התחברות

צפייה בגרסה מלאה : לפני שאני מוריד ראש מנוע שוב-> דחוף עזרתכם



six 4 life
06-10-04, 12:58
אהלן לכולם

בבלוק מנוע של סיקס בצד הסעפות יש שלושה פקקי מים גדולים ושניים קטנים.

הפקק הראשון מהגדולים- זה שהכי קרוב לקיר האש- התחיל לנזול אתמול
הוא רקוב ואני לא מתכוון לנסוע ככה איתו עד שאני לא מחליף אותו ואת כל השלישיה.

הבעיה הכי גדולה היא שאין לשם גישה להוציא את הפקק, ובטח שאין גישה להרכיב את החדש.

מה שנשאר מבחינת רעיונות שעלו לי זה או להוריד סעפות או להוריד ראש מנוע עם הסעפות מורכבות על מנת להשיג גישה אליהם.
אני נוטה לכיוון של להוריד את ראש המנוע, כי להתעסק עם הסעפות זה לא דבר נעים, ופעם אחרונה שהרכבתי אותם על הראש הרכבתי אותם בצורה מושלמת בלי בריחת אויר ובלי בלאגן, ואני מעדיף להמנע מלהוריד אותן שוב, במיוחד כשאין ממש גישה בתוך תא המנוע להתעסק איתן.

מה שמביא אותי למסקנה/החלטה שאני הולך להוריד ראש מנוע בשביל גישה לפקקים האלו.

אז כמה שאלות-

1.יש לכם איזה עצת חירום בשבילי לפני שהראש יורד?
2.אם הראש יורד- אני צריך לקנות אטם ראש חדש? (הנוכחי בן חודשיים וקצת)
3.עצות לשלוף את הפקקים בלי הרבה בלאגן?

לכל השואלים למה לא החלפתי את הפקקים באותו זמן שהורדתי ראש-
זה היה טיפשי אני יודע, אבל פחדתי להתחיל להתעסק עם הפקקים שבבלוק. עכשיו כבר אין לי ברירה.

כל עצה/הארה אחרת יתקבלו בברכה

תודה רבה
חג שמח
-ארז 8) -

רפי א.
06-10-04, 15:38
להוריד את הראש ולהרכיב אותו מחדש זה סיפור מסובך, יותר פשוט להוריד את הסעפות ולהחליף את הפקקים.

חיים אמדו
06-10-04, 15:55
ברגע שאתה פותח את
הראש צריך להחליף אטם ראש
וזאת הוצאה שניתן לחסוך ע''י
פירוק הסעפות

איציק - 4X6ZH
06-10-04, 16:23
במידה והפקק רקוב אין בררה יש לפרק ולהחליף ( ולהקפיד על נוזל צינון ולא מי ברז )
אבל אבל .
לפעמים יש בפקק נקודה שבה הפקק מותקף על ידי הנוזל מה שנקרא אקטיבציה . הנקודה המותקפת היא ממש נקודה ושם ניתן להבריג בורג פטנט ושיבה מחומר אטימה בדיוק במרכז
הנזילה . הסיכוי שזה המקרא שלך הוא קלוש אבל בהחלט יש סיכוי .
במקרה כזה ניתן לבטל את הנזילה ולהמשיך להתשמש ברכב תוך כדי מעקב .
לא צריך לדאוג יותר מדי מהפקקים האלה . תמיד ניתן לדפוק להם חתיכת עץ למרכז הנזילה והנזילה נפסקת . ( במקרה של חילוץ חרום מהשטח )
תזהר לא להכניס דברים ארוכים דרך הפקק כי הצלינדר נמצא בדיוק מאחרוי הפקק . ( יש רווח מספיק לפחות 2 ס"מ ) .
ההמלצה שלי היא להחליף את הפקקים !!
אבל הטריק הוא לעשות זאת בזמן ובמקום שאתה רוצה .
לפעמים על ידי הבורג ניתן להמשיך עוד כמה שנים .
*******
במיכלי דלק נוזלים הטריק הזה עובד מעולה .
*******
איציק

six 4 life
06-10-04, 17:40
טוב בעיקרון הורדתי היום את הראש מנוע.
הגעתי למסקנה שכדי להחליף את כל הפקקים אין מנוס מזה
או לפרק ראש, או את הסעפות.
אני בחרתי באופציה של פירוק הראש. יותר מהיר ויותר פשוט מבחינתי.
אני פשוט לא אוהב סעפות לא יעזור כלום :twisted:

הכל מפורק.

בתהליך של הפירוק, נשפכו מלא מים לצילינדרים ולתאים של הדחיפים ההידראולים מכיוון שחכם שכמותי שכח לנתק את צינור המים התחתון מהרדיאטור ולרוקן את כל המים מהבלוק, כך שמה שיצא זה בעצם כשהרמנו את הראש מנוע נשפכו מלא מים לתוך הצילינדרים וגם החוצה.
את הבוכנות והצילינדרים ייבשתי
את התאים של המרימים אני מתכנן לנקות עם שואב אבק

-עצם העובדה שכל העסק נרטב צריכה להדאיג אותי?
ההגיון אומר לי שבמקרה הכי גרוע יהיו לי מים בשמן ואז אני אצטרך להחליף שמנים אחרי הפעלה קצרה וכך להוציא את השמן הישן עם המים ולמלא שמן חדש ונקי.
אני צודק? טועה?


לגבי הפקקים-
יש שיטה פשוטה להוציא אותם?
חשבתי לקדוח חור במרכז כל פקק, להכניס מפתח אלן גדול לחור, ולנסות למשוך אותו בכח.
השבבים שיווצרו במהלך הקידוח לא יכנסו לתוך המנוע? לא יזיקו?

יש למישהו רעיון יותר טוב איך לשלוף אותם?

תודה שוב.

-ארז 8) -

shmil
06-10-04, 19:43
אתה נותן מכה עם מברג ופטיש על הדופן הצמודה לחור, והוא מסתובב כמו דלת על ציר.
שים לב שיש גם פקקים מאחורי הבלוק, בצד של קיר האש.

רצ"ב תמונת הסבר:
http://www.law-world.liveiis.com/shmil/Image-12%20copy.jpg

UNIX
06-10-04, 20:06
לא בא לי לבאס אותך אבל לא יותר קל להוריד כנף?

six 4 life
06-10-04, 22:14
שמיל- לא ממש הבנתי את ההסבר אבל נשמע לי ממש מעניין ויכול לעזור מאוד.
בכל אופן- אין חור מסויים בפקק. הוא מלא חלודה ופשוט נוזל
אני לא יודע מאיפה בפקק עצמו.

ברוך- להוריד כנף ממש לא יעזור
מה גם שאצלי הכנף מרותכת למסיכה כך ש...
בכל מקרה להוריד את הכנף לא היה חושף לי את כל הפקקים.

חפיף- ראש מנוע כבר קטן עלי :wink:

-ארז 8) -

תומר א.
06-10-04, 22:24
אני יודע שקצת מאוחר מדי אבל לידע כללי.
יש חומר מאד נחמד שמוסיפים למים והוא סותם נזילות כאלה, השתמשתי בו בטרקטור
לפני מס' שנים והא עבד מצויין, האטם דרך אגב משנת 58 ומחזיק עד היום.

shmil
07-10-04, 15:45
ארז - הפקק נכנס בלחץ, הוא מעט קוני, וצריך כך לצאת.
יש שתי דרכים להוציא - החורנית - לחורר את הפקק, ולשחק עם מברג כנגד הדופן הנגדית, ולהוציא לאט לאט.
הדרך האלגנטית יותר היא להתייחס לפקק כאל דלת על ציר. כיוון הוא קוני, אם תדפוק צד אחד של הפקק פנימה, הצד השני יצא החוצה, ואז אתה שולף עפ פלייר, ג'בקה וכד'.
הכנסתי בציור את הציר הדמיוני.
מקווה שעכשיו ההסבר היה יותר ברור.
:D

six 4 life
07-10-04, 16:36
שמיל- הדרך שלך גאונית ופשוטה.
היום הוצאתי את כל החמישייה באותה הדרך שהמלצת. תודה רבה:)

אחרי שהוצאתי אותם- חיברתי צינור לתאי המים ושטפתי את המעברים-

ידעתם שיש מפלי מים ברמת גן?
:lol: מפלי ה258 :twisted:
http://imgsrv.pic4u.co.il/a3c25715f240d7c39349b4a20fdc8cf0020000.a spx


אחרי הנקיון והכל
התקנתי את שתי הפקקים הקטנים.
http://imgsrv.pic4u.co.il/a3c257e1df84dbe07d4de898db91bd70020000.a spx
עם הגדולים אני לא מצליח להסתדר. פשוט לא מסכימים להכנס.
אני אנסה שוב מחר, אבל לדעתי הם לא מתאימים.
הסיבה לכך, לפי מה שאני חושב, זה שהבלוק שלי מדגם ממש ישן, והסט שינוביץ' מוכר מתאים לבלוק היותר חדיש של המנוע הזה.
היו לי את החששות האלו שהפקקים לא במידה הנכונה מנסיון עבר, אבל לא נורא

-מישהו מכיר חנות שמוכרת כאלו פקקי מים בכל מיני מידות?


בכל אופן, כרגע הנושא עומד עד יום ראשון שבו מן הסתם אני אצטרך לקנות אטם ראש, אטם מכסה שסתומים, ואת הפקקים המתאימים.

תודה לכולם עד עכשיו

-ארז 8) -

joecamel
08-10-04, 00:59
היה לי את אותו סרט
אבל...........זה נכנס בסוף
קח איזה בלוק עץ ותניח אותו על הפקק כמובן אחרי ששמת שרלק כמו שצריך על הפקי
דפוק עם פטיש גדול ואני מדגיש גדול ! תן מכה מכל הלב ותראה שהם נכנסים !
אני חיפשתי פקקי נחושת אבל פשוט אין למצוא חדשים
לא יאנוביץ' ולא עזרקו ולא כלום
גורנישט נאדה וכו'..פשוט אין נחושת והם הרבה יותר טובים !
בקיצור נכנס קשה אבל נכנס .
אצלי עוד היה טיפטוף זעיר למשך כשעה בהנעה ראשונה אבל זה נעלם מעצמו ועד היום לא נוזל ואני משהו כמו 700 מיילים אחרי הרצה
בקיצור.... תרים טלפון אם יש בעיות אני פה ( בשבת עובד אבל יום ראשון יום חופש אחרון אז צור קשר !)

איתי

ניר ל
10-10-04, 11:01
אני מניח שזה קצת באיחור אבל לדורות הבאים-
אם יש גישה לפטיש אז מלבישים בוקסה גדולה על הפקק ודופקים אותו פנימה,
במקרה שלך היית צריך להקפיא את הפקק ואז הוא היה נכנס ביד בלי כל קושי.

טדי
10-10-04, 23:38
קצת באיחור אבל שיהיה
היות והג'יפ שלך לא יבכה אם תעשה חור בפח אז הייתי עושה פתח בקיר האש מול הפקק האחורי
וכך חוסך פרוק ראש
לאחר ההחלפה סוגר החור עם חתיכת פח וסיליקון
כמה כסף חסכתה!

עמיקם
11-10-04, 11:56
אני רוצה להזכיר לך שיש עוד 2 פקקים בין קיר האש לבלוק.
רצוי להשתמש אך ורק בפקקי נחושת.
נ.ב.
למוסך אפק יש מכשיר שיכול להכניס פקקים למקומות האלה ללא פירוק,אצלי זה עבד.

six 4 life
11-10-04, 14:43
קצת הבהרה חברים- הפקקים שאני מחליף אלו לא הפקקים שיושבים בין החלק אחורי של המנוע לקיר האש

אני מדבר על הפקקים שנמצאים בצד שמאל של הבלוק- הצד של הסעפות

עמיקם- טוב לדעת
אבל לקחת תג'יפ למוסך זה גרר. גרר זה כסף. מוסך זה כסף. כאן העלות היא אפסית.

ניר- אמרת להקפיא את הפקקים. תוכל לפרט??? לשים אותם בפריזר עד הערב? היום בערב הם כנראה יורכבו בעזרתו של איתי (joecamel) ויקי (yacov37)
אז לפני שנרכיב הייתי רוצה להבין את השיטה שלך.

בכל אופן- הכנף גם ירדה.
מה שיש עכשיו זה בלוק בנוע בלי ראש, חורים נקיים, ופקקים חדשים. נראה איך תלך ההרכבה שלהם.

-ארז 8) -

אלון_ק
11-10-04, 14:54
ארז, חומר מתפשט בחום ומתכווץ בקור (עזוב מיים כרגע). אם תשים אותם בפריזר עד הערב הם יתקררו ולכן יתכווצו מעט, דהיינו יקטן הקוטר החיצוני במעט. כנראה שזה בדיוק המעט שמספיק לך.
זה + שכבת מיים דקה שתהיה לך על החלק החיצוני של האטם מההקפאה יעזרו בהכנסה.

לפחות, נראה לי שלזה כוונתו של ניר.

six 4 life
11-10-04, 19:01
בשעה טובה ומוצלחת הפקקים על המנוע רשמית :)

היום בערב בעזרתו של איתי התותח עבדנו
כל השלישייה של הפקקים הגדולים והבעייתיים- הורכבו תוך רבע שעה.

מה שנשאר זה להתחיל לסגור את המנוע.

איתי- תודה רבה רבה יא שפיץ. (וסליחה על הבומבה ביד :twisted: )
יעקב- תודה גדולה גם לך.

-ארז 8) -

איציק - 4X6ZH
11-10-04, 19:19
אתה רוצה להיות " מקצועי "
כך קרח יבש ותראה איך הפקק מתכווץ .
כך מטף כיבוי CO2 ( זהירות זה מסוכן ) ותראה את הפקק נופל לך לתוך בלוק המנוע .
*****
על ידי קירור ב CO מרכיבים תושבות שסתומים בראש המנוע .
******
איציק

six 4 life
15-10-04, 14:00
טוב.

פקקי המים הורכבו.
מנוע הורכב והושלם.

הנעה אחרי יומיים בערך-אתמול בצהריים.
אחרי כמה דקות של מנוע עובד-הפקקים נוזלים :evil:

מפה לשם- שמתי קצת פלפל שחור. לבנתיים, וצלצלתי ליקי (yacov37) ולאיתי (joecamel)
"מחר בבוקר אנחנו אצלך."
יקי ואיתי הגיעו אליי היום בבוקר. הבעיה נפתרה.

חבר'ה- זה חלק גדול מהמהות של מועדון CJ. תמיכה אחד בשני כשצריך.

מועדון CJ :twisted: :twisted: :twisted: חי ובועט- ולא רק בטיולים!

יקי ואיתי- תודה ענקית על העזרה והרצון הטוב. עזרתם לי מאוד.

-ארז 8) -

joecamel
18-10-04, 20:26
אבל לא מזמן נכנסתי הביתה לבערך לילה ויוצא שוב מחר לשלושה ימים
בכל אופן אין בעד מה ילד
שמח לעזור כשאפשר !!!
בכל אופן עכשיו אחרי העליה הטיפשית ששינו בשביל לבדוק את ה LAW אצלי יש עבודה אצלי !!!!!

אז צפו לטלפונים !

six 4 life
18-10-04, 21:45
אין שום בעיה. מתי שתרצה.

ד"א- כבר עלית על הבעיה במע' הגה שקרתה לך בעליה ההיא?

-ארז 8) -

-->