PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה עושים עם מוט הגה שיושב בשיפוע רציני..?



סופת המדבר
25-09-10, 23:38
שבוע שעבר החלפתי סרן (אחרי שנשבר)
ועל הדרך הגבהתי את הג'יפ מקדימה (מאחורה גם הוגבהה) ע'י עירגול הקפיצים בצורה
ידנית עם רלס\ דאבל T שוכב ופטיש 5 ק'ג
הגיפ גבהה מאד עלה באיזה 12-13 ס'מ לפחות (לא מדדתי)
עכשיו הניתוקים של המוט מיצב בכלל לא מגיעים אחד לשני (נאריך אותם)
המוט פנהרד גם התרחק מהבורג שלו באיזה 7-8 ס'מ (גם אותו נעשה מתכוונן)
ע'י חיתוך באמצע וריתוך של בורג ככה שבהברגה ניתן יהיה להאריך אותו

אבל המוט הגה שיורד מהפיטמן לכיוון הגלגלים קיבל שיפוע רציני
מה עושים? חשבתי לחתוך אותו ולעשות אותו בצורת 'S'
אבל השאלה מה תגיד 'הזונה עם העיניים הכחולות'' (המשטרה)

הכל חייב ליהיות מהיר כי אני צריך לעשות טסט- למרות שזה משפחה אני רוצה שהגיפ יכנס ויצא
בלי עזרה ובלי ויתורים

אני יודע שהגיפ \ההגבה תירד קצת עם הזמן אבל אני יקח את זה בחשבון של השינויים

יובל48
25-09-10, 23:45
מקריאת ההודעה הבנתי שאתה עושה הכל לבד,
אבל במקרה הזה תצטרך להשקיע כמה שקלים
ולקנות מוט פיטמן מונמך כדי לישר את מע. ההיגוי כראוי.
בזמנו,לפני כמה שנים זה עלה בסביבות 250 ש"ח,
היום.... תברר אצל ינוביץ.

ערן המסוקס
26-09-10, 06:56
חייב פיטמן מונמך. מוט בצורת S לא פותר כלום ועושה רק צרות.

tzagi
26-09-10, 07:57
תקשיב למסוקס

אל תחפש קומבינות ולא יגרדו אותך מהכביש עם שפכטל

ובכלל, אם תחכה שבוע שבועיים לא תצתרך לאלתר, הכול יחזור למקומו.

shmil
26-09-10, 09:19
שלא תעיז לנסות לרתך או לכופף את הזרוע פיטמן.
זו יציקה, ולא תצליח לרתך אותה שתחזיק באמת, והיא תכשל ברגע האמת.

לך תקנה פיטמן מונמכת!

דרור ברלי
26-09-10, 09:29
"הגבהת" את הקפיצים ולא ביצעת שחרור מאמצים....
הקפיצים לא סתם יירדו בחזרה למצב הקודם, הם ייפלו לשם.
חבל על הזמן ועל העבודה.

ואל תיסע מוגבה ב-12-13 ס"מ ממה שהיית קודם (שגם זה לא נמוך כמו מקורי) . זה לא רק מסוכן ומופרך ומפרק את האוטו. גם המשטרע תבלע אותך.

סופת המדבר
26-09-10, 11:32
מאחורה גם הגבהתי ככה ובינתיים יותר מחודשיים עם הצלבות וקפיצות
הקפיצים עדיין נשארו במקומם (אולי שקעו טיפ טיפה)
אני יודע ומאמין שהגיפ ישקע קצת אולי גם יחזור לקדמותו
אבל בכל מקרה גם ליפני זה המוט היה בשיפוע אז ככה שזה רק יועיל

ובטוח שאני לא מתכוון ''לעקם'' את הפיטמן אני יודע שהיא יציקה ואני לא יתעסק איתה

אני יקנה פיטמן מונמכת אבל השאלה כמה היא תעזור? כמה היא מנמיכה?

תוך כמה זמן הגיפ אמור ''לצלול'' חזרה לגובה שהיה? כמו שאתה אומרים

shmil
26-09-10, 11:38
יש לך פיטמן מונמכת, למרות יש יותר מונמכות. גם יותר מונמכת לא תשנה את המצב מהותית.

הקפיצים שלך מעורגלים הרבה יותר מדי. הרבה יותר מדי.

יובל48
26-09-10, 11:44
או,או עכשיו כשיש תמונות..
התלהבת עם הפטיש הה?.....

דרור ברלי
26-09-10, 12:03
ערגלת יותר מדי. הרבה יותר מדי.
הנדנדות עומדות בזוית לא נכונה, יש מצב שיתהפכו אחורה ותעקם את המאיה ראשית.
איך אתה נוסע ככה?...

גובה מופרז הוא אם כל החטאים. צריך לפחות לבצע את זה נכון.

נימי
26-09-10, 13:42
יש זרועות פיטמן להגבהות גדולות יותר מהזרוע שיש לך, עלותה כ 250 ש"ח,
אבל אין סיכוי שזה יתאים לגובה שיש לך בגיפ, אולי אני טועה אבל לי זה נראה שלקחת סט פרוקומפ (עם הגבה של 4 אינצ) ועירגלת אותו בצורה קטלנית\הרבה מעבר להיגיון

תומר א.
26-09-10, 15:25
ערגלת יותר מדי. הרבה יותר מדי.
הנדנדות עומדות בזוית לא נכונה, יש מצב שיתהפכו אחורה ותעקם את המאיה ראשית.
איך אתה נוסע ככה?...

גובה מופרז הוא אם כל החטאים. צריך לפחות לבצע את זה נכון.

או במילים אחרות הנדנדה תתהפך ותינעל על השאסי ואז יש לך עלה שמחובר בשתי נקודות קבועות ואז...
תפרק ותנמיך למצב שהנדנדה תעמוד כמו שצריך, אם אתה רוצה להישאר בגובה הזה אתה צריך
להחליף מאיות וכו'

סופת המדבר
26-09-10, 16:46
תאמת הכוונה לא היתה להגיע לגובה כזה רציתי טיפה יותר ממה שהיה לי בתמונות זה באמת נראה מוגזם באסה
אבל שהקפיצים בחוץ אתה אומר ניתן עוד מכה פה ועוד מכה שם
בישביל שבהרכבה לא להיתבאס שבקושי עלה
גם לדעתי זה גבוה מידי ואני מקווה שירד קצת
לפי מדידות שעשיתי ליפני ההרכבה הפכתי את המאיה ששתי העיניים יגעו ברצפה
ומדדתי מהמרכז קפיץ לרצפה ליפני ההגבה היה 21ס'מ אחרי ההגבה היה 27 ס'מ
אז חשבתי שהגבהתי רק ב6 ס'מ
זה כן סט פרוקומפ אבל שכבר לא היה במיטבו כנראה.. היה לי בין הכנפון לגלגל אולי 10 ס'מ

אם לא ירד עם הזמן איך גורמים להם לדרת קצת?
עוד לא נסעתי בגיפ מאז (רק סיבוב קטן במושב) אז אולי נסיעה שתיים זה ירד קצת..:confused:

ערן המסוקס
26-09-10, 17:27
הפיטמן שלך לא מונמכת. זוהי פיטמן מקורית של סופה, אשר מגיעה עם זוית הנמכה קלה. יש זרועות פיטמן עם הנמכה חזקה למדי, וזה מה שיש לשים. שים לב שזה יגרום להגה להיות הרבה יותר איטי, כלומר צריך לסובב הרבה יותר בשביל להפנות את הרכב.

לגבי ההגבהה והשקיעה, ייתכן וישקע מייד, ייתכן וישקע אחרי כמה נסיעות שטח, וייתכן שיחזיק הרבה מאוד זמן ולא ישקע.

אם הרכב גבוה מידי, זאת יכולה להיות הזדמנות מצויינת לשים שאקלים מקוריים של סופה, או אפילו קצרים יותר של סיקס, ולקבל רכב יציב יותר.

דרור ברלי
26-09-10, 18:22
שים לב שזה יגרום להגה להיות הרבה יותר איטי, כלומר צריך לסובב הרבה יותר בשביל להפנות את הרכב.

מה?..... פרט, הסבר ונמק.
עד כמה שאני זוכר, זרוע פיטמן מונמכת, כשמה כן היא - מונמכת בלבד, אין הבדל באורך הרדיוס הדמיוני שבין ציר תיבת ההגה לציר התפוח של הדראג-לינק ולכן מהירות ההיגוי נשארת זהה. רק אם הרדיוס הזה גדל - מהירות מערכת ההיגוי תרד.


אם הרכב גבוה מידי, זאת יכולה להיות הזדמנות מצויינת לשים שאקלים מקוריים של סופה, או אפילו קצרים יותר של סיקס, ולקבל רכב יציב יותר.

היתרון היחיד של נדנדה מקורית קשור לשוטרים ימח שמם וזכרם - מבחינתם זו רק סיבה אחת פחות להציק לך.
נדנדה מקורית או נדנדה קטנטונת של סיקס? ישמרנו אלוהים. לא רק שלא יהיה מהלך מתלה בכלל - עם עירגול מטורף כזה הנדנדה תתהפך מיד ותינעל לשילדה.
לנדנדות המשולשות עם בורג התמיכה האמצעי יש יתרון מובהק בעובדה שהרבה יותר קשה להן להתהפך ולהינעל - מה שקורה בקלות מפחידה עם הפחית המקורית... לך תספר את זה לשוטרים ולבוחנים שמבחינתם כל מה שלא מקורי הוא "מסוכן".


...

יקיר גרין
26-09-10, 18:32
...

דרור, אני מסכים לגבי זה שאין סיבה שזרוע מונמכת תשנה את קצב הסיבוב, אבל אם הרדיוס של הזרוע גדל, מהירות ההיגוי תגדל (שינוי קטן בזווית הפיטמן תתרגם לתנועה גדולה יותר של המוט הגה) ... ולא הפוך ...

סופת המדבר
26-09-10, 18:38
הפיטמן שלך לא מונמכת. זוהי פיטמן מקורית של סופה, אשר מגיעה עם זוית הנמכה קלה. יש זרועות פיטמן עם הנמכה חזקה למדי, וזה מה שיש לשים. שים לב שזה יגרום להגה להיות הרבה יותר איטי, כלומר צריך לסובב הרבה יותר בשביל להפנות את הרכב.

לגבי ההגבהה והשקיעה, ייתכן וישקע מייד, ייתכן וישקע אחרי כמה נסיעות שטח, וייתכן שיחזיק הרבה מאוד זמן ולא ישקע.

אם הרכב גבוה מידי, זאת יכולה להיות הזדמנות מצויינת לשים שאקלים מקוריים של סופה, או אפילו קצרים יותר של סיקס, ולקבל רכב יציב יותר.

כן חשבתי על זה שאם אני שם פיטמן מונמכת אז התפוח מתקרב יותר לציר של התיבה
וזה מה שיתן יותר סיבובים של ההגה על מנת להפנות את הגלגלים

בקשר להחלפה של השאקלים לשל סיקס או סופה מקוריים זה יתן לי מענה טוב
אם הגיפ ''ישקע'' אז אני יחזיר את המוגבהים
אבל זה ייצור לי בעיה בפתיחה השאקלים יהיו קטנים מידי וישר יתקפלו לבפנים
וגם זה יתן לי פחות מהלך מתלה לא? יהיה לקפיצים פחות משחק

עכשיו שאני מסתכל על הגיפ הוא לא ניראה ''מפלצת'' או ''יותר מידי מוגבה''
לשם השוואה מדדתי עם מטר ממרכז הצמיג למלעלה לקנט של הכנף הפח לא הכנפון (איפה שהחיבור בין הכנף לכנפון)
ויצא לי 26 ס'מ
מישהו יכול ליבדוק אצלו ולהגיד לי - צמיג 31

עכשיו רק ראיתי את התגובה של דרור..
יכול ליהיות שהפיטמן מונמכת אבל המרחק של התפוח מהציר ישאר אותו דבר? זה טוב

דרור ברלי
26-09-10, 18:39
דרור, אני מסכים לגבי זה שאין סיבה שזרוע מונמכת תשנה את קצב הסיבוב, אבל אם הרדיוס של הזרוע גדל, מהירות ההיגוי תגדל (שינוי קטן בזווית הפיטמן תתרגם לתנועה גדולה יותר של המוט הגה) ... ולא הפוך ...


זה העניין. שהרדיוס לא משתנה.
אלא אם מרכיבים זרוע עם רדיוס ארוך/קצר יותר, מה שאני לא מאמין שמישהו עושה.

הנה בשרטוט סכמטי, שלוש זרועות פיטמן.
- ישרה לגמרי כמו מקורית של סיקס
- מונמכת קלות כמו מקורית בסופה
- מונמכת מאוד כמו המשופרות שמרכיבים לג'יפים מוגבהים מאוד.

הרדיוס בשלושתן זהה.

יקיר גרין
26-09-10, 18:48
זה העניין. שהרדיוס לא משתנה.

ההערה שלי היתה לגבי המשפט " רק אם הרדיוס הזה גדל - מהירות מערכת ההיגוי תרד."
עם השאר אני מסכים ...

דרור ברלי
26-09-10, 18:55
26 ס"מ בין הקצה העליון של הצמיג לשפת הכנף? בלי בודיליפט?
אתה לא נורמלי.

זה לא גובה מפלצתי, זה האמ-אמא של כל המפלצות.
לא רק מסוכן בנסיעה אלא גם דופק את כל שאר המערכות בג'יפ - שום דבר טוב להיגוי, לצנרת הבלמים, לצלבים בדריישפט...

תוודא שאף שוטר לא יעבור ליד הג'יפ שלך בטעות ויתחרמן עליו... אי אפשר יהיה לבוא אליו בטענות אחר כך.

shmil
26-09-10, 20:25
מה?..... פרט, הסבר ונמק.
עד כמה שאני זוכר, זרוע פיטמן מונמכת, כשמה כן היא - מונמכת בלבד, אין הבדל באורך הרדיוס הדמיוני שבין ציר תיבת ההגה לציר התפוח של הדראג-לינק ולכן מהירות ההיגוי נשארת זהה. רק אם הרדיוס הזה גדל - מהירות מערכת ההיגוי תרד.
מה ששכחת, דרור, זה שהזרוע המונמכת קצרה יותר מהזרוע הישרה, והמונמכת מאד, אם אני לא טועה, עוד יותר קצרה, ולכן המסוקס צודק.
וגם רדיוס הסיבוב יגדל.

klam
26-09-10, 20:31
26 ס"מ בין הקצה העליון של הצמיג לשפת הכנף? בלי בודיליפט?
אתה לא נורמלי.

זה לא גובה מפלצתי, זה האמ-אמא של כל המפלצות.
לא רק מסוכן בנסיעה אלא גם דופק את כל שאר המערכות בג'יפ - שום דבר טוב להיגוי, לצנרת הבלמים, לצלבים בדריישפט...

תוודא שאף שוטר לא יעבור ליד הג'יפ שלך בטעות ויתחרמן עליו... אי אפשר יהיה לבוא אליו בטענות אחר כך.

הוא כתב "ממרכז הצמיג"...:confused:

סופת המדבר
26-09-10, 20:35
26 ס"מ בין הקצה העליון של הצמיג לשפת הכנף? בלי בודיליפט?
אתה לא נורמלי.

זה לא גובה מפלצתי, זה האמ-אמא של כל המפלצות.
לא רק מסוכן בנסיעה אלא גם דופק את כל שאר המערכות בג'יפ - שום דבר טוב להיגוי, לצנרת הבלמים, לצלבים בדריישפט...

תוודא שאף שוטר לא יעבור ליד הג'יפ שלך בטעות ויתחרמן עליו... אי אפשר יהיה לבוא אליו בטענות אחר כך.

דרור עברתי בעבר ליד כמה גיפים מוגבהים ברוביקון אקספרס וכמעט לא הגעתי למכסה מנוע
אם אני לא טועה הגיפ שלך גם מוגבה קצת לא? תוכל למדוד לשם השוואה.?

ומי צודק אתה או שמיל...?
האם פיטמן מונמכת מקרבת את התפוח לציר? ואז צריך לסובב יותר את גלגל ההגה
בישביל להגיע לסיבוב מקסימלי ואם התיבה לא תגיע לסוף העבודה שלה
ליפני שהגלגלים יגיעו לבורג עצירה שלהם?

תומר א.
26-09-10, 21:07
המרחק בין קו הציר יציאה של תיבת ההגה לבין התפוח הוא שקובע את רדיוס הסיבוב.
בשירטוט של דרור המרחק שווה בין כל סוגי הזרועות, הכל תלוי בזרוע שתקנה.

הקפיצים שלך מעורגלים מדי, הסיכוי שהם ישקעו לפני שתגרום נזק הוא די קלוש.
שוב, אורך המאיה( העלה הראשי) הוא פונקציה מאד חשובה של ההגבהה, שלך קצרים מדי להגבהה כזו

שקלים יותר קצרים רק יתקפלו יותר מהר.

סופת המדבר
26-09-10, 21:33
חבר'ה חבר'ה הבנתי וראיתי שזה יותר מידי גבוה
לא היתה לי אפשרות לראות את זה ליפני ההרכבה ואני מקווה שישקע קצת או מה שלא יהיה
כמו שאמרתי לפי מדידה שעשיתי ליפני ואחרי עירגלתי כולה ב6 ס'מ אבל כנראה שבחישוב נכון
זה יוצא יותר
עכשיו קשה להחזיר את הגלגל לאחור
מה כדי לעשות עכשיו? לפרק ולדפוק אותם קצת הפוך שיתיישרו טיפה?
שיחרור לחצים- איך אני עושה?
ואיזה נזק יכול להיגרם בנסיעה ככה?
ושלא יזרקו פה סתם גומיות.. צלבים וכו' אני רואה שהדרייבשאפט הקידמי עובד ביותר שיפוע
אבל לא נראה קריטי אני מדבר על נזקים קריטים

בקשר לפיטמן יש פיטמן במידה אחת או בכל אינצ' כמה אני צריך עכשיו 3'' בערך?

דרור ברלי
27-09-10, 10:16
שחרור מאמצים - לפחות אצל "מתלם" יש מין פרס הידראולי גדול שמכניסים לתוכו את הקפיץ המעורגל שבשלב הזה נראה יותר כמו חצי עיגול, והפרס סוגר אותו עד הסוף. לפעמים מספיקה פעם אחת, לפעמים צריך פעמיים ולפעמים אפילו שלוש פעמים.

איזה נזק יכול להיגרם בנסיעה ככה?
דריישפט בזוית חדה מדי = ויברציות, בלאי מהיר של צלבים = השמדה מהירה של הסליפ-יוק בדריישפט.
צינורות בלם מתוחים עד קצה גבול היכולת = אתה כבר מבין לבד........
התהפכות נדנדות לאחור ונעילתן לשילדה = עיקום מאיה
פגיעה באיכות ההיגוי = הגה לא ממורכז, תחושה מעורפלת, שיוט לצדדים במהירות גבוהה
גובה מוגזם = חיבוק חם מהמשטרע. חיבוק חם מדי.

לגבי זרועות פיטמן - הזרוע המונמכת שהיתה לי בזמנו היתה כנראה ברדיוס זהה כי לא הורגש הבדל במהירות וחדות ההיגוי. שני הצדדים היו מצטודדים שמאלה וימינה עד לבורג העצר. אולי יש כמה דגמים של זרועות פיטמן מונמכות? אין לי מושג.
גובה בג'יפ שלי - אני ארד ואמדוד תיכף.

סופת המדבר
27-09-10, 22:56
טוב כנראה שאם זה מה שצריך לעשות (לפרק ליסוע למתלם) אני יעשה את זה
בקשר לדרייבשאפט אולי אתה צודק רק הזמן יגיד

בקשר לצינורות ברקס הם כרגע לא מתוחים כלל כי עוד שקניתי את הגיפ אז העבירו את המקום
שמקבע אותם לשילדה למקום יותר נמוך שככה אני מרוויח אורך
וגם במצב הזה בהצלבה בגלגל שנפתח הם בכלל לא נמתחו כי הבולם מגביל את המהלך
זה אותו בולם שמליפני העירגול אז ככה שהוא מגביל את הפתיחה לאותו מקום
ואם ליפני הם לא נמתחו אז גם עכשיו לא
רק אם אני יחליף בולמים ליותר ארוכים אז הצינורות ימתחו

בקשר לנדנדות ניסתי לגרום להם להתהפך ואי אפשר כי הבורג המרכזי שבולט לכיוון
השלדה יגע בשילדה ליפני שהוא יתן לנדנדות להיתהפך

פגיעה באיכות ההיגוי עוד לא הרגשתי
מה שאני מרגים עכשיו שיש לי פחות הגה לצד ימין כי עוד לא כיוונתי את המוט הגה
עד שאני ישים פיטמן מונמכת

גובה מוגזם..? חיבוק מהמשטרה..? ומי ששם רוביקון אקספרס? יש לו תעודה או אישור שמאשר לו ליהיות בגובה הזה ?
אני לא מאמין שאני יותר גבוה מסופה עם רוביקון

דרור מדדת?

דרור ברלי
28-09-10, 12:10
גובה מוגזם..? חיבוק מהמשטרה..? ומי ששם רוביקון אקספרס? יש לו תעודה או אישור שמאשר לו ליהיות בגובה הזה ?
אני לא מאמין שאני יותר גבוה מסופה עם רוביקון



מדדתי.
21 ס"מ. והג'יפ שלי לא מהנמוכים.


אף קיט מתלים שמנמיך/מגביה לא מגיע עם שום סוג של אישור ושלא יבלבלו אותך.

מקובל לחשוב שהגבהה/הנמכה עד 5 ס"מ היא חוקית ומאושרת. אני לא מכיר שום סעיף או אישור בחוק הישראלי שמגבה את ההנחה הזו ואם אני טועה אנא תקנו אותי.
מצד שני גם אין בשום מקום בתקנות התעבורה שום סעיף שמדבר על הגבהות של ג'יפים - האם מותר, כמה מותר ומה אסור. כאן אני בטוח במה שאני כותב כי יוצא לי לעיין בתקנות התעבורה מדי פעם. זה הגיוני, בהתחשב במספר הרב של דגמי כלי רכב שכל אחד מהם מגיע בגובה אחר.
הדבר היחיד שמדברים עליו במספרים מוחלטים שאפשר למדוד בסנטימטרים, הוא גובה של ווי גרירה מהריצפה.

אבל זה ממש כמו סיפור הגלגלים הבולטים. זה שלא כתוב במפורש ולא אסור רשמית, לא אומר שאין לשוטרים ולבוחנים מרווח ל"שיקול דעת" ובשפה מדוברת ומובנת - סמכות והרשאה חוקית להתעלל בך. בגלל זה אתה יכול להיות בטוח שבטסט תעבור שבעה מדורי גיהנום, ובדיוק בגלל זה כמעט כל שוטר שרואה את הג'יפ מקבל מזה מיד זיקפה מפוארת ומתנפל על הג'יפ ועליך עם רצח בעיניים. אם השוטר הזה הוא גם בוחן, תהיה בטוח שהוא יוריד לך את הרכב מהכביש. נקודה. פשוט כי הוא יכול. אם הוא החליט שזה "מסוכן" אז אתה יכול לצעוק עד לב השמיים. אף שופט לא יקשיב לך. אנחנו יכולים לקלל את השוטרים/שופטים/משרד התחבורע/המדינה עד מחרתיים, אבל זה לא סותר את העובדה המאוד מצערת מבחינתנו שרכב שמוגבה יותר מדי ולא נכון, הוא באמת סכנה אמיתית.

אם כבר ג'יפ גבוה ולקיחת הסיכון שבמפגש עם משטרע מדי פעם, לפחות שיהיה מוגבה נכון בלי שום פשרות על בטיחות - וקושי כלכלי של בעליו לעשות זאת כמו שצריך הוא ממש לא תירוץ.

סופת המדבר
28-09-10, 14:38
העיקרון שעשיתי את זה בעצמי ולא הלכתי למישהו שמתעסק עם זה
זה לא השיקול הכלכלי
פשוט ליפני איזה חצי שנה לקחתי את הגיפ ל'קפיצי באר-טוביה'
ההיתי צריך להחליף עלה מאחורה וגם לערגל קצת את הקפיצים האחוריים
והיה לי לחץ של עבודה ולא יכלתי להספיק לעשות את זה אז לקחתי את הגיפ אליהם
ומה הם עשו ?!
לקחו את כל החבילה של העלים שמו על הפרס נתנו שתי לחיצות בכל צד
ואז הקפיץ לא נראה כמו בננה אלה כמו טרפז רק הקצוות עורגלו
וזה שקע אחרי שבועיים בידיוק אז לדעתי הכי טוב זה לעשות לבד ולדעת מה אתה עושה
אתה רוצה להגיד לי שהמתלם מפרק את כל הסט ומערגל עלה עלה?

היום קניתי פיטמן מונמכת לא הנמיכה בהרבה אבל לא נראה לי שיש יותר נמוכות

דרור ברלי
28-09-10, 14:46
אתה רוצה להגיד לי שהמתלם מפרק את כל הסט ומערגל עלה עלה?





בוודאי! הגזמת.

shmil
28-09-10, 19:10
וכמו שאתה רואה, הפיטמן המונמכת יותר - יותר קצרה, בדיוק כמו שאמרתי.
דע מה יהיו המשמעויות - רדיוס סיבוב גדול יותר.

תומר א.
28-09-10, 20:38
בקשר לנדנדות ניסתי לגרום להם להתהפך ואי אפשר כי הבורג המרכזי שבולט לכיוון
השלדה יגע בשילדה ליפני שהוא יתן לנדנדות להיתהפך

הכל בסדר?
במקרה שלך זה המצב שאתה לאאאאאא רוצה להגיע אליו.

אפילו בטירה עירגלו לי עלה עלה, כולם ביחד :roll:...

שמיל כל הכבוד צדקת במשהו :mrgreen:

סופת המדבר
29-09-10, 10:49
שמיל לא נעים אבל לא צדקת..
הזרועות אותו אורך בידיוק ורואים את זה בתמונה הימנית
בתמונה השמאלית אולי לא החזקתי אותם בקו ישר

יש זרועות יותר נמוכות?

shmil
29-09-10, 12:42
אני מציע שתמדוד שוב, לא עם העין, אלא עם אנכים כמו שצריך, ותראה הבדל של מעל 5 מ"מ.

דרור ברלי
29-09-10, 12:46
שמיל, ואני מציע שתסתכל שוב.
רואים מצוין שבשתי זרועות הפיטמן הללו אין שום הבדל באורך הרדיוסים.
אבל לשפוט לפי תמונה זה רק סוג של ניחוש.


קפיצאי ש"מערגל" את הקפיץ בחבילה אחת, ולא מפרק את קפיץ ומערגל עלה-עלה, הוא לא איש מקצוע אלא חאפר וחפפן. ואני לא רוצה לומר "רמאי". עבודה בעיניים.

סופת המדבר
28-04-11, 21:55
הגעתי לשרשור הזה ב''טעות'' בחיפוש אחרי משהו אחר
ואני רוצה להגיד לכם שהקפיצים שקעו מאז ממש בטיפה
והגיעו בידיוק לגובה שרציתי הגיפ עומד יפה מאד
וככה זה כבר כמה חודשים אני מקווה שלא ישקעו עוד כי הם כבר במצב הזה כמה חודשים
אבל בינתיים אני מרוצה מאד

-->