התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.



yaniv050
07-09-10, 01:26
היום הוחלט לשפר את המהלך מתלה מקדימה.
רוב החברים מכירים אותי ויכולים לראות בסרטונים שאין מהלך מתלה קדמי בכלל בויטרה.

שרכשתי את הגייפ היה בו קפיצים של קינג ובולמים מקורי . הם נראו לי קשים מדי לרכב ולא נתנו מהלך מתלה בכלל . אבל בכביש הרכב היה יציב יותר מפרייבט . ( מה שאותי ממש לא מעניין בגייפ )

החלפתי אותם בקפיצים מקורי והוספתי ספייסר. זה שיפר מעט את המהלך וזה מה שיש לי היום בגייפ( וכידוע לכם אין מהלך מתלה של גייפ אצלי).
לכן לקחתי את הקפיצים אחורי של ויטרה והרכבתי אותם מקדימה עם הספייסר . הגייפ ירד ב4 סמ.
נסעתי לחרט והכנתי הגבהה חדשה של 9 סמ
הרכבתי הכל ברכב והרוחתי 2 סמ.
זהו הכל מורכב ונראה פצצה יוצאים לסיבוב אני וחבר שעזר לי. בכביש הגייפ בולע בקלות כל פס ההאטה אני מרגיש שזה הדבר. נכנסים לשטח עליתי סלע בגובהה מטר בגלגל אחד כדי לראות את הסגירה . הכל נראה חבל על הזמן.
אני יורד מהסלע והקפיץ בצד ימין נשאר סגור לגמרי הפסים שלו נוגעים אחד בשני .
נסעתי לבית אני ושימי יושבים וחושבים מה הדבר הזה.נסינו להרים את הגייפ ביד הרכב עולה ויורד למצב סגירה של הקפיץ. החלטנו שהקפיץ הימני מקולקל . אין בעייה יש לי 3 סטים . שוב מחליפים קפיץ . מרכבים הכל נראה פצצה עוד סיבוב ושתי הקפיצים נסגרו לגמרי . עכשיו 1:30 בלילה ופה אני מפסיק נראה מחר מה עושים .
אגב יש תמונות אבל אני עייף והכל נרשם באייפון ואין דרך לעלות תמונות דרכו.

מישהו יודע למה שהקפיץ נסגר עד הסוף הוא נתקע שם??

yaniv050
07-09-10, 01:34
עוד דבר חשוב אחרי הרמה בג׳ק של הרכב הקפיץ חוזר למקומו ואין שום דבר שנוגע בו .

eli8ball
07-09-10, 01:57
נסה לבדוק את הבולם... יכול להיות שהוא תפוס ומתנגד לפתיחה

לגבי ההרמה של הרכב על ג'ק - אם הבולם תפוס המשקל של הזרוע עלול למשוך אותו למטה בניגוד לקפיץ שלא מצליח לפתוח אותו עם משקל הרכב

מקווה שעזרתי

בכל מקרה בהצלחה

yaniv050
07-09-10, 02:03
הבולמים במצב מצויין. גליתי שהגומי שהיה עלהם הפריע קצת .ונראה לי שהגומי שהיה אצלי יש ברוב הויטרות .

Tom Bril
07-09-10, 02:16
הגומי שהפריע לך היה "באמפ סטופ", הוא היה כדי שהקפיץ לא יגיע לסגירה מלאה וגם הבולם שיכול להתפס למגן האבק של עצמו

כדי לך להחזיר אותו

סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.

עכשיו יש לך יותר מהלך כניסה ופחות מהלך יציאה.

במתלה נפרד אתה מאוד מוגבל ביכולת הגדלת מהלך המתלה, אני לא מכיר ויטרה אבל זכור לי שהמתלה הקדמי זה" מקפרסון" אם כך במצב המקורי בולם ארוך יותר אולי יוסיף לך כמה ס"מ של מהלך אך אני בספק

כדי לשפר את מהלך המתלה יש צורך להחליף זרועות כמו בקיטים של קלמיני
מאחור זה פחות בעיה, זה סרן, אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה ובזול תתחיל משם.

yaniv050
07-09-10, 02:30
הגומי שהפריע לך היה "באמפ סטופ", הוא היה כדי שהקפיץ לא יגיע לסגירה מלאה וגם הבולם שיכול להתפס למגן האבק של עצמו

כדי לך להחזיר אותו

סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.

עכשיו יש לך יותר מהלך כניסה ופחות מהלך יציאה.

במתלה נפרד אתה מאוד מוגבל ביכולת הגדלת מהלך המתלה, אני לא מכיר ויטרה אבל זכור לי שהמתלה הקדמי זה" מקפרסון" אם כך במצב המקורי בולם ארוך יותר אולי יוסיף לך כמה ס"מ של מהלך אך אני בספק

כדי לשפר את מהלך המתלה יש צורך להחליף זרועות כמו בקיטים של קלמיני
מאחור זה פחות בעיה, זה סרן, אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה ובזול תתחיל משם.

הגומי שהפריע הוא גומית אבק לבולם בקצה שלו היה חלק קשה שלוש גולות או משהו כזה.
לגבי הבמפסטוף הם לא מפרעים לי אני בכלל לא מגיע הלהם בשום מצב ופה הבעייה.

חבר תודה שאתה מנסה לעזור אבל לא שאתי את הדברים האלה . השאלה למה הקפיץ נשאר למטה .

Tom Bril
07-09-10, 02:50
אתה לא מגיע אליהם מפני שהרכבת ספייסרים ומה שקורה הוא שהקפיץ מגיע לנעילה לפני שהבאמפ סטופ עוצר אותו, נשמע לך הגיוני?

קפיץ לא אמור להגיע לקצה מהלכו כאשר עוד משקל מועמס עליו בגלל שאין באמפסטופ,
אתה צריך להנמיך את הבאמפ סטופ עד למצב שהוא מגן על הקפיצים מפני סגירה מלאה

yaniv050
07-09-10, 04:43
תום עכשיו 4:40 רק עכשיו סימתי לעשות שדרוגים בחדר השינה(שדרוגים של מבוגרים) ואני עף לישון נדבר מחר.

יונתןמצפה
07-09-10, 09:06
הגעת לתחום הפלסטי של הקפיץ והרסת אותו

yaniv050
07-09-10, 10:37
השאלה איזה קפיץ יעשה את העבודה מקדימה . כאשר האחורי מגיעה לנקודה הסגירה הוא נשאר שם , המקורי גם נמוך וגם אין מהלך מתלה , המשופר מתנהג כמו ברזל ללא תנועה בכלל.

eli8ball
07-09-10, 11:21
יונתן
תרשה לי שאלת תם?

מה המשמעות של "התחום הפלסטי של הקפיץ"? לא נתקלתי אף פעם בסוגיה ואשמח אם תרחיב טיפה

יונתןמצפה
07-09-10, 13:00
http://en.wikipedia.org/wiki/Plasticity_(physics)

GodsFather
07-09-10, 13:02
למדתי משהו חדש. תודה יונתן :)

אלדר
07-09-10, 13:12
השאלה איזה קפיץ יעשה את העבודה מקדימה . כאשר האחורי מגיעה לנקודה הסגירה הוא נשאר שם , המקורי גם נמוך וגם אין מהלך מתלה , המשופר מתנהג כמו ברזל ללא תנועה בכלל.

קפיץ קידמי של גראנד ויטרה ארוכה.

שמוליקו
07-09-10, 13:12
תום עכשיו 4:40 רק עכשיו סימתי לעשות שדרוגים בחדר השינה(שדרוגים של מבוגרים) ואני עף לישון נדבר מחר.

אשמח אם תפרט לנו

yaniv050
07-09-10, 13:25
חפרתי את האינטרנט ועדיין אין לי מושג איזה קפיץ יעשה את העבודה.

מה עושים??

GodsFather
07-09-10, 13:29
קפיץ קידמי של גראנד ויטרה ארוכה.

יניב, ראית את זה ?

s_n_p
07-09-10, 14:32
יניב, לא חשבת שהדבר הבעיתי ביותר בכל הסיפור זאת הציריה?

לא משנה מה תעשה, היא זו שתגביל את מהלך המתלה.

זאת תמונה של ויטרה שלי, קפיץ מקורי + 3ס"מ ספייסר, בולם מקורי. מייצב משוחרר, והגלגל באוויר.
http://fotoplenka.ru/photo/snp/389174/7523010.jpg

yaniv050
07-09-10, 14:40
יניב, ראית את זה ?

ראיתי אבל אני מחפש את הקפיץ הכי חלש וארוך שאפשר כדי להגיע למצב שבהצלבה הגלגל יסגר עד הסוף.

לגבי הצריות אני מודע למצב וזה סובל דיחוי מכוון שלא שיניתי כלום בבולם ( בנתיים) והוא מגביל את הפתיחה.

נדב42
07-09-10, 15:56
ראיתי אבל אני מחפש את הקפיץ הכי חלש וארוך שאפשר כדי להגיע למצב שבהצלבה הגלגל יסגר עד הסוף.

לגבי הצריות אני מודע למצב וזה סובל דיחוי מכוון שלא שיניתי כלום בבולם ( בנתיים) והוא מגביל את הפתיחה.

למיטב ידיעתי, כל הבולמים הקדמיים לויטארה מותאמים לרכב בגובה מקורי (אשמח לדעת אם אני טועה) ולכן סביר להניח שרוב הבולמים יהיו במידות דומות במצב פתוח וסגור, לכן אני מתייחס כאילו הבולמים הקיימים הם שיהיו, ולא מנתקים אותם בעת המדידה. אם אני טועה אז צריך להתאים את ההנחיות בהמשך לבולמים המיועדים ...

המקומות הטובים בארץ לשאול על קפיצים הם המתלם וחמילבסקי, אבל לפני שאתה רץ אליהם, הכן קצת שיעורי בית (אתה צריך להביא לקפיצאי 4 מידות):

1 בהנחה שאין לך תוכניות לשנות מידת צמיגים (אם יש, אז תבצע אותן קודם ...), הוצא את הקפיץ לחלוטין מהמתלה, והרם את הגלגל עד שהוא כמעט נוגע בכנף (או עד שמשהו אחר מגביל את המהלך). עכשיו מדוד את המרווח שפנוי לך בשביל קפיץ מכווץ. הקפיץ שתרכיב צריך להיות קרוב ככל שניתן למידה זו כשהוא מכווץ, אבל לא קצר ממנה.

2. כעת הנח לגלגל לרדת עד שהבולם (או משהו אחר) מגביל אותו ומדוד שוב. הקפיץ שתרכיב צריך להיות ארוך מהמידה הזו במצב מנוחה (לא מורכב על הרכב)

3. מדוד את קוטר הסליל של הקפיץ בחלקו העליון

4. מדוד את קוטר הסליל של הקפיץ בחלקו התחתון

עם המספרים האלו, פנה לקפיצאים ותשמע מה שיש להם להציע ...

אגב, כדי לשפר את מהלך המתלה מלפנים בלי להרוס מיידית את הציריות, מומלץ לעשות הנמכה לסרן הקדמי. (אם אתה רוצה לראות איך קאלמיני עשו זאת, אתה מוזמן לביקור ...)

בהצלחה,

נדב.

yaniv050
07-09-10, 16:10
לדעתי כולנו בעלי הויטרות מאבדים מהלך סגירה בגלל קפיץ לא מתאים ( לשטח) במהלך פתיחה הדברים ידועים ואולי יש יותר עבודה לעשות אבל יש מלא חומר באינטרנט. לגבי סגירה אין חומר ואני מתכוון לשפר את הפתיחה וגם הסגירה לנצול מלא של הבולם המקורי.

התחלתי לחפש קפצים אחרים בפרוקיות אני יעדכן בהמשך.

נדב42
07-09-10, 16:35
לדעתי כולנו בעלי הויטרות מאבדים מהלך סגירה בגלל קפיץ לא מתאים ( לשטח) במהלך פתיחה הדברים ידועים ואולי יש יותר עבודה לעשות אבל יש מלא חומר באינטרנט. לגבי סגירה אין חומר ואני מתכוון לשפר את הפתיחה וגם הסגירה לנצול מלא של הבולם המקורי.

התחלתי לחפש קפצים אחרים בפרוקיות אני יעדכן בהמשך.

אתה בטוח בכלל שיש מה לשפר ??? ממה שאני זוכר הגלגל נכנס די עמוק לתוך הכנף, אז אלא אם כן יש לך בודי ליפט או הגבהה מאוד משמעותית, פשוט אין מה לעשות כי הגלגל ייגע בכנף ...

ishc
07-09-10, 19:47
המקומות הטובים בארץ לשאול על קפיצים הם המתלם וחמילבסקי, אבל לפני שאתה רץ אליהם, הכן קצת שיעורי בית (אתה צריך להביא לקפיצאי 4 מידות):

המתלם וחמילבסקי, מומלצים ומצויינים ככל שיהיו מתעסקים בעיקר בעלים. לגבי סלילים הייתי מנסה סדנאות שיפור 4X4 ותיקות ומנוסות

סופת המדבר
07-09-10, 19:51
S-N-P צודק לחלוטין
גם אני ההיתי בסרט הזה
אתה לא יכול להגביה את הגיפ כמה שתרצה לפחות לא מקדימה
כי גם הבולם מגביל לך את הפתיחה ד'א כול הבולמים הקידמיים שיש להשיג לויטרה הם במידה מקורית
אז אפשר לשים ספייסר מעל הבולם זה יכול לתת לך קצת יותר פתיחה
אבל חשבת על זה שגם לציריה יש תחום
היא לא יכולה לעבוד בכל זוית שאתה רוצה
וכמה שיותר מהלך פתיה אז הזוית של הציריה ניהית יותר חדה
ואם תגדיל את המהלך בלי להיתחשב בציריה
בפתיחת מהלך הראשונה אתה נשאר בשטח עם פעמון ציריה שבור

מה שאתה צריך לעשות זה לפרק את הבולם והקפיץ ולתת לגלגל לרדת לאט לאט
ושישאר במצב ישר עד שתראה שכבר הצירה מגיע לסוף מהלך והיא מגבילה אותו
עכשיו אתה צריך למדודו את האורך של הבולם פחות איזה 2 ס'מ לפחות
אלא אם תנמיך גם את הביצה הקידמית

GodsFather
08-09-10, 05:21
המתלם וחמילבסקי, מומלצים ומצויינים ככל שיהיו מתעסקים בעיקר בעלים. לגבי סלילים הייתי מנסה סדנאות שיפור 4X4 ותיקות ומנוסות

יש להם נסיון עם סלילים גם כן. אמנם לא כמו בייצור עלים אבל הם יכולים להתאים מערכת מבוססת סלילים גם כן.

vitara 90
08-09-10, 09:38
הסיבה שהקפיץ ניסגר עד הסוף, היא בגלל שהוא לא בנוי לתמוך בעומס המישקל קדימה.
זה קפיץ יותר רך מהקדמי ,ולכן הוא גם פחות בנוי למשקל.
ודרך אגב מה שמגביל את מהלך המיתלה, זה אורך הבולם, ללא קשר לאורך או גובה הקפיץ.
זה שאתה עכשיו הרמת את הרכב בעזרת הקפיץ ולא הארכת את הבולם, בעצם פגעת במהלך המיתלה יותר מלפני ההגבה.
יש 2 ברירות או להאריך את הבולם עם ספייסר כמו אצלי .
או להנמיך את הקפיצים למצב המקורי ואז מהלך המיתלה יהיה יותר טוב.
ועוד דבר מה שעוצר את המהלך מיתלה עד גבול מסויים {גם אם תשים בולמים ארוכים}
אלו זרועות ההגה ולא הצירייה כפי שרשמתם.
אז ככה שיש מיגבלה למהלך המיתלה בויטרה קדימה.
לעומת זאת ,מאחורה את יכול להאריך את הבולם ,והתוצאה תהיה אפקטיבית יותר.

ד ו ר ו ן
08-09-10, 12:27
סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.
להיפך,
הוספת ספייסר רק מקטינה לך את המהלך אם לא שינית כלום חוץ מהוספת הספייסר.
לתוך המהלך שהיה קבוע הכנסה גורם שלא משתתף בשיכוך והפחתת את טוח התנועה של הקפיץ, בפועל לגלגל שלך יש היום פחות טווח תנועה.
ללא הנמכת הבאמפסטופ כנדרש אתה מכניס את הקפיץ לתחום הפלסטי שלו, כמו שיונתן רשם שלך ובעצם הורג אותו, זה אל יעזור לך לחפש קפיץ אחר, כל עוד הספייסר שם ולא הנמכת את הבאמפסטופ, אתה תהרוג כל קפיץ שתכניס לשם אלא אם תמצא אחד כ"כ קשה שיצאו לך הסתימות מהשיניים גם במעבר מטבע של שקל.

אם אתה לא משנה את כל המתלה (אורך הזרועות והגיאומטריה שלהן), אתה יכול להרוויח טיפלה מהלך אם תמצא בולם מתאים לרכב שטווח הכניסה שלו זהה אבל עם יותר טווח פתיחה+קפיץ קצת יותר קשיח מהמקורי.

תכיר מציאות הקשה, יש לך רכב שאפשרויות שיפור המהלך שלו מקדימה מאד מצומצמות עם המבנה המקורי, ובכל מקרה הציריות יתחילו לסבול מזויות חריגות מידי.

eysham
08-09-10, 15:40
1 בהנחה שאין לך תוכניות לשנות מידת צמיגים (אם יש, אז תבצע אותן קודם ...), הוצא את הקפיץ לחלוטין מהמתלה, והרם את הגלגל עד שהוא כמעט נוגע בכנף (או עד שמשהו אחר מגביל את המהלך). עכשיו מדוד את המרווח שפנוי לך בשביל קפיץ מכווץ. הקפיץ שתרכיב צריך להיות קרוב ככל שניתן למידה זו כשהוא מכווץ, אבל לא קצר ממנה.

נדב.

אתה מתכוון לא ארוך ממנה.
אם הוא טיפה קצר, הוא לא יסגר עד הסוף ולא יקרה כלום
אבל אם כשהקפיץ ארוך יותר במצב סגור מהמרווח שיש לו לחיות בו... אתה בבעיה.

איל

eysham
08-09-10, 15:49
הגעת לתחום הפלסטי של הקפיץ והרסת אותו

יונתן,
בתיאוריה אתה צודק. בפועל נראה לי פחות...

קשה לי להאמין שקפיץ סלילי ברכב יגיע לנקודת כניעה לפני שהוא סגור לגמרי.

מה שזה אומר, זה שהוא ינעל כריכה על כריכה, הרבה לפני שהפלדה תיכשל.
בקפיצים קוניים (אם השיפוע מספיק) מה שאתה אומר אכן קורה. כי שם אין מגע בין הכריכות

איל

yaniv050
08-09-10, 17:19
לאחר בדיקה של עוד שתי סוגי קפיצים ( נבדקו כולל המקורי 5 סוגים) לא נמצא קפיץ יותר טוב מהמקורי.

החלטתי להזיז את המהלך למטה . ב 7-5 סמ ( זה מה שנשאר פתוח מהבולם והבמפסטופ במצב סגור לגמרי) למעשה אותי מעניין רק הבולם ואני רוצה ניצול מלא שלו.
לכן הגבהתי את הגייפ בעוד 6-7 סמ ובקרוב אני יעשה תושבות חדשות לסרן ולבולם גם של 5-6 סמ.

לא ברור למה אבל אחרי תוספת גובה הגייפ הרבה יותר נעים בנסיעה מהירה על אבנים.

*

Tom Bril
08-09-10, 17:44
להיפך,
הוספת ספייסר רק מקטינה לך את המהלך אם לא שינית כלום חוץ מהוספת הספייסר.
לתוך המהלך שהיה קבוע הכנסה גורם שלא משתתף בשיכוך והפחתת את טוח התנועה של הקפיץ, בפועל לגלגל שלך יש היום פחות טווח תנועה.
ללא הנמכת הבאמפסטופ כנדרש אתה מכניס את הקפיץ לתחום הפלסטי שלו, כמו שיונתן רשם שלך ובעצם הורג אותו, זה אל יעזור לך לחפש קפיץ אחר, כל עוד הספייסר שם ולא הנמכת את הבאמפסטופ, אתה תהרוג כל קפיץ שתכניס לשם אלא אם תמצא אחד כ"כ קשה שיצאו לך הסתימות מהשיניים גם במעבר מטבע של שקל.

אם אתה לא משנה את כל המתלה (אורך הזרועות והגיאומטריה שלהן), אתה יכול להרוויח טיפלה מהלך אם תמצא בולם מתאים לרכב שטווח הכניסה שלו זהה אבל עם יותר טווח פתיחה+קפיץ קצת יותר קשיח מהמקורי.

תכיר מציאות הקשה, יש לך רכב שאפשרויות שיפור המהלך שלו מקדימה מאד מצומצמות עם המבנה המקורי, ובכל מקרה הציריות יתחילו לסבול מזויות חריגות מידי.



מסכים איתך לגמרי, אך תגובתי התיחסה לעובדה שגם תושבת הבולם זכתה לספייסר ובכך מאחור לא שינית דבר(מהלך), אך מקריאה שניה נראה שלא כך היה. מחזק את דעתך אך נדמה שתגובתי נפלה על אוזניים אטומות.

yaniv050
08-09-10, 18:10
יונתן,
בתיאוריה אתה צודק. בפועל נראה לי פחות...

קשה לי להאמין שקפיץ סלילי ברכב יגיע לנקודת כניעה לפני שהוא סגור לגמרי.

מה שזה אומר, זה שהוא ינעל כריכה על כריכה, הרבה לפני שהפלדה תיכשל.
בקפיצים קוניים (אם השיפוע מספיק) מה שאתה אומר אכן קורה. כי שם אין מגע בין הכריכות

איל

איל צודק הקפיצים חזרו למקומם והם עדיין עובדים!!!

yaniv050
08-09-10, 18:12
יש מישהו שראה פעם בויטרה סגירה של במפסטופ???

ד ו ר ו ן
08-09-10, 18:52
יונתן,
בתיאוריה אתה צודק. בפועל נראה לי פחות...
קשה לי להאמין שקפיץ סלילי ברכב יגיע לנקודת כניעה לפני שהוא סגור לגמרי.
מה שזה אומר, זה שהוא ינעל כריכה על כריכה, הרבה לפני שהפלדה תיכשל.
איל
קשה לך להאימן אבל זה האפקט.
מה ש"הורג" את הקפיץ הוא המכה של מתכת על מתכת ובמקרה זה הסגירה של הכריכות אחת על השנייה ,תחשוב על פעולת חישול, מכה על המתכת בין הסדן לפטיש- בין הסרן ובין השילדה, בלי ריכוך של הבאמפסטופ ובתחום שהקפיץ לא מתוכנן לעבוד בו.

הבאמפסטופ במיקום נכון מונע את הבעיה הזו, וכשמכניסים ספייסר בין התושבת ובין הסליל אז מבטלים את ההגנה שהוא אמור לתת.

הקפיץ שננעל סגור מראה לך בדיוק את הטראומה שהוא חטף, זה שהוא נפתח לא אומר שנזק לא נעשה.

במקרה של השרשור דנן, לא נראה לי שזה משנה כהו-זה למדען המקומי.

יונתןמצפה
09-09-10, 00:45
במקרה של השרשור דנן, לא נראה לי שזה משנה כהו-זה למדען המקומי.

הדיון בנושא הכשל בקפיץ (בשרשור הספציפי) באמת מיותר. מי שרצה לקח ממנו מידע חשוב. ומי שלא, ימשיך כנראה לספק לנו חומר קריאה משובח לפני השינה...

(ובעניין כשל קפיצים, דפורמציות ותחומי עבודה של קפיצים, נראה לי שהם רחוקים מהנושא אליו כיוון פותח השרשור. אין טעם "לקלקל" את הדיון הזה)

eli8ball
09-09-10, 01:25
(ובעניין כשל קפיצים, דפורמציות ותחומי עבודה של קפיצים, נראה לי שהם רחוקים מהנושא אליו כיוון פותח השרשור. אין טעם "לקלקל" את הדיון הזה)[/quote]

אולי פותח השרשור אינו מעוניין - אבל חלקנו מאוד מעוניינים שתחלקו איתנו את הידע הזה


אולי שווה לקחת את זה לשרשור בפני עצמו - מנהלים יקרים לתשומת לבכם???

yaniv050
09-09-10, 01:47
אני לא שובר את הראש בכשל קפיצים. זה קרה כאשר הרכבתי קפיץ אחורי של ויטרה לקדימה.

בשלב זה החזרתי את הקפיץ המקורי. ולמרות ההגבה אין מצב שהוא יסגר למצב של כשל. הוא קשה מדיי.

לכן אתם יכולים להמשיך כאן. אני גמרתי להגיד את שלי עד לשלב שאני הכין את החלקים הדרושים להמשך השידרוג.

יונתןמצפה
09-09-10, 02:06
חלקנו מאוד מעוניינים שתחלקו איתנו את הידע הזה


אולי שווה לקחת את זה לשרשור בפני עצמו - מנהלים יקרים לתשומת לבכם???

שרשור בנושא הנ"ל הוא דבר מבורך. אתה מוזמן לפתוח..
אני לא יכול להעיד על עצמי כבעל ידע רחב בנושא. חלק ממנהלי הפורום בהחלט כן!

[אגב, אני בטוח שהיו לא מעט שרשורים בנושאים הללו, חיפוש בוודאי יוניב לא מעט תוצאות.]

נדב42
09-09-10, 10:13
אתה מתכוון לא ארוך ממנה.
אם הוא טיפה קצר, הוא לא יסגר עד הסוף ולא יקרה כלום
אבל אם כשהקפיץ ארוך יותר במצב סגור מהמרווח שיש לו לחיות בו... אתה בבעיה.

איל

דווקא התכוונתי למה שכתבתי. אם הקפיץ יהיה קצר מהמידה הזו, אז מה שיגביל את הסגירה יהיה הבולם, והוא ממש לא בנוי לזה ויהרס מהר מאוד. היה למעלה דיון על מה יקרה לקפיץ אם ייסגר לגמרי - אז בכל מקרה עדיף שייסגר הקפיץ מאשר הבולם ...

נדב42
09-09-10, 10:13
יש מישהו שראה פעם בויטרה סגירה של במפסטופ???

למה אתה מתכוון ?

GodsFather
09-09-10, 10:30
אם כבר לשפר, אז למה לא לשלב נתונים של היילקס ?

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=318480

יונתןמצפה
09-09-10, 10:39
נדב, בכל מערכת מתלים אסור שהבולם או הקפיץ יגיעו למצב סגירה.
בשביל זה ההנדסה המציאה את הבמפסטופ.
זו לא עניין של פשרות, מה יסגר קודם הקפיץ או הבולם. זה עניין של תכנון נכון של מערכת מתלים ושמירה על כמה חוקים בסיסיים גם כשעוסקים בשיפורים.
אגב, זה בכלל לא קשור רק לקפיצים ספירליים. בכל מערכת מתלים עם קפיץ כלשהו (ספירלה, עלה או מוטות פיטול), בסגירה המתלה חייב להגיע לבמפסטופ לפני שהבולם נסגר או הקפיץ מגיע לתחום הפלסטי שלו. (הסתייגות אחת לנ"ל היא כשמדובר בקפיץ אוויר, שהוא למעשה קפיץ פרוגרסיבי שמתנגד לסגירה בעוצמה מטורפת לקראת סוף מהלכו עקב עלייה חדה בלחץ האוויר. מה גם שהוא אינו יכול להגיע לתחום פלסטי...)

ד ו ר ו ן
09-09-10, 10:55
יונתן,
עזוב,
תן לזה להמשיך, יהיה מעניין.

-->