צפייה בגרסה מלאה : איך מכוונים מנוע מוזרק ?
אחרי שהרכבתי את ההזרקה והנעתי האוטו עבד כמו חלום , הייתה משיכה קלה של אוויר כי האטם שהכנתי עם קנגרית לא היה טוב, הכנתי חדש שיאוטום טוב טוב את הכל ואין יותר משיכה.
שוב האוטו עבד מעולה אבל , כשהמנוע עבד הוצאתי את התקע של המנוע צעדים ואז המנוע עבר לסל"ד גבוה , החזרתי אותו והמנוע נרגע , הוצאתי את התקע של החיישן זרימת אוויר בסרק , המנוע גמגם ונכבה אז החזרתי אותו , הנעתי ומאז האוטו לא עובד יפה בסרק ומגמגם הרבה.
כרגע ישנם 5 חיישנים שמורכבים :
חיישן חום
חיישן במפלג
מנוע צעדים
וסת זרימת אוויר
חיישן map
מה לעשות? , איך מכוונים את המנוע בלי להשתמש במחשב רכב?
כיצד ניתן (אם בכלל) להרים טיפה את הטורים?
SETTING THE IDLE
This is a simple but critical adjustment covered briefly in the Howell instructions that at first I did wrong because I did not under stand the sequence of the adjustments.
The computer adjusts the idle depending upon RPM, throttle position, temperature and other conditions. The computer controls the idle using a small stepping motor that adjusts the idle air control. What this procedure does is to run the stepping motor to one end of its' travel and then you manually set the warm engine idle as a starting point to give the stepping motor enough range of control for all conditions.
The following setup procedure must be followed exactly: ( I did not understand this)
Warm up the engine
Turn off the key and stop the engine
Place the jumper between the A and B connections on the diagnostic connector.
Turn on the key but do not start the engine
(the stepping motor will now go all the way to one end of its' travel and you will be able to hear it clicking when it has reached the end)
Remove the four conductor cable from the idle air control stepping motor
(the stepping motor is now positioned and removing power will let it stay there during adjustment)
Start the engine
Adjust the idle speed screw located near the throttle control to set the low idle speed
( set the RPM so the warm engine will idle with out help , should be about 650 RPM)
Turn off the key and stop the engine
Replace the stepping motor connector and remove the jumper from the diagnostic connector
The engine should now start and run on idle under computer control. You should not have to help the computer make the engine idle and the engine should not stall when you remove your foot from the gas peddle. My engine idles at about 1000 RPM under open loop computer control.
--------------------
זה מה שמצאתי ברשת ולא כל כך הבנתי על מה מדובר,
אם מישהו יוכל לתרגם זה יהיה נחמד
כדי לכוון את הסלד יש צורך לעבוד לפי הסדר.
1 בצע קצר בין a ל b בשקע שנימצא בתא הנהג.
2הדלק מתג הצתה אבל אל תניע
3 מנורת ה ses .service engine soon תתחיל להבהב
4 חכה 2 דקות
5 נתק את מחבר מנוע הצעדים(תקע עם 4 פינים)
6 עכשיו אתה יכול להניע ולכוון את הסלד עד שהמנוע עובד עגול.בסלד הכי נמוך.
7 דומם מנוע,חבר את מנוע הצעדים ונתק את הקצר .
8 עכשיו המנוע אמור לעבוד כמו שצריך.
9 אחרי שהכל עובד כראוי כבה מנוע ונתק זרם למחשב למשך כ30 שניות על מנת למחוק ולאפס אותו.
לא הבנתי את שלב מספר 6:
"להניע ולכוון את הסלד"
איך מכוונים? המנוע יוריד את הטורים לבד או שיש איזה מקום לכוון בעזרתו .
תודה על התשובה עמיקם ,
אם יש לך עוד טיפים אשמח לשמוע .
איציק - 4X6ZH
07-10-04, 11:23
הרעיון הוא להביא את מנוע הצעדים למקסימום יכולת פיצוי סל"ד המנוע . ובתנאי שמצערת המנוע נמצאת במצב 0 .עמידה במקום הנהג לא לוחץ על דוושת הדלק .
כל עוד המנוע עובד והנהג לא לוחץ על דוושת הדלק . אז מנוע הצעדים מנסה לשמור על סלד הסרק .
כדי לכוון את מנוע הצעדים יש לאפס אותו
ואז לנעול אותו ( במצב סגור ) שאת זה אתה עושה על ידי התקנת הגמפר על המחשב ופתיחת השוויץ ללא התנעת מנוע . ( מנוע הצעדים יסגר )
ואז ניתוק הקונקטור של מנוע הצעדים והתנעת המנוע . במצב זה אין מנוע צעדים .
לכן חשוב להקפיד על סגירתו ( כדי שלא תיהיה כל דליפת אויר ושיבוש עבודת סרק המנוע ) .
בקטע הזה את צריך לכוון את סלד המנוע על ידי בורג המצערת . ( יש כלי רכב שהבורג נעול על ידי פלומבה )
להקפיד על מנוע חם .
לכוון לסרק הרצוי .
לכבות מנוע .
להחזיר את מחבר מנוע הצעדים למקומו .
לאפס תקלות במחשב המערכת . ( נרשמות תקלות מנוע צעדים מאחר והמנוע עבד כאשר המנוע צעדים מנותק ) .
**********
זה כיוון בסיסי שנעשה על רכב בתנאי יצרן .
על ידי ניקוי של כל מעברי האויר מצערת / סעפת / מנוע צעדים . אתה אמור להחזיר את המערכת למצב עבודה תקין .
אבל לאורך השנים יש חופשים מצטברים במערכת מנופי הפעלת המצערת ומפסק המצערת .
לכן נכון וחשוב לבצע איפוס וכיוון של המערכת .
***********
כיוון בורג מיקום המצערת ללא איפוס מנוע הצעדים מוציא את המערכת מכיוון !!!
***********
מחשב הרכב מפעיל את מנוע הצעדים לפצוי סרק רק כאשר הנהג לא לוחץ על דוושת הדלק .
מחשב הרכב יודע מתי הנהג לוחץ או לא לוחץ על דוושת הדלק
לפי מיקום מפסק המצערת !!!
לכן מאד מאד חשוב לכוון לפי הסדר הנכון .
***********
איציק
תודה על ההסבר איציק
עדיין אין לי מושג היכן הבורג הכיוון הזה נמצא , אני יוריד את כל המערכת ויחפש אותו .
איך ניתן לנקות את מנוע הצעדים? ואת הווסת זרימת אוויר בסרק?
בטורים גבוהים יש להם השפעה? כי בטורים גבוהים המנוע עובד יפה , רק בסרק הוא מגמגם ולפעמים פתאום הוא עובד על טורים נמוכים מאוד .
ומה זה להתקין גמפר על המחשב?
מצאתי את הבורג כיווןו אבל הוא מכוסה ולא ניתן להגיע אל הבורג .
מצאתי פה הוראות כיצד לפתוח אותו אבל אני לא מצליח להבין עם איזה כלי עושים את זה.
The GM TBI idle speed screw is sealed with a cap from the factory. This should be removed by using an awl to pry the plug off. If this seems scary, have it done. It’s not difficult but it’s not worth risking damage to the throttle body to remove the plug
מישהו הצליח להבין?
איציק - 4X6ZH
08-10-04, 13:24
להשתמש בדקר / מברג עדין ללחוץ להוציא לשחרר את הפלג / הפקק שסוגר את בורג הכיוון .
והדגש הוא לא לגרום נזק לבית המצערת .
לגבי הגמפר על המחשב . אני לא יודע איפה הוא ממוקם ואולי בכלל לא קיים גמפר בדגם שלך .
****
איציק
בשרשור על התקנת מערכת הזרקה בעמוד 7 יש לינק שנתת winaldl
כנס ללינק יש שם שורה שמדברת על הכנת interface cable
בתמונה הראשונה יש 2 שקעים ,אחד עם אותיות באנגלית,אם יש לך אחד כזה בקבינה ,ואני מאמין שיש אז אתה צריך לעשות גמפר בין a לb
ברגע שתחבר בנייהם ותדליק מתג הצתה מנורת ה-ses אמורה להבהב.
או קי הצלחתי לעשות את הגמפר ואז המנוע צעדים התחיל לעבוד .
מה שלא הצלחתי לעשות זה להוציא את הכיפה העגולה ששומרת על בורג הכיוון ,
ניסיתי עם מסמר קטן ופטיש וזה לא הלך , ניסיתי גם עם מברג דוקר ולא הלך .
איך מוציאים את זה? ולמה בכלל קיים הפקק הזה?
למה בכלל קיים הפקק הזה?
כדי שלא תתעסק עם הבורג.
אסף.
אבל אני חייב להתעסק איתו , אני מאמין שהוונדורה עבדה על טורים אחרים ושה258
צריך לעבוד על טורים אחרים.
אפשרי לקדוח את זה עם מקדח דק?
זה נראה כאילו יציקה אחת עם כל המערכת .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.