התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בניית קומפרסור 12/24 וולט לרכב- שאלות



חנן-ג'יפולוג
19-09-10, 09:02
במסגרת קומפרסור כזה שאני בונה להיילקס:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=48031

ישנה שאלה שעלתה: מהו התפקיד של השסתום החשמלי בקומפרסורים גדולים שפורק את לחץ האוויר שנשאר בין המדחס למיכל אל האטמוספרה כשהמדחס לא עובד?

השאיפה היא לוותר עליו, אבל זה לאחר שנדע מהם התפקידים שלו.

רעיון אחד שהועלה זה כדי שלא יישאר לחץ בחלק העליון של בוכנת המדחס, לחץ שיחדור דרך הרינגים אל הקרטר, ינפח שם ויגרום לנזילות שמן.
רעיון שני שהועלה זה שכשהמנוע החשמלי מתניע את המדחס יהיה לו קל יותר בהתחלה ורק לאחר זמן מסוים שהמדחס תפס תנופה, השסתום הזה נסגר ומתחיל הניפוח.

היתרון בויתור על שסתום כזה הוא גם כספי, שכן עקרון חשוב בבניית המדחס הזה הוא שבנייתו תהיה חינמית, או כמעט כזו, ובינתיים הוא כמעט גמור ועמדתי בעקרון הזה, וגם כי הקומפרסור יופעל גם ב12 וולט וגם ב24 וולט, ע"פ הצורך, ולמצוא שסתום כזה שיקבל שני מתחים שונים זה בעייתי.

את נושא הלחץ בקרטר פתרתי ע"י הרכבת נשם במקום פקק מילוי השמן בקרטר.

eran4x4
19-09-10, 11:11
מדוד זרם התנעה כאשר המיכל מלא\דחוס וכאשר המיכל ריק ותקבל תשובה חלקית כמה למדחס קשה יותר "להניע"

את הפעלת השסתום תעשה ב24 וולט דרך נגד....

את ה 24 וולט אתה מתכנן לתת בהילקס בעזרת שני המצברים?

כפי הנראה שגם חריר שהתפוקה (כמות האויר שיוצאת ממנו) שלו 0.1 אחוז מתפוקת המדחס יתן לך תוצאה דומה לזו של השסתום עם השעית עומס התנעה על המדחס קטנה יותר...

חנן-ג'יפולוג
19-09-10, 11:41
כן. ההפעלה תיעשה ע"י שני המצברים הקיימים בהיילקס, שיחוברו בטור לצורך הניפוח.

לא בדקתי זרם התנעה, אבל באופן מוזר, הזרם לא משתנה גם בתחילת הניפוח וגם כשהלחץ במיכל הוא כבר 10 באר.

zik5
19-09-10, 12:26
תפקיד השסתום לאפשר התנעה קלה (לא מול לחץ).
לא בטוח שתצליח להניע בלעדיו

zik5
19-09-10, 12:28
ישנם פרסוסטטים שמבצעים זאת ללא סליל..בצורה מכנית

חנן-ג'יפולוג
19-09-10, 16:29
הסולנואיד הזה מושהה עם טיימר, או שהוא נסגר ברגע שהמנוע מקבל מתח?

tallevi
19-09-10, 16:39
ברור שיהיה עם טיימר,הרי הוא אמור לשחרר לחץ בזמן ההתנעה ולהיסגר כמה שניות אחרי.
מוזר שלא ראית את ה"קפיצה" בזרם בזמן ההתנעה כפי שאמור להיות.

טל.

חנן-ג'יפולוג
19-09-10, 16:43
לא בדקתי זרם התנעה
12345

tallevi
19-09-10, 16:52
כן. ההפעלה תיעשה ע"י שני המצברים הקיימים בהיילקס, שיחוברו בטור לצורך הניפוח.

לא בדקתי זרם התנעה, אבל באופן מוזר, הזרם לא משתנה גם בתחילת הניפוח וגם כשהלחץ במיכל הוא כבר 10 באר.

אז איך קבעת את זה?

חנן-ג'יפולוג
19-09-10, 19:21
הרכבתי את מד הזרם לאחר שהמדחס כבר התחיל לעבוד.

תומר א.
19-09-10, 20:44
כמו שנכתב תפקידו לעזור בהתחלה, לא כל קומפרסור צריך את זה.
אם אתה מתעקש, ממסר עם פיקוד 24 ומתח עבודה 12 יפתור לך את הבעיה.

חנן-ג'יפולוג
20-09-10, 10:38
לאחר שהתאמנו מניפת אוורור לפולי של המנוע הרשינו לעצמנו להגיע ל15 באר במיכל.

זרם העבודה עדיין לא השתנה. באיזור ה25 אמפר/24 וולט. מוזר.

זרם ההתנעה עומד על כ70 אמפר.

כפי שזה נראה ההתנעה לא מזיזה בכלל למנוע, גם כשזה מול לחץ של 15 באר. הוא מגיע בחלקיק שנייה למהירות הסופית.

חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 11:31
הטיול של סוכות היווה ניסוי כלים לקומפרסור ה"חדש".
לאחר כחצי שעת עבודה נשרף הממסר שמפעיל את המנוע. זה ממסר שהיה במקור של מיצובישי קאנטר, שבאה לפעמים בגירסה של 12 וולט ולפעמים 24. כנראה שזה היה ממסר של 12, הי"ד.
במקום הממסר בוצע חיבור קבוע וכרגע מי ששולט על הלחץ עד שנארגן ממסר אחר זה שסתום הבטחון המכני.

ההפעלה נעשית תמיד ב24 וולט מכיוון שהתברר שב12 וולט, כשהמיכל קרוב ללחץ המקסימלי שלו המדחס לא מתניע.

מבחינת הניפוח, עבדתי עם קומפרסור מופעל, אבל אני מניח שרוב ככל הניפוח בוצע מהמיכל, שכבר היה מנופח מראש לכ15 באר. כל ארבעת הגלגלים נופחו בכשלוש-ארבע דקות, להערכתי, שזה זמן טוב יותר ביחס לקומפרסורים בתחנות דלק. לקומפרסור לוקח למלא מיכל מ0 ועד ל15 באר בכ15 דקות והוא יכול לעשות את זה בכל זמן שמתאים לי להפעיל אותו, תוך כדי נסיעה או בעמידה, עם מנוע עובד או כבוי. המיכל נשאר מלא גם לאחר מספר ימי עמידה.

zivo
03-10-10, 14:18
OK הבנו מאיפה המנוע, אבל באיזה מדחס אתה משתמש? איזה מיכל? תמונות?

חנן-ג'יפולוג
03-10-10, 15:01
את המדחס מצאתי במגרש ברזל, מחובר למיכל שלא התאים לי עקב גודלו המופרז. לאחר הורדת רוב הטינופת ושכבות הצבע הרבות מהמדחס התגלתה עליו תווית שאומרת שהוא מתוצרת אינגרסול ראנד, מודל A, משנת ייצור 1945. המדחס פורק עד לאחרון חלקיו, נוקה, הוחלף בו מחזיר שמן, הורכב, נזל, נאטם שוב, ועוד פעם נזל, עד שגילינו סדק ביציקה של הקרטר, סדק שרותך ברתכת אלקטרונית באלקטרודה ייעודית ליציקות.

המיכל הוא מיכל של משאית וולוו FE שעברה תאונה בעודה חדשה. מיכל של כ25 ליטר.

שסתום אל-חוזר נלקח מהמדחס המקורי. פרסוסטט, רצועה ושסתום בטחון הם הרכיבים היחידים שנקנו, חדשים.

תמונות יהיו לאחר שאני אפרק הכול, אעשה פינישים ואצבע. התמונות של המצב הנוכחי יהיו קשות מדי לצפייה.

boaz avrahami
12-12-10, 01:07
כבר כמה זמן אני משתעשע במחשבה לקחת מיכל אוויר של משאית קטנה עד בינונית.
מה הלחץ המירבי לניפוח מיכל כזה?

אני שקלתי לחפש מיכל כזה ולהשתמש בו רק כבאפר לאוויר.
לסדר לו שסתום ניפוח שניתן למלא בכל תחנת דלק ומחבר מהיר לצינור.
כגיבוי קומפרסור סטנדרטי בכ 400 שח'.

יתרונות: פשוט לישום, זול לבניה, תופס מעט מקום יחסית ויכול לשמש גם ג'יפ ולא רק טנדר.

חנן-ג'יפולוג
12-12-10, 04:52
יש מערכות אוויר שונות עם לחצים שונים. אני השתמשתי במיכל במשאית שלחץ האוויר הרגיל בה הוא 12.5 באר. על המיכל רשום שהוא מתאים ל15 באר.

עמרי2
27-05-11, 23:18
תופס טרמפ על השרשור.

אצלי בהיילקס היה מורכב קומפרסור קטן של ל.כ שחובר למיכל קטן של משאית (15 ליטר), שרשום עליו שהוא מיועד ל 10 באר.

הקומפרסור של ל.כ תקול... אני מעוניין להרכיב קומפרסור 12 וולט שיאפשר מעבר לניפוח הצמיגים גם עבודה עם כלים פניאמוטים לזמנים קצרים (למשל לפתוח ברגי גלגלים, ניקיון של תא הנוסעים עם לחץ אויר וכו').

האם זו דרישה לגיטימית מקומפרסור 12 וולט, עם מיכל של 15 ליטר, שמיועד ל 10 באר? במידה וכן אשמח לדעת איזה קומפרסור יהיה מסוגל לעמוד במשימה.

מה המינימום הנדרש לתפעול כלים פניאומטים?

תודה,

עמרי

shmulikbg
27-05-11, 23:45
מערכת אויר פועלת על 8 באר. נשאלת השאלה מה ספיקת האויר
של הקומפרסור שתתקין, אם ובכמה זמן הוא ימלא את המיכל.

עמרי2
28-05-11, 00:17
זאת בערך השאלה...איזה קומפרסור 12 וולט מסוגל לענות על הדרישה?

עמרי

Bernard
28-05-11, 11:49
זאת בערך השאלה...איזה קומפרסור 12 וולט מסוגל לענות על הדרישה?

עמרי

על מנת להפעיל כלי אויר צריך ספיקה של מעל 3CFM.
אני לא ראיתי בארץ קומפרסור שיכול לעשות את זה.
כל קומפרסור אחר יאלץ אותך להפסיק את העבודה אחרי מספר שניות, על מנת לאפשר לקומפרסור למלא את המיכל ללחץ הדרוש להפעלה יעילה של הכלים - כל כמה שניות להפסיק לכמה דקות...

בכל מקרה, צריך מנוע חזק וקומפרסור בעל ספיקה גדולה, כמו של מזגן, לדוגמא.
בחו"ל יש מגוון של קומפרסורים שאמורים לעמוד במשימה דוגמאות יש פה:
http://www.airbagit.com/v/vspfiles/pages/AirCompressor_PAGE.html

הבעייה שנשארת היא איך להביא אותם...

מנסיון שלי, לצרכים שאתה מתאר, אין כמו קומפרסור שמונע ע"י מנוע הרכב עצמו.

עמרי2
29-05-11, 18:26
מנסיון שלי, לצרכים שאתה מתאר, אין כמו קומפרסור שמונע ע"י מנוע הרכב עצמו.

אם היה מדובר בסופה הייתי עושה את זה...אבל לשים עוד קומפרסור על מנוע של היילקס נראה כבר התעללות מוחלטת...

קיצר - אין פתרונות in house טובים ובמחיר שפוי??

Bernard
29-05-11, 19:10
אם היה מדובר בסופה הייתי עושה את זה...אבל לשים עוד קומפרסור על מנוע של היילקס נראה כבר התעללות מוחלטת...

קיצר - אין פתרונות in house טובים ובמחיר שפוי??

אני לא מבין למה אתה אומר את זה?
מהסופרלטיווים והסירטונים שמעלים פה הבעלים המאושרים, חשבתי שההיילקס הוא פאר היצירה...

ועכשיו ברצינות.

אם אתה מתכוון למנוע האנמי של ההיילקס, אני לא רואה פה בעייה. ממלא הקומפרסור יעבוד, ברוב הפעמים, כשהרכב לא בתנועה ובודאי לא כשצריך את מלא ההספק/מומנט - אז ילכו 2 כ"ס לכמה הדקות שהקומפרסור עובד. לא ביג דיל.

אם אתה מתכוון למיקום פיזי של הקומפרסור, אני לא מכיר כ"כ את הסידור מתחת למכסה המנוע של ההיילקס אבל אני באמת לא צופה בעיות רציניות.
אני הצלחתי ,לדחוף" קומפרסור מתחת למכסה המנוע של ריינג' רובר ולהניע אותו ע"י הפולי של משאבת ההגה.
בריינג' קצת צפוף וצריך היה לבנות תושבת "מיוחדת" אבל הצפיפות שמתחת למכסה המנוע בריינג' היא בערך שיא הסיבוך שאני מכיר - ואחרי ההתקנה ראיתי שבכ"ז ניתן היה להתקין אפילו את ה"יורק" הגדול שהשגתי.

בקיצור, אל תתיאש.
ראיתי התקנות של קומפרסור אויר אפילו על מנועי TDI200 ו-TDI300 של לנד רובר - בלי לותר על המזגן.
אני בטוח שניתן יהיה למצוא פיתרון פשוט וזול להיילקס.

dodojeep
29-05-11, 19:20
אולי יש קומפרסור על קלאץ כמו של המזגנים
תלחץ על כפתור הוא יתחיל לעבוד תלחץ שוב הוא יפסיק
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?3368-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99&

עמרי2
14-02-13, 20:13
מעלה מן האוב.

מספר פוסטים למעלה פרסמתי תמונות של הקומפרסור שלי+ הפרשוסטט.

על במיכל רשום 10 bar ועל הפרשוסטט רשום 11 bar. על פניו - נשמע לי כמו מתכון לאסון.

השאלה - האם ניתן לכוון את הפרשוסטט או שאני חייב לקנות פרשוסטט שמתאים ל 10 bar ?

לא יודע מה הטולרנס של המיכלים הללו, אבל אני מניח שלא כדאי לנפח מעבר ללחץ שרשום עליהם.

עמרי

סופת המדבר
15-02-13, 08:14
פרשוסטט רגיל של קומפרסור ביתי חד פאזי יעשה אחלה עבודה
וכמובן שהוא ניתן לכיוונון
בכל מקרה ממליץ לשים על הקו גם פורק לחץ שיהיה מכוון לטיפונת יותר
מהלחץ שהפרשוסטט אמור להפסיק שככה אם משהו נדפק והפרשוסטט לא מפסיק
אז שלא תתפצץ הצנרת הפורק יפרוק
מניסיון..

חנן-ג'יפולוג
10-03-15, 21:22
השבוע גיליתי בל"כ את הקומפרסור שבעצם תמיד רציתי: ראש מדחס עם אגן שמן, מנוע 12 וולט.

http://imageshack.com/a/img661/4116/BURsV3.jpg

חפרתי מדי פעם באיביי במהלך השנים שעברו בנסיון למצוא אחד כזה, שכן ה24 וולט אצלי, הוא סוג של פשרה. עובד מעולה וכנראה יעבוד עוד שנים ארוכות, אבל מחייב תפעול מיומן של מפסקים.

Elad Shamir
11-03-15, 23:03
חנן - מה המחיר שלה קומפרסור הזה? מה נפח המיכל?


אלעד שמיר
ניידת שירות "TOMCAR"
052-5362703

חנן-ג'יפולוג
11-03-15, 23:15
http://imageshack.com/a/img661/4594/jO3C15.png

סופת המדבר
15-03-15, 19:49
שיטוט באיביי תחת חיפוש HORN AIR
מציג הרבה שילובים של קומפרסורים עם מיכלים שהם בעיקרון לצופר אויר
אבל לדעתי יכולים אולי לתת אחלה פיתרון
http://www.ebay.com/itm/VIKING-5-Gallon-AIR-TANK-200-PSI-Air-Compressor-4-Train-Horn-V103C-1006ATK-/131456986334?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item1e9b726cde&vxp=mtr

חנן-ג'יפולוג
15-03-15, 19:53
זה oil less compressor

אני רציתי אחד עם אגן שמן, לכל החיים.

חנן-ג'יפולוג
15-01-16, 10:54
OK הבנו מאיפה המנוע, אבל באיזה מדחס אתה משתמש? איזה מיכל? תמונות?
https://www.youtube.com/watch?v=pL4zdubmo1U&feature=youtube_gdata_player

http://imageshack.com/a/img907/6647/IgN4Xr.jpg

גלעד .ג.
15-01-16, 18:27
עמרי אין בעייה להזיז את המצבר לצד השני ולהכין תושבת למדחס עבור הקומפרסור...

אם אתה רוצה להעתיק את התושבת אצלי אז אתה מוזמן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->