחיד
לפני ההחלפה עלו בי הרהורי כפירה לעבור ל AT ושאלתי היא מנסיונכם (אם קיים) לגבי BFG AT
ברור לי שהצמיג מעולה מבחינת רעש אחיזה בכביש ואורך חיים
אבל כמה נחות הוא יהיה בשטח טכני בעיקר סלעים ומידי פעם בוץ לעומת MUD.
הרבה טוענים שה MT/R קרוב ל AT כמה ואיך קרוב? מבחינת רעש וחלקות נסיעה בכביש או מבחינת אחיזה..?
ידוע שהנושא הועלה אבל כאן אני ממקד לגבי הצמיג הספציפי של BFG AT מול MUD.
אורן.
arnonshoshani
24-08-10, 16:29
אורן שלום
ה MTR עוד מעט נעלם מהעולם והופסק ייצורו כרגע מחליף אותו ה MTR CEVLAR בעל חתך יותר ידידותי לכביש ופחות לשטח. אצלנו הוא מותקן על כל דיפנדר שיוצא מהעסק (בנוי למשקלים גבוהים של המכוניות הממוגנות) הוא די שקט ועובד לא רע בשטח.
לעומתו ישנו את הצמיג החדש של BF ה MUD KM2 שהוא צמיג ללא תחרות בשטח ואחד השקטים שיצא לי לסוע עליו. (בצימיגי השטח המלא)
ארנון שושני
052-6991704
גניסלב רונן
24-08-10, 16:53
אורן שלום
ה MTR עוד מעט נעלם מהעולם והופסק ייצורו כרגע מחליף אותו ה MTR CEVLAR בעל חתך יותר ידידותי לכביש ופחות לשטח. אצלנו הוא מותקן על כל דיפנדר שיוצא מהעסק (בנוי למשקלים גבוהים של המכוניות הממוגנות) הוא די שקט ועובד לא רע בשטח.
לעומתו ישנו את הצמיג החדש של BF ה MUD KM2 שהוא צמיג ללא תחרות בשטח ואחד השקטים שיצא לי לסוע עליו. (בצימיגי השטח המלא)
ארנון שושני
052-6991704
לעומתו ישנו את הצמיג החדש של BF ה MUD KM2 שהוא צמיג ללא תחרות בשטח ואחד השקטים שיצא לי לסוע עליו. (בצימיגי השטח המלא)
מסכים בהחלט לקביעה הזו
גודיר ובי אף מאז ומתמיד נלחמו על תואר הצמיג המאוזן - זה שחזק בשטח ושקט בכביש.
לבי אף יש יוקרה משלו, הרבה בזכות השקט בכביש, המון בזכות דגם ה AT, ולבסוף תודות לותק ארוך השנים לעומת ה MTR שנחשב יחסית צעיר בשוק.
ה MTR הישן לא מיוצר זה כמעט שנה, וה MTR קבלר הולך ומצטייר כצמיג סופר חזק בשטח, בטח לעומת ה KM2 .
המון מתלוננים על כך שהדופן בבי אף עדיין חלש, ומצד שני משבחים את השיפור המשמעותי בדגם הקבלר.
לא כל כך ברור מה הכוונה בגודיר שהחתך שלו ידידותי לכביש. ראו תמונה. חתך הצמיג עושה רושם רעב מאוד לשטח.
מאוד אהבתי את הפרופיל האסימטרי בחלקו העליון - מה שמאפשר אחיזה טובה יותר בסלעים.
לעומתו ישנו את הצמיג החדש של BF ה MUD KM2 שהוא צמיג ללא תחרות בשטח ואחד השקטים שיצא לי לסוע עליו. (בצימיגי השטח המלא)
ויש גם את ה- 8060 של מקסיס שכנראה נולד "בהשראת" הצמיג הזה, מצויין בשטח, שקט בכביש וזול בהרבה מ- BF ...
http://www.maxxis.com/Repository/Images/M8060_Trepador.jpg
כולם טובים, הכל עניין של כסף.. AT ו MUD הם לא על אותו משקל, זה כמו להשוות סובארו מול משאית (הם לא מאותה משפחה). תשוו MUD מול MUD.. ואז תקבלו השוואה נכונה בביצועים.
בנוסף לצמיגים שכבר ציינתם שכולם טובים באמת, ישנו עוד צמיג שעושה את העבודה ווותיק בשוק, רק לאחרונה התחילו לעשות קצת שיווק אחרי שהיצרן התאושש בארץ.
הקופר STT מסתמן כצמיג הבא (ממשפחת הMUD). גם איכותי, גם שקט "יחסית" והכי חשוב במחיר הוגן (וזה לא בגלל הבאנר שרץ פה באתר).
אורן - אני מניח שמי שאמר לך שהMUD קרוב לAT התכוון כמעט בוודאות למידת השקט והאיזון שהAT נותן.
צמיגי MUD תמיד רועשים יותר מAT, באופן יחסי MTR הוא שקט יותר.. אצלי בכל אופן באופן יחסי, אני כבר לא שומע את הצמיגים בנסיעה.. מתי שהוא כבר לא שומעים אותם אחרי הרבה שנים של MUD.
אם לסכם את כל הנאמר אזי ישנם היום שיפורים אצל היצרנים אשר הביאו לרמת רעש נמוכה יותר ביחס ל MUDים הקודמים.
ברור לי שAT זה לא MUT אבל שמעתי מס ביקורות ספציפיות לגבי ה AT של BFG שטוענות שהוא לא נופל מ MT/R בשטח טרשי וסלעי עם בעיה מסויימת בבוץ ורציתי לשמוע האם הAT שלהם ספציפית באמת נותן בצועי שטח קרובים לMUD????
אורן.
אם ברור לך ש AT זה לא MT, ואם אחרים הציעו לא להשוות בינהם, למה בכל זאת אתה שואל את השאלה?
מי שאמר לך את זה, הוא כנראה מישהו שיש לו BF AT מותקנים על הג'יפ, ובישראל אם יש לי, אז שלי הכי טוב.
בקיצור, אין מצב ש BF AT משתווים ל MT/R בביצועי שטח.
אורן ,
אם אתה מחפש צמיגים שקטים וטובים גם לכביש וגם לשטח. אתה יכול להיות רגוע ולקנות AT (זה מהות הצמיג, All Terrain).
בעבר, אותה התלבטות כשלך .
התובנות שלי (נכון לעכשיו),
אם אתה נהג יחיד (האשה ממודרת מהג'יפ) ומרכיב טיולי השטח הקשוחים גבוה אז, MUD .
אם יש לך SUV יום יומי והטיולים בד"כ ברמה בינונית מכסימום (טיולי משפחות) אז, BG AT .
אבל, מהנסיון זה נחמד לכתוב בצורה לוגית , בפועל יש אלמנט ההופעה "הקרבית",
החשש מלהתקע במס' פעמים מועט של מעברי בוץ .
לסיכום, בזמנו רכשתי BF MUD וסה"כ הייתי מרוצה.
בהצלחה בבחירה
רענן
רק לא לשכוח ש-AT זו בסופו של דבר פשרה.
צמיגי AT טובים יתנו לך פשרה טובה בין כל העולמות - אורך חיים, אחיזה סבירה ושקט על הכביש, אחיזה טובה בשבילים וסבירה בסלעים. אבל זה מוכרח לבוא על חשבון משהו. בוץ למשל. יש כאלה שטוענים שגם בזחילת סלעים הם קצת פחות טובים.
אם אתה לא מאלה שקופצים בהתלהבות לתוך כל שלולית בוץ או שביל שדות ספוג-מים מיד אחרי הגשם, לך על AT.
עכשיו אני הולך לקחת עוד כדור כי גם 8 שעות שינה עמוקה לא מחקו לי את כאב הראש מהרעש שהמקסיס ביגהורן שלי עשו ב-200 ק"מ רצוף על כביש. והעובדה שהם היו נפלאים ואוחזים במשך יום שלם בשטח ממש לא מקלה על כאב הראש הזה.
צמיגי AT טובים יתנו לך פשרה טובה בין כל העולמות - אורך חיים, אחיזה סבירה ושקט על הכביש, אחיזה טובה בשבילים וסבירה בסלעים. אבל זה מוכרח לבוא על חשבון משהו. בוץ למשל. יש כאלה שטוענים שגם בזחילת סלעים הם קצת פחות טובים.
מטבע היותם פשרה הם טובים קצת בכל דבר ולא מצטיינים בכלום..
דרור,
אם מדברים על צמיגים לשטח,תעשו מבחן השוואתי, עם אותו הרכב (או לצורך העניין לפחות 2 רכבים זהים), 2-3 נהגים שיוכלו להוות סוג של מדגם ומספר צמיגים- תראה שיש הבדל ברור בין התנהגות צמיג שטח לבין צמיג "חצי" בשטח.
מטבע היותם פשרה הם טובים קצת בכל דבר ולא מצטיינים בכלום..
דרור,
אם מדברים על צמיגים לשטח,תעשו מבחן השוואתי, עם אותו הרכב (או לצורך העניין לפחות 2 רכבים זהים), 2-3 נהגים שיוכלו להוות סוג של מדגם ומספר צמיגים- תראה שיש הבדל ברור בין התנהגות צמיג שטח לבין צמיג "חצי" בשטח.
צודק רק, שכול החיים הם פשרה אחת גדולה ...
חוץ מזה, תעשה את אותו המבחן ההשוואתי אבל בכביש, תקבל בדיוק את המסקנה ההפוכה.
חושב, שאני ודרור נתנו לו את "הכלים" הלוגיים לבחירה. למרות שבסוף הבחירה גם נשלטת אמוציונלית.
יום טוב
רענן
ע"ב השוואתי אני חושב שגם כאן אתה טועה.. אלא אם תגיד שזה המקצוע שלך ובדקת, ואז אשמח לשמוע.
היתרון יהיה לטובת צמיגי AT אבל לא בצורה כ"כ נחרצת כמו שאתה חושב, לא אצל היצרנים המובילים ואני לא מתכוון לצמיגי נישה בסגנון תחרותי כביכול כמו TSL או דומים.
הפשרה היא לכיוון השטח, תמיד "משוויצים" ביכולת כביש של צמיגי שטח (אחיזה, שקט) כי יודעים שזה חשוב לרוב מי שרכב השטח שלו משמש גם בכביש.
אם כבר אז להכניס כמו שהצעתי גם חלק בכביש בהשוואה שתסגור את הפינה הזו להרבה דיונים, שלטעמי קצת עקרים כי הם תמיד ישארו ברמה התיאורטית או ברמת "הרגשת תחת" ולא עובדות.
הצבא החליט בזמנו לאחר מבחנים כביש ושטח שכלי הרכב הממוגנים ינעלו MTR ולא נתנו דיפנדרים אפילו לא דקה עם הG90 המקורי, ברכב ממוגן הדגש הוא לא על יכולות שטח, אלא בעיקר כביש, וצמיג שיסבול התעללות של משקל גבוה כמו של רכב ממוגן.
גם הג'יפים שלנו, מבלים 90% מהזמן על כביש.
אם הג'יפ משמש רק לטיולים/שעשועי שטח בסופ"ש ויכולת שטח (סלעים ובוץ, לא חולות) עומדת מעל הכל, לך על MUD ואל נא תתלונן על אורך חיים מתחת לממוצע, רעש בכביש, אחיזה לקויה, החלקות בכביש רטוב ושאר תעלולים של צמיג שמיועד רק לשטח.
גם הג'יפים שלנו, מבלים 90% מהזמן על כביש.
אם הג'יפ משמש רק לטיולים/שעשועי שטח בסופ"ש ויכולת שטח (סלעים ובוץ, לא חולות) עומדת מעל הכל, לך על MUD ואל נא תתלונן על אורך חיים מתחת לממוצע, רעש בכביש, אחיזה לקויה, החלקות בכביש רטוב ושאר תעלולים של צמיג שמיועד רק לשטח.
אם הכוונה היתה אלי אז אני יכול לאתגר את רוב מה שאמרת, למזלי התאפשר לי לחוות סוגים שונים במקביל.
אמנם בשביל זה צריך מבחן מסודר באמת אבל ביום-יום, אחרי נסיון של מאות אלפי ק"מ מצטברים עם סוגים שונים של צמיגים- אני חושב שלמשתמש הממוצע, זה שמבין שהוא נוהג ברכב שטח ואין לו מה לחפש מאפייני נהיגה ספורטיבים ומבלה את מרבית זמנו על הכביש ומנגד לא בוחל בטיול שטח מאתגר מדי פעם, אין כלל מה לפחד מצמיג שטח "אמיתי" מהיצרנים המובילים.
לא בנסיעת כביש ובטח לא בנסיעת שטח, לא מבלאי גבוה מידי (90K ק"מ עם MTR בזמן קצר יחסית של שנתיים ויותר מסט אחד), ולא מרעש מחריש אזניים (אמרתי מהיצרנים מובילים, לא מהממוצעים+), ושוב, אני לא מדבר על צמיג שטח ייעודי כמו מישלין X או BOOGER/SIMAX/TSL ושות'.
הכי נכון יהיה להשוות דגמים ספציפיים כמועמדים שאפשר לדון בהם, הכללת תכונות היא ממש לא נכונה כשיש בשוק צמיגי שטח שעולים פחות מחצי מאחרים וגם מתנהגים ככה.
לטעמי הפשרה הנכונה הינה אחד מצמיגי ה- MUD עם פרופיל מודרני, כמו ה- KM2 של BF, ה- 8060 של מקסיס ומקביליהם מתוצרות אחרות. בצמיגים האלו שומרים על יכולות שטח אמיתיות מבלי לשלם על כך ברעש צמיגים גבוה. כמובן שכפי שנאמר כל צמיג (או מוצר באשר הוא) הוא פשרה בין מספר מרכיבים, ובמקרה של הצמיגים האלו אמנם מקבלים יכולות שטח משובחות ושקט בכביש, אבל עדיין במחיר של בלאי גבוה ואחיזה פחותה בכביש (כמו צמיגי שטח אחרים).
לדרור: בהחלפת הצמיגים הבאה נסה את הטרפדור (8060) של מקסיס, אני מאמין שתחווה הקלה משמעותית (בכאב הראש, כלומר) לעומת הביגהורן...
תודה לכל המשיבים המלומדים.
מסקנתי היא להשאר עם MUD מהתצורה החדשה כאמור החברה המובילים GY ו BF יתנו ביצועי שטח ורעש טובים אבל המחיר גם יהיה "איכותי"...
מצד שני הועלו פה ה8060 של מקסיס והSST של קופר כאלטרנטיבות שפויות יותר (במחיר)
יש עוד המלצות טובות וזולות יותר מזוג האמריקאים היקר??
ברצוני להבהיר שהרכב לא עושה יותר מ 10K בשנה כך שאורך חיים הוא פחות פקטור (הצמיג מתייבש אצלי לאחר 40-50K)
בברכה
אורן.
AvigdorAharon
29-08-10, 23:27
והמחיר הוא לא פקטור?
בעבר היו לי BF שטח מלא (הורכבו על CJ פתוח), צמיג מצוין בשטח וטוב בכביש.
כיום אני לפני החלפה ועדין מתלבט אם לקנות שוב BF או לחסוך אי אלו שקלים ולקנות משהו אחר.
אביגדור
והמחיר הוא לא פקטור?
בעבר היו לי BF שטח מלא (הורכבו על CJ פתוח), צמיג מצוין בשטח וטוב בכביש.
כיום אני לפני החלפה ועדין מתלבט אם לקנות שוב BF או לחסוך אי אלו שקלים ולקנות משהו אחר.
אביגדור
ברור שכן ...
לדעתי בישראל, מקסיס הצמיג עם התמורה הכי טובה לכסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.