צפייה בגרסה מלאה : חישן גל ארכובה
יש אפשרות לבדוק את החישן כאשר החישן מפורק מהרכב ??
יש אפשרות לבדוק את החישן כאשר החישן מפורק מהרכב ??
לא יודע, אבל שלי גמגם וזה גרם להרבה כיבויי מנוע במהירויות נמוכות, ההחלפה לא היתה דבר יקר מדי ככל שאני זוכר.
בסופה החיישן הזה עולה בערך 300 שקל.
למיטב ידיעתי הוא זהה \ מאוד דומה.
אחד הטיפים הראשונים שקיבלתי- היא לשים אחד כזה באוטו כספייר.
כי החיישן עלול להתקוע אותך ללא יכולת נסיעה.
לגבי בדיקה שלא על הרכב- לא מצאתי משהו בספר של הסופה.
אשמח לשמוע.
לא , לא ניתן לבדוק את החישן כאשר הוא מפורק מהרכב .
החיישן , מעביר למחשב ניהול המנוע מידע על מיקומו המדוייק של גל הארכובה
החל מרגע ההתנעה ולכן , אם הוא לא תקין , הרכב יסרב להניע או ידום .
מה שכן הייתי יכול להציע לך , הוא שתלווה/תשיג חיישן שכזה תקין לחלוטין , פרק מהרכב שלך את
החיישן שלך והרכב את התקין רק לצורך הבדיקה . כך , לא תזרוק כסף על משהו שיכול להיות תקין לחלוטין.
שחר.
נ.ב : החיישן , למיטב זיכרוני , הוא אלקטרומגנטי ומותקן במרווח קטן אל מול גל הארכובה .
סביבו , ישנה גומיית אבק/לכלוך . רק מה שלעיתים קורה , היא נקרעת/מתייבשת ודרכה
חודר בוץ , לכלוך ואבק , מה שגורם לשיבוש פעולתו של החיישן .
פירוק שלו החוצה וניקיון , יכולים לפתור את הבעיה . וזאת , במידה ולא סיים את חייו .
שחר.
אפשר לבצע בדיקה כאשר הוא עדיין על הרכב,
מצריך מקור מתח DC של 8Vdc , ורב מודד,
הבדיקה פשוטה, מזינים מתח בזוג רגליים (לא זוכר כרגע איזה), ומודדים מתח ברגל האמצעית (אם אני זוכר נכון, כל צמה משנה שונה זה רגל שונה), כאשר החיישן מול חריץ בגלגל תנופה, מתח המוצא צריך להיות בערך 5Vdc, כאשר הוא מול "ברזל" מתח המוצא צריך להיות בערך 0.03Vdc,
כדי לוודא זאת יש לסובב את גל הארכובה דרך פולי המנוע עד אשר מגיעים לרווח/ברזל בגלגל התנופה.
במידה ואין מיתוג תקין - החיישן מת.
בנוסף יש סף התנגדות כלשהוא שיש למדוד בין רגל מתח המוצא לאדמה, לא זוכר כרגע מה הערך אבל הוא רשום ב - FSM.
רוני תורג'מן
28-09-10, 08:46
יש אפשרות לבדוק את החישן כאשר החישן מפורק מהרכב ??
היי
לפני כמה שנים הלך לי החיישן הזה ובמשך חודשיים עד שהשגתי חיישן,הנעתי את הרכב בדחיפה והוא הניע ללא בעיה,רק בסטרטר הוא לא רצה להניע .
תנסה להניע בדחיפה(במידה והרכב עם גיר רגיל)
רוני , יכול להיות שבמקרה שלך , החיישן היה תקול / עמד לסיים את חייו , עשה בעיות אבל משך
עוד קצת (מה שמפתיע אותי לשמוע) מפני שברוב המקרים ,של חיישן תקול, הרכב פשוט יסרב
להניע , ידומם או יגרום לגימגומים .
כעת לגבי הבדיקה ...מהיכרותי , נסיוני והידע הדל שלי בנושא , לא שמעתי / נתקלתי או ראיתי ,
בדיקה שכזאת מבוצעת - אשמח ללמוד משהו חדש בהתבסס על חומר כתוב .
גם אם קיימת/אפשרי , לבצע בדיקה שכזאת , לטעמי , היא לא תתן אינדיקציה ברורה לתקינות
החיישן , שכן , יכול להיווצר מצב בו רב המודד יראה מתח (כביכול תקין) אך החיישן תקול/מגמגם/
עומד לסיים חייו , ברגע הבדיקה הספציפי אולי הוא יראה תקין - אך הוא לא!
היבט נוסף הוא , מה אם החיישן 'חטף' בוץ / לכלוך , גם אז , יתכן שהבדיקה תניב נתונים שגויים
ותיפסוק שהחיישן תקול / מת , בעוד הוא תקין לחלוטין רק זקוק לניקוי טוב .
היבט אחרון הוא , כשמדובר בהחלפה של החיישן (באחד תקין) רק לצורך בדיקה ושלוקח בדיוק
דקה , שניים להוציא אותו ממקומו , בורג 11 אחד או שניים (אם אני זוכר נכון) מהדקים אותו
למקום , אני אישית , הייתי בוחר לקבל תשובה חד משמעית ולוותר על הבדיקה .
שחר.
הבדיקה הנ"ל היא מוחלטת.
כל אחד יבחר לעשות מה שבא לו, אני פרשתי מלתת עצות.
הבדיקה הנ"ל היא מוחלטת.
כל אחד יבחר לעשות מה שבא לו, אני פרשתי מלתת עצות.
כשמישהו נותן עצות... , כדאי שיעמוד מאחוריהן . היינו רוצים לדעת , בכנות , כמה פעמים
אם בכלל, ביצעת בדיקה שכזאת לחיישן קראנק... ואם אפשר לבסס את הבדיקה הנ"ל , על חומר
כתוב ...בכלל מצויין .
כתבתי גם את הדבר החשוב הנ"ל :
כעת לגבי הבדיקה ...מהיכרותי , נסיוני והידע הדל שלי בנושא , לא שמעתי / נתקלתי או ראיתי ,
בדיקה שכזאת מבוצעת - אשמח ללמוד משהו חדש בהתבסס על חומר כתוב .
ונכון , כל אחד יבחר לעשות מה שבא לו , רק לא לשכוח , שישנם אנשים שקוראים את מה שכתוב
כאן ובהתבסס על זה , בוחרים בדרך פעולה שגויה או נכונה .
בברכה , שחר.
הרכב גראנד צירוקי 4 ליטר .
הרכב כבה לאחר מאמץ כאשר חם מאוד .
הגישה לחישן קשה מאוד .
החישן הוחלף בחדש מקווה שזה הפיתרון מאחר וקשה לבדוק ,התקלה נדירה רק שחם מאוד .
חישן חדש עולה 500 ש"ח אצל ינוביץ .
כשמישהו נותן עצות... , כדאי שיעמוד מאחוריהן . היינו רוצים לדעת , בכנות , כמה פעמים
אם בכלל, ביצעת בדיקה שכזאת לחיישן קראנק... ואם אפשר לבסס את הבדיקה הנ"ל , על חומר
כתוב ...בכלל מצויין .
כתבתי גם את הדבר החשוב הנ"ל :
כעת לגבי הבדיקה ...מהיכרותי , נסיוני והידע הדל שלי בנושא , לא שמעתי / נתקלתי או ראיתי ,
בדיקה שכזאת מבוצעת - אשמח ללמוד משהו חדש בהתבסס על חומר כתוב .
ונכון , כל אחד יבחר לעשות מה שבא לו , רק לא לשכוח , שישנם אנשים שקוראים את מה שכתוב
כאן ובהתבסס על זה , בוחרים בדרך פעולה שגויה או נכונה .
בברכה , שחר.
הבדיקה אמינה ונכונה באופן מוחלט, התוצאה מתקבלת מספרית ומספקת אסמכתה למצב החיישן.
בהחלט עדיפה על השיטה של להחליף חלקים עד לפיתרון הבעיה. מי ערב לך שהחיישן החדש אינו גם תקול? כבר היו דברים מעולם.
לא כל שיטה או רעיון מקורם במקור קודם, לפעמים יש משהו מקורי, קורה.
הבסיס הוא עיקרון הפעולה של החיישן, החיישן מספק אות עולה ויורד בהתאם למיקום מול גלגל התנופה, לעוצמת הסיגנל ערך מקסימלי ומינימלי אותם קורא הוולטמטר. חריגה מאלה משמעה שהחיישן לא תקין.
הבדיקה טובה גם בזמן קניה של חיישן חדש, לוודא את תקינותו ואיכותו.
במקום להתנצח ולפסול מראש, לך תבדוק בעצמך.
coas : אין כאן התנצחות , אין פסילה מראש ובטח לא עצבים כפי שמשתמע מהתגובה שלך ...
וכשאתה שולח מישהו לבדוק , תוודא קודם , שהוא עובד אצלך או לפחות מאמין בבדיקה הנ"ל .
זכור : השאלה בשרשור היתה " יש אפשרות לבדוק את החישן כאשר החישן מפורק מהרכב ??"
והתשובה שלי היתה לא !!! הסברתי ופרטתי מדוע לא ...(הבט למעלה).
מכאן , הדיון גלש על בדיקה שאפשר לבצע על הרכב . נכון / לא נכון ...
אם היית קורא , מבין ומפנים את מה שכתבתי , היית מבין למה ...
ואני מדבר על זה :
"היבט נוסף הוא , מה אם החיישן 'חטף' בוץ / לכלוך , גם אז , יתכן שהבדיקה תניב
נתונים שגויים ותיפסוק שהחיישן תקול / מת , בעוד הוא תקין לחלוטין רק זקוק לניקוי טוב ."
וכשמדובר בחיישן קראנק , שתפוס ע"י בורג שניים ושלוקח בדיוק 2 דק' מקס' לפרק ולהחליף
באחד תקין רק לצורך הבדיקה...(לא אמרתי לקנות חדש) אלא להשיג ...לעומת הדרך היותר
מסורבלת , ופחות חד משמעית , בבדיקה שהוצעה , שכרוכה בסיבוב גל הארכובה דרך פולי המנוע
ידנית ועוד להיעזר באדם נוסף שיקרא את הנתונים מהוולטמטר .
ועכשיו , באמת , שכל אחד יבחר לעשות מה שבא לו ...
בברכה , שחר.
coas
וכשאתה שולח מישהו לבדוק , תוודא קודם , שהוא עובד אצלך או לפחות מאמין בבדיקה הנ"ל .
זכור : השאלה בשרשור היתה " יש אפשרות לבדוק את החישן כאשר החישן מפורק מהרכב ??"
והתשובה שלי היתה לא !!! הסברתי ופרטתי מדוע לא ...(הבט למעלה).
צודק, אני התבלבלתי וחשבתי שהוא מבקש בדיקה ללא פירוק מהרכב, כאשר החיישן מפורק מהרכב הבדיקה אפילו עוד יותר פשוטה,
כאשר החיישן צמוד לברזל מתח המוצא יהיה 5 וולט, כאשר הוא לא צמוד לברזל 0.03 וולט.
הכי פשוט שבעולם, וחוץ מזה שחר חשבתי שאתה מכיר אותי ויודע שאני לא אתן למישהו בדיקה שלא בדקתי בעצמי, בערך מליון פעם.
אם אתה רוצה אסמכתא מספרות, מציע לך ללכת לקרוא את הספר של Clement&Jhonson,
Electrical Engineering Science, תקרא את כל הפרקים על אלקטרוסטטיקה ובעיקר על מגנטיות, כולל על Hall Effect, תאמין לי שהכל מוסבר שם מעולה....
coas ואלי , המטרה של כולנו כאן - זהה , אם הדיון בסוגיה הנ"ל עזרה / תרמה או תתרום
בעתיד , לבאים אחרינו , עשינו את שלנו ...
אין ולא היתה כאן , מטרת התנגחות ...זה לא המקום . חילוקי דעות , העדפות כאלה
ואחרות , סבבה ...
שיהייה לכם חג שמח ,
שחר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.