התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייבוא רכב אספנות



תום לרמן
06-09-10, 07:06
האם אפשר לייבא מארהב גיפ אספנות?
בתודה ושנה טובה

shmil
06-09-10, 14:05
למה שיהיה בלתי אפשרי?

אם תשמור על מקוריות מהיצרן גם במנוע, וגם במידות צמיגים - אין שום בעייה.

tzagi
07-09-10, 06:41
למה שיהיה בלתי אפשרי?

אם תשמור על מקוריות מהיצרן גם במנוע, וגם במידות צמיגים - אין שום בעייה.

באמת איך זה עובד?
מספר הרכבים הישנים שעוד יש להם את המנוע המקורי זעירים,
וכבר לא נדבר על הסבות שונות ומשונות,
כמו כן... להרבה רכבים היתה אופציה ל4,6 או 8 צילנדר, ולפעמים זה אפילו לא בVIN
איך המדינה מתייחסת למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)

השאלה כמובן לכול רכב אספנות ביבוא אישי בלי קשר לג'יפים.

תום לרמן
07-09-10, 07:15
הגיפ שאני מתענין בגיורו מקורי לחלוטין ואני עדיין מברר עלויות .
שמיל אתה בטוח שאין תקנה האוסרת ייבוא של 4x4 אספנות?

מידבר
07-09-10, 08:06
תום ,למה לא ללכת "על בטוח".
גש למשרדי המכס בת'א ושאל אותם ישירות.
נסה לדבר ממש עם עם הגורם המחליט.
זה עדיף מאשר להסתבך אתם כאשר הרכב כבר בנמל...

אברמלה
07-09-10, 08:38
איין שום בעייה להביא רכב אספנות 4x4 לארץ. . רק שהמיסויי יקר לאללה. 100 עד 110 אחוז על קביעת השמאיי. כולל מישלוח. ולא משנה כמה יעלה לך הרכב שם. קח בחשבון עוד הוצאות . כגון פתיחת רישיון יבוא. ועוד מרעין בישין. עכשו אני בתהליך שיחרור של רכב אספנות. אמנם לא גיפ אבל הם שותים את הדם בלי שום קשר. עצתי לך אם והיה אתה מזמין רכב על תביא אותו לאשדוד ..

shmil
07-09-10, 10:42
באמת איך זה עובד?

כמו כן... להרבה רכבים היתה אופציה ל4,6 או 8 צילנדר, ולפעמים זה אפילו לא בVIN
איך המדינה מתייחסת למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)

יש לי חבר שהביא לא מזמן ויליס עם מנוע 225, V6.
בסוף, הוא שילם למישהו שפתר לו את הבעיות....

תום לרמן
07-09-10, 11:08
הי שמיל
יש סיכוי לדבר עם הבחור?
בתודה ושנה טובה

shmil
07-09-10, 14:59
בה"פ

אפיז
07-09-10, 20:17
עדיף להעזר באמיל מכס שמכיר את הדרישות
ואפשר להתווכח על הערכה ,לבד זה לא הולך וכמעט בילתי אפשרי הנבלים עושים הכל למנוע ולטרטר בלי סוף ,
החיסכון בסוף יוצא יקר ומתיש
ולהיזהר מקומבינות חסכניות זה עלול לעלות ביוקר , לתעד הכול ,וכול פיפס שיהייה מתועד מכול הכוונים , שלא יפלו עליכם בסוף התהליך על שטות ...

asafk
07-09-10, 21:37
מותר לייבא כל רכב שיש לו TITLE בתוקף, בתנאי שהוא לא דיזל, ולא מעל 3.5 טון משקל כולל. חישוב המיסים הוא 120% בערך על מחיר הרכב (חשבונית שלך או הערכת שמאי, ויש מקרים שהערכת השמאי שערורייתית ואז אתה צריך להביא שמאות נוספת ולריב עם המכס) + הובלה. כלומר - אם קנית ג'יפ ב 2000 דולר וההובלה עוד 2000, תשלם מכס של 4800 דולר.

אסף.

Tsafrir
07-09-10, 21:53
מותר לייבא כל רכב שיש לו TITLE בתוקף, בתנאי שהוא לא דיזל, ולא מעל 3.5 טון משקל כולל. חישוב המיסים הוא 120% בערך על מחיר הרכב (חשבונית שלך או הערכת שמאי, ויש מקרים שהערכת השמאי שערורייתית ואז אתה צריך להביא שמאות נוספת ולריב עם המכס) + הובלה. כלומר - אם קנית ג'יפ ב 2000 דולר וההובלה עוד 2000, תשלם מכס של 4800 דולר.

אסף.

רק להוסיף: מחיר הרכב נקבע על פי מה שנקרא "מחירון קראוס" המצוי בידי המכס.

כדאי להציץ בשרשור הבא:
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=338290

asafk
07-09-10, 22:01
הבעיה היא שהמכס הכריזו שכל מייבאי רכבי האספנות הם רמאים וגנבים (זה אמיתי, לא ציניות שלי), ולכן יש שמאי שכל תפקידו לקבוע שומות הזויות. והוא לא קובע לפי מחירון קראוס, אלא (שימו לב טוב, זה היה יכול להיות מצחיק אם זה לא היה עצוב) לפי מחירי מינימום במודעות באיביי (שבדרך כלל גבוהים משמעותית ממחיר סגירת העסקה). יותר חמור מזה הוא שהשמאי קובע את מצב הרכב בדרגה או שתיים יותר גבוה ממה שהוא (רכבים במצב נסיעה, או משופצים קלות, הופכים לרכבי תצוגה פתאום), ואז גם אם הוא עובד לפי קראוס, ההבדל יכול להיות עצום במחיר.
השילוב של שמאי לא מקצועי והחשד כי אתה עבריין כבר מראש, הוא מאוד בעייתי. במאמר מוסגר אוסיף שבשבועות האחרונים מסתמן שהמכס מתחילים לרדת מהעץ אחרי שהם נחלו כמה תבוסות מתוקשרות.

אסף.

tzagi
07-09-10, 22:23
מכר הביא ארצה עגלה משנות ה70, שילם עלייה $2450(באינדיאנה)
השמאי העריך את ערך העגלה ב$10000 לפי מחירון קראוס (איך אין לי מושג) ולפי זה גנבו את המכס

מיותר לציין שהקשר בין המחירון למחירי העגלות הוא מקרי בלבד, קראוס הם בעסקי מכירת ספרים- לא הערכת מחירי עגלות.

asafk
07-09-10, 22:58
איך? זה פשוט.
האוטו שלי מוגדר מצב 3 - רכב נוסע בלי תקלות משמעותיות, עם חלודות קלות, אולי אחרי שיפוץ קל. מחירון של בערך 5000 דולר. אבל מספיק דרגה אחת יותר - רמה 4 שהיא רכב ללא תקלות וללא חלודה כלל, הכל מקורי או משופץ, אבל עדיין רכב יומיומי, המחירון עולה בערך באלפייה. אם השמאי יקבע מצב 5 - רכב משופץ מהיסוד ברמה גבוהה, כזה שממרחק של מטר-שניים לא תוכל להבחין בכל פגם חיצוני - המחיר יהיה יותר מ 8000 דולר. ואם השמאי יחליט שמדובר במצב 6 - שלפי האמריקאים זה שיפוץ מלא ומהיסוד, כולו בחלקים מקוריים או NOS, או רכב שכל החלקים בו מקוריים, ובנוסף כל הברגים סגורים באותו כיוון ודברים כאלו... המחיר יהיה 12000 דולר. זה הבדל משמעותי. ואז בא שמאי של רשות המסים וקובע שרכב תקין וסביר שאמור להיות מצב 3, הוא בעצם מצב 5 , כי הוא נראה יפה מרחוק. הוא לא ירים את השטיחים לחפש חלודה, הוא לא יבדוק אם החלקים מקוריים או מקסיקניים. הוא לא מבין כלום ברכבי אספנות, כנראה. ואז זה מה שקורה.


אסף.

יקיר גרין
08-09-10, 00:11
איך המדינה מתייחסת למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)


ג'ו, מצחיק לקרוא שאתה מגדיר את ישראל כ-המדינה, ולא המדינה שלכם ... :)
ההזדהות שלך איתנו הסובלים פה בלבנט מרשימה!!

tzagi
08-09-10, 01:17
יקיר,
לקרוא לזה הזדהות, זה לא מדוייק
כולו אני מנסה להיות PC, נחמד ומקצועי,
וחוץ מזה, כול פעם שאני מעביר ביקורת על מדניות מדינת ישראל...תוקפים אותי והשרשור נעלם ובצדק
בניגוד לאחרים "בני בית" שיכולים לעשות אותם הדבר ואותם דגים "תוקפניים" ימלאו פיהם במים, (אם זה אחד משלנו זה בסדר....)

מקובל או לא, ככה זה. לומדים איך לא ליפול בבור הזה.
אז אם המונח "המדינה" מצחיק אותך....בא נראה ....סמן מה יותר מתאים (לך):
1. איך מערכת שודדי הדרכים מתייחסת למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)
2. איך הבולשביקים מתייחסים למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)
3. איך מתייחסים בעולם הרביעי למיקרים בהם אין דרך לדעת מה היה גודל המנוע המקורי ברכב הספציפי? (לעומת מה יש בו היום)

אני יכול להמשיך...אבל אין סיבה טובה לזה.

WildLove
08-09-10, 03:27
מסקרן אותי, מה ההיגיון מאחורי זה שדיזל אסור לייבא?

tzagi
08-09-10, 04:41
מה שמסקרן יותר.....זה ההגיון מאחורי החיפוש שלך להגיון.... :-)

מידבר
08-09-10, 06:14
הבעיה היא שהמכס הכריזו שכל מייבאי רכבי האספנות הם רמאים וגנבים (זה אמיתי, לא ציניות שלי), ולכן יש שמאי שכל תפקידו לקבוע שומות הזויות. והוא לא קובע לפי מחירון קראוס, אלא (שימו לב טוב, זה היה יכול להיות מצחיק אם זה לא היה עצוב) לפי מחירי מינימום במודעות באיביי (שבדרך כלל גבוהים משמעותית ממחיר סגירת העסקה). יותר חמור מזה הוא שהשמאי קובע את מצב הרכב בדרגה או שתיים יותר גבוה ממה שהוא (רכבים במצב נסיעה, או משופצים קלות, הופכים לרכבי תצוגה פתאום), ואז גם אם הוא עובד לפי קראוס, ההבדל יכול להיות עצום במחיר.
השילוב של שמאי לא מקצועי והחשד כי אתה עבריין כבר מראש, הוא מאוד בעייתי. במאמר מוסגר אוסיף שבשבועות האחרונים מסתמן שהמכס מתחילים לרדת מהעץ אחרי שהם נחלו כמה תבוסות מתוקשרות.

אסף.

באמת עלתה אצלי המחשבה "מתי מישהו יקח אותם לבימ'ש ויכניס להם". רשות ממלכתית לא יכולה להתנהל כך ! חד משמעית יש כאן קייס לבימ'ש/בג'צ והם צריכים נימוקים טובים מאוד לכל החלטה שלהם. הכל צריך לעמוד במבחן הסבירות וכל מיני נהלים פנימיים לא יועילו להם.
"...מסתמן שהמכס מתחילים לרדת מהעץ..."-אסף, אתה יכול לפרט או להפנות למקורות ?

asafk
08-09-10, 14:31
הנבלות התחילו להגזים, במיוחד הגזים השמאי הרשע שעבד אצלם, וכמה אנשים התארגנו, בין השאר דני לוי, אבל גם אחרים, שלא היססו והלכו על כל הקופה - וניצחו. עכשיו השמאי הרשע כבר לא יחיד, וגם הוא קצת נרגע, הנהלים השתנו בנושא השמאות הנגדית, ועוד ניואנסים.
חפש דיון בנושא בקארספורום.

אסף.

-->